Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2002, 18:09
DeHOLLANDER
Hallo forummers,

Ik zit nu in 5VWO en wil hierna iets wat met de aarde te maken heeft gaan studeren. Nu heb ik eens op internet gekeken maar ik kwam ook de studierichting geodisie tegen. Wat is het verschil tussen geodisie en geologie en wat kun je er mee worden?
Heeft iemand ervaringen met één van deze studies? En waar kun je trouwens geologie studeren?

Alvast bedankt voor de moeite.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2002, 18:59
Joris
Joris is offline
Exacte Vakken -> School & Studie ?
Oud 05-11-2002, 19:09
mathfreak
mathfreak is offline
Geodesie is landmeetkunde, terwijl de geologie meer op de samenstelling van de diverse aardlagen is gericht. Geologie kun je aan iedere gewone universiteit hier in Nederland studeren. Via de site van zo'n universiteit kun je bij de faculteit voor aardwetenschappen wel meer informatie vinden over de geologiestudie en de mogelijkheden na het afstuderen.
Oud 06-11-2002, 13:32
damaetas
damaetas is offline
eerst even iets zeggen: je bent een prachtmens

als geodisie echt iets zoals landmeetkunde is (ik kende het woord niet) dan denk ik dat je beter iets doet als geografie (gewoon aardrijkskunde) of ingenieur en dan de optie landmeetkunde neemt. anders is het een nogal eenzijdige richting, maar ik weet natuurlijk niet wat voor vakken je dan krijgt.

over geologie: DOEN! dat doe ik nl al twee jaar, en ik vindt het zalig je moet het zeker niet onderschatten, want geologie is heel veel fysica en chemie. wij zitten hier in vlaanderen voor een heleboel vakken samen met bio-ingenieur, wat het zeker moeilijker maakt dan andere wetenschappenrichtingen als chemie, geografie en biologie. over geologiestudies in nederland kan ik je weinig vertellen aangezien onze schoolsystemen zo vreselijk verschillen. als je om de een of andere reden in vlaanderen zou willen studeren (gent of leuven) dan moet je maar even mailen naar een klasgenoot van mij, hij is ook als nederlander in Leuven komen studeren.
zeg maar even dat ik je gestuurd heb. hij wil je vast verderhelpen.

als je nog vragen hebt kan e ook nog altijd naar mij mailen: damaetas_@hotmail.com
Oud 13-11-2002, 15:43
Nozz
Nozz is offline
Je zou eens moeten kijken op http://www.studeergeodesie.nl. Daar staat uitelg over de studie en het geeft een beeld van het werkveld. Misschien zou je je daar in kunnen schrijven voor meer informatie. Het is een studie aan de TU in Delft.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 21:22
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
De Universiteit van Utrecht heeft een faculteit Aardwetenschappen: Geologie, Fysische geografie etc. ik weet niet of er ook geodesie gegeven wordt. Je kunt geologie trouwens niet aan elke universiteit studeren btw...niet in Groningen iig...

Ik zou als ik jou was gewoon ff op de site van de uni in utrecht kijken http://www.uu.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten