Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 17:06
Donsje
Donsje is offline
hee Leute ik heb jullie advies nodig, ik wil nl een elek. gitaar kopen en ik zou niet weten waar ik op moet letten. Hebben jullie misschien een tip voor een beginnende gitaarspeelster? Dus een gitaar voor beginners en nog met een redelijke prijs (ik weet ook niet echt wat een redelijke prijs voor een gitaar is...)

Alvast thanx...Toedels

oja het moet ook een gitaar zijn die verkrijgbaar is voor linkshandige mensjes...
Oud 27-10-2002, 17:44
a new noise
a new noise is offline
die ene met snaren is goed
Oud 27-10-2002, 18:05
Chanson
Chanson is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Goedkoop en goed genoeg voor beginners: Fender Strat..

Weet alleen niet of ze ook linkshandige gitaren hebben...
fender strat goedkoop?
Oud 27-10-2002, 18:23
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Chanson schreef:
fender strat goedkoop?
zal wel squier ofzo moeten zijn
Oud 27-10-2002, 18:23
June bug
June bug is offline
Hmz, een Fender Strat ziet er misschien goedkoop uit, maar denk maar gauw aan een eurootje of 1500... Niet goedkoop dus...
Van Squier (=ondermerk van Fender, wat ook goedkoper is), hebben ze vaak goede gitaren... ook bestaan er van Squier en volgens mij ook van Epiphone (ondermerk van Gibson?) van die starters-setjes, dan heb je een gitaar, een klein versterkertje en een kabel enzo in 1 pakketje... De kwaliteit is natuurlijk minder, maar om te beginnen is het perfect, en niet duur... Volgens mij rond de 200 euro ofzo? (minder?)
Oud 27-10-2002, 20:25
Donsje
Donsje is offline
thanx
Oud 27-10-2002, 20:57
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Nirv@nafreak schreef:
Hmz, een Fender Strat ziet er misschien goedkoop uit, maar denk maar gauw aan een eurootje of 1500... Niet goedkoop dus...
Van Squier (=ondermerk van Fender, wat ook goedkoper is), hebben ze vaak goede gitaren... ook bestaan er van Squier en volgens mij ook van Epiphone (ondermerk van Gibson?) van die starters-setjes, dan heb je een gitaar, een klein versterkertje en een kabel enzo in 1 pakketje... De kwaliteit is natuurlijk minder, maar om te beginnen is het perfect, en niet duur... Volgens mij rond de 200 euro ofzo? (minder?)
koop geen squier
Oud 27-10-2002, 21:00
paco de taco
paco de taco is offline
je kunt denk ik het best eens bij wat verschillende gitaarwinkels eens gaan informeren..
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:01
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Koop een goede gitaar, dat levert je een hoop lol op.
Als je echt nog niet kan gitaar spelen zou ik beginnen met accoustisch voor de techniek, op elek vallen foutjes minder op, en hoef je minder op je techniek te letten.
Wil je nu echt een elektrische kopen let dan op de elementen die er op zitten (die dingen die het geluid op vangen)
die zorgen voor de kwaliteit van het geluid.
Je kunt voor 600 euro wel een mooie Epiphone kopen, het B-merk van gibson, dat zijn hele mooie gitaren voor niet al te veel geld.
BTW: zorg voor een goeie versterker!!!!!!!!!
Oud 27-10-2002, 21:09
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik zou inderdaad ook beginnen met akoustisch. Kies niet elektrisch omdat het stoerder is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 21:41
Passenger
Passenger is offline
ïk zou zeggen, koop een ibanez maarja, wie ben ik...
persoonlijk vind ik ibanez een hele leuke keuze, omdat het leuke all-round gitaren zijn, die niet slecht van kwaliteit zijn, waar je veel kanten mee op kunt, en erg geschikt zijn voor beginners... en ze hebben nog een betaalbare prijs ook

maargoed, tis ook een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk...

[edit] Enne, als je ECHT nog moet beginnen... koop een acoustische gitaar en leer met een plectrum spelen! Daar heb je echt heel veel aan! [/edit]
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:45
Chanson
Chanson is offline
ik zou zeggen een squier, 280 euro ongeveer.
voor metal/punk weet ik niet zo goed, misschien ibanez ja.
Oud 28-10-2002, 09:31
Chanson
Chanson is offline
hahaha
Oud 28-10-2002, 09:41
Black Sugar
Black Sugar is offline
Richwood, het is even zoeken naar een goede goedkope linkshandige richwood, maar dan heb je ook iets goed voor een redelijke prijs. (de mijne kostte 600 gulden)

Tip, leer rechtshandig spelen. Er zijn genoeg linkshandigen die rechtshandig spelen.
Oud 28-10-2002, 09:51
Donsje
Donsje is offline
ik heb al een acoustische gitaar (speel al een jaar) maar wil ook elektrisch kunnen spelen... Dus als ik een beetje volg, is een redelijke prijs ongeveer rond de E 500?
Oud 28-10-2002, 11:49
Chanson
Chanson is offline
Citaat:
Donsje schreef:
ik heb al een acoustische gitaar (speel al een jaar) maar wil ook elektrisch kunnen spelen... Dus als ik een beetje volg, is een redelijke prijs ongeveer rond de E 500?
ja nou ja, voor 500 heb je volgens mij al best een goede gitaar. fender stratocaster is er vanaf 750.
misschien ook tweedehands kijken? op marktplaats.nl?
Oud 28-10-2002, 13:21
Donsje
Donsje is offline
is dat wel te vertrouwen?
Oud 28-10-2002, 13:39
Passenger
Passenger is offline
tja, opzich is het goed te doen hoor... als je maar goed oplet dat de hals niet krom is... (neem iemand mee die er verstand van heeft, of laat er door iemand naar kijken)...

ik hou altijd heel erg van nieuwkoop, dan weet je zeker dat t goed is...
ik ben ook nog niet zo lang bezig, en ik heb pasgeleden ook mn eerste elektrische gitaar gekocht, een ibanez sa260, met een ibanez toneblaster erbij (25watt) en een digitech rp-200 pedaaltje, en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over die alles theeft me in totaal (incl. hoes, band, standaard,etc.) zo'n 800 eurootjes gekost
(heb je wat aan deze info? euh... nee )
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 14:11
June bug
June bug is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
koop geen squier
Ik heb zelf een squier... Enne, ik ben niet zown enorme kenner, maar ook onder de squier's zijn er goede gitaren hoor. Die van mij speelde volgens een jongen die een hele mooie (en dure) ibanez heeft, behoorlijk lekker voor een squier... Dus ik denk niet dat je meteen het hele merk squier in het hokje kutgitaren moet duwen...
Oud 28-10-2002, 14:48
Carn
Carn is offline
Van mij mogen alle gitaren in dat hokje
Oud 28-10-2002, 15:16
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Donsje schreef:
is dat wel te vertrouwen?
chanson is niet te vertrouwen
Oud 28-10-2002, 18:50
Verwijderd
Onder de 500 is ook genoeg te krijgen hoor. ik zou iid idd toch niet eeen squier strat kopen, want die dingen zuigen gewoon!
Ibanez heeft goede budeget gitaren,de GRX 40 bijvoorbeeld is een aanrader.
200 euro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 21:58
June bug
June bug is offline
Citaat:
Carn schreef:
Van mij mogen alle gitaren in dat hokje
Zeg gaat ie lekker? Ga fijn rinkelen ofzo
Oud 28-10-2002, 22:30
konflict
konflict is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Ik zou inderdaad ook beginnen met akoustisch. Kies niet elektrisch omdat het stoerder is.

of je moet graag stoer willen zijn natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 23:31
roman
roman is offline
YAMAHA klinkt een beetje vaag waarschijnlijk, maar ze maken best geinige beginner gitaren
Oud 29-10-2002, 06:15
Verwijderd
Waarom op een akoustische beginnen als je toch elektrisch wil spelen? Maakt echt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 10:52
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Osiris schreef:
Waarom op een akoustische beginnen als je toch elektrisch wil spelen? Maakt echt niks uit.
Denk ik ook. Ik ben dan ook gewoon begonnen op electrische gitaar: Yamaha Pacifica. ziet er een beetje uit als een strat maar heeft één dubbelspoel element. Best geinig gitaartje ik weet niet hoe duur hij is omdat ik em heb gekregen maar hij zal echt niet te duur geweest zijn ik schat iets meer als 300 euro ofzo
Oud 29-10-2002, 19:12
Custom
Custom is offline
Als ik jou was zou ik gewoon op www.marktplaats.nl of www.gitaarmarkt.nl een tweedehands squier setje kopen, en als je het na een halfjaar nog leuk vindt, koop je dan wat beter.
Ik ken genoeg mensen die ook wilden beginnen met gitaarspelen, en dan bleek het na 2 maanden tegen te vallen en hebben ze hun praktisch nieuwe spullen met flink verlies moeten verkopen. Zo'n tweedehands squiersetje daalt nl. ook nog amper in prijs. Reken er zo'n 150-200 euro (max) voor.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 21:19
June bug
June bug is offline
Citaat:
Osiris schreef:
Hmz... Ik denk dat akoustisch beginnen beter is, omdat je dan je techniek iets beter onder de knie krijgt... Denk aan barre-akkoordjes bijv. die zijn op akoustisch vaak stukken moeilijker als op elektrisch... Dus gwn flink oefenen op akoustisch, en dan speelt electrisch echt fijn licht, en heb je de technieken al onder de knie. Dan kun je met elektrisch wat gaan uitbreiden, omdat je daar gwn meer mee kan.. Lijkt me logisch? Nja, zo denk ik er iig over...
Oud 29-10-2002, 23:24
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Nou ik ben zelf blij dat ik akoestisch ben begonnen, dat is echt leuk en beter voor je techniek idd. Als je op elektrisch begint is het lastiger om later nog akoestisch te gaan spelen btw.

Verder, mij eerste elektr. gitaar was idd een Fender Squire, en een goede in zijn soort, maar nu heb ik een Gibson en die blaast het geluid van die Squier natuurlijk dik weg. Als ik jou was zou ik even doorsparen en geen squier kopen, omdat ik persoonlijk vind dat veel andere gitaren in een iets hogere prijsklasse veel beter klinken(maar dat is misschien iets persoonlijks). Verder moet je ook niet schromen om naar en tweede hands gitaar te kijken. Lekker goedkoop en vaak ook nog gewoon goed. Zorg dat je je via verschillende bronnen informeert, dan komt het vast wel goed met die gitaar.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:07
Donsje
Donsje is offline
lees --> ik speel al akoestische gitaar
Oud 02-11-2002, 11:37
Kazanka
Kazanka is offline
ibanez iz altijd wel leuwk, paar voorbeelden:

375 eurotjuz

499 euro, wel 7 snarig, niet geweldig om op te beginnen, tenzij je gelijk moeilijk wil gaan doen

als laatste

slechts 275 euro

weet verder niet of ze enkel rechtshandig verkrijgbaar zijn, zal waarschijnlijk wel, maar je kan altijd verdere informatie opvragen in muziekzaken. Kan je gelijk ff een aantal gitaren uittesten.

http://www.feedback.nl voor meer gitaren, versterkers etc, link wist je zelf vast oowk wel, maar maakt ni uit
Oud 02-11-2002, 11:42
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Ik ben het niet eens met de meesten die zeggen dat je beter eerst op een akoestische kan gaan spelen, de soort muziek die je op een akoestische speelt is namelijk anders als op een electrische...
Als je bijvoorbeeld veel van punk, metal of wat dan ook houdt, kan je beter electrisch gaan spelen, omdat dan het geluid het dichst in de buurt komt van wat je leuk vind, en daardoor blijft het gitaren ook leuker...
Oud 02-11-2002, 11:59
Sade
Sade is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Goedkoop en goed genoeg voor beginners: Fender Strat..

Weet alleen niet of ze ook linkshandige gitaren hebben...
Idd Linkshandige gitaar..? Uhm... Dan draai je de gitaar toch gewoon om
Oud 02-11-2002, 12:11
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
ibanez iz altijd wel leuwk, paar voorbeelden:

375 eurotjuz

is die 375 bij feedback ?

ik heb trouwens ook nog een gitaar te koop staan..
Ibanez EX series, hij is rood(ferrari achtig ofzo)
ik vraag er ongeveer 175 voor
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:09
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
GND86 schreef:
Idd Linkshandige gitaar..? Uhm... Dan draai je de gitaar toch gewoon om
Wat Jimmi kan kan jij ook!
Oud 02-11-2002, 13:32
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef:
Nou ik ben zelf blij dat ik akoestisch ben begonnen, dat is echt leuk en beter voor je techniek idd. Als je op elektrisch begint is het lastiger om later nog akoestisch te gaan spelen btw.
Ik ben dus op electrisch begonnen nu heb ik een tijdje geleden een acoustische gitaar gekocht (met stalen snaren) maar daar heb ik helemaal geen problemen mee hoor.
Verder ben ik blij dat ik op electrisch begonnen ben. Als ik op zo'n spaanse gitaar was begonnen dan denk ik echt dat ik het saai had gevonden en gestopt was.
Oud 02-11-2002, 13:48
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
punxnotdead schreef:
Ik ben dus op electrisch begonnen nu heb ik een tijdje geleden een acoustische gitaar gekocht (met stalen snaren) maar daar heb ik helemaal geen problemen mee hoor.
Verder ben ik blij dat ik op electrisch begonnen ben. Als ik op zo'n spaanse gitaar was begonnen dan denk ik echt dat ik het saai had gevonden en gestopt was.
acoustische gitaar met stalen snaren lijkt wel een stuk meer op een elektrische gitaar (om op te spelen) als een acoutische gitaar met nylon snaren vind ik zelf
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:55
punxnotdead
punxnotdead is offline
is ook. de hals is net zo smal als van een electrisch
Oud 02-11-2002, 15:29
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
paco de taco schreef:
is die 375 bij feedback ?

die prijs stond erbij op de site
Oud 02-11-2002, 15:33
Kazanka
Kazanka is offline
om even deel te nemen aan de 'discussie' :

Denk dat je beter gelijk op elektrische gitaar kan beginnen, als je als doel hebt om daar later ook op te blijven spelen. Ik heb zelf dan de basis-beginselen geleerd op een akoestische gitaar, maar 't enigste wat ik me daarvan kan herrineren is dat ik 't altijd zuperzaai vond Sinds ik elektrische speel, kan ik pas echt plezier beleven aan het maken van muziek. Speel ook veel liever op mijn elektrische gitaren, dan op die aukoestische.
Oud 02-11-2002, 17:01
Passenger
Passenger is offline
ik wil niet vervelend zijn, maar het gaat nu compleet offtopic.. open ff een nieuwe dan voor deze discussie, het gaat in dit topic om ADVIES...

zoals hierboven, die blauwe ibanez gsa 60, das echt een aanradertje! leuk gitaartje voor een beginner, en zeker niet duur!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:11
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
om even deel te nemen aan de 'discussie' :

Denk dat je beter gelijk op elektrische gitaar kan beginnen, als je als doel hebt om daar later ook op te blijven spelen. Ik heb zelf dan de basis-beginselen geleerd op een akoestische gitaar, maar 't enigste wat ik me daarvan kan herrineren is dat ik 't altijd zuperzaai vond Sinds ik elektrische speel, kan ik pas echt plezier beleven aan het maken van muziek. Speel ook veel liever op mijn elektrische gitaren, dan op die aukoestische.
Ik denk dat dat echt niet slim is, zoals al veel mensen hier zeiden. Ik ben een jaar geleden begonnen met akoestische gitaar. Ik vond het geen zak aan en ben na een half jaar gestopt. Maar ik wou laatst een elektrische gitaar kopen en daar gewoon op opnieuw beginnen, maar de verkoper heeft uitgelegd dat het dus helemaal niet goed is om zo snel al op een elektrische te spelen. Dat je dan alle basisvaardigheden verleert, hoe saai het ook is. Dus nou ga ik ook maar weer eerst ff keihard knokken om die dingen te leren, want ik kan me idd niet uitleven en al die dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:32
Donsje
Donsje is offline
Hee thanx voor alle reacties!het heeft me zeker geholpen
Oud 02-11-2002, 23:31
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
"Als je bijvoorbeeld veel van punk, metal of wat dan ook houdt, kan je beter electrisch gaan spelen, omdat dan het geluid het dichst in de buurt komt van wat je leuk vind, en daardoor blijft het gitaren ook leuker..."

Ik ben zelf blij(ik kan het denk ik beter zo zeggen) dat ik met akoestisch begonnen ben omdat ik veel (vooral zelfs) hardcore en punk luister. Als ik meteen met elektrisch zou zijn begonnen was ik meteen met die dingen begonnen, en dat is over het algemeen niet bepaald wat je zegt bevorderlijk voor je techniek (alhoewel er natuurlijk een hoop uitzonderingen zijn).
T is dus een voor mij persoonlijke voorkeur dit, voel je niet aangevallen of beledigd of beter als je er op een andere manier tegenaankijkt zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 14:43
Donsje
Donsje is offline
Dus even voor alle duidelijkheid: ik heb geinformeerd en er bestaat een Squier Strat pack voor linkshandigen... Is die nou wel of niet zo goed?
En verder, waar moet ik eigenlijk op letten als ik een elek. gitaar koop?
Oud 05-11-2002, 16:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waarom per se een linkshandige gitaar? Ik bedoel het niet vervelend, hoor, maar ik denk dat je ook een rechtshandige kan nemen. Zelf ben ik ook links, en speel ik akoestische gitaar, maar ik speel rechtshandig. Soms heb ik er zelfs voordeel mee, echt waar!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:45
Donsje
Donsje is offline
omdat ik al een jaar links speel...
Oud 06-11-2002, 08:38
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
Donsje schreef:
Dus even voor alle duidelijkheid: ik heb geinformeerd en er bestaat een Squier Strat pack voor linkshandigen... Is die nou wel of niet zo goed?
En verder, waar moet ik eigenlijk op letten als ik een elek. gitaar koop?
Als je al geïnformeerd hebt, waarom heb je dan niet meteen naar de prijs gevraagd?

En waar je op moet letten bij het kopen van een elek. gitaar zijn geloof ik nog 300 andere topics over. Probeer de gitaar uit, kijk of je m mooi vindt, of je m lekker vindt spelen, of je m mooi vindt klinken, neem iemand mee die er verstand van heeft, blablabla...

dusch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten