Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2002, 21:49
heldin
heldin is offline
Vanochtend vroeg is een portier van de Matrixx (Nijmegen) doodgeschoten. Een ander is zwaargewond geraakt. De dader was buitengezet nadat hij meisjes had lastiggevallen, een uur later is hij teruggekomen en heeft hij de portiers neergeschoten.
Er hoeft maar iets te gebeuren of het gaat helemaal verkeerd. Schelden, dreigen, vechtpartijen of zoals in dit geval doodschieten, het gebeurd best vaak.

Voel jij je nog veilig als je uitgaat? Houd je andere mensen goed in de gaten en let je altijd op waar een nooduitgang is? Beinvloed al dat laffe geweld je in je doen en laten? Kom je wel eens in zo'n bedreigende situatie? en hoe belangrijk is veiligheid voor jou?
Advertentie
Oud 03-11-2002, 22:32
pinhead
pinhead is offline
ach..die onveiligheid speelt natuurlijk niet alleen tijdens t uitgaan he
Oud 04-11-2002, 06:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik let altijd goed op bij de mensen om me heen.
Oud 04-11-2002, 12:32
heldin
heldin is offline
Citaat:
pinhead schreef:
ach..die onveiligheid speelt natuurlijk niet alleen tijdens t uitgaan he
goh je meent het.. maar dit is TA, vandaar
Oud 04-11-2002, 17:08
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Hier in Assen valt het allemaal nog wel me qau schietpartijen en steekpartijen maar ik merk wel dat het steeds erger wordt als je de krant leest staat er wel vaker iets in wat met geweld tijdens uitgaan te maken heeft.

Ik voel me nog wel veilig hier.
Oud 06-11-2002, 20:31
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Dit soort dingen geven me geen prettig gevoel. Tijdens het uitgaan wordt je er toch vaak mee geconfronteerd. Geweld en een bedreigende sfeer is voor mij ook een reden om niet vaak in Amsterdam uit te gaan... Eigenlijk wel heel erg, dat dit soort dingen je keuze voor uitgaansplekken zo beïnvloeden!
Oud 09-11-2002, 12:39
Studentje
Studentje is offline
Ik hou er wel rekening mee. Ik ben bijvoorbeeld niet in de binnenstad van Enschede te vinden als FC Twente gespeeld heeft. vooral omdat Tukkers nogal tegen studenten zijn. Verder vermijd ik tenten waarvan ik denk dat er gevochten gaat worden. Het beinvloedt mij dus wel degelijk. Ook let ik altijd op waar de nooduitgangen zijn. En tja, ik ben wel eens in een min of meer bedreigende situatie gekomen, maar tot nu toe altijd goed afgelopen.
Oud 10-11-2002, 19:00
Roozie
Roozie is offline
Ik let altijd goed op! Als de goede sfeer verandert ben ik weg. Grote tenten als de Matrix mijd ik het liefst, en ik kom dan alleen op de kroeg of bekende plaatsen.

Tja.. Nijmegen is niet echt heel veilig..
Oud 10-11-2002, 19:43
Boogie
Boogie is offline
In iedere stad of grote plaats gebeurt wel eens wat, dat hou je toch. Maar ik voel me over het algemeen wel veilig.
Oud 10-11-2002, 22:12
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Roozie schreef:
Ik let altijd goed op! Als de goede sfeer verandert ben ik weg. Grote tenten als de Matrix mijd ik het liefst, en ik kom dan alleen op de kroeg of bekende plaatsen.

..want in de matrix is het onveiliger dan in de kroegen..?!!?? volgens mij staan in kroegen meestal geen metaaldetectoren e.d. ....
Oud 11-11-2002, 15:49
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
pinhead schreef:
..want in de matrix is het onveiliger dan in de kroegen..?!!?? volgens mij staan in kroegen meestal geen metaaldetectoren e.d. ....
In andere kroegen wordt niet geregeld een portier doodgeschoten
Oud 11-11-2002, 16:55
heldin
heldin is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
In andere kroegen wordt niet geregeld een portier doodgeschoten
in the Matrixx komt dit ook niet geregeld voor hoor
Oud 11-11-2002, 17:00
Da Girl
Da Girl is offline
Hier in Amersfoort komen de mensen in mijn buurt gelukkig niet verder dan verchtpartijen. Ik heb ken twee jongens, bevriend met een vriend van mij, en die gaan zich altijd meteen bemoeien ermee. Wanneer er gevochten wordt springen ze ertussen. Zoals zaterdagavond. In de disco/kroeg waar ik altijd heen ga was er gevochten. De uitsmijters hebben ze er meteen uitgegooid. Eén jongen (van die twee die ik ken) was niet ''gezien'' en mocht binnen blijven. Die andere jongen was samen met die ruziemakers buiten en daar zijn ze naar het schijnt gewoon doorgegaan. Toen is de jongen die nog binnen was er toch achteraan gegaan om hem te helpen, omdat ie in de nesten zat. Hij was ongelooflijk stoned, dus ik vraag me af hoe het is afgelopen. Ik denk dat ie het wel overleefd heeft. Spaans temperament, zit in ze bloed, dus hij maakt het wel vaker mee. Maar op zulke momenten zou ik wel maken dat ik weg kom, deze keer was ik op de wc omdat een vriendin van mij had gezien dat ze vochten, en zij is een keer in elkaar geslagen. Dus was ik met haar meegegaan. Ik heb zelf niet gemerkt dat er werd gevochten. Alleen dat de muziek uitging. Verder weet ik dat er in bepaalde kroegen, de plaatselijke Karseboom hier bijvoorbeeld, geen nooduitgangen hebben. In de Karseboom was er met traangas gegooid en niemand kon weg. Kan je nagaan hoe dat gaat met brand. Daar kom ik sowieso niet, maar dan om andere redenen.
Oud 11-11-2002, 18:41
AGH
AGH is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Ik hou er wel rekening mee. Ik ben bijvoorbeeld niet in de binnenstad van Enschede te vinden als FC Twente gespeeld heeft. vooral omdat Tukkers nogal tegen studenten zijn. Verder vermijd ik tenten waarvan ik denk dat er gevochten gaat worden. Het beinvloedt mij dus wel degelijk. Ook let ik altijd op waar de nooduitgangen zijn. En tja, ik ben wel eens in een min of meer bedreigende situatie gekomen, maar tot nu toe altijd goed afgelopen.
Waar haal je dat fabeltje vandaan dan? Want is het niet zo dat de harde kern van FC Twente altijd in dat rare Formule 1 café van ze te vinden is? Op de hoek op dat grote marktplein. Café Crash geloof ik????????
En hoeveel tukkers komen er nu in Scream? Die gaan toch andere kanten op, zoals het Danspaleis in Haaksbergen of Bills Bar in Dieka (altijd gezellig met die Tukkers daar…).
En daar is het publiek zo massaal dat je er toch geen last van zult ondervinden.
En wellicht is uitgaan in ’t Bölke ook nog wel gezellig, toch?

Ik ben blij dat je je in een bepaalde zin heel correct uitdrukt.
Ik vermijd tenten waarvan ik DENK dat er gevochten wordt, kortom je weet het niet voor de volle 100% zeker. Bovendien mag je je wel eens gaan afvragen of jongens uit vak P wel degelijk een hekel hebben aan studenten, want die beredenering lijkt me heel apart. Aangezien een redelijk groot gedeelte van de harde kern van FCT toch nog studerend is al dan niet afgestudeerd. Beetje gefragmenteerd gedacht om te denken dat voetbalsupporters een hekel hebben aan studenten, buitenlanders, gelovigen, hardrockers enz. enz.
Voetbalsupporters (en dus ook die van FCT) zijn studenten, buitenlanders, gelovigen, hardrockers enz. enz.
Tukkers zijn anti Groningen, anti Feyenoord en anti Eagles…..
Oud 11-11-2002, 18:42
AGH
AGH is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
Verder weet ik dat er in bepaalde kroegen, de plaatselijke Karseboom hier bijvoorbeeld, geen nooduitgangen hebben. In de Karseboom was er met traangas gegooid en niemand kon weg. Kan je nagaan hoe dat gaat met brand. Daar kom ik sowieso niet, maar dan om andere redenen.
In de Rumours kun je anders ook niet zoveel kanten op als druk om je heen wordt....
Oud 11-11-2002, 18:47
AGH
AGH is offline
Citaat:
Roozie schreef:

Ik ben nu een paar keer in de Matrix geweest, maar vond het niet echt een angstaanjagende tent. Gespierde indianen die met geolied lijf op de bar dansen, meisjes met anorexia die in een string de handstand doen en nog veel meer trendy mensen.
Die keren dat ik er ben geweest vond ik het ‘liefde-gehalte’ wel aardig hoog en iedereen was toch teveel met zijn of haar eigen uiterlijk bezig om zich druk te kunnen maken om anderen.
Kan natuurlijk een objectief oordeel zijn, omdat ik er niet zo heel vaak ben geweest.

Nijmegen op zich is inderdaad niet zo hele gezellige stad ’s nachts.
Bestaat die tent Revolution nog? Met die lachgasballonnetjes?
Dat was een vage tent waar ik een schietpartij veel eerder had verwacht.
Oud 11-11-2002, 19:04
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
mijsje schreef:
in the Matrixx komt dit ook niet geregeld voor hoor

precies
Oud 11-11-2002, 19:34
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb wel es vechtpartijen gezien, ook wel es iemand een me zien trekken, maar erger niet, wel met situaties die daaruit voortkwamen.

Ik voel me veilig tijdens het uitgaan.
Oud 12-11-2002, 16:34
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
AGH schreef:
Waar haal je dat fabeltje vandaan dan? Want is het niet zo dat de harde kern van FC Twente altijd in dat rare Formule 1 café van ze te vinden is? Op de hoek op dat grote marktplein. Café Crash geloof ik????????
En hoeveel tukkers komen er nu in Scream? Die gaan toch andere kanten op, zoals het Danspaleis in Haaksbergen of Bills Bar in Dieka (altijd gezellig met die Tukkers daar…).
En daar is het publiek zo massaal dat je er toch geen last van zult ondervinden.
En wellicht is uitgaan in ’t Bölke ook nog wel gezellig, toch?

Ik ben blij dat je je in een bepaalde zin heel correct uitdrukt.
Ik vermijd tenten waarvan ik DENK dat er gevochten wordt, kortom je weet het niet voor de volle 100% zeker. Bovendien mag je je wel eens gaan afvragen of jongens uit vak P wel degelijk een hekel hebben aan studenten, want die beredenering lijkt me heel apart. Aangezien een redelijk groot gedeelte van de harde kern van FCT toch nog studerend is al dan niet afgestudeerd. Beetje gefragmenteerd gedacht om te denken dat voetbalsupporters een hekel hebben aan studenten, buitenlanders, gelovigen, hardrockers enz. enz.
Voetbalsupporters (en dus ook die van FCT) zijn studenten, buitenlanders, gelovigen, hardrockers enz. enz.
Tukkers zijn anti Groningen, anti Feyenoord en anti Eagles…..
Feit is gewoon dat als ik op zaterdagavond met een paar vrienden op de markt loop, en er dan zo'n groep dronken/aangeschoten voetbalsupporters aankomt, er minimaal iets geroepen wordt. Ik durf zelfs te beweren dat het aan ons verstandige zwijgen te danken is dat het nooit escaleert.

Het is trouwens zo dat ik vrij zelden op zaterdagavond in Enschede te vinden ben, deels vanwege bovenstaande gebeurtenissen, deels vanwege het gebrek aan studenten in de kroegen. Op zaterdag gaat de lokale bevolking uit, wat het er niet gezelliger op maakt.

Volgens jou is een groot gedeelte van de harde kern van FC Twente nog student, maar het is dan raar dat ik er geen één ken, terwijl ik toch aardig wat studenten ken. Ik heb het zelf nergens over harde kern trouwens. Het gaat gewoon over de voetbalsupporters in het algemeen. Als FC Twente verliest, zoeken ze iets waarop ze hun onvrede kunnen uiten, en dan zijn wij waarschijnlijk het makkelijkste doelwit.
Oud 12-11-2002, 19:07
rodina
rodina is offline
Er kan altijd wat gebeuren, dat houd je toch, maar waar ik meestal heen ga, lopen een stuk of 10 van die mannetje rond van 3meter groot en 3meter breed, wat dat betreft voel ik me wel veilig. In die zelfde tent zijn heel veel trappetjes, smalle doorgangen, als er brand ofzow uitbreekt is dat wel een probleem..
Oud 12-11-2002, 19:39
AGH
AGH is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Feit is gewoon dat als ik op zaterdagavond met een paar vrienden op de markt loop, en er dan zo'n groep dronken/aangeschoten voetbalsupporters aankomt, er minimaal iets geroepen wordt. Ik durf zelfs te beweren dat het aan ons verstandige zwijgen te danken is dat het nooit escaleert.

Het is trouwens zo dat ik vrij zelden op zaterdagavond in Enschede te vinden ben, deels vanwege bovenstaande gebeurtenissen, deels vanwege het gebrek aan studenten in de kroegen. Op zaterdag gaat de lokale bevolking uit, wat het er niet gezelliger op maakt.

Volgens jou is een groot gedeelte van de harde kern van FC Twente nog student, maar het is dan raar dat ik er geen één ken, terwijl ik toch aardig wat studenten ken. Ik heb het zelf nergens over harde kern trouwens. Het gaat gewoon over de voetbalsupporters in het algemeen. Als FC Twente verliest, zoeken ze iets waarop ze hun onvrede kunnen uiten, en dan zijn wij waarschijnlijk het makkelijkste doelwit.
Lijkt mij meer een probleem van de ‘Oosterse’ bevolking en niet van de FC Twente supporters, want bestaat er een wezenlijk verschil tussen een dronken boer en een dronken voetbalsupporter?
Ik erger me ook dodelijk aan Normaal fans in Dieka die eerst je vriendin een geile Deerne noemen, vervolgens met speeksel praten, iets later de afzakkende 'bokse' optrekken, daarna ontzettend lomp gaan lopen springen op ‘ben je geil of wil je een koekje’ terwijl je zeiknat wordt van rondvliegend bier.
Tot overmaat van ramp kun je daarna ook nog eens in de WC het gesprek aanhoren over hoe lekker het wel niet is om te zeiken. Misschien wel lekkerder als klaarkomen!
Inderdaad, dronken boeren zijn vervelend en kunnen aan het eind van de avond ook heel vervelend worden.
Bovendien zijn de jongens met opmerkingen vaak jongens waar je juist wél ruzie mee kunt hebben, omdat dat vaak de mietjes, de wannabe’s en de weglopers zijn.
Jongens die zich groot voelen in een groep en dan opmerkingen maken naar jongens waarvan ze weten dat die geen tegenstand zullen bieden.
Uitzonderingen daargelaten, want er zijn natuurlijk ook jongens die wél ‘gek’ zijn maar dat percentage is niet zo hoog. Een doorgewinterde vechtersbaas zal geen ruzie zoeken met potentiële wegrenners, omdat hij zin heeft in een goeie vechtpartij en niet in een renpartij. Klinkt vrij gemakkelijk, maar zo is het vaak wel.

Feit is natuurlijk ook dat je overal irritante ventjes treft.
Als ik in Apeldoorn alleen met m’n vriendin loop is ook iedereen stoer genoeg om opmerkingen te plaatsen, heel vervelend inderdaad.
Zodra je met een groep loopt blijven ze altijd angstvallig stil.
Het zal waarschijnlijk vaak ook in de leeftijd zitten, jongens van 15 willen zich nog dolgraag bewijzen tegenover hun vrienden en moeten zich natuurlijk ook nog bewijzen. Ze beseffen echter niet dat je door een jongen die met z’n vriendin loopt uit te schelden geen punten scoort.
Kortom, ik geef je gelijk dat er vaak dingen wordt geroepen maar volgens mij niet alleen door FC Twente supporters en al helemaal niet alleen naar studenten.
Ik ben ook een wannabe-student met een fulltime baan, die zich niet kleedt als een student en ik heb er ook regelmatig last van. En hier in Apeldoorn lopen niet al te veel Twente supporters rond.
Bovendien heb ik vaak genoeg situaties in en rondom Enschede meegemaakt, waarvan Hengelo misschien het mooiste voorbeeld is, waarbij dronken Tukkers zich vaak groter voordoen dan ze in werkelijkheid zijn.
Voor New York wannabe’s laten rennen en zelf moeten rennen voor de jongens uit café RoadHouse…..

Ik zeg trouwens niet dat een groot gedeelte van de harde kern bij Twente nog studerend is, maar het is wat simplistisch om te zeggen dat de harde kern bij Twente expliciet een hekel heeft aan studenten. In dat opzicht zouden zij ook hun eigen vrienden hekelen en dat lijkt me wat kort door de bocht. Net zoals het vooroordeel dat voetbalsupporters racistisch zijn, want daarmee doen ze ook afbreuk aan hun eigen medesupporters.

Dat jij geen FC Twente supporters kent is op zich natuurlijk niet zo gek, aangezien jij waarschijnlijk één studie in Enschede volgt en er overal in het land talloze studies te volgen zijn. Prominente kopstukken van de huidige harde kern van FC Twente zijn bijvoorbeeld studerend in Amsterdam.
Bovendien komen de meeste échte Twente supporters niet uit Enschede zelf, maar uit dorpjes rondom Enschede zoals bijvoorbeeld Losser of Oldenzaal.

Goed, genoeg over FC Twente, nooit geweten dat ik daar ooit nog een keer een pleidooi voor zou houden. Meestal is het toch anders….
Dat je niet in Enschede uitgaat op zaterdagavond kan ik me grotendeels wel voorstellen, want een echt gezellige studentenstad is het dan niet meer. Wat het volgens mij op donderdag nog wel is, of zit ik er dan ook naast?
Vervelend is wel dat waar je ook komt, FC Twente kom je overal wel tegen!
Den Helder, Renesse, Valkenburg of gewoon op vakantie, Tukkers zijn overal…..
Oud 13-11-2002, 12:18
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
AGH schreef:
Lijkt mij meer een probleem van de ‘Oosterse’ bevolking en niet van de FC Twente supporters, want bestaat er een wezenlijk verschil tussen een dronken boer en een dronken voetbalsupporter?

(..)

't Zou inderdaad kunnen dat ik de 'gewone' Tukker enigszins verwar met de voetbalsupporter. Maar je geeft zelf al aan op welke manier het vervelend wordt. Buiten het feit om dat ik expliciet de twente-supporters noemde zijn we het volgens mij redelijk eens. Misschien dat jij gelijk hebt, dat het misschien vooral juist niet de voetbalsupporters zijn. 't Valt mij gewoon op dat het is/was als Twente verloren had. 't Is een keer of twee voorgekomen, en sindsdien ga ik niet meer op zaterdag uit in Enschede.

En op donderdag is het wel gezellig hoor, kom maar een keertje langs

PS: Apeldoorn heeft ook een hele nare sfeer op zaterdagavond, maar toch op een iets andere manier. In Apeldoorn hangen er teveel mensen rond die gewoon uit zijn op ruzie, en het maakt niet zoveel uit met wie. In Enschede lijkt het soms of ze het op ons voorzien hebben. Ik weet ook wel hoe dat komt. De gemiddelde Tukker die op donderdag avond beugels bij Snekkie zit te hijsen, denkt volgens mij dat studenten geen reet uitvoeren, en daar kunnen ze niet zo goed tegen.
Oud 13-11-2002, 17:49
pinhead
pinhead is offline
studenten voeren ook geen reet uit
Oud 14-11-2002, 13:32
Da Girl
Da Girl is offline
Citaat:
AGH schreef:
In de Rumours kun je anders ook niet zoveel kanten op als druk om je heen wordt....

Ok, maar de rumours heeft wel nooduitgangen. Maar je hebt inderdaad gelijk. In de rumours ben je ook de lul met brand.
Oud 16-11-2002, 12:31
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
pinhead schreef:
Tja ik kan niet zeggen dat het overal veilig is,
maar sowiezo in van die discotheken lopen altijd van die smerige figuren rondlopen die dan als ze er langs willen expres zo lekker tegen je aan staan te rijen, ik ga liever naar een kroeg waar ik veel mensen ken

dat is ook een soort van veiligheid!

Verder ja ik bedoel eigenlijk dat ik het liefste naar kroegen ga waar ik mensen ken

en ik heb een hekel aan metaaldetectoren, want dan krijg ik juist het idee dat het niet veilig is, die dingen staan daar niet voor niets.

En ja, t kan idd overal gebeuren, van die enge dingen.
Oud 18-11-2002, 12:40
Lord of Mystique
Lord of Mystique is offline
als je de politie nodig hebt, zijn ze er toch niet
Oud 23-11-2002, 12:34
AGH
AGH is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
Ok, maar de rumours heeft wel nooduitgangen. Maar je hebt inderdaad gelijk. In de rumours ben je ook de lul met brand.
Hehe, niet alleen met brand.
Tenzij je oververhitte Ajacieden bedoelt.
Oud 23-11-2002, 13:49
AGH
AGH is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Apeldoorn heeft ook een hele nare sfeer op zaterdagavond, maar toch op een iets andere manier. In Apeldoorn hangen er teveel mensen rond die gewoon uit zijn op ruzie, en het maakt niet zoveel uit met wie. In Enschede lijkt het soms of ze het op ons voorzien hebben. Ik weet ook wel hoe dat komt. De gemiddelde Tukker die op donderdag avond beugels bij Snekkie zit te hijsen, denkt volgens mij dat studenten geen reet uitvoeren, en daar kunnen ze niet zo goed tegen.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. De doorgewinterde Tukker is natuurlijk nog van de generatie ‘hard werken’ voor je centen en gaan het liefst ook op de klompen een Grolschje wegtikken in een stamkroeg waar ze ‘oerenhard’ draaien en waar mensen zo onhygiënisch mogelijk ontzettend veel spelfouten en andere domme opmerkingen mogen maken. Vanuit dat perspectief zou het inderdaad kunnen dat boeren het niet zo hebben op studenten die in hun ogen nog elite zijn en gezegend zijn met een goed verstand, waardoor ze niet hard hoeven te werken.
Sowieso apart vooroordeel, mensen met een kantoorbaan schijnen minder hard te hoeven werken dan bijvoorbeeld bouwvakkers. Maar daar zal de bouwvakker ook nog wel achterkomen wanneer deze ooit een kantoorbaan zal bekleden.

De sfeer in Apeldoorn is inderdaad ontzettend irritant, daar staan jochies altijd een beetje ontzettend de held uit te hangen en zijn ze op zoek naar ruzie.
Maar onveilig voel ik me er echter niet door. Het is meer dat ik geen zin heb in de hele rompslomp erom heen dat ik me angstig voel tijdens uitgaan.
Wellicht een uitspraak met een iets te hoog ‘McGyver’ gehalte, maar een stomp op je oog kan weinig kwaad. Maandenlange procedures etc. wel….
Kortom, je niet uit de tent lokken en dat soort ventjes gewoon het gevoel geven dat ze ‘macht’ hebben is wat mij betreft dan het beste.

En wat Enschede betreft, ik kom zeker weten weer een keertje langs!
Oud 24-11-2002, 05:19
JJzD
JJzD is offline
ik kom niet in "foute" tenten en ikzelf maak me drukker om brand
volendam is echt geen geval op zich wat nooit meer voor zal komen

gevechten kan je aangaan
voor pistolen kan je duiken/rennen maar brand is dat niet echt een optie
Oud 24-11-2002, 16:25
heldin
heldin is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ik kom niet in "foute" tenten en ikzelf maak me drukker om brand
volendam is echt geen geval op zich wat nooit meer voor zal komen

gevechten kan je aangaan
voor pistolen kan je duiken/rennen maar brand is dat niet echt een optie
er valt weinig te rennen met een kogel in je hoofd/mes in je rug enz... ik bedoel hiermee dat je het zeker niet altijd aan zal zien komen en dan is het al gebeurt.

let je door die angst voor brand extra op nooduitgangen en vermijd je hele massale feesten? of doe je er eigenlijk niks speciaals mee?
Advertentie

Regels voor berichten