Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 18:50
Verwijderd
om dat het niet zo goed met me gaat ga ik waarschijnlijk naar een andere school. nou heb ik van speciaal onderwijs, vrije school en het leeuwenborg wel eens iets gehoord wat misschien nodig is.
speciaal onderwijs is veel begeleiding en bovendien wordt het dan een school voor kinderen met psychiatrische problemen en die ligt naast de kliniek waar ik zit.
de vrije school zou misschien iets zijn omdat je dan wat meer zelf kunt kiezen wat je gaat leren en dat zou misschien de interesse wat vergroten om te gaan leren.
leeuwenborg weet ik nog neit veel van maar dat is geloof ik van alles...
heeft iemand misschien wat informatie van een van deze scholen? en misschien wat tips???
alvast heel er bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 21:53
DeuS
DeuS is offline
Ik heb op een vrije school gezeten (basisschool). Het is me niet slecht bevallen. Het mooie van de vrije school is dat ze heel veel aan zelf-expressie doen in de vorm van tekenen, schilderen, euyrethmie (kweeniet precies hoe je het schrijft) e.d. Voor je emotionele ontwikkeling is het zeker niet slecht...
Maar goed, dat is mijn mening...

Greetz DeuS
Oud 30-10-2002, 22:09
AirRaid
AirRaid is offline
ik zit zelf op leeuenborgh, (grootste fout die ik heb kunnen maken), is daar zo een zooitje ongeregeld

als ik een lijst moet samenstellen wat in de 3,5 jaar wat ik daar zit daar fout is gegaan, ben ik volgende week nog bezig
Oud 30-10-2002, 22:21
Eva*
Eva* is offline
Ik heb op de vrije school in Amsterdam gezeten. Vrije scholen hebben een antroposofisch uitgangspunt, maar je hoeft dit zelf niet te hebben om op die school te zitten. Je krijgt meer en uitgebreider kunstzinnige vakken dan op een gewone middelbare school, zoals bijvoorbeeld dans, koor, muziek, toneel en handvaardigheid. In tegenstelling tot de meeste scholen wordt er veel gekeken naar de individuele mens. De vrije school is niet alleen prestatiegericht, maar richt zich ook op hoe je je sociaal en creatief ontwikkeld.

Als je naar de vrije school zou willen met de rede dat je er beter zelf kunt kiezen wat je gaat leren, is het geen goede keus, want dat is namelijk niet zo. Maar zoals DeuS al zei, is de vrije school voor de emotionele ontwikkeling zeker niet slecht.

Een site over vrije scholen is http://www.vrijescholen.nl/.

Het is trouwens "eurythmie" of "euritmie."
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:05
Balance
Balance is offline
ik zou wel erg informeren naar wat de vrije school inhoudt, wat betreft de gene die jij in gedachte hebt. Want ik ken ook 2 mensen die op een vrije school zitten en daar zijn ze eigenlijk heel makkelijk in alles. Dat lijkt op het eerste gezicht leuk, maar zij krijgen maar weinig begeiding enzo en moeten dus veel extra bijlessen krijgen enz. om toch nog te kunnen slagen.
Ik denk dat dit absoluut niet bij elke vrije school is, maar daarom zou ik dus wel informeren naar ervaringen met de school die jij op 't oog hebt.
Oud 06-11-2002, 00:07
DeuS
DeuS is offline
Citaat:
E.v.a schreef:

Het is trouwens "eurythmie" of "euritmie."
K, bedankt! Het is voor mij al weer een tijdje geleden (jaar of 6), vandaar
Reageren

Regels voor berichten