Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2002, 13:42
-Meisje-
-Meisje- is offline
Ik voel me sinds een week echt KUT... Ik voel me lusteloos, ben zo bang en onzeker over de toekomst (samenloop van omstandigheden: grote problemen met ex-vriend, druk op school, problemen met een vriendin) en ik zou eens willen weten hoe jullie je in zo'n situatie trachten te ontspannen? Ik heb echt t gevoel da mijne kop ergens staat waar hij ni moet staan, ik loop constant zenuwachtig en prikkelbaar rond. Praten helpt ni, de mensen die er van weten hebben er een andere mening over of zeggen "zet u erover" (ik weet ook wel da da moet he, maar ik wil da wel op mijn tempo doen!) en erover praten doet zo'n pijn...

Iemand tiips om me is lekker te ontspannen, alles zaaaaalig te vergeten? (gelukkig mag ik ook nog slapen, da doet me echt goe, maar ja, ik kan ni heel de tijd slapen he )

Alvast bedankt... (staat ie hier goed?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2002, 13:55
Chiel Vermerg
Chiel Vermerg is offline
Nee, ik voel me momenteel ook ontzettend kut. Ik heb een aantal keer een topic gemaakt over het meisje waar ik verliefd op was. Ze heeft na 6 weken nog niks teruggeschreven, hoor ik zonet via msn dat ze al een tidn met een vriend van mij heeft.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:14
Verwijderd
Mja, dat is heel erg persoonlijk..

Iig is dingen doen die je leuk vind goed, of ga boeken lezen om in weg te zakken, huur films om even je gedachten af te leiden. Dat soort dingen. Doe ms juist nu iets wat je altijd al hebt willen doen, verwen jezelf een beetje enzo.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 14:23
pathfinder
pathfinder is offline
ik voel me al maanden kut om een meisje,
die me in augustus heeft gedumpt.

de beste methode is gewoon elke dag iets te doen zoeken..

t liefst naar vrienden of ergens gaan hangen ...
voor mij de coffeeshop of studio ofzo
dat laatste schiet je geen reet mee op,
maar je voelt je wel beter..
alleen weet je na een tijdje HELEMAAL niet meer wat je
voelt of moet voelen dus

anyway, veel contact met mensen helps most... i guess...
Oud 31-10-2002, 19:12
lieve
lieve is offline
Heb een goei 2 maand geleden me ook "depri" gevoeld, niet normaal! En het viel meteen bij iedereen op, omdat ik meestal rondloop als "het zonnetje in huis"! En ineens kwam er een depressief geval op school opdagen!
En ik wist waaraan het lag,maar kon er niet meteen iets aan doen! De druk op school, thuis, korfbal, in de liefde en vriendengroep,... overal was het wel iets! En ik kon het allemaal niet van me zetten...
Met m'n vriend kon het toen niet meer, en we zijn toen (leuk) als vrienden uit elkaar gegaan, en daar is een zware last van me gevallen! --> grappig genoeg zie ik hem nu meer als ervoor! En we komen nog steeds goed overeen,niemand heeft kwade gevoelens!
Thuis; heb met m'n moeder een goed gesprek gehad ... dat ik niet overal steeds 'fantastisch' in kan zijn! Dat ik niet alles kan, zowel goed zijn in sport, op school en altijd klaarstaan voor m'n vrienden! Ze heeft er een leuke oplossing voor gevonden!
Als je geen zin hebt om te gaan trainen, dan ga je maar een keertje eens niet! En zolang je punten er niet onder lijden, mogen je vriendinnen naar ons komen en mag je na school zoveel naar hen gaan als je wil(wel binnen de thuis afgesproken regels natuurlijk)! Ik vond dit gewoonweg de max, dat ik 1. met m'n ma zo'n goed gesprek had kunnen hebben, en 2. dat ik er met een fantastisch voordeel vanaf kwam

Wat er met jou aan de hand is weet ik natuurlijk ook niet, maar het zou misschien al helpen als je zoals ik, eens een goed gesprek had met je moeder of misschien zelfs een zus/broer! Het heeft bij mij ook veel geholpen! En om m'n frustraties van me af te schrijven(want het minste irriteerde me op den duur), begon ik te schrijven... gedichtjes, brieven, dagboek!

In elk geval, eerst het probleem proberen te vinden!

GOOD LUCK ,
Lieve,xxx
Oud 31-10-2002, 19:15
whizzer
whizzer is offline
ik voel me ook kut nou, kga trouwes zo ff topicje dr over openen omdat ik mn hart ff moet luchten, maar ik heb een soort van wondermiddel; muziek!

no shit, ik zet mn cdtje met papa roach en staind op en het gaat beter. Zet gewoon goeie muziek op, als je er van houdt beetje ruige, en ik denk dat het wel helpt. Bij mij wel iig
Oud 31-10-2002, 20:25
mascha86
mascha86 is offline
Hey! Ik heb het ook weleens, dat niks meezit, dat het lijkt alsof iedereen de pest aan je heeft, dat niemand je begrijpt.. achja dat heeft iedereen toch wel eens? Wat bij mij altijd werkt, is 'savonds, licht uit in je kamer, kaarsjes aan, mooi muziekje aan (je weet wel natuurmuziek, of meditatiemuziek) en dan gewoon lekker op mn bed liggen en 'nadenken' over dingen.. meestal kom ik er na een tijdje wel uit.. of ik spreek mezelf moed in ofzo.. haha nouja het is wel heel erg relaxing. En als ik echt EXTREMELY depressief ben ofzo, bv er is iemand dood gegaan, zet ik een cd op met hele zielige nummers (ala knuffelrock) en dan gewoon met een bak ijs of wat dan ook met tranen in me ogen op me bed de hele avond/nacht doorbrengen.. lucht meestal wel op.. maar dat is dan echt als iemand heel erg ziek is, of toen mijn babybroertje toen hij 1 maand was zo ziek was dat hij bijna doodging en het net overleefd had, nou echt dan hou ik t niet meer!!
Maar als ik iets wil doen zodat ik de dingen vergeet, dus niet nadenken erover zoals hierboven, ga ik naar het tankstation, waar ik voor 20 euro aan repen chocolade en bakken mars- en ben en jerry's ijs , zakken chips enzo haal. Dan ga ik de hele dag/avond video's kijken op mn kamer en vreten.. dan vergeet ik alles..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:41
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
ga gewoon wat leuke dingen doen, bel je ex vriend op en ga met em praten, los je problemen op of bedenkt dat t altijd erger kan. want geloof me dat kan t. k heb nu zelf ook best wel veel problemen.. maar vooral laat je gewoon ffe lekker gaan, heb schijt aan alles. als ik ffe wat minder voel zet k keihard muziek op, ga k keihard meezingen enzo.. ffe wat minder voor de rest van je buurt maar wel leuk voor jou; daar word je echt heel melig van geloof me.. enne als dat niet helpt, zoek je broer op, scheld hem ffe lekker verrot, of een ander slachtoffer. lucht ook wel op, of schrijf alles op.... enne als dat niet helpt schrijf gewoon ffe alles op dat je leuk vind van jezelf enzo of denk aan alle leuke dingen die je hebt gedaan of die je gaat doen;/.. enne vooral neit teveel slapen. k weet hoe fijn t is, doe t zelf ook heel vaak, maar na een tijdje word je te moe voor alles
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 20:48
sicilion
sicilion is offline
euhm verliefd worden op een ander ?

nee das gemeen want ik weet dat dat gewoon niet kan! Zit ook al maanden met jongen in me kop! kzie hem sinds het uit is niet meer en das bestwel kut ....(moet hij ook niet zo ver weg wonen ) maar ik probeer gewoon bezig te zijn met andere dingen! hier gelukkig te zijn. Kweet dat het ooit nog wel iets gaat worden tussen ons maar op dit moment werkt het gewoon niet .......
Oud 31-10-2002, 20:51
sicilion
sicilion is offline
kheb het trouwens zelf uitgemaakt (omdat het gewoon niet meer ging! ik ging kapot van binnen) en opzich wel vaag maar ja ....
Oud 31-10-2002, 22:21
Naadje
Naadje is offline
Ik vind het al heel knap dat je jezelf ertoe wil zetten je niet meer rot te voelen, mijn complimenten (dat betekent: je bent op de goeie weg). Ik ga meestal heel veel dingetjes halen om heel mooi te worden (nog mooier zelfs ), maskertjes, peelings, ga je benen epileren desnoods (soms kan een lieve vriendin daarbij een positief punt zijn, maar in je eentje is ook wel prettig soms), verander alles in je kamer waar je je ooit aan gestoord hebt, ga shoppen, kleren en cd's (niet teveel, das niet goed voor je portemonnee en dus op den duur ook niet voor je humeur, wees voorzichtig ), koop tijdschriften en lees ze zovaak dat je ze kan spellen op het end (de budget-variant: ga naar de bieb en lees boeken, maar dat is minder dom dus minder lekker. Oh ja wacht in de bieb kun je ook tijdschriften lenen, alleen dan geldt de horoscoop niet (scheisse )), ehm... er was er nog eentje. Oh ja. Chocola.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 22:21
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
En een intensief (agressief) computerspelletje trekt jou niet zo zeker....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:26
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:
En een intensief (agressief) computerspelletje trekt jou niet zo zeker....
Is een optie opzich om gewoon even alles van je af te zetten. Vaak is de beste manier om alles van je af te zetten is het er even uit te slaan/schieten/gooien ETC zonder echt iets te beschadigen.
Oud 01-11-2002, 09:43
Verwijderd
Hmm, bij mij is het voorlopig 'de hele dag muziek luisteren' .. *zit nu met discman op zijn werk*

En ik ga weer regelmatig naar Taekwondo. Lekker trainen en fysieke pijn lijden (heb ik tenminste een aantoonbare reden me kut te voelen) [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]

Tsja, en mensen opzoeken moet / ga ik ook nog doen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:54
Verwijderd
Of gewoon gek doen

*liep daarnet zingend door het kantoorgebouw* .. "your love is sweet misery" *lalala*
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:29
-Meisje-
-Meisje- is offline
Citaat:
Naadje schreef:
Ik ga meestal heel veel dingetjes halen om heel mooi te worden (nog mooier zelfs ), maskertjes, peelings, ga je benen epileren desnoods (soms kan een lieve vriendin daarbij een positief punt zijn, maar in je eentje is ook wel prettig soms...

ehm... er was er nog eentje. Oh ja. Chocola.
Heb k vanmorgen gedaan, alles lekker geschoren, lotion gesmeerd... En nu heb ik zoiets van "ik voel me lekker, zie er ook zo uit, verlang naar mijn ex en nu kan k ni eens laten zien da'k er zo uitzie en me zo voel "

Chocola? Jaaaaaa, chocomousse!!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:39
DJken
DJken is offline
Ik zit hier nu chocomousse te eten

Kmoet zeggen het kalmeert mij een beetje...
Oud 01-11-2002, 13:14
peperenzout
peperenzout is offline
dit meisje vraagt niet om hoe jullie je voelen maar om tips k heb zo ook me verhaal die hou ik even voor me maar iniedergeval!
leuke film kijken!
een schilderij maken!
zoek iets wat jij boeiend vind om je mee bezig te gaan houden al is het breien als het jou maar bezig houdt.
Tja en het is soms een beetje moeilijk maar laat het komen zoals het komt!
Oud 01-11-2002, 16:25
Piccola
Piccola is offline
Bij mij helpt nix als ik me kut voel. Zoals nu..
Ik kan er over praten, of er juist niet over praten, uitgaan, andere leuke dingen doen.. Bladiebla! En toch blijf ik er de hele tijd aan denken, blijf ik me rot voelen enz.. Ik moet het, denk ik, dus echt van de tijd hebben! Tijd heelt alle wonden zegt men!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:28
SirhC
SirhC is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Bij mij helpt nix als ik me kut voel. Zoals nu..
Ik kan er over praten, of er juist niet over praten, uitgaan, andere leuke dingen doen.. Bladiebla! En toch blijf ik er de hele tijd aan denken, blijf ik me rot voelen enz.. Ik moet het, denk ik, dus echt van de tijd hebben! Tijd heelt alle wonden zegt men!
Net uit toch?? (tenminste dacht ik uit andere topics)
Maar dan moet je het zeker van tijd hebben, ik was ook zeker een half jaar bezig toen het na vier jaar uit ging........
Maar goed succes...

Oh ja en voor mij was sporten toen wel een goede afleider .... maar goed dat verschilt ook per persoon maar dan was is echt effe alles kwijt ookal duurde het niet lang...

Ciao
Oud 01-11-2002, 16:32
DEChengst
DEChengst is offline
Bert en Ernie kijken
Oud 01-11-2002, 17:44
luckyleo
luckyleo is offline
Zelf kan ik me altijd erg goed vinden in sporten, en daarnaast geeft uitgaan met vrienden erg goede afleiding.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:51
Tox
Tox is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
geeft uitgaan met vrienden erg goede afleiding.
Ja zo zie zo dingen ondernemen werkt, dan heb je tenminste iets anders aan je hoofd.
Oud 01-11-2002, 19:42
Orion16
Orion16 is offline
Naar je beste vriendin toegaan en eens flink uithuilen bij haar.. Zou ik wel doen, als ik (beste) vriendin(nen) had
Chocola eten helpt ook, net als lol maken met je vrienden en eens een keer flink feesten!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:34
whizzer
whizzer is offline
en je kan je verhaal hier posten, zoals jij dus hebt gedaan, dat doe ik ook regelmatig en dat lucht zeer goed op!
Oud 01-11-2002, 20:38
Dminor
Dminor is offline
Ik heb ook zo'n kutperiode gehad... en ik keek altijd uit naar 's avonds in bed Donald Duck-pockets lezen.
Oud 01-11-2002, 22:09
jij
jij is offline
Citaat:
Chiel Vermerg schreef:
Nee, ik voel me momenteel ook ontzettend kut. Ik heb een aantal keer een topic gemaakt over het meisje waar ik verliefd op was. Ze heeft na 6 weken nog niks teruggeschreven, hoor ik zonet via msn dat ze al een tidn met een vriend van mij heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 11:27
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Tox schreef:
Ja zo zie zo dingen ondernemen werkt, dan heb je tenminste iets anders aan je hoofd.
Meestal wel.. maar het hoeft niet..
Oud 02-11-2002, 11:39
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
gizmo schreef:
Meestal wel.. maar het hoeft niet..
Zeker niet. En vooral als het dan níet werkt voel je je nog slechter... Net als dat je naar de radio gaat luisteren en er komt een deprilied, dat is verschrikkelijk.
Oud 02-11-2002, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Net als dat je naar de radio gaat luisteren en er komt een deprilied, dat is verschrikkelijk.
Veel erger is het als een nummer komt dat een bepaalde waarde voor je heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:51
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
******** schreef:
Veel erger is het als een nummer komt dat een bepaalde waarde voor je heeft.
Als het een vrolijk nummer is valt het wel mee, maar dat ligt persoonlijk. Maar ja, het is wel waar; als ik een nummer hoor uit een kutperiode uit mijn leven wordt ik daaraan herinnerd... Daarom probeer ik zoveel mogelijk vrolijke muziek te luisteren.

Maar de Donald Duck helpt bij mij altijd nog het beste!
Reageren

Regels voor berichten