Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 14:43
Mara
Mara is offline
Heej
Zoals wel meer mensjus vind ik ook mezelf te dik.
Dit kan ik merken doordat ik niet meekom met gym, normale kleren me niet passen enz.
Ook heeft iedereen van mijn vaders kan cholesterol, en is er een heel grote kans dat ik dat ook heb, wat ook weer een reden is.

Nu heb ik besloten daar wat aan te gaan doen. Nu wou ik dat op een gezonde manier doen, niks extreems ofzo.
Mijn plan is gewoon per dag 3 boterhammen, wat fruit en m'n avondeten. Oftewel: Ik laat alle tussendoortjes staan, maar zorg ervoor dat ik m'n voedingsstoffen binnenkrijg.

Nu zal je misschien denken van:"Goed zow meid, maar wat is het probleem?"
Het probleem is nl. dat mijn ouders het niet toestaan. Zo moet ik van mijn moeder perse een vette koek mee naar school, en gaat ze me heel erg argwanend aankijken als ik wanneer ik thuiskom alleen een appel neem ofzow. Ook met het avondeten eet ik genoeg, maar wordt mijn moeder boos dat ik te weinig eet. Als ik bijv. een keer geen zin heb ik vlees, gaan mun beide ouders tekeer dat ik me niet moet aanstellen enzow.

Nu vroeg ik me af hoe ik mijn ouders kan laten zien dat ik verantwoord bezig ben, en goed oplet.

Iemand een tip?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:45
Verwijderd
Hoe lang en hoe zwaar ben je?

En 3 boterhammen per dag is wel weinig als je in de groei bent. Probeer het je moeder uit te leggen. Die koek kan je altijd laten liggen of weggooien, maar wat is 'een vette koek'? Een gevulde koek ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:46
[-tacini girlke-]
[-tacini girlke-] is offline
je kan (ma ik raad het u af, ge krijgt der alleen maar problemen mee ) Je vinger in je keel stoppen. Ik doe het soms, ma ik wou da ik er nooit mee begonnen was. Ik raad u aan om veel te bewegen en gezond te eten. Geen snoep en cola enz.
veel geluk!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:48
Verwijderd
Citaat:
[-tacini girlke-] schreef:
je kan (ma ik raad het u af, ge krijgt der alleen maar problemen mee ) Je vinger in je keel stoppen.
Dit soort 'tips' wil ik hier liever niet zien.
Je verziekt je lijf (slokdarm en tanden oa) er mee. Begin er niet aan en jij stoppen ermee voor het te laat is! Alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Die koek kan je altijd laten liggen of weggooien, maar wat is 'een vette koek'? Een gevulde koek ofzo?
Ja, of boterkoek, appelkoek enz.

Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En 3 boterhammen per dag is wel weinig als je in de groei bent.
Ohw vergeten erbij te zetten
's morgens neem ik 1 boterham + evt. wat (magere) yoghurt, en 'smiddags dus 2 boterhammen + evt. 2-3 crackers
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
[-tacini girlke-] schreef:
je kan (ma ik raad het u af, ge krijgt der alleen maar problemen mee ) Je vinger in je keel stoppen.
Citaat:
Leonoor schreef:
Dit soort 'tips' wil ik hier liever niet zien.
Je verziekt je lijf (slokdarm en tanden oa) er mee. Begin er niet aan en jij stoppen ermee voor het te laat is! Alsjeblieft.
Dit was ik ook niet van plan, ik weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Ik kan het btw niet eens
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:53
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef:
Ja, of boterkoek, appelkoek enz.

Probeer haar uit te leggen waarom je die niet mee wilt hebben. Stel voor dat je eventueel ipv zo'n koek sultana of een liga mee neemt, volgens mij is dat iets gezonder (weet ik niet), maar tis wel 'iets'. Vraag je moeder waarom zij wil dat je zo'n ding meeneemt. Misschien is het alleen omdat ze wil dat je goed eet ofzo, dan kun je haar uitleggen waarom jij het anders wil.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:56
gitan
gitan is offline
je kunt die koek op school toch weggeven/weggooien.
Dat hoeft je moeder niet te weten! Verder moet je wel genoeg eten van de 'normale dingen' genoeg brood, normaal avondeten, tussendoor fruit. Als je honger krijgt neem je gewoon weer fruit.
Ik at eerder ook nooit fruit, en mijn moeder keek ook wel raar toen ik ineens appels begon te eten. Gewoon doen! En als je moeder vraagt waarom je appels eet.. Appels zijn toch gezond! Nou dan!
Als ze je zelfs niet toe laat om fruit te eten vind ik dat wel erg raar. Maar goed, dan kun je het desnoods nog zelf kopen!
Je kunt natuurlijk ook proberen ze uit te leggen dat je je druk maakt om je cholesterolgehalte ivm je vaders kant!
succes!

-KTF-
Janneke
Oud 24-01-2002, 16:00
snoopy
snoopy is offline
ik heb niet echt tips, ofzow, maar ik wil even zeggen, dat ik het heel goed van je vind, dat je (op een NORMALE manier) wilt afvallen! Echt super! Veel mensen steken idd een vinger in hun keel ofzow, maar wat jij doet is echt heel goed. Laat je daar niet vanaf houden door je moeder. Succes!
Oud 24-01-2002, 18:20
sanne60
sanne60 is offline
Print n stukje uit van het voedingscentrum oid, waarop de richtlijnen voor GEZONDE voeding staan omschreven en laat dit aan je ouders lezen.
En over dat afvallen --> je kunt beter wel wat gezonde tussendoortjes eten. Door nml meer dan 3u achter elkaar nix te eten daalt je stofwisseling en levert het dus uiteindelijk weinig op.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 18:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Probeer haar uit te leggen waarom je die niet mee wilt hebben. Stel voor dat je eventueel ipv zo'n koek sultana of een liga mee neemt, volgens mij is dat iets gezonder (weet ik niet), maar tis wel 'iets'.
ja idd, een boterkoek bevat bijna 3x zoveel kcal als chips!!!! van liga weet ik het niet, maar ik denk dat dat wel een heeeeel stuk beter is ja!
en heel goed dat je dit doet man! echt goed van je, maar wel raar van je moeder!
ik heb trouwens pas een link gelezen op s.com en ik ben d'r heel blij mee.. er staat namelijk een table op van hoeveel calorieën een product bevat... 't is wel handig voor je denk ik: www.digitale-dietist (en dan bij voedingstabel)

veel succes he?!!!!!
Oud 24-01-2002, 19:45
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Dit was ik ook niet van plan, ik weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Ik kan het btw niet eens

ik wil je niet op ideeen brengen maar dat zei ik ook altijd dat ik dat niet kon....

en ik denk dat wat jij doet niet zo heel slecht is misschien wat meer boterhammen
als je 3 x per dag goed eet en verder niets en veel water drinkt zal je wel afvallen, sporten is ook altijd een manier om af te vallen! en dat an vanalles zijn.

Oud 24-01-2002, 20:23
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Zou het kunnen dat je moeder niet doorheeft dat dit voor jou erg belangrijk is en dat je serieus met een probleem zit? Heb je haar dat echt in alle ernst verteld? Misschien denkt ze dat je te ver zult gaan? Misschien werkt ze je daarom tegen. Ik zou eens een ernstig gesprek met haar beginnen dan wil ze je misschien wel helpen/steunen! Die vette koek kun je misschien vervangen door een boterham ofzo? Of door wat stuks fruit.

xxx
Eefje
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten