Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Console hardware loopt voor op de PC? Mazzel. De NGC gebruikt een PowerPC processor van IBM en een ATI chip. Danwel aangepast voor Nintendo, maar ze overtreffen heus geen GeForce 4 (of zelfs 3). Xbox is nog banaler, het is gewoon een DVD-ROM speler, een IDE harddisk, een Mobile Celeron processor met extra cache en een NForce moederbord. Juist om de kosten de drukken zullen ze zoveel mogelijk beschikbare technologie gebruiken, en zeker niet meer dan dat.
|
![]() |
||
Citaat:
(Lang leve Alt+Tab)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Dih
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar oke dan gaan we even vergelijken, nemen we even de ps2, 300Mhz en 32mb en nog eens 4mb cache dus in totaal 36mb.. om dezelfde graphics te kunnen draaien heb je een p4 2.0Ghz of athlon 2200, met 256mb ram en dan nog een goede videokaart van minimaal 64mb.. dus als opsomming: ps2 300Mhz totaal 36mb pc +/- 2000Mhz totaal 320Mb dus je hebt op zijn minstens 7x de capaciteit nodig voor hetzelfde resultaat(en dan word het nog krap), en dan wil je gaan beweren dat pc hardware beter is?? geloof dat dus maar niet.. en nu komen er vast een heleboel mooie tegenargumenten, maar neem maar een pentium II 300 Mhz met 32mb en een 4mb videokaart en probeer maar fijn max payne te spelen.
__________________
Dih
|
![]() |
|
![]() |
Het is een beetje appels en peren, consoles en PC's.
Consoles hebben het voordeel dat hun hardware configuratie rotsvast staat, en nooit veranderd. Hierdoor kunnen programmeurs hun spellen zo efficiënt mogelijk coderen, en volgens mij is de QA bij consoles ook vele malen groter; crashes zijn uit den boze, en patches na uitbrengst is onmogelijk. Computerspellen daarentegen moeten ontworpen zijn om op zoveel mogelijk hardware/software combinaties te draaien; ze moeten een compromis maken tussen prestaties en stabiliteit. Daarentegen is de resolutie van je gemiddelde computerspel minstens tweemaal groter dan van het TV-scherm; probeer maar een PS2 spel op 1600x1200 op 85Hz te spelen, dat zal niet lukken. (Daar zijn ze niet eens voor geprogrammeerd.) En de kosten kun je er helemaal niet bij betrekken, totaal ander economisch systeem. Consolemakers verkopen hun hardware tegen een verlies, om dan winst op spellen te maken. (Of durf je echt te beweren dat de PS2 zowel in hardware als prijs de PC overtreft? Dan is Sony gek om hun technologie niet tegen een vette prijs te licenseren.) Geef elke programmeur een GF4 met één vaste set hardware en software, dan zal hij uiteindelijk ook een belachelijk geoptimaliseerd spelletje (op 640x480) ermee kunnen maken. [ontopic] 't Is niet de hardware, het zijn de spellen. Nintendo is net als vanouds belachelijk speelbaar; maar als je je er te macho over voelt dan moet je ergens anders zoeken. Wil je véél spelen? PS2. En wat is er eigenlijk zo speciaal aan de XBox? |
![]() |
||
Citaat:
En het voordeel dat PC's een grotere veelzijdigheid behouden tegenover de Console. Ik heb tenminste nog nooit een console gezien waarmee je online speelt. En al helemaal geen console waarop een shooter fatsoenlijk te spelen is. (keyboard+mouse rules) Ik wil de console knakkers dadelijk eens horen klagen als ze online multiplatform shooters spelen en blijkt dat de auto-aim (eigenlijk: aimbot) het ineens niet meer doen en ze dat zelf moeten doen op die controller. Vraag me af hoe snel ze dan de speciale toetsenbordmuis combi's aanschaffen. En zelfs de niet shooters speel je er op de PC uit. (Metal Gear solid als beste voorbeeld) Ik speel dat spel op de PC zeker dubbel zo snel uit als op de PSone of de PS2 (net waar je hem op draait) En het feit dat Neverwinter Nights zoveel opties heeft dat ze niet op je controller te plakken zijn. Console = Snelle Actie PC = Serieuzere games Vanwege het feit dat je gewoon extreem beperkt bent in de opties op je controllers. Als je teveel opties erin wilt doen vertraagt het gewoon enorm omdat je met je controller never net zo snel bent als met de muis. En ook zelf richten nooit zo snel kunt als met je muis. En geloof mij. Mijn setup op het moment trekt die PS2 van jou er makkelijk uit en er zijn nog eens meer games voor te krijgen ook. *ik had geld over dus niet schrikken* BIGTOWER P4 2.53 MHz 1024MB DDR RAM (333MHz) 2*80GB schijf 7200RPM met 8MB cache AOpen DVD 16x48 ReWriter 48x16x48 GeForce4 Ti4600 128MB 17" TFT scherm Creative SB Audigy Platinum Ik denk dat het nu wel duidelijk is...
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
![]() |
|
duveltje komt weer uit z'n doosje, daar heb je die diablos weer , de xbox-hater en de ps2-fanboy van jewelste, hf m8 met afkraken van de xbox en promoten van ps2
![]() ps: hoeveel geld krijg je van sony voor het promoten van hun console?
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
en verder over je systeem, ik ben niet geschrokken.. en als je geld teveel hebt kun je beter een ati radeon 9700 kopen die is een stuk beter dan die Gforce van je. en het is zeker een goed systeem en kan ook vast dezelfde graphics als de ps2 en gamecube produceren.. en wat bedoel je met eruit trekken? het is geen motor wedstrijd. maar de processor van de ps2 en ook die van GC kunnen sneller berekening maken dan welke p4 of ahtlon dan ook en als je het niet geloofd moet je het maar eens bestuderen. en ik wil niet(meer) beweren dat de pc's van tegenwoordig niet de spellen aan zouden kunnen van de nieuwste consoles, maar ze hebben daar wel 7x zoveel capaciteit voor nodig, dus daar aan kun je al gewoon zien dat console hardware voor GAMES beter is. ennuh, als je het met rhinus eens bent over 16bits en dat 2 spellen leuker zijn waarom heb je dan zo'n lomp systeem?? Citaat:
__________________
Dih
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zou jij dus ook moeten kunnen.... Alleen UT2k3 trekt hij niet met alles op z'n hoogst als er 12 spelers schietend door het beeld stuiteren. Asus A7V333 mobo AMD Athlon XP 2000+ Maxtor 60GB 7200RPM 256MB DDR 333 Mhz (PC2700) RAM (vanaf de HCC dagen 512 MB) Toshiba 16x48 DVD speler (vanaf HCC dagen writer) SB Live! 5.1 17'' Belinea Flatscreen monitor (85 HZ@1024x768) Asus 8440 GF4 Ti 4400 128 MB DDR TV-out en nou hebben we wel weer genoeg opgeschept ![]() Maar het is zoals al gezegd: deze hardware is veel krachtiger dan die van een willekeurige console, alleen de software is niet geoptimaliseerd. Bovendien word een deel van je resources door windows en andere zaken gebruikt. Daarom worden spellen voor de PS2 ook steeds mooier (vice city ![]()
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Dih
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
|
![]() |
||
Citaat:
En probeer jij trouwens je PS2 maar eens in de 1200x1024 of hoger te krijgen. Dat wil ik wel eens zien.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Dih
|
![]() |
||
Citaat:
en dat van die resolutie is niet zo moeilijk, sluit hem maar op een monitor aan of op een HDTV en je hebt je hoge resolutie
__________________
Dih
|
![]() |
||
Citaat:
Denk je eens in dat je een game moet maken die op een kleine 8 miljoen verschillende systemen moet draaien die dus allemaal met andere mogelijkheden zitten te kijken en dus minimaal 8miljoen verschillende problemen kunnen geven EN DAN TOCH NOG ZORGEN DAT HET WERKT. Als ze al die tijd eens zouden steken in de verhaallijn, gameplay en graphics.... Kijk, dan hebben die console peoples het toch makkelijker. Die hebben 8miljoen dezelfde dingen. Maar zitten gewoon ten alle tijden vast aan die instellingen en mogelijkheden. En je hoeft ten alle tijden maar 1 config in de gaten te houden. Ten alle tijden weet je tot waar je kunt gaan want er is geen verschil zoals die er bij de PC's wel is.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
|
![]() |
||
Citaat:
maar dat is verder een software matig iets, we hadden het over de hardware en die is van consoles gewoon beter, voor games.. want daar zijn ze helemaal op afgestemd. en tuurlijk als jij nu een p4 3.xgig koopt met 1024mb drr en een radeon 9700, heb je in totaal meer power als een console, maar je moet het ook in verhouding kunnen zien. als je met veel minder (qau Mhz en MB) bijna tot gewoon netzo veel kan presteren, is het toch een simpele conclusie dat die hardware veel beter ontworpen is. neem jij maar een pc van 300mhz met 32mb en 4mb videokaart, en vergelijken dan qauliteit van de spellen met de ps2 en gamecube.
__________________
Dih
Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 10:23. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
playstation 2 en game cube Punkiej-Fish | 31 | 22-11-2003 15:56 | |
Games |
resident evil serie niet meer exclusief voor de gamecube SQUARE | 10 | 11-04-2003 16:06 | |
Games |
Console war Frondish | 2 | 20-01-2003 16:53 | |
Software & Hardware |
,-=' wat is dit nog waard '=-, Verwijderd | 5 | 04-12-2002 17:17 | |
Games |
Gamecube Nintendo's laatste console diamondvoodoo | 7 | 11-06-2002 20:56 | |
Games |
PU amateur? KoRnGuy | 59 | 17-07-2001 16:11 |