Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2002, 21:30
dystopia
dystopia is offline
The power of the multinational...

Citaat:
DEN HAAG - De 52 vestigingen van het Van der Valk concern hebben zich slecht gehouden aan de regels. Vooral de brandveiligheid kreeg te weinig aandacht en het is slecht gesteld met de naleving van de bouw- en milieuregels. Dat blijkt uit een rapport dat minister Kamp van VROM donderdag aan de Tweede Kamer aanbiedt.

Volgens VROM was ook het toezicht van gemeenten in veel gevallen slecht. Verschillende gemeenten moeten bij elf locaties van Van der Valk direct optreden.

Het Van der Valk concern heeft zich, zo stelt het rapport, in het verleden naar de gemeenten niet erg constructief opgesteld. Inmiddels werkt het concern volop mee om verschillende vestigingen te verbeteren.

De inspectie gaf opdracht tot het onderzoek nadat in februari het dak van een parkeerdek van motel Van der Valk in Tiel instortte. Sinds die tijd houden betrokken gemeenten meer toezicht en is bij alle vestigingen veel verbeterd aan brandveiligheid en bouwvoorschriften. VROM noemt de situatie op dit moment nog niet optimaal maar wel aanvaardbaar.

Bron ANP.
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het belachelijk dat ze hiermee weg komen. Een paar jaar geleden heeft de rechter besloten om het op een accoordje te gooien met Van Der Valk. Toen kwamen ze er ook mooi mee weg:

Citaat:
Het van belastingfraude verdachte kopstuk van de restaurantketen Van der Valk kreeg eveneens 240 uur werkstraf. Het voor ca. 120 miljoen gulden ontduiken van premie- en belasting en het jarenlang illegaal tewerkstellen van zwaar onderbetaald en rechteloos personeel, werd dit afgedaan met een werkstraf van 240 uur die feitelijk nooit is ten uitvoer gelegd in de zin van "straf"-werk. Rechtsgelijkheid is iets wat niet zo hoog in het vaandel van de Rechterlijke Macht geschreven staat. Machtsuitoefening, willekeur, tegensteun en collusie des te meer.

Bron SDNL
Over criminelen gesproken.

[edit]typo[/edit]

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 21:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2002, 21:35
pienie
ik vind dit geen doen...

ik zou hem liever een gevangenis straf geven...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 21:51
klootzak2001
klootzak2001 is offline
ik vind dat ze alle vestigingen moeten sluiten per direct..

en een boete van een fiks bedrag voor elke dag dat er niks aan gedaan wordt.
Oud 07-11-2002, 22:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
ik vind dat ze alle vestigingen moeten sluiten per direct..

en een boete van een fiks bedrag voor elke dag dat er niks aan gedaan wordt.
Als het gesloten is, is er niemand die op dat moment van hun diensten gebruik kan maken. Dan dupeer je hen daar dus mee doordat je hun inkomsten belemmerd. Okay. Maar dan ga je ze ook nog 'ns per dag een boete opleggen? Da's dubbel op. Het is een bedrijf; geen overheidsinstelling oid...
Oud 10-11-2002, 18:10
BuddyHolly
BuddyHolly is offline
En niet alleen de gebouwen zijn gevaarlijk maar volgens mij loop je vrij snel de kans om daar voedselvergiftiging op te lopen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:05
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Als het gesloten is, is er niemand die op dat moment van hun diensten gebruik kan maken. Dan dupeer je hen daar dus mee doordat je hun inkomsten belemmerd. Okay. Maar dan ga je ze ook nog 'ns per dag een boete opleggen? Da's dubbel op. Het is een bedrijf; geen overheidsinstelling oid...
Klopt, maar daardat hun extra verdienen hun personeel en klanten in levensgevaar brengen vind ik dit terecht.

als iets onveilig is moeten ze dat dus maken, ze hebben tig keer een waarschuwing gehad daarom vind ik een zware stap zoals dat gerechtvaardigt
Oud 14-11-2002, 20:11
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
En hoe 'presteert' Van der Valk wat dat betreft in vergelijking met de rest van de motelbranche in Nederland? En wat doen de gemeentes daar?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 11:26
*~vlokje~*
*~vlokje~* is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
En hoe 'presteert' Van der Valk wat dat betreft in vergelijking met de rest van de motelbranche in Nederland? En wat doen de gemeentes daar?
Het is gewoon allemaal te belachelijk voor woorden.
Oud 15-11-2002, 18:09
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
waarschijnlijk ook kut, maar van der Valk heeft diverse waarschuwingen totaal negeert, het is verkeert dat andere dat ook niet horen (ik ga er dus van uit dat zo is)
Reageren

Regels voor berichten