Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 21:16
Energy!
Energy! is offline
Heej ik heb een vraagje,

wanneer ik een cd wil gaan branden, gaat het opzich wel redelijk goed, er is alleen een probleem ,

de "read buffer" gaat van 100 naar 20 en dan weer naar 100 en dan weer naar 30 ofzo, het gaa steeds openeer, de hele tijd..

wat dus effect heeft op de snelheid van het branden, want zodra die laag staat, stopt ie even met schrijven.....

Wie weet waar aan dat kan liggen?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 06:47
WolterB
WolterB is offline
mislukken de cd''s ook

welk merk brander heb je?
welk brandprogramma gebruik je?
meer info plz
Oud 02-11-2002, 16:36
Energy!
Energy! is offline
nee er wordt wel gewoon een cd geschreven..

eh ik heb Nero Burning rom 5.5
een Medion 40/20/48

en brand onder Windows Millenium...

ik het ook een tijdje gehad dat ie wel gewoon normaal brande, maar volgens mij was dat op WIN98!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 17:19
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Medion???? Zou wel een Lite-on zijn...

Dat probleem heb ik ook, maar dat is vrij normaal volgens mij. Als ik op een hoge speed een CD brandt is mijn computer niet snel genoeg om op tijd de buffer weer op te laden als wat gebrand is. Daarom maakt de brander ff pauze omdat hij niet verder kan. Als je op een lage speed brandt zul je het probleem waarschijnlijk niet hebben. Dat het onder win98 wel goed ging komt waarschijnlijk doordat je systeem dan sneller is. Windows millenium is namelijk iets "zwaarder".

Tip: gebruik windows 95
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 19:03
the_man32
the_man32 is offline
Heb je 'DMA' aanstaan van de device? Zowel van harde schijf als brander
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef:
Medion???? Zou wel een Lite-on zijn...

Dat probleem heb ik ook, maar dat is vrij normaal volgens mij. Als ik op een hoge speed een CD brandt is mijn computer niet snel genoeg om op tijd de buffer weer op te laden als wat gebrand is. Daarom maakt de brander ff pauze omdat hij niet verder kan. Als je op een lage speed brandt zul je het probleem waarschijnlijk niet hebben. Dat het onder win98 wel goed ging komt waarschijnlijk doordat je systeem dan sneller is. Windows millenium is namelijk iets "zwaarder".

Tip: gebruik windows 95
Bullshit. Zeg dan niets, maat.

Anyway; in principe zou burnproof (oid) aanzetten de eventuele vervelende gevolgen al moeten verhelpen, maar 't mag natuurlijk domweg niet gebeuren. Conintue bufferdrops duiden op een slecht geconfigureerd probleem. Wat je daar aan kunt doen is het volgende:

- DMA-modus aanzetten in Windows van je brander (ál je ATAPI-devices, that is).

- Probeer geen resources te verspillen tijdens het branden. (Lees: ga niet Quake 3 spelen tijdens het branden).

- Liever niet van een LAN branden, louter lokaal.

- Zorg dat de fragmentatie van je schijf beperkt blijft.

- Brand liever niet On The Fly, dus direct van CD naar CD-R.

- Zorg dat je brander niet té warm wordt. Soms levert dat ook een failure op in de vorm van buffer underruns of instabiliteit tijdens het 'finalizen' van een sessie.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 10:48
Verwijderd
Trouwens, dingen als virusscanners en bijvoorbeeld Office's FastFind zorgen ook voor een behoorlijke systeembelasting. Die kun je dus ook beter uitzetten -áls ze aanstaan-.

Edit:

Oh, ook Auto Insert Notification kan voor problemen zorgen; schakel dat dus ook uit.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:04
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Bullshit. Zeg dan niets, maat.

- Probeer geen resources te verspillen tijdens het branden. (Lees: ga niet Quake 3 spelen tijdens het branden).
Ik snap nou niet waarom dat bullshit zou moeten zijn. Ik merk bij m'n eigen computer dat het wel zo is, dat de bufferdrops alleen komen als ik op een hoge speed brandt. Je zegt toch bovendien dat je geen resources moet verspillen, maar ik neem toch aan dat Windows Millenium meer resources nodig heeft dan win98.

Nouja... als het toch bullshit is dan leg aub uit waarom???? Alleen zeggen dat het zo is, heb ik ook geen flikker aan.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 13:34
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef:
Ik snap nou niet waarom dat bullshit zou moeten zijn. Ik merk bij m'n eigen computer dat het wel zo is, dat de bufferdrops alleen komen als ik op een hoge speed brandt. Je zegt toch bovendien dat je geen resources moet verspillen, maar ik neem toch aan dat Windows Millenium meer resources nodig heeft dan win98.

Nouja... als het toch bullshit is dan leg aub uit waarom???? Alleen zeggen dat het zo is, heb ik ook geen flikker aan.
Omdat IEDERE PC van maximaal 4 jaar oud in staat moet zijn op z'n minst 2.4MB/s door te geven aan een ATAPI-device. Als dat bij jou niet het geval is zou ik ook maar eens mijn tips (afkomstig van de guru Andy McFadden) doorlezen, want dan is je configuratie gewoon fucked up.

Lagere snelheden branden is geen oplossing; slechts een workaround. Daarom is het bullshit. Jammer dat ik je dat uit moet leggen.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:04
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Omdat IEDERE PC van maximaal 4 jaar oud in staat moet zijn op z'n minst 2.4MB/s door te geven aan een ATAPI-device. Als dat bij jou niet het geval is zou ik ook maar eens mijn tips (afkomstig van de guru Andy McFadden) doorlezen, want dan is je configuratie gewoon fucked up.

Lagere snelheden branden is geen oplossing; slechts een workaround. Daarom is het bullshit. Jammer dat ik je dat uit moet leggen.
Ik zie in m'n post niet dat ik zei dat het een oplossing is om op lagere snelheden te branden. Het was gewoon een algemene opmerking dat het waarschijnlijk niet meer zal gebeuren als je dat doet. 40 speed is toch ook wel wat meer dan 2.4MB/s Ik dacht eerder 6 ofzo. Dit zal je in praktijk vast niet halen, maar toch. Oja, mijn configuratie is niet fucked maar eerder de leeftijd van m'n comp. (lees: ruim boven 4 jaar). En als het een computer was waar win98 op draaide is de kans best aanwezig dat de computer ook rond of boven de 4 jaar is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
BTL_BTR schreef:
-snip-
En dan zal 't 40 speed zijn (inderdaad 6MB/s), dan nog moet dat haalbaar zijn. Bovendien; Windows 98 zit een stuk beter in elkaar dan 95 op 't gebied van caching e.d.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:16
Energy!
Energy! is offline
Bedankt voor jullie reacties,,

ik heb het probleem inmiddels verholpen door de DMA aan te zetten op me HD en CDRW

hij blijft nu constant op 98%..

dus hijs weer goed!

nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten