Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 21:42
Frondish
Frondish is offline
Welke is het best? Xbox Ps2 of Een NGC noem gelijk de nadelen er ff bij en de voordelen aub
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 07:32
bam
bam is offline
:/

Zoek op het forum. dan en op GoT.

want om die hele "war"weer opnieuw te beleven hmm neej nutteloos
Oud 30-10-2002, 10:41
MazeMouse
MazeMouse is offline
They ALL suck. Zeker tegenover mijn nieuwe PC

(maarjah, geen enkele console haalt het tegen de nieuwste pc's. Vooral niet omdat console hardware alweer licht verouderd is tegen de tijd dat het uitkomt)
Oud 30-10-2002, 22:36
Vork
Vork is offline
spellen voor nieuwste pc's zijn alleen gebaseerd op mooie graphics.. en ik snap et echt niet, Unreal ziet er onderhand nog mooier uit dan die hedendaagse spellen en dat kon ook op een Pentium 166

nee doe mij maar een console voor spellen, veel meer spelplezier (tegen elkaar)
Oud 30-10-2002, 22:37
Vork
Vork is offline
oh ja: PS 2
Oud 30-10-2002, 23:43
Blizz
Blizz is offline
imho x-box, gamecube vind ik minder en over de ps2 kan ik niet ordelen
Oud 31-10-2002, 07:31
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
They ALL suck. Zeker tegenover mijn nieuwe PC

(maarjah, geen enkele console haalt het tegen de nieuwste pc's. Vooral niet omdat console hardware alweer licht verouderd is tegen de tijd dat het uitkomt)
console hardware is juist helemaal niet verouderd en loopt voor op de pc. zelfs al is de console een paar jou oud dan is het nog steeds nieuwer, aangezien de pc hardware de laatste 10 jaar al bijna niks meer is veranderd, qau architectuur, ze maken het alleen elke keer sneller en meer waardoor je ook van die lomp grote getallen krijgt. en daarbij als je een pc wilt die ongeveer hetzelfde kan als de ps2 en gamcube betaal je het 5 voudige van wat een console kost.
Oud 31-10-2002, 08:23
wyner
wyner is offline
Console hardware loopt voor op de PC? Mazzel. De NGC gebruikt een PowerPC processor van IBM en een ATI chip. Danwel aangepast voor Nintendo, maar ze overtreffen heus geen GeForce 4 (of zelfs 3). Xbox is nog banaler, het is gewoon een DVD-ROM speler, een IDE harddisk, een Mobile Celeron processor met extra cache en een NForce moederbord. Juist om de kosten de drukken zullen ze zoveel mogelijk beschikbare technologie gebruiken, en zeker niet meer dan dat.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 11:35
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Diablos schreef:
console hardware is juist helemaal niet verouderd en loopt voor op de pc. zelfs al is de console een paar jou oud dan is het nog steeds nieuwer, aangezien de pc hardware de laatste 10 jaar al bijna niks meer is veranderd, qau architectuur, ze maken het alleen elke keer sneller en meer waardoor je ook van die lomp grote getallen krijgt. en daarbij als je een pc wilt die ongeveer hetzelfde kan als de ps2 en gamcube betaal je het 5 voudige van wat een console kost.
Probeer jij maar eens vloeiend switchen tussen Max Payne (max instellingen) en Word XP (voor het maken van een rapport) terwijl ondertussen Winamp je volledige MP3 verzameling afspeelt. En je ook nog eens op internet MOD's zoekt voor neverwinternights en ze download. PROBEER DAT MAAR EENS OP JE CONSOLE.

(Lang leve Alt+Tab)
Oud 31-10-2002, 13:27
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
wyner schreef:
Console hardware loopt voor op de PC? Mazzel. De NGC gebruikt een PowerPC processor van IBM en een ATI chip. Danwel aangepast voor Nintendo, maar ze overtreffen heus geen GeForce 4 (of zelfs 3). Xbox is nog banaler, het is gewoon een DVD-ROM speler, een IDE harddisk, een Mobile Celeron processor met extra cache en een NForce moederbord. Juist om de kosten de drukken zullen ze zoveel mogelijk beschikbare technologie gebruiken, en zeker niet meer dan dat.
xbox telt al niet als console, das gewoon een pc in een lomp console kastje.. en die gamecube overtreft echt een wel een gforce4, en ga de processoren van de ps2 en GC maar eens vergelijken met een p4 of athlon, en dan niet naar de Mhz kijken maar echt naar de structuur en wat ze kunnen.. dan lopen de pc processoren echt wel achter. en de enige videokaart die zich mag meten(op hardware gebied) met de consoles is de ATI radeon 9700, maar ja die kost alleen al 2x zo duur als een ps2 of GC
Oud 31-10-2002, 13:55
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Probeer jij maar eens vloeiend switchen tussen Max Payne (max instellingen) en Word XP (voor het maken van een rapport) terwijl ondertussen Winamp je volledige MP3 verzameling afspeelt. En je ook nog eens op internet MOD's zoekt voor neverwinternights en ze download. PROBEER DAT MAAR EENS OP JE CONSOLE.

(Lang leve Alt+Tab)
een console is ontworpen voor GAMES en niet voor TEKSTVERWERKING zoals een pc, dus die optie hoeft het helemaal niet te hebben. het zou trouwens makkelijk kunnen als je er gewoon een harde schijf in propt en er een OS op zet, wat trouwens bij de ps2 ook kan.. moet je trouwens eens je harde schijf uit je pc halen, doet ie lekker veel

maar oke dan gaan we even vergelijken, nemen we even de ps2, 300Mhz en 32mb en nog eens 4mb cache dus in totaal 36mb.. om dezelfde graphics te kunnen draaien heb je een p4 2.0Ghz of athlon 2200, met 256mb ram en dan nog een goede videokaart van minimaal 64mb..
dus als opsomming:

ps2
300Mhz
totaal 36mb

pc
+/- 2000Mhz
totaal 320Mb

dus je hebt op zijn minstens 7x de capaciteit nodig voor hetzelfde resultaat(en dan word het nog krap), en dan wil je gaan beweren dat pc hardware beter is?? geloof dat dus maar niet..
en nu komen er vast een heleboel mooie tegenargumenten, maar neem maar een pentium II 300 Mhz met 32mb en een 4mb videokaart en probeer maar fijn max payne te spelen.
Oud 31-10-2002, 15:39
wyner
wyner is offline
Het is een beetje appels en peren, consoles en PC's.

Consoles hebben het voordeel dat hun hardware configuratie rotsvast staat, en nooit veranderd. Hierdoor kunnen programmeurs hun spellen zo efficiënt mogelijk coderen, en volgens mij is de QA bij consoles ook vele malen groter; crashes zijn uit den boze, en patches na uitbrengst is onmogelijk.

Computerspellen daarentegen moeten ontworpen zijn om op zoveel mogelijk hardware/software combinaties te draaien; ze moeten een compromis maken tussen prestaties en stabiliteit. Daarentegen is de resolutie van je gemiddelde computerspel minstens tweemaal groter dan van het TV-scherm; probeer maar een PS2 spel op 1600x1200 op 85Hz te spelen, dat zal niet lukken. (Daar zijn ze niet eens voor geprogrammeerd.)

En de kosten kun je er helemaal niet bij betrekken, totaal ander economisch systeem. Consolemakers verkopen hun hardware tegen een verlies, om dan winst op spellen te maken. (Of durf je echt te beweren dat de PS2 zowel in hardware als prijs de PC overtreft? Dan is Sony gek om hun technologie niet tegen een vette prijs te licenseren.)

Geef elke programmeur een GF4 met één vaste set hardware en software, dan zal hij uiteindelijk ook een belachelijk geoptimaliseerd spelletje (op 640x480) ermee kunnen maken.

[ontopic]
't Is niet de hardware, het zijn de spellen. Nintendo is net als vanouds belachelijk speelbaar; maar als je je er te macho over voelt dan moet je ergens anders zoeken. Wil je véél spelen? PS2. En wat is er eigenlijk zo speciaal aan de XBox?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:57
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
er is één argument dat deze discussie (voorlopig) overbodig maakt, en daar maken we nu allemaal gebruik van: Internet.
Oud 31-10-2002, 17:02
Rhinus
Rhinus is offline
Sega 16 bit en Nintendo 16 bit.
2D is gewoon leuker dan 3D.

Amen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 17:37
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Sega 16 bit en Nintendo 16 bit.
2D is gewoon leuker dan 3D.

Amen.
Mee eens.

En het voordeel dat PC's een grotere veelzijdigheid behouden tegenover de Console.
Ik heb tenminste nog nooit een console gezien waarmee je online speelt.
En al helemaal geen console waarop een shooter fatsoenlijk te spelen is. (keyboard+mouse rules)
Ik wil de console knakkers dadelijk eens horen klagen als ze online multiplatform shooters spelen en blijkt dat de auto-aim (eigenlijk: aimbot) het ineens niet meer doen en ze dat zelf moeten doen op die controller. Vraag me af hoe snel ze dan de speciale toetsenbordmuis combi's aanschaffen.

En zelfs de niet shooters speel je er op de PC uit. (Metal Gear solid als beste voorbeeld) Ik speel dat spel op de PC zeker dubbel zo snel uit als op de PSone of de PS2 (net waar je hem op draait)
En het feit dat Neverwinter Nights zoveel opties heeft dat ze niet op je controller te plakken zijn.

Console = Snelle Actie
PC = Serieuzere games
Vanwege het feit dat je gewoon extreem beperkt bent in de opties op je controllers. Als je teveel opties erin wilt doen vertraagt het gewoon enorm omdat je met je controller never net zo snel bent als met de muis. En ook zelf richten nooit zo snel kunt als met je muis.

En geloof mij. Mijn setup op het moment trekt die PS2 van jou er makkelijk uit en er zijn nog eens meer games voor te krijgen ook.

*ik had geld over dus niet schrikken*

BIGTOWER

P4 2.53 MHz
1024MB DDR RAM (333MHz)
2*80GB schijf 7200RPM met 8MB cache
AOpen DVD 16x48
ReWriter 48x16x48
GeForce4 Ti4600 128MB
17" TFT scherm
Creative SB Audigy Platinum

Ik denk dat het nu wel duidelijk is...
Oud 31-10-2002, 19:15
Rioto
Dreamcast aan de top!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:04
Blizz
Blizz is offline
duveltje komt weer uit z'n doosje, daar heb je die diablos weer , de xbox-hater en de ps2-fanboy van jewelste, hf m8 met afkraken van de xbox en promoten van ps2

ps: hoeveel geld krijg je van sony voor het promoten van hun console?
Oud 31-10-2002, 21:09
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Blizz schreef:
duveltje komt weer uit z'n doosje, daar heb je die diablos weer , de xbox-hater en de ps2-fanboy van jewelste, hf m8 met afkraken van de xbox en promoten van ps2

ps: hoeveel geld krijg je van sony voor het promoten van hun console?
hmm zouden ze eigenlijk wel moeten doen he .. maar ik wil ook wel de game cube voor je aanprijzen hoor, geen probleem, daar wist ik eerst alleen nog niet zoveel van.. maar na hem nader te hebben bestudeerd is dat ook een knap stukje techniek voor nintendo deze keer.

Citaat:
MazeMouse schreef:
Ik heb tenminste nog nooit een console gezien waarmee je online speelt.
En al helemaal geen console waarop een shooter fatsoenlijk te spelen is. (keyboard+mouse rules)

*ik had geld over dus niet schrikken*

BIGTOWER

P4 2.53 MHz
1024MB DDR RAM (333MHz)
2*80GB schijf 7200RPM met 8MB cache
AOpen DVD 16x48
ReWriter 48x16x48
GeForce4 Ti4600 128MB
17" TFT scherm
Creative SB Audigy Platinum

Ik denk dat het nu wel duidelijk is...

met de ps2 kun je online(oke in nederland nog niet maar begin volgend jaar ook), en met de xbox zal het niet lang erna ook kunnen.. en voor de ps2 kun je ook een muis een toetsenbord kopen(zelfs een harddisk en linux zodat je hem als werkstation kan gebruiken) voor shooters.. maar ja ik vind die shooters toch geen flikker aan dus dat zal weinig boeien.

en verder over je systeem, ik ben niet geschrokken.. en als je geld teveel hebt kun je beter een ati radeon 9700 kopen die is een stuk beter dan die Gforce van je. en het is zeker een goed systeem en kan ook vast dezelfde graphics als de ps2 en gamecube produceren.. en wat bedoel je met eruit trekken? het is geen motor wedstrijd. maar de processor van de ps2 en ook die van GC kunnen sneller berekening maken dan welke p4 of ahtlon dan ook en als je het niet geloofd moet je het maar eens bestuderen. en ik wil niet(meer) beweren dat de pc's van tegenwoordig niet de spellen aan zouden kunnen van de nieuwste consoles, maar ze hebben daar wel 7x zoveel capaciteit voor nodig, dus daar aan kun je al gewoon zien dat console hardware voor GAMES beter is.

ennuh, als je het met rhinus eens bent over 16bits en dat 2 spellen leuker zijn waarom heb je dan zo'n lomp systeem??

Citaat:
wyner schreef:
Daarentegen is de resolutie van je gemiddelde computerspel minstens tweemaal groter dan van het TV-scherm; probeer maar een PS2 spel op 1600x1200 op 85Hz te spelen, dat zal niet lukken. (Daar zijn ze niet eens voor geprogrammeerd.)
het gewoon niet omdat een tv niet hoger kan dan 640x480, maar console spellen worden tegenwoordig wel geprogrammeerd voor hogere resoluties, zowel ps2,GC en Xbox ondersteunen HDTV, de ps2 kun je zelfs op een monitor aansluiten, dus dan kun je ze wel in hoge resolutie spelen.
Oud 31-10-2002, 21:53
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Diablos schreef:

de ps2 kun je zelfs op een monitor aansluiten, dus dan kun je ze wel in hoge resolutie spelen.
GC en X-Box ook
Oud 31-10-2002, 21:57
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Blizz schreef:
GC en X-Box ook
kan goed, weet iedergeval dat ze HDTV ondersteunen waar ik liever op speel dan welke monitor dan ook
Oud 31-10-2002, 22:09
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Diablos schreef:
ennuh, als je het met rhinus eens bent over 16bits en dat 2 spellen leuker zijn waarom heb je dan zo'n lomp systeem??
Als jij je spelletjes vloeiend draait in 1200x1024 snap je waarom ik zo'n 'lomp' systeem heb
Oud 31-10-2002, 22:38
UnknoWn EntiTy
Citaat:
MazeMouse schreef:
Als jij je spelletjes vloeiend draait in 1200x1024 snap je waarom ik zo'n 'lomp' systeem heb
ik draai bijna alle spellen vloeiend op 1600x1200
Zou jij dus ook moeten kunnen....
Alleen UT2k3 trekt hij niet met alles op z'n hoogst als er 12 spelers schietend door het beeld stuiteren.

Asus A7V333 mobo
AMD Athlon XP 2000+
Maxtor 60GB 7200RPM
256MB DDR 333 Mhz (PC2700) RAM (vanaf de HCC dagen 512 MB)
Toshiba 16x48 DVD speler
(vanaf HCC dagen writer)
SB Live! 5.1
17'' Belinea Flatscreen monitor (85 HZ@1024x768)
Asus 8440 GF4 Ti 4400 128 MB DDR TV-out

en nou hebben we wel weer genoeg opgeschept

Maar het is zoals al gezegd: deze hardware is veel krachtiger dan die van een willekeurige console, alleen de software is niet geoptimaliseerd. Bovendien word een deel van je resources door windows en andere zaken gebruikt.

Daarom worden spellen voor de PS2 ook steeds mooier (vice city ), omdat ze het steeds beter kunnen optimaliseren.
Oud 31-10-2002, 23:03
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
ik draai bijna alle spellen vloeiend op 1600x1200
Zou jij dus ook moeten kunnen....
Alleen UT2k3 trekt hij niet met alles op z'n hoogst als er 12 spelers schietend door het beeld stuiteren.

Asus A7V333 mobo
AMD Athlon XP 2000+
Maxtor 60GB 7200RPM
256MB DDR 333 Mhz (PC2700) RAM (vanaf de HCC dagen 512 MB)
Toshiba 16x48 DVD speler
(vanaf HCC dagen writer)
SB Live! 5.1
17'' Belinea Flatscreen monitor (85 HZ@1024x768)
Asus 8440 GF4 Ti 4400 128 MB DDR TV-out

en nou hebben we wel weer genoeg opgeschept

Maar het is zoals al gezegd: deze hardware is veel krachtiger dan die van een willekeurige console, alleen de software is niet geoptimaliseerd. Bovendien word een deel van je resources door windows en andere zaken gebruikt.

Daarom worden spellen voor de PS2 ook steeds mooier (vice city ), omdat ze het steeds beter kunnen optimaliseren.
waar baseer je dat op? dat die hardware krachtiger is? alleen maar omdat de getalletjes hoger zijn?? je zegt zelf dat de spellen voor de ps2 mooier worden, dus de spellen van de ps2 en andere consoles zien er netzo mooi of misschien nog wel mooier uit dan die van de pc, met veel mindere specs en dan zou de hardware minder krachtig zijn?? beetje krom he.. als je met minder Mhz en minder MB en dat soort zaken, net zo goede games kan produceren is het toch duidelijk dat die console hardware krachtiger is dan die van de pc. de architectuur van console hardware en hoe deze is samengesteld is heel anders dan die van de pc waardoor deze ook veel krachtiger zijn.. daarom hebben ze ook geen 2gig processoren en honderden mb's nodig om mooie games te produceren.
Oud 31-10-2002, 23:31
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Diablos schreef:
waar baseer je dat op? dat die hardware krachtiger is? alleen maar omdat de getalletjes hoger zijn?? je zegt zelf dat de spellen voor de ps2 mooier worden, dus de spellen van de ps2 en andere consoles zien er netzo mooi of misschien nog wel mooier uit dan die van de pc, met veel mindere specs en dan zou de hardware minder krachtig zijn?? beetje krom he.. als je met minder Mhz en minder MB en dat soort zaken, net zo goede games kan produceren is het toch duidelijk dat die console hardware krachtiger is dan die van de pc. de architectuur van console hardware en hoe deze is samengesteld is heel anders dan die van de pc waardoor deze ook veel krachtiger zijn.. daarom hebben ze ook geen 2gig processoren en honderden mb's nodig om mooie games te produceren.
neehee, voor de 3e keer, het is eenvoudigweg omdat ze hun programma's kunnen afstemmen op de hardware, wat bij PC's onmogelijk is. In pure rekenkracht (oftewel, hoe krachtig de hardware is) blaast een moderne PC alle consoles gemakkelijk aan de kant.
Oud 01-11-2002, 00:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
neehee, voor de 3e keer, het is eenvoudigweg omdat ze hun programma's kunnen afstemmen op de hardware, wat bij PC's onmogelijk is. In pure rekenkracht (oftewel, hoe krachtig de hardware is) blaast een moderne PC alle consoles gemakkelijk aan de kant.
Als makers van PC games allemaal ten alle tijden uit zouden kunnen gaan van bijvoorbeeld mijn setup dan zouden de console games niet eens in de buurt komen van de pc's. Maar omdat er door de enorme uitgebreidheid van de PC's zoveel extra geprogrameerd dient te worden........

En probeer jij trouwens je PS2 maar eens in de 1200x1024 of hoger te krijgen. Dat wil ik wel eens zien.
Oud 01-11-2002, 09:35
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
droom maar lekker verder, op rekenkracht winnen pc's het al helemaal niet.. ten eerste zijn de game cube en ps2 al 128bit processoren daarbij kunnen ze beide veel meer Floating-point berekening dan welke pc processor dan ook, en de architecteur is gewoon heel anders waardoor ze veel geschikter zijn voor GAMES. het is toch ook niet moeilijk te begrijpen, als je een pc hebt met een 2gig processor 256mb ram, 64/128mb videokaart en een console van 300mhz met 36mb produceerd dezelfde kwaliteit graphics, dan is het toch gewoon duidelijk dat die console hardware veel beter is voor GAMES dan de pc hardware.
Oud 01-11-2002, 09:45
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Als makers van PC games allemaal ten alle tijden uit zouden kunnen gaan van bijvoorbeeld mijn setup dan zouden de console games niet eens in de buurt komen van de pc's. Maar omdat er door de enorme uitgebreidheid van de PC's zoveel extra geprogrameerd dient te worden........

En probeer jij trouwens je PS2 maar eens in de 1200x1024 of hoger te krijgen. Dat wil ik wel eens zien.
geloof je het zelf, kijk nu maar gewoon naar de xbox, das pure pc hardware die erin zit, en die videokaart van de xbox is te vergelijken met een goede gforce4.. en bij de xbox hoeven ze geen rekening te houden met verschillende configuraties, dus als ze daar op de pc geen rekening mee zouden hoeven te houden zouden de games er zoals op de xbox uitzien.. en het is een beetje gelul dat programmeurs de games voor pc's niet goed zouden kunnen optimaliseren door de verschillende hardware setups. vaak is het zo dat ze het juist nog beter hebben geoptimaliseerd dan voor de console omdat ze de hardware al helemaal onder de knie hebben omdat die qau architecteur al bijna 10 jaar niet meer is veranderd, ze hoeven ook echt niet zo veel te veranderen voor al die configuraties, de hardware architectuur is van al die videokaarten hetzelfde, alleen ondersteunen ze niet allemaal het zelfde.

en dat van die resolutie is niet zo moeilijk, sluit hem maar op een monitor aan of op een HDTV en je hebt je hoge resolutie
Oud 01-11-2002, 09:58
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Diablos schreef:
geloof je het zelf, kijk nu maar gewoon naar de xbox, das pure pc hardware die erin zit, en die videokaart van de xbox is te vergelijken met een goede gforce4.. en bij de xbox hoeven ze geen rekening te houden met verschillende configuraties, dus als ze daar op de pc geen rekening mee zouden hoeven te houden zouden de games er zoals op de xbox uitzien.. en het is een beetje gelul dat programmeurs de games voor pc's niet goed zouden kunnen optimaliseren door de verschillende hardware setups. vaak is het zo dat ze het juist nog beter hebben geoptimaliseerd dan voor de console omdat ze de hardware al helemaal onder de knie hebben omdat die qau architecteur al bijna 10 jaar niet meer is veranderd, ze hoeven ook echt niet zo veel te veranderen voor al die configuraties, de hardware architectuur is van al die videokaarten hetzelfde, alleen ondersteunen ze niet allemaal het zelfde.

en dat van die resolutie is niet zo moeilijk, sluit hem maar op een monitor aan of op een HDTV en je hebt je hoge resolutie
Hmmz, hoeveel verschillende geluidskaarten, drivers voor die geluidkaarsten, beeldschermkaarten, drivers voor die beeldschermkaarten, directX versies, cd rom drivers, dvd rom drivers (want jah, zelfs daar was in het begin bij sommige spellen moeite mee), configuratie mogelijkheden kwa settings voor primary en secondary voor je HD + andere dingen, besturingssystemen, netwerkkaarten zijn er eigenlijk wel niet waar de programmeur voor een PC game rekening mee moet houden?
Denk je eens in dat je een game moet maken die op een kleine 8 miljoen verschillende systemen moet draaien die dus allemaal met andere mogelijkheden zitten te kijken en dus minimaal 8miljoen verschillende problemen kunnen geven EN DAN TOCH NOG ZORGEN DAT HET WERKT.
Als ze al die tijd eens zouden steken in de verhaallijn, gameplay en graphics....

Kijk, dan hebben die console peoples het toch makkelijker. Die hebben 8miljoen dezelfde dingen. Maar zitten gewoon ten alle tijden vast aan die instellingen en mogelijkheden. En je hoeft ten alle tijden maar 1 config in de gaten te houden. Ten alle tijden weet je tot waar je kunt gaan want er is geen verschil zoals die er bij de PC's wel is.
Oud 01-11-2002, 10:16
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Hmmz, hoeveel verschillende geluidskaarten, drivers voor die geluidkaarsten, beeldschermkaarten, drivers voor die beeldschermkaarten, directX versies, cd rom drivers, dvd rom drivers (want jah, zelfs daar was in het begin bij sommige spellen moeite mee), configuratie mogelijkheden kwa settings voor primary en secondary voor je HD + andere dingen, besturingssystemen, netwerkkaarten zijn er eigenlijk wel niet waar de programmeur voor een PC game rekening mee moet houden?
Denk je eens in dat je een game moet maken die op een kleine 8 miljoen verschillende systemen moet draaien die dus allemaal met andere mogelijkheden zitten te kijken en dus minimaal 8miljoen verschillende problemen kunnen geven EN DAN TOCH NOG ZORGEN DAT HET WERKT.
Als ze al die tijd eens zouden steken in de verhaallijn, gameplay en graphics....

Kijk, dan hebben die console peoples het toch makkelijker. Die hebben 8miljoen dezelfde dingen. Maar zitten gewoon ten alle tijden vast aan die instellingen en mogelijkheden. En je hoeft ten alle tijden maar 1 config in de gaten te houden. Ten alle tijden weet je tot waar je kunt gaan want er is geen verschil zoals die er bij de PC's wel is.
en jij denkt dat programmeurs van games daar allemaal rekening mee moeten houden?? waarom denk je dat je windows draaid en bij al die hardware drivers krijgt? daar houden die games programmeurs echt geen rekening mee. die lui configureren die games gewoon zo dat ze zoeken naar de hardware en als ze de hardware niet kunnen vinden draaid het gewoon niet. zou anders ook onbegonnen werk zijn he als je rekening moet houden met miljoenen configuraties..

maar dat is verder een software matig iets, we hadden het over de hardware en die is van consoles gewoon beter, voor games.. want daar zijn ze helemaal op afgestemd. en tuurlijk als jij nu een p4 3.xgig koopt met 1024mb drr en een radeon 9700, heb je in totaal meer power als een console, maar je moet het ook in verhouding kunnen zien. als je met veel minder (qau Mhz en MB) bijna tot gewoon netzo veel kan presteren, is het toch een simpele conclusie dat die hardware veel beter ontworpen is. neem jij maar een pc van 300mhz met 32mb en 4mb videokaart, en vergelijken dan qauliteit van de spellen met de ps2 en gamecube.

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 15:31
Firebolt
Firebolt is offline
ik vind de ngc het beste, vooral omdat nintendo's spellen het beste en meest orgineel zijn.
playstation heeft ook goede games,
maar 99,9999999999 % van de x-box komt ook op de pc uit, dus dan ben je goedkoper uit
Reageren

Regels voor berichten