Citaat:
BTL_BTR schreef:
Medion???? Zou wel een Lite-on zijn...
Dat probleem heb ik ook, maar dat is vrij normaal volgens mij. Als ik op een hoge speed een CD brandt is mijn computer niet snel genoeg om op tijd de buffer weer op te laden als wat gebrand is. Daarom maakt de brander ff pauze omdat hij niet verder kan. Als je op een lage speed brandt zul je het probleem waarschijnlijk niet hebben. Dat het onder win98 wel goed ging komt waarschijnlijk doordat je systeem dan sneller is. Windows millenium is namelijk iets "zwaarder".
Tip: gebruik windows 95
|
Bullshit. Zeg dan niets, maat.
Anyway; in principe zou burnproof (oid) aanzetten de eventuele vervelende gevolgen al moeten verhelpen, maar 't mag natuurlijk domweg niet gebeuren. Conintue bufferdrops duiden op een slecht geconfigureerd probleem. Wat je daar aan kunt doen is het volgende:
- DMA-modus aanzetten in Windows van je brander (ál je ATAPI-devices, that is).
- Probeer geen resources te verspillen tijdens het branden. (Lees: ga niet Quake 3 spelen tijdens het branden).
- Liever niet van een LAN branden, louter lokaal.
- Zorg dat de fragmentatie van je schijf beperkt blijft.
- Brand liever niet On The Fly, dus direct van CD naar CD-R.
- Zorg dat je brander niet té warm wordt. Soms levert dat ook een failure op in de vorm van buffer underruns of instabiliteit tijdens het 'finalizen' van een sessie.