Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb het gezien maar ik heb al een andere hypothese bedacht.
Over het algemeen zijn vrouwen emotioneler dan mannen en mannen dus rationeler dan vrouwen. Rationaliteit werkt veel beter voor dergelijke efficiency dan emotioneliteit. Dus die vrouwen die kennelijk met zijn 4'n de dienst uit maakten pakten het slecht aan. Naar wat ik zag hebben ze de mannen gedumpt. Als het zou gaan om lol (emotie) dan is dat voor hen beter. Maar het ging om winnen. In dat geval hadden ze minder moeten geven om emotioneel genot en meer om winnen en efficiency. Mannen maken dan sneller de keus voor efficiency, ook omdat ze het beter beseffen. Nu stoten rationaliteit en emotioneelheid elkaar eenzijdig af. Emoties passen (erg goed) onder een totale rationele controle Rationeelheid wordt niet getolereerd onder een emotionele controle. (kijk maar naar emotionele en rationele systemen om je heen - een groepje geleid door emoties stoot de mensen die minder emotioneel denken en juist rationeel vaak af) vertaalt in "expeditie Robinson": Het emotionele groepje dat heeft meer lol zonder de mannen. Bovendien passen de mannen er niet in. Het rationele groepje werkt wel goed. De emotionelere vrouwen die kunnen er goed bij. Ze worden nauwelijks aangetast in hun wegen die in een rationeel systeem gepast kunnen worden. Het kan zijn dat het niet helemaal klopt voor deze mensen maar ik heb dus 1 uitzending gezien en wel die van vandaag. Het kan bijna niet zijn dat mijn psychologische uitleg van dergelijke fenomenen niet klopt.
|
Hmmz, je kunt nooit van een programma als expeditie robinson uitgaan als argument voor een stelling.. net alsof die vrouwen die daarin zitten representatief zijn voor de rest van de vrouwen in Nederland...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik bedoelde 'je' eigenlijk meer in de vorm van 'men'... ik bedoelde er niemand mee, maar t was meer een mededeling in het algemeen ![]()
||
Citaat:
zucht. ![]() (en overigens ook de rationaliteit van vrouwen) Het ligt er natuurlijk maar aan WAT voor een personen er op dat eiland zitten. Als je een goed team hebt dat niet elkaar geestelijk manipuleert maar zich realiseert dat samenwerking leidt tot ontwikkeling (meer hersenen samen - meer uitvindingen - meer productiviteit), dan wint die dat altijd. Lijkt me niet dat dat sexe afhankelijk is. Er zijn bitches en aso's op aarde. Dat houd je altijd. Die moet je nou net niet in je team hebben ![]() Ik ben het overigens ook niet met je eens dat rationaliteit beter zou zijn dan emotionaliteit in de zin van efficientie. Als je een balans tussen beiden kunt vinden heb je mijn inziens de beste efficientie die je maar kunt vinden. Alleen rationaliteit is niet goed en alleen emotionaliteit is niet goed. Een beetje van beide, zodat je EN goed kunt inschatten, nadenken, vooruitkijken etc. EN goed kunt communiceren, elkaar aanvoelen etc. Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 20:52. |
![]() |
||
Citaat:
Maar het ligt denk ik aan het logisch besef. Als je logisch nadenkt dan merk je dat de rationele benadering op middellange en lange termijn sterk in je voordeel werkt.
||
Citaat:
(maar ik betrek dergelijke commentaar erg snel op mezelf)
||
Citaat:
bah ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Maar mannen zijn op dat punt vaak toch teleurstellend... ik zie mens als rationele levensvorm. Mannen en vrouwen die daarvan afwijken vind ik ergens stom. Maar dat uit ik nooit behalve zoals hier in gesprek over dergelijke onderwerpen 2) Leg uit? - (dit interesseert me dus) 3) Niet geestelijk manipuleert maar logisch denkt? ![]() 4) Heb ik al gezegd. Over algemeen... als je een willekeurige vrouw en man pakt is de kans dat de man rationeler is groter. 5) Bitchen en aso's staan los van de discussie. Maar naar expeditie robinson... bitchen en aso's... voor groep zijn aso's lastiger dus die vallen het meest in de eerste ronde af. Bitchen meer in tweede ronde die ieder voor zich is. Mensen irriteren zich aan bitchen (onder bitch reken ik trouwens ook gelijksoortige man waarvoor ik woord niet weet) terwijl aso alleen maar niet sociaal zijn. Zij neigen daarom om buiten de conflicten te vallen en maken zo meer kans. 6) Nee? Stel dat de winst van je bedrijf met 50% toeneemt als je mensen ontslaat en je doel eigenlijk winst is? - rationeel neem je de winst dus meer efficiency. Emotioneel wil je dat die mensen niet aandoen dus doe je het niet dus minder efficient. (begin aub niet over hoe moreel correct de rationele oplossing is gezien het over efficiency ging. 7) Niet de beste efficiency, wel de beste leefomstandigheden voor jezelf. Als je het woord efficiency nou niet had gebruikt had je gelijk gehad. 8) Correct, maar overdosis emoties is veel ernstiger dan overdosis rationaliteit. 9) zijn we het hier in grote lijnen in ieder geval met elkaar eens. Een paar details die je stelt ben ik wat minder gelukkig mee maar ze zijn het aanhalen niet waard.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
I Summon Panopticon! Verwijderd | 46 | 09-10-2018 20:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat vinden vrouwen sexy aan het mannelijke lichaam? Verwijderd | 363 | 16-08-2012 21:11 | |
Liefde & Relatie |
Pick Up Artiesten Mening Alex111 | 232 | 03-12-2007 00:04 | |
Liefde & Relatie |
Gezien worden als "beste vriend" Praganonut | 278 | 05-09-2007 12:36 | |
Psychologie |
Altijd je zin? fizzle-fluffy | 6 | 15-07-2007 16:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dutroux Donald Duck | 234 | 06-07-2004 20:39 |