Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik vind het geen discriminatie:
zij hebben blijkbaar een signalement ontvangen van aziatische meisjes die gejat hebben. Nou voldeden jullie aan het signalement, dus dan is het toch niet zo raar dat ze onderzoeken of jullie bij dat andere meisje hoorde? En het feit dat jij blijkbaar nogal tegenstribbelde, dat heeft er voor gezorgd dat het alleen maar langer duurde, ik denk dat als je mee was gegaan en gewoon mee had gewerkt, je d'r zo vanaf was geweest. Wanneer het signalement een lange blonde dame was geweest, dan hielden ze toch ook de lange blonde dames aan om te kijken of die gene er wat mee te maken had? En wat betreft de inbreuk op de privacy: Ze moeten dat toch echt doen om te kunnen onderzoeken of jullie d'r bij hoorden of niet. Nou lopen we de laatste tijd toch behoorlijk te zeuren over de politie dat ze diefstal niet eens meer onderzoeken enzo... Maar als ze het een keer wél goed aan willen pakken, is het ook weer niet goed. Ik vind dat de politie het best goed aan heeft gepakt als ik zo hoor ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- ze hebben een aziatisch meisje betrapt op diefstal - jij en je zus waren ook in die winkel geweest op dat moment Oké, d'r is één getuige, maar wie zegt dat zo iemand ook echt goed zicht heeft gehad en het goed kon zien? Voor het zelfde geld stonden jullie aan de andere kant ook te jatten en heeft zij toch alleen maar het ene meisje gezien. Oke, jullie hadden niks gedaan, maar de politie moet dat toch onderzoeken? Ik snap niet zo goed waarom je d'r zo'n groot probleem van maakt, volgende keer is het een alto die iets jat, en worden de alto's die zich d'r vlakbij bevonden toch even gecontroleerd. Maar hoe kan de politie nou ruiken dat jullie haar niet kennen, als het nou genoeg is om je tas te laten zien en te vertellen waar je bent geweest, wat is daar dan erg aan? Kben blij dat de politie toch nog wel wat blijkt te doen aan die diefstal, want als wij van m'n werk aangifte doen bij de politie dat er gejat is, zeggen ze tegenwoordig dat 't de zoveelste keer is en dat ze dat echt niet meer gaan onderzoeken..! Dat vind ik pas erg!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of wil je eigenlijk dat iedereen zegt dat ze het heel zielig vinden voor jullie? Maar misschien komt het idd omdat ik het zelf niet heb meegemaakt, dat zou kunnen ja. Alleen op dit moment zie ik het dus op de manier die ik beschreven heb. Overigens, ik denk dat als er een blank iemand wordt aangehouden, ze idd ook blanken aan zullen houden. Maar uiteraard wel van ongeveer dezelfde leeftijd (dat is, zo te horen, toch ook bij jullie het geval geweest..) die op hetzelfde moment ook in de buurt van die blanke persoon waren. Maar goed, dit is dus MIJN mening en het is duidelijk dat je het er niet mee eens bent, dat is je goed recht.
||
Citaat:
|
![]() |
|
oke, ik snap je mening dan dus wel, maar kdenk niet dat we d'r uit gaan komen, want ik blijf toch bij m'n mening wat betreft deze kwestie.
Ik ben dan ook voor prefentief fouilleren (hoe schrijf je dat?), want mijn mening is eigenlijk 'als je niks te verbergen hebt, waarom zou het dan erg zijn?' Maar goed, ik snap dus wel waarom jij het erg vindt, maar daarover verschillen we dan van mening. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Weet je trouwens wel zeker dat het politieagenten waren ? Beveilingsbeambten houden er namelijk nogal van om blauwe pakken aan te trekken, omdat dat er zo politieachtig uitziet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind het lullig voor je
![]() Lijkt me wel heel vervelend als zoiets je overkomt.... ![]()
|
Misschien heb ik niet goed gelezen hoor, maar waren er nog anderen in de winkel? Als jullie namelijk de enige andere klanten waren is het waarschijnlijk gewoon omdat jullie de enigen waren, niet omdat jullie Aziatisch zijn...
Als er meerderen (niet - Aziaten dus) waren snap ik het wel geloof ik ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tsjah het is wel lullig, maar niet discriminerend, jij voldeed gewoon aan de signalementen klaar, daar is niks discriminerends aan.
En ja privacy... wat is nou echt provacy, ik heb liever dat ze in mijn tas graaien dan dat ze me gaan ondervragen over mn hele leven.
|
Ik heb niet alles gelezen maar dit is wel degelijk discriminatie. Ook al was er een singalement gegeven ze hadden de dader al dus waarom nog andere mensen oppakken. Ook de winkel houder zou meteen kunnen zien of zij wel of niet aan zijn singalement voldeden.
Als zoiets bij mij voor zou komen (ben dan wel gewoon een kaas kop) dan zou ik een klacht indienen bij het politie bureau. In eerste instantie helpt dit niets maar zodra een bepaalde achten vaker zulke klachten krijg wordt hij ontslagen en zo wodt discriminatie door dienaars van de wet uitgebannen. Met vriendelijke Groet: WASAAP
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die leg jij zonder schaamte op de toonbank van de winkel waar allemaalt ramptouristen omheen staan? Dat is toch niet prive????
Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 12:31. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe moet er dan ooit iets aan de criminaliteit worden gedaan.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ze pakken DAT meisje op. En evenlater nog 2. die 2 zijn toch dan uit de lucht gegrepen? Vooral ook omdat ze in eerste instantie doormochten lopen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Laatst werd er een blanke aangehouden... En ik ook (ongeveer zelfde situatie, winkel, diefstal, etc)
![]() Is dat dan niet net zoiets? Oh nee, ik ben Nederlander, dan is het geen discriminatie...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat hier niet om het singalement maar om het feit dat ze het meisje zouden kennen OMDAT zij ook aziatrisch zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er is een man vermoord in een disctheek en waarschijnlijk heeft een lange blonde vrouw het gedaan. 2 blonde meisjes lopen langs en hebben er niets mee te maken. die lange blonde vrouw blijkt het niet te hebben gedaan. Mag de agent dan denken dat die 2 andere meisjes de moord hebben gepleegt omdat ze blond zijn EN DUS die vrouw kennen?
|
![]() |
|
|