Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2002, 14:53
Yacine
Yacine is offline
Hey Mensuh,

echt een ramp: rood worden!Worden jullie het vaak? Wanneer? Wat kun je ertegen doen? En mense die rood worden doen altijd zo raar: lach je ze uit??
Vandaag bij bio: voortplanting: kweet echt niet waarom maar elke keer als die lerares de penis beetpakte werd ik rood en had het gevoel dat de hele klas naar me keek!!
xx
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:02
leintjuh
leintjuh is offline
ik heb het ook wel eens.. als ik bijv. in een nieuwe klas zit en je moet je zelf dan gaan voorstellen
ik denk dat je moet proberen om rustig te blijven
niet denken van shit ik word rood.. maar proberen er schijt aan te hebben dat je rood word.

misschien oefenen om meer zelf vertrouwen te krijgen

veel succes
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:18
samantha0016
samantha0016 is offline
Toevallig hadden we het er laatsts op school erover.
Het volgende werd gezegd:
''Laat het gewoon komen des te sneller is het voorbij. Of zeg gewoon als je b.v. een spreekbeurt moet houden zo van ja nu wordt ik rood ik weet het en begin dan gewoon overnieuw. Of maak er gewoon een grapje van.''
Dit werd er dus gezegd en ik hoop dat je er wat aan hebt ik bedoel iedereen heeft er wel eens last van.

Oud 31-01-2002, 15:19
miss Elise
miss Elise is offline
wordt wel s rood, maar dan blijf ik gewoon rustig en doe ik of ikke t nie merk dat werkt wel
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 16:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
samantha0016 schreef:
Het volgende werd gezegd:
''Laat het gewoon komen des te sneller is het voorbij.
dat heb ik ook wel eens gehoord, dat zodra je weet wat je gaat doen (rood worden bijvoorbeeld) dat het dan veel minder erg is want de onzekerheid van wat er gaat komen is dan weg. Dan ben je er dus niet zo bang meer voor, je moet gewoon weten, oke, ik word rood, ik weet dat van mezelf want ik ken mezelf.

Zoiets ofzo, werd bij ons op school verteld dat dat hielp, het zou ook helpen met minder zenuwachtig zijn als je voor de klas moet staan. De onzekerheid zou hem namelijk liggen in dat je niet weet hoe je gaat reageren of je gedragen.

kweet niet of het werkt btw, wordt zelf nooit rood, zelfs niet als ik een half uur heb gerent
ik is very very bleek ( is ook niet leuk)
Oud 31-01-2002, 17:36
*Marieke*
*Marieke* is offline
Heb ik ook wel eens bij leuke jongens...
Sommige mensen maken mij gewoon nerveus...
Oud 01-02-2002, 13:10
laydee
laydee is offline
Ik heb sowieso al twee knalrode 'appelwangen' die ook nog eens extra rood kunnen worden.

Wat helpt is goed, rustig ademen, meestal atokt je adem en dan wordt je extra rood. Rustig ademen dus.

Aan iets totaal anders denken helpt ook; schoenveters, wiskunde oid.

Van te voren maak ik er altijd een grapje over, als ik iets voor de klas meot doen ofzow. Vandaag moest ik zelfgemaakte kleren showen, dan is het eerste wat ik doe opmerken "jaja, dat rood staat echt supergoed bij dat blauw van die jurk". Zoiets.

En verder je er vooral niet te druk om maken, als mensen weten dat het je niets kan schelen dan wordt het gewoon een stukje van jezelf waar je trots op bent.

(wat ik ook te horen krijg, maar denk dat dat alleen uit medelijden gezegd is dat het wel schattig staat)

Eén laatste troost; mijn moeder had vroeger precies hetzelfde en die gebruikt nu zelfs rouge!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 13:21
Marshall
Marshall is offline
je kunt er eigenlijk nix tegen doen, ik bloos zelf ook snel en dat is gewoon irritant.. komt omdat je rode bloedvaten zich ineens uitzetten, bij stress etc... het gekke is dat het alleen in je nek en gezicht gebeurd..
maar ja als je tminder wil laten worden moet je er voor zorgen dat je niet nerveus of gestressed gaat worden om de kleinste zaken..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 13:27
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
had er heel erg last van dat het mij elke dag bezig hield. ik werd echt overal rood van. het is nu gelukkig minder geworden, geen idde waarom eigenlijk. ik weet wel dat ik niet meer zo verlegen ben, en ik werk nu in een winkel waardoor je gewoon een grote bek krijgt, tsja
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 14:07
lateralis
lateralis is offline
kheb er onwijs last van, iemand hoeft me maar aan te spreken of ik heb al een gigantisch rood hoofd. een leraar hoeft me maar aan te kijken of ik word alweer onwijs rood,
echt te erg.
en als iemand het zegt dan word ik nog rooier =)

maar meestal ken ik er wel om lachen, went ondertussen wel, zit er niet echt mee.
Oud 01-02-2002, 14:13
KazzZ
KazzZ is offline
ja hebbik zelf ook regelmatig last van... kwordt alleen al rood als ik me ergens voor inspan,.. bijvoorbeeld bij het maken van een moeilijke toets. Dat vinnik eigenlijk niet erg, boeie.. maar tis wel vervelend als je op een verkeerd moment rood wordt (zoals bij een leuke jongen...) kan er weinig aan doen, doe meestal net alsof ik nix doorheb
Oud 01-02-2002, 14:21
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Yacine schreef:
Vandaag bij bio: voortplanting: kweet echt niet waarom maar elke keer als die lerares de penis beetpakte werd ik rood en had het gevoel dat de hele klas naar me keek!!
xx
Whaha

Dit begrijp ik niet echt, waarom zou je rood worden van iets wat de lerares voor de klas uitlegt?

Dan moet je wel erg verlegen zijn

Ik word over het algemeen niet rood, alleen bij grote lichamelijke inspanning.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 18:08
Druppel
Druppel is offline
Citaat:
Yacine schreef:
Hey Mensuh,

echt een ramp: rood worden!Worden jullie het vaak? Wanneer? Wat kun je ertegen doen? En mense die rood worden doen altijd zo raar: lach je ze uit??
xx
ik word ook vaak rood, bv. als er in de klas iets tegen mij gezegd word, terwijl ikdat helemaal niet eng vind maar goed.... en als iemand dan zegt: wow je hebt echt een rooie kop dan weet ik echt al helemaal niet meer wat ik moet doen en dan gaat het helemaal niet over.........

kus druppel
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 11:14
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik heb dat ook altijd al heel erg gehad dat ik gewoon knal en knal rood word, gewoon om nix eigelijk, als iedereen me aankijkt bijv. of als een leraar wat tegen me zegt, of als ik een presentatie moet doen, dan hou ik het echt bijna nie meer. k vind het zelf heel vervelend maar k weet nie wat ik eraan moet doen en al die tips die helpen bij mij niet
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:34
just.a.girl
just.a.girl is offline
jah,heb k soms jah,als je een spreekbeurt moet doen,irritan maar je kunt er denk k ni veel aan doen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten