Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is wel extreem laat ja. Zo'n soort probleem heb ik ook. Kan never nooit voor 12 uur slapen. En als dit toch gebeurt, wat overigens sporadisch gebeurt, lig ik de volgende dag om 1.00-1.30 uur 's nachts pas in bed. Opzich heb ik slaap wel nodig, maar nu ik zo gewend ben aan deze 'lifestyle', heb ik opzich niet zoveel problemen. Wel is het zo dat ik 's morgens moeilijk uit bed kom (wie niet?). Zodra ik me wakker voel, kan ik de hele dag wel aan. Op school kan ik overigens wel normaal de lessen volgen zonder in slaap te vallen. Op sommige lessen na dan
![]() Wat je ertegen kunt doen? Tja, da's een goede vraag. Ik wijs zeker alcocol en/of drugs af. Lijkt me trouwens ook niet de juiste oplossing. Misschien dat je een schema maakt op welke tijden je mag computeren o.i.d. Ik weet uit eigen ervaring dat dit erg moeilijk is, maar je kunt het altijd proberen. Iig, veel succes! |
![]() |
|
![]() |
Ik kan je adviseren om te proberen zo weinig mogelijk met pillen te maken te hebben... op een gegeven moment werkt de normale dosis immers niet meer, en om nou enorme hoeveelheden medicijnen in te nemen... ik vraag me af of dat goed is. Volgens mij is het het beste om als je naar bed gaat geen tv te kijken ofzo en computeren helpt ook niet echt. Allemaal drukke beelden, daar worden je hersens ook gek van. En inderdaad geen cafeine en dat soort dingen. Gewoon gaan liggen, beker warme melk nemen (of chocolademelk, wat je wil...) en ONTSPANNEN.
Ga bijvoorbeeld voordat je naar bed gaat eerst lekker in bad. Dan ben je lekker loom en kun je al veel beter ontspannen. Zorg ook dat je 's avonds laat niet meer zoveel te doen hebt, zodat je niet helemaal druk in je hoofd bent als je gaat slapen. Ik kan je vertellen dat jij geen slaaptekort KRIJGT maar dat je het al HEBT, volgens mij. Van te weinig slaap krijg je ook sneller puistjes e.d. en ook deja-vu's. Dus als je denkt: dit voelt alsof ik het al mee heb gemaakt, maar dat kan niet.. dan komt dat doordat je teweinig slaapt. Bijna alle klachten zijn te verklaren door slaapgebrek!! Je weerstand gaat er van omlaag, etc. Ik kan nog wel uren doorgaan... zucht. |
![]() |
||
Citaat:
![]() 2. ik drink bijna nooit cola of koffie (dus geen caffeine) en al helemaal niet voor het slapen gaan 3. ontspannen kan ik dus juist niet ![]() 4. wat zijn deja-vu's? ![]() 5. tog bedankt voor alle reacties ![]() *zucht* naja... wat misschien wel helpt is niet computeren (en al zeker niet zo laat) Ff een verhaaltje van vandaag: Ik zet altijd de wekker op 6 uur, 6.10 6.20 etc (op mn mobiel) om ervoor te zorgen dat ik niet door de wekker slaap en ook nog de gewone wekker. Vanochtend slipe ik door ALLES heen en kwam om 8.15 (school net tweede bel voor het eerste uur) mn moeder op mn kamer en vertelde dat het al zo laat was. Toen ik zo *slaap snurk* en ik werd pas om 12 weer wakker ![]() 1-0 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
*en ga me nou niet vertellen dat je ook geen douche hebt, want dat geloof ik niet ![]() Een déjà vu is de overtuiging dat je iets al eens eerder gezien of beleefd hebt. Het Franse déjà vu betekent ook letterlijk: "al gezien", vandaar dus die benaming. Als je niet kunt ontspannen is het zaak om er achter te komen waarom je dat niet kunt. Misschien denk je wel te veel na over diverse dingen waardoor je er gewoon nooit aan toe komt om je eens te ontspannen. Het is in ieder geval een goed idee om jezelf aan te wennen om op een vast tijdstip naar bed te gaan en dus inderdaad wat minder tijd aan het achter de computer zitten te besteden.
||
Citaat:
![]() want het is niet zomaar een paar dagen, ik heb al 2 jaar last van nadenken enzo. en sinds dit schooljaar last van niet kunnen slapen omdat er nu op het moment thuis dingen spelen. en dus weet ik idd waardoor het komt (zie mn eerste post). moet je weten waarom dan? |
![]() |
||
Citaat:
|
ik had er vooral veel last van op de basisschool, nu veel minder omdat school me nogal uitput (te veel mensen etc.)...Toen zat ik vrijwel elke nacht tot 4u te schrijven, lezen enzovoorts. Als ik oververmoeid was, ging ik kotsen, was ik doodop, maar ik ging dan ff slapen en ik ging weer gewoon door.
Maar wat ik nu doe als ik niet kan slapen: me voorstellen dat ik in een zwarte bal zit, en dat er geen gedachten doordringen. Steeds als een gedachte "doorkomt" zeg maar, zeggen van: "Nee!". Voor mij hielp het ![]() Verder...geen tv kijken of muziek luisteren voor het slapen gaan, warme douche nemen (is al als tip gegeven). Niks eten 3u voordat je gaat slapen...en je raam een stukje open laten staan, op een kiertje...
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet of je me nog kent mr als je nog ens tijd hebt/vindt zou je dan nog eens contact met me kunnen opnemen op het volgende mailadres angelbabeke16@hotmail.com greetz
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
een voorwerp waarbij je niet verder kan denken maar ik moet me dan echt concentreren om niet verder te denken als ik dan denk over een tafel en een kaars dan denk ik voor je het weet weer over 50 andere dingen
|
ach, je meot gewoon zorgen dat je elke dag op tijd opstaat en een actieve dag hebt, dan ben je 's avonds wel moe.
Als je de hele dag ook nog ns op de bank gaat hangen enzo tja, dan kan je idd niet slapen. gewoon optijd opstaan en actieve dag hebben. thats the advice. Believe me ik heb veel ervaring met dag/nacht ritmes ![]()
|
Ik ga ook altijd te laat op bed, met als gevolg dat ik de hele dag duf voor me uitzit te kijken en te bidden dat ik nog in bed lag...
![]() En dan neem ik me altijd voor om de volgende dag eerder op bed te gaan maar ik word juist wakker s'nachts... ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Laat slapen, niet kunnen ontbijten. JustInHere97 | 7 | 21-09-2016 11:18 | |
Liefde & Relatie |
Problemen met (samen) slapen Daantje_0705 | 7 | 28-01-2011 22:44 | |
Liefde & Relatie |
Blijven slapen... funky_aapii | 24 | 22-09-2006 00:06 | |
Flora & Fauna |
Dieren in laten slapen Verwijderd | 6 | 29-11-2005 14:29 | |
De Kantine |
8 uur slapen, 8 uur werken, 8 uur overige dingen op een dag, houd jij je daar aan? Mr.Oizo | 43 | 10-04-2003 16:14 | |
Psychologie |
Te laat komen: aangeboren afwijking? Mef | 27 | 21-12-2001 20:09 |