Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2002, 19:49
miekmuis
miekmuis is offline
Voor degenen die nog 'gezellig' bij hun ouders wonen... willen jullie eerst een tijdje op jezelf wonen of gaan jullie gelijk als je uit huis gaat met iemand samen wonen? Of hebben julie nog geen idee?
Oud 26-10-2002, 19:53
steentje
steentje is offline
mijn vriend wil dus zodra ik ga studeren met mij samen op een kamer wonen. Maar ik woon liever eerst een poosje op mezelf. Je wordt er zelfstandiger van en je ervaart eens hoe het om zoveel verantwoordelijkheid te hebben. Ik denk dat een tijd alleen wonen goed voor je ontwikkeling is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:59
Roos
Roos is offline
Ik ga over 1 of 2 jaar op mijzelf wonen. Samenwonen doe ik daarna pas, als ik al een tijd een relatie met iemand heb. Misschien onder m'n studententijd al, maar het zou ook heel goed daarna pas kunnen gebeuren.
Oud 26-10-2002, 20:20
never mind
never mind is offline
met vriendinnen, da is nu de optie. En ja als ik dan een vriendje heb... dan kan dat ook altijd nog.. maar over 2 jaar ga ik pas uit huis... dus ik weet nu nog nie hoe het dan allemaal zit
Oud 26-10-2002, 20:35
Angeles
Angeles is offline
Ik heb eerst een tijdje op kamers gewoond voor ik ben gaan samenwonen, maar ik denk dat het er gewoon vanaf hangt hoe het loopt. Als je al heel lang een relatie hebt en je hebt de mogelijkheid om samen te wonen en je wil dat ook allebei, kan ik me best voorstellen dat je niet eerst allebei eerst min of meer gedwongen op jezelf gaat wonen omdat dat nou eenmaal als beter wordt gezien.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 22:19
Verwijderd
Ik had 3 maanden een eigen huis, woonde er sinds 1,5 maand een beetje (1/2 tot 3/4 van de week oid) ofzo...toen ben ik samen gaan wonen. Heel overwogen beslissing... Eerst bleef hij één nachtje logeren, toen twee, toen drie, toen vier, toen vijf en toen besloten we dat hij net zo goed gewoon de hele week bij mij kon blijven. Ik vind het nog steeds één van de beste beslissingen uit mijn leven.

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 22:50
Verwijderd
Boeit me niet zo .. ik zou sowieso huren, dus kan ik het altijd nog stoppen als het niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 00:39
Verwijderd
Eerst op mezelf, maar dat duurt voorlopig ook nog wel een aantal jaartjes. Heb t nog veels te goed thuis
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 06:45
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
uit financiële overwegingen en de luxe die dan goedkoper is zou ik bij voorkeur met een groepje in 1 huis. Dan is ADSL enzo ook betaalbaar...
Samenwonen is een stap waarvan ik betwijfel of ik hem ooit maak.
Oud 27-10-2002, 13:15
Brigitte
Brigitte is offline
Ik wil na m'n opleiding gaan samenwonen met m'n vriend.
Lijkt me heerlijk
Ik heb nu nog vier jaar te gaan en ik heb natuurlijk geen garantie dat we over vier jaar nog bij elkaar zijn maar zoja, dan gaan we zeker samenwonen.
We staan al ingeschreven voor een huis iig.
Oud 27-10-2002, 15:05
Gothic
Gothic is offline
Licht eraan hoe het komt. Ik zou best samen willen wonen, of het nou met m'n vriend is of met een vriend(in). Ik zie het wel. Ik weeg de dingen op dat moment af, zie wel wat ik dan beslis...
Oud 27-10-2002, 15:10
lieve
lieve is offline
Ik zou ook liever eerst nog wat alleen wonen! Gewoon om te weten, dat ik zelf ook mijn plan kan trekken! Dat ik ook de verantwoordelijkheid alleen aan kan! Hoewel, ... dan zit je zo alleen in een huisje of een appartementje...!!Mm, het zou natuurlijk gezelliger zijn om al samen te wonen!
Maar gewoon voor mezelf zou ik liever eerst een beetje alleen wonen!

Groetjes Lieve,xxx
Oud 28-10-2002, 14:27
Verwijderd
ik ga een paar jaar op kamers, terwijl hij centjes gaat verdienen om daarna te kunnen gaan samen wonen.

eerst was het een stiekem droompje van mij om samen te gaan wonen vlak bij de hogeschool of de unief, maar ondertussen snap ik best wel dat dat gewoon niet gààt. als je studeert, moet je gewoon student zijn, en als je samenwoont ben je ook "huisvrouw", er moet gewassen en gestreken worden, gepoetst, afgewassen, afgedroogd... (ok, als je op kamers gaat moet je ook eten enzo, en poetsen, maar als student zijnde ga je toch liever ergens naar een studentenrestaurant?! lekker goedkoop, geen afwas achteraf... en je vuile was neem in het weekend mee naarhuis ) lijkt me moeilijk combineren met je schoolwerk.
en het lijkt me ook moeilijk van niet constant lekker tegen m'n vriend aan te liggen in de zetel (of in bed ) in plaats van te zitten blokken...

xxx
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 18:00
highlight
highlight is offline
ach, als de gelegenheid zich voordoet ga ik net zo lief samenwonen als eerst op mezelf. Denk niet dat eerst alleen wonen iets toevoegd aan mij ofzo..
Oud 28-10-2002, 18:21
WolterB
WolterB is offline
waarschijnlijk ga ik eerst op mezelf (kmers oid) wonen; als het goed is na dit schooljaar.

Samenwonen zie ik nog wel, moet ik eerst iemand vinden waarmee ik kán samenwonen.
Oud 28-10-2002, 18:32
Amidala
Amidala is offline
Ik denk dat ik eerst op mezelf ga wonen (kamers), en daarná pas (uiteindelijk) een keertje samen.
Heeft ook wel een beetje te maken met het 'avontuurlijke' aan op jezelf gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 18:36
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik ga eerst op mezelf. Ten eerste omdat ik niemand heb om mee samen te wonen, ten tweede omdat ik geen zin heb om me nu al te gaan binden, ten derde omdat het ook gewoon dr bij hoort, studeren en op kamers.
Oud 28-10-2002, 18:46
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
ten derde omdat het ook gewoon dr bij hoort, studeren en op kamers.
Hoezo erbij hoort?
Je leeft niet via een vast schema ofzo.
Vraagje, vind jij dat trouwen en kinderen krijgen er ook "bij hoort"?
Oud 28-10-2002, 19:50
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Hoezo erbij hoort?
Je leeft niet via een vast schema ofzo.
Vraagje, vind jij dat trouwen en kinderen krijgen er ook "bij hoort"?
dat had ff anders verwoord moeten worden. 'op kamers' hoort bij 'studeren'. Ten minste: ik ben niet van plan om mijn studietijd thuis te blijven wonen. Dus ik bedoelde het iets anders.
Oud 28-10-2002, 19:54
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
dat had ff anders verwoord moeten worden. 'op kamers' hoort bij 'studeren'. Ten minste: ik ben niet van plan om mijn studietijd thuis te blijven wonen. Dus ik bedoelde het iets anders.
Nou goed, maar er zijn ook zat mensen die tijdens hun studententijd wel thuis blijven wonen. Een vriendin van mij (vierdejaars, net als ik) woont ook nog bij haar ouders en vindt dat prima. Dus het hoort er niet bij, voor jou hoort het erbij. Niet in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:41
Verwijderd
samenwonen, ik moet iemand om me heen hebben,iig de eerste tijd, sowieso omdat ik gek ben op mijn vriend, en dat ik toch iemand moet hebben om op terug te vallen voor mijn gevoel,ookal mocht t niet nodig zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 21:13
Rj's_engeltje
Rj's_engeltje is offline
De plannetjes zijn nu zo, dat zodra hij aan zijn HBO gaat beginnen (zit nu op MBO), we eigenlijk samen gaan wonen...Maar owkeej, dat is nog wel een jaar of twee, dus dat kunnen we altijd nog zien
Oud 29-10-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
Nou goed, maar er zijn ook zat mensen die tijdens hun studententijd wel thuis blijven wonen. Een vriendin van mij (vierdejaars, net als ik) woont ook nog bij haar ouders en vindt dat prima. Dus het hoort er niet bij, voor jou hoort het erbij. Niet in het algemeen.
je bent dit vergeten rond je tekst te zetten:
[zeikmodus] *tekst* [/zeikmodus]

xxx
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 14:55
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
Op mezelf ! De eerste paar jaar hoef ik nog geen gezeik aan me kop, lekker alleen . Single rules soms toch ook best wel
Oud 29-10-2002, 15:02
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
je bent dit vergeten rond je tekst te zetten:
[zeikmodus] *tekst* [/zeikmodus]

xxx
Als jij dat vindt, prima. Maar ik hoor vaak zat het gezeik dat je kennelijk geen echte student bent als je niet op kamers gaat wonen - en dat vind ik pas echt belachelijk.

Maar goed, misschien hoor jij dat nooit. Komt nog wel als je gaat studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2002, 16:51
Outrageous
Outrageous is offline
Eerst alleen wonen, hij moet wel erg perfect zijn wil ik meteen met hem gaan samenwonen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten