Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2002, 13:56
Verwijderd
ik heb op een forum op een andere site ook al eens zo'n zelfde bericht geplaatst, maar daar had ik niet veel aan.
Ik ben een supergrote fan van The Offspring, en zoek een band die dezelfde stijl heefd, maar die is bijna niet te vinden, er zijn wel veel bands die ook rock en punk maken maar ze zijn vaak toch heel anders, daarom wil ik graag weten of JIJ nog een goeie rockband weet, die ongeveer dezelfde stijl als the offspring heeft.

alvast bedankt!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2002, 14:39
Verwijderd
jammer, nice try, maar dat is weer net wat te 'soft', er moet wat meer acoustisch in zitten maar zeker wel ook de zang, dus het ging wel in de goeie richting, alleen dus nog wat meer de rock erdoorheen...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:43
Verwijderd
Agoraphobic Nosebleed
lekker stevige rock mét zang. absoluut niet te soft.
maar serieus: probeer Bad Religion ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:45
paco de taco
paco de taco is offline
bedoel je ongeveer dezelfde stem enzo?
en bedoel je de oudere nummers of de nieuwere nummers?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:46
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
birthmark schreef:
less than jake
das totaal anders
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:46
Rioto
probeer is ..Relient K
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 14:50
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
sum41 is misschien wel wat. toch iets meer rock dan punk. aan Lagwagon,millencolin en de rest zul je niet veel hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:09
Verwijderd
agoraphobic nosebleed vond ik niet echt wat(maar dat kon je zo raden) en bad religion daar heb ik al enorm veel van, less then jake was wel geinig alleen net wat anders, pulley klonk zeeeeer goed evenals relient K, sum 41 had ik ook wel al wat van

maar t gaat de goeie kant op...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:11
Verwijderd
NOFX, pennywise, buh check de Punkrama verzamelceedeetjes maar es.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:21
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
snees schreef:
Agoraphobic Nosebleed
.
Dat toverde een glimlach op mijn gezicht.

Maar nomercy:

Offspring achtig:
travoltas (gaan dezelfde soort kant op),
vandals (op label van zanger offspring),
Undeclinable (neerlands punktrots )
Beatsteaks
Oud 02-11-2002, 15:34
Kazanka
Kazanka is offline
de ouwe offspring of de nieuwe
Oud 02-11-2002, 15:40
Verwijderd
uhm...meer de ouwe, vooral de eerste albums (conspiracy of one & americana), en de lijstjes stromen nu al binnen ja

Laatst gewijzigd op 02-11-2002 om 15:44.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:56
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
NoMercy285 schreef:
uhm...meer de ouwe, vooral de eerste albums (conspiracy of one & americana), en de lijstjes stromen nu al binnen ja
de eerste albums zijn:

Offspring
Ignition

Smash
Ixnay on the hombre

Americana
Conspiracy of one
Oud 02-11-2002, 15:57
Verwijderd
ach sorry jah....ik was even verkeerd om aan het denken....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 15:58
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
NoMercy285 schreef:
ach sorry jah....ik was even verkeerd om aan het denken....
heb je ze live gezien in 013, 1999?

Geniaal concert, vonden ze zelf het beste concert wat ze ooit gegeven hadden zeiden ze later in een geloof ik duits muziekblaadje.
Oud 02-11-2002, 16:00
Verwijderd
neej jammer genoeg niet, maar wel vorig jaar op pinkpop (ik woon namelijk in landgraaf) en toen had ik dus het hele weekend muziek, zonder dat ik ver moest lopen, of je moet 200 meter ver vinden....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:25
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
snees schreef:
Agoraphobic Nosebleed
maar serieus: probeer Bad Religion ofzo.

agoraphobic nosebleed is vet!!

severe torture ook
Oud 02-11-2002, 16:44
Lateralus
Lateralus is offline
Heideroosjes
Rancid (is miss. ook wat te soft/te veel punk en te weinig rock dan? )
en idd de Travolta's
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:44
Rhinus
Rhinus is offline
I Against I
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:49
Verwijderd
thnx allemaal....

maar ik heb ff nog een vraagje....hoe kan het dat jullie bijna allemaal avatar's hebben die groter zijn dan die 1kb????bij mij neemt ie m dan niet, terwijl die die ik nu heb toch echt niet uitziet
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:56
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
NoMercy285 schreef:
thnx allemaal....

maar ik heb ff nog een vraagje....hoe kan het dat jullie bijna allemaal avatar's hebben die groter zijn dan die 1kb????bij mij neemt ie m dan niet, terwijl die die ik nu heb toch echt niet uitziet
komt doordat we zware sneeuw gebroken. Die losse blijft gewoon maar liggen.
Oud 02-11-2002, 17:04
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
komt doordat we zware sneeuw gebroken. Die losse blijft gewoon maar liggen.
hier snap ik dus de ballen van
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:05
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
Pulley, NOFX, Travoltas, Undeclinable misschien..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 18:16
harrie84
harrie84 is offline
nou offspring is voor sissi ryders

Belvedere
Cigar
Propagandhi
deville

zijn veel koeler
Oud 02-11-2002, 18:40
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
agoraphobic nosebleed is vet!!
klinkt als een drumcomputer

of zijn het triggers?
Oud 02-11-2002, 19:10
Verwijderd
Avril Lavigne
underground skatepunkband uit Amerika...zeker wel hardcore!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 07:48
Evil Bert
Evil Bert is offline
Citaat:
86dagreed schreef:

Undeclinable (neerlands punktrots )
[/B]
Undeclinable neerlands punktrots? Er zijn toch heel wat bandjes beter als undeclinable (heideroosjes, I against I, enz. ) K heb ze wel eens live gezien, dat viel me niet tegen, maar de roosjes waren live toch wel ff beter.

Greetzzzzzzzz
Oud 05-11-2002, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Evil Bert schreef:
Undeclinable neerlands punktrots? Er zijn toch heel wat bandjes beter als undeclinable (heideroosjes, I against I, enz. ) K heb ze wel eens live gezien, dat viel me niet tegen, maar de roosjes waren live toch wel ff beter.

Greetzzzzzzzz
heideroosjes? die stomme zanger die altijd dat lulverhaal ophangt voor 'a regular day in bosnia'... iedereen zijn eigen mening natuurlijk, maar ik vind ze maar kut
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Evil Bert schreef:

Greetzzzzzzzz
Mwoah.. One For the Money van Undeclinable (Ambuscade toen nog) blijft nog altijd een van m'n favoriete albums.. als je het hebt over lekkere punkrock vind ik het zeker van die 3 bands de beste...

Topicstarter..idd..check One For The Money maar.. erg gaaf (en anders wen je dr maar even aan )

[edit] Trouwens, blijft je "Z" hangen? [/edit]

Laatst gewijzigd op 05-11-2002 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 10:48
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Evil Bert schreef:

Greetzzzzzzzz
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik heb Undeclinable al vaak live gezien en ken alle nummers en ik vind ze goed en koel. Heideroosjes ook wel maar Undeclinable heeft nét iets meer.
Oud 05-11-2002, 10:50
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
Evil Bert schreef:

Greetzzzzzzzz
undeclinable is zeker wel beter dan die bands die je daar noemt eej

ga fietsen ofzo
Oud 05-11-2002, 11:17
Verwijderd
Citaat:
harrie84 schreef:
undeclinable is zeker wel beter dan die bands die je daar noemt eej

ga fietsen ofzo
zo kun je het ook zeggen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 12:10
Pharmacon
Pharmacon is offline
Ik krijg vaak het idee dat mensen de heideroosjes niet (meer) leuk vinden omdat ze succesvol zijn....
Oud 05-11-2002, 12:57
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
raaah schreef:
zo kun je het ook zeggen natuurlijk
]

Is het tenminste goed helder"
Oud 05-11-2002, 13:25
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Evil Bert schreef:

Greetzzzzzzzz
ik ben het met je eens, maar Undeclinable tourt wel mooi door heel Europa heen en zijn toch wel iets bekender dan Heideroosjes, ook in buitenland, daarom deed ik de erachter.
Oud 05-11-2002, 14:03
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Ik krijg vaak het idee dat mensen de heideroosjes niet (meer) leuk vinden omdat ze succesvol zijn....
ik vind ze niet meer leuk omdat er 1000den bands rondlopen die veel beter zijn... heideroosjes are for kids
Oud 05-11-2002, 14:10
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
harrie84 schreef:
ik vind ze niet meer leuk omdat er 1000den bands rondlopen die veel beter zijn... heideroosjes are for kids
Wat is dit nu weer voor bullshit? Kinderachtig om te zeggen. Ironie o dames en heren. Wat een bullshit. Is het soms vanwege de naam? Maakt dat nu uit, vertaal amerikaanse bandnamen eens naar het Nederlands (de vandalen, Nageslacht bla bla).

En de muziek en teksten zijn zeker niet voor kinderen, heideroosjes is een volwaardige punk/hardcoreband net als iedere andere band. Heb je hun laatste cd's wel gehoord? Bloedserieuze muziek met goede maatschappijkritische teksten.

En daarnaast, ze toeren zich suf, hebben al meer dan 800 shows gedaan, zijn al 12 jaar bezig, dit heet toewijding, beste harrie.
Oud 05-11-2002, 14:14
harrie84
harrie84 is offline
dat weet ik ook wel, ik heb ze denk ik vaker gezien dan menig ander forumlid, maar heb je wel us gezien wat voor publiek er op die shows van ze afkomt... is toch veelal jonger dan 15 jaar...
heideroosjes zijn een leuk opstappunkbandje... ik ben er zelf ook mee begonnen, maar om ze nou vet serieus te nemen, nee niet echt
Oud 05-11-2002, 14:17
Lateralus
Lateralus is offline
Undeclinable bekender dan de Heideroosjes? volgens mij niet hoor.......

en om mn post dan nog wat nuttiger te maken:

je kan de Tonies proberen....... http://www.toniesonline.com
en misschien ook Frenzal Rhomb (of is dat weer anders?)
The Living End is misschien ook wel in de richting van wat je zoekt. en natuurlijk NOFX niet te vergeten
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 14:18
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
Undeclinable bekender dan de Heideroosjes? volgens mij niet hoor.......
toch is het zo
Oud 05-11-2002, 14:22
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
harrie84 schreef:
dat weet ik ook wel, ik heb ze denk ik vaker gezien dan menig ander forumlid, maar heb je wel us gezien wat voor publiek er op die shows van ze afkomt... is toch veelal jonger dan 15 jaar...
heideroosjes zijn een leuk opstappunkbandje... ik ben er zelf ook mee begonnen, maar om ze nou vet serieus te nemen, nee niet echt
Hmm, dat vind ik eigenlijk wel meevallen, ik heb ze ook vrij vaak live gezien en het publiek was toch verdeeld. En het is toch mooi voor jonge mensen dat ze via Heideroosjes in contact komen met andere punkbands? De muziek wordt er niet minder om hoor, als kinderen het ook mooi gaan vinden.
Oud 05-11-2002, 14:27
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Hmm, dat vind ik eigenlijk wel meevallen, ik heb ze ook vrij vaak live gezien en het publiek was toch verdeeld. En het is toch mooi voor jonge mensen dat ze via Heideroosjes in contact komen met andere punkbands? De muziek wordt er niet minder om hoor, als kinderen het ook mooi gaan vinden.
nee idd, maar misschien is m'n mening ook een beetje verdraaid doordat ik de nieuwere cd's ook niet meer heb aangekeken
na Fifi vond ik de texten ook niet meer leuk, het leek er vaak op dat ze geschreven werden, omdat ze geschreven werden

het waren echt van die texten.... ehm waar zal ik nu eens over schrijven... ow over kinderverkrachting, en dan werd er een text geschreven zonder enige diepgang

beetje jammer, want ik vond het zo'n leuk bandje

ook is m'n smaak binnen het genre een beetje verschoven
Oud 05-11-2002, 14:33
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
harrie84 schreef:
nee idd, maar misschien is m'n mening ook een beetje verdraaid doordat ik de nieuwere cd's ook niet meer heb aangekeken
na Fifi vond ik de texten ook niet meer leuk, het leek er vaak op dat ze geschreven werden, omdat ze geschreven werden

het waren echt van die texten.... ehm waar zal ik nu eens over schrijven... ow over kinderverkrachting, en dan werd er een text geschreven zonder enige diepgang

beetje jammer, want ik vond het zo'n leuk bandje

ook is m'n smaak binnen het genre een beetje verschoven
Teksten ben ik het niet mee eens, op 'Schizo' staan echt goede teksten, en diepgang, hij zegt het recht to-the-point, ik geloof dat dat ooit de essentie van punkrock was: Vuist op tafel en zeggen wat je dwars zit zonder eromheen te draaien.

Na Fifi zijn ze ook meer hardcore invloeden in de sound gaan verwerken (Goed te horen op 'fast forward'). Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Oud 05-11-2002, 14:42
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
86dagreed schreef:

Na Fifi zijn ze ook meer hardcore invloeden in de sound gaan verwerken (Goed te horen op 'fast forward').
Dat vind ik juist erg jammer eigenlijk.....ik vind Fast Forward een van de mindere cd's van de HR. Fifi vind ik het beste/leukste album. maar de HR zijn wel wat volwassener geworden op fast forward, er zit wel vooruitgang in, alleen de verkeerde kant op vind ik. HR was geen hardcore band, en dat hadden ze ook niet moeten worden vind ik.....maar dat is ook mijn mening maar......
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:03
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
Dat vind ik juist erg jammer eigenlijk.....ik vind Fast Forward een van de mindere cd's van de HR. Fifi vind ik het beste/leukste album. maar de HR zijn wel wat volwassener geworden op fast forward, er zit wel vooruitgang in, alleen de verkeerde kant op vind ik. HR was geen hardcore band, en dat hadden ze ook niet moeten worden vind ik.....maar dat is ook mijn mening maar......

evolutie, beste system of a deftone, evolutie.
Oud 05-11-2002, 15:13
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
evolutie, beste system of a deftone, evolutie.
ja, natuurlijk moeten bands veranderen, en kunnen ze niet 5 albums lang precies dezelfde stijl behouden, dat lijkt me logisch. maar bij de HR vind ik die verandering verkeerd uitgepakt, in tegenstelling tot sommige andere bands, die wel succesvol hun stijl veranderd hebben. de HR hadden die hardcore elementen niet in hun muziek moeten stoppen, ik vind dat dat niet echt bij hen past.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 15:46
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
try het album Deviates - Time Is The Distance
Oud 05-11-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:
less than jake
pulley

*kom maar op met al die punkbandlijstjes*

waar heb jij in godsnaam last van?

1208
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:09
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Wat is dit nu weer voor bullshit? Kinderachtig om te zeggen. Ironie o dames en heren. Wat een bullshit. Is het soms vanwege de naam? Maakt dat nu uit, vertaal amerikaanse bandnamen eens naar het Nederlands (de vandalen, Nageslacht bla bla).

En de muziek en teksten zijn zeker niet voor kinderen, heideroosjes is een volwaardige punk/hardcoreband net als iedere andere band. Heb je hun laatste cd's wel gehoord? Bloedserieuze muziek met goede maatschappijkritische teksten.

En daarnaast, ze toeren zich suf, hebben al meer dan 800 shows gedaan, zijn al 12 jaar bezig, dit heet toewijding, beste harrie.
Oud 05-11-2002, 16:35
Evil Bert
Evil Bert is offline
Kinders kinders, ging dit forum nou over de heideroosjes of zocht er hier iemand een alternatief voor the offspring? Tis leuk dat er iemand reageert op mijn post, maar je kan het ook overdrijven he

Greeeeeeeeeeetz (nu blijft mijn e weer hange )
Reageren

Regels voor berichten