Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Koop een goede gitaar, dat levert je een hoop lol op.
Als je echt nog niet kan gitaar spelen zou ik beginnen met accoustisch voor de techniek, op elek vallen foutjes minder op, en hoef je minder op je techniek te letten. Wil je nu echt een elektrische kopen let dan op de elementen die er op zitten (die dingen die het geluid op vangen) die zorgen voor de kwaliteit van het geluid. Je kunt voor 600 euro wel een mooie Epiphone kopen, het B-merk van gibson, dat zijn hele mooie gitaren voor niet al te veel geld. BTW: zorg voor een goeie versterker!!!!!!!!!
|
ïk zou zeggen, koop een ibanez
![]() persoonlijk vind ik ibanez een hele leuke keuze, omdat het leuke all-round gitaren zijn, die niet slecht van kwaliteit zijn, waar je veel kanten mee op kunt, en erg geschikt zijn voor beginners... en ze hebben nog een betaalbare prijs ook ![]() maargoed, tis ook een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk... [edit] Enne, als je ECHT nog moet beginnen... koop een acoustische gitaar en leer met een plectrum spelen! Daar heb je echt heel veel aan! [/edit] |
![]() |
|
Richwood, het is even zoeken naar een goede goedkope linkshandige richwood, maar dan heb je ook iets goed voor een redelijke prijs. (de mijne kostte 600 gulden)
Tip, leer rechtshandig spelen. Er zijn genoeg linkshandigen die rechtshandig spelen.
||
Citaat:
misschien ook tweedehands kijken? op marktplaats.nl?
|
tja, opzich is het goed te doen hoor... als je maar goed oplet dat de hals niet krom is... (neem iemand mee die er verstand van heeft, of laat er door iemand naar kijken)...
ik hou altijd heel erg van nieuwkoop, dan weet je zeker dat t goed is... ik ben ook nog niet zo lang bezig, en ik heb pasgeleden ook mn eerste elektrische gitaar gekocht, een ibanez sa260, met een ibanez toneblaster erbij (25watt) en een digitech rp-200 pedaaltje, en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over die alles ![]() (heb je wat aan deze info? euh... nee ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Als ik jou was zou ik gewoon op www.marktplaats.nl of www.gitaarmarkt.nl een tweedehands squier setje kopen, en als je het na een halfjaar nog leuk vindt, koop je dan wat beter.
Ik ken genoeg mensen die ook wilden beginnen met gitaarspelen, en dan bleek het na 2 maanden tegen te vallen en hebben ze hun praktisch nieuwe spullen met flink verlies moeten verkopen. Zo'n tweedehands squiersetje daalt nl. ook nog amper in prijs. Reken er zo'n 150-200 euro (max) voor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Nou ik ben zelf blij dat ik akoestisch ben begonnen, dat is echt leuk en beter voor je techniek idd. Als je op elektrisch begint is het lastiger om later nog akoestisch te gaan spelen btw.
Verder, mij eerste elektr. gitaar was idd een Fender Squire, en een goede in zijn soort, maar nu heb ik een Gibson en die blaast het geluid van die Squier natuurlijk dik weg. Als ik jou was zou ik even doorsparen en geen squier kopen, omdat ik persoonlijk vind dat veel andere gitaren in een iets hogere prijsklasse veel beter klinken(maar dat is misschien iets persoonlijks). Verder moet je ook niet schromen om naar en tweede hands gitaar te kijken. Lekker goedkoop en vaak ook nog gewoon goed. Zorg dat je je via verschillende bronnen informeert, dan komt het vast wel goed met die gitaar. |
![]() |
|
ibanez iz altijd wel leuwk, paar voorbeelden:
![]() 375 eurotjuz ![]() 499 euro, wel 7 snarig, niet geweldig om op te beginnen, tenzij je gelijk moeilijk wil gaan doen ![]() als laatste ![]() slechts 275 euro weet verder niet of ze enkel rechtshandig verkrijgbaar zijn, zal waarschijnlijk wel, maar je kan altijd verdere informatie opvragen in muziekzaken. Kan je gelijk ff een aantal gitaren uittesten. http://www.feedback.nl voor meer gitaren, versterkers etc, link wist je zelf vast oowk wel, maar maakt ni uit ![]()
|
Ik ben het niet eens met de meesten die zeggen dat je beter eerst op een akoestische kan gaan spelen, de soort muziek die je op een akoestische speelt is namelijk anders als op een electrische...
Als je bijvoorbeeld veel van punk, metal of wat dan ook houdt, kan je beter electrisch gaan spelen, omdat dan het geluid het dichst in de buurt komt van wat je leuk vind, en daardoor blijft het gitaren ook leuker...
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Verder ben ik blij dat ik op electrisch begonnen ben. Als ik op zo'n spaanse gitaar was begonnen dan denk ik echt dat ik het saai had gevonden en gestopt was.
||
Citaat:
|
![]() |
|
om even deel te nemen aan de 'discussie'
![]() Denk dat je beter gelijk op elektrische gitaar kan beginnen, als je als doel hebt om daar later ook op te blijven spelen. Ik heb zelf dan de basis-beginselen geleerd op een akoestische gitaar, maar 't enigste wat ik me daarvan kan herrineren is dat ik 't altijd zuperzaai vond ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
"Als je bijvoorbeeld veel van punk, metal of wat dan ook houdt, kan je beter electrisch gaan spelen, omdat dan het geluid het dichst in de buurt komt van wat je leuk vind, en daardoor blijft het gitaren ook leuker..."
Ik ben zelf blij(ik kan het denk ik beter zo zeggen) dat ik met akoestisch begonnen ben omdat ik veel (vooral zelfs) hardcore en punk luister. Als ik meteen met elektrisch zou zijn begonnen was ik meteen met die dingen begonnen, en dat is over het algemeen niet bepaald wat je zegt bevorderlijk voor je techniek (alhoewel er natuurlijk een hoop uitzonderingen zijn). T is dus een voor mij persoonlijke voorkeur dit, voel je niet aangevallen of beledigd of beter als je er op een andere manier tegenaankijkt zou ik zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En waar je op moet letten bij het kopen van een elek. gitaar zijn geloof ik nog 300 andere topics over. Probeer de gitaar uit, kijk of je m mooi vindt, of je m lekker vindt spelen, of je m mooi vindt klinken, neem iemand mee die er verstand van heeft, blablabla... ![]() dusch |
Advertentie |
|
![]() |
|
|