Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2002, 20:40
Distorted
Hey.Ik heb voor ANW een opdracht over syndroom van down.Kan iemand me helpen met de volgende 2 vragen?
-Waar komt de naam vandaan?
-Wat is er van de campagne "Weer samen naar school" (een soort intergratie-programma in het onderwijs voor kinderen met deze aandoening) geworden?

Alvast bedankt......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 21:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Distorted schreef:
Hey.Ik heb voor ANW een opdracht over syndroom van down.Kan iemand me helpen met de volgende 2 vragen?
-Waar komt de naam vandaan?
-Wat is er van de campagne "Weer samen naar school" (een soort intergratie-programma in het onderwijs voor kinderen met deze aandoening) geworden?

Alvast bedankt......
Wat je antwoord op de eerste vraag betreft: het syndroom van Down is genoemd naar de ontdekker J. Langdon Down (1828-1896), een Engelse arts. Ik ken de campagne "Weer samen naar school" alleen van naam, maar ik weet wel dat deze zich richt op het streven om gehandicapte kinderen zoveel mogelijk in het normale onderwijs mee te laten draaien zodat ze niet op speciaal onderwijs hoeven te zijn aangewezen. Ik denk dat die kinderen, bij wie de handicap gen belemmering voor het volgen van normaal onderwijs vormt, ook wel normaal onderwijs zullen volgen. Ik kan je wat dat betreft alleen maar aanraden om eens op een onderwijssite naar meer informatie daarover te zoeken.
Oud 04-11-2002, 21:05
Joris
Joris is offline
1)Google resultaten voor deze vraag

-Een site waar het een en ander staat

------------------------

2) Google resultaten (400+)

-Ministerie OC&W
-www.wsns.nl (zegt genoeg denkik )

succes
Reageren

Regels voor berichten