Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 17:19
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Kweenie of ik het in hardware of software moet plaatsen, ma goe.

Ik zou graag mijn pc de lpt poort laten zien als een com-poort.

Is dit mogelijk? Ergens in BIOS iets veranderen, of bestaat daar programma voor.

thx anyway
Oud 08-11-2002, 20:14
Droyd
Droyd is offline
Wat is het doel hiervan...of wat is je eigenlijke probleem?
Oud 08-11-2002, 21:07
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Wat is het doel hiervan...of wat is je eigenlijke probleem?
kheb geen compoort, maar wel lpt poort
en kzou graag nog m'n datakabel van m'n gsm en voor tschool de siemens S7 kunnen aansluiten op m'n pc.

kheb dus tussenstuk van lpt naar com. maar kzou dus wat nu m'n lpt adres is, er een com adres van maken. als dat gaat. normaal wel denk ik.
Oud 08-11-2002, 22:23
Talon
Talon is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef:
kheb geen compoort, maar wel lpt poort
en kzou graag nog m'n datakabel van m'n gsm en voor tschool de siemens S7 kunnen aansluiten op m'n pc.

kheb dus tussenstuk van lpt naar com. maar kzou dus wat nu m'n lpt adres is, er een com adres van maken. als dat gaat. normaal wel denk ik.
voor gsm zijn er ook usb kabels

maar uh, eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het antwoord.
ik heb ook een applicatie dat alleen maar met de seriele poort kan werken.. alleen heb ik die niet op mijn laptop.
dus als het evt via de paralelle poort kan, zou het mooi zijn.
Oud 09-11-2002, 11:19
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
Talon schreef:
voor gsm zijn er ook usb kabels

maar uh, eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het antwoord.
ik heb ook een applicatie dat alleen maar met de seriele poort kan werken.. alleen heb ik die niet op mijn laptop.
dus als het evt via de paralelle poort kan, zou het mooi zijn.
idd, bij mij is dat dus ook zo. nu de oplossing nog en we zijn allemaal geholpen

en ik heb nu eenmaal die com gsm kabel.
Oud 09-11-2002, 13:19
Droyd
Droyd is offline
Heb je anders een site die meer info geeft over dat zogenaamde tussenstukje? COM poort werkt immers serieel, ik denk niet dat je zomaar met een tussenstuk een printerpoort serieel kan doen werken, waarschijnlijk moet er ook softwarematig iets worden veranderd...drivers ofzo, of iets dergelijks
Oud 09-11-2002, 14:02
Talon
Talon is offline
er bestaan wel usb -> serieel kabels.
loop maar eens bij de dixons naar binnen.
geloof dat ze rond de EUR 45,- ofzo kosten.
alleen heb ik niet zo veel vertrouwen in een dergelijke oplossing.
als hij echt 100% een seriele poort nabootst is het goed.
dwz dat ik een com1 krijg, en niet een soort drivertje ergens tussen.
Oud 09-11-2002, 16:06
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Van een LPT poort een Com poort maken dat gaat niet lukken.
Je kunt wel een pc kaartje (print) kopen met extra seriele poorten. Hiermee zou je een Com 3 en Com 4 kunnen maken.
Als je programma alleen op COM 1 werkt zou je dus andere programma's of apparatuur naar een andere com poort moeten verhuizen.
Let wel heel erg op met wat je doet want op de seriele poorten heb je zomaar een conflict.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:48
Talon
Talon is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:

Als je programma alleen op COM 1 werkt zou je dus andere programma's of apparatuur naar een andere com poort moeten verhuizen.
Let wel heel erg op met wat je doet want op de seriele poorten heb je zomaar een conflict.
het gaat dus om iemand die geen enkele seriele poort heeft
Oud 09-11-2002, 19:35
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
het gaat dus om iemand die geen enkele seriele poort heeft
Ok geef eens wat technische gegevens van die PC. Geen enkele seriele poort ben ik eerlijk gezegd nooit tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 19:52
Verwijderd
Koop gewoon een tussenstukje ==> een connector dus. Die dingen kosten bijna niets,.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 00:09
Talon
Talon is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Ok geef eens wat technische gegevens van die PC. Geen enkele seriele poort ben ik eerlijk gezegd nooit tegengekomen.

compaq presario 700 bv

er word gedacht dat de seriele poort alleen voor de muis gebruikt word, en als er een ps2 poort aanwezig is, wie wil er dan nog een seriele poort...

nu ben je er dus eentje tegen gekomen.. toch wat geleerd in het weekend he
Oud 10-11-2002, 00:10
Talon
Talon is offline
Citaat:
perseus schreef:
Koop gewoon een tussenstukje ==> een connector dus. Die dingen kosten bijna niets,.
zie mijn eerdere post..
is dat dan 100% dezelfde werking als de seriele poort..?
Oud 10-11-2002, 09:55
Verwijderd
Op het mobo zit meestal wel een connector, waardoor je alsnog COM-poorten kunt inbouwen. Trouwens zijn er dacht ik ook PCI-kaartjes voor.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:02
Talon
Talon is offline
Citaat:
******** schreef:
Op het mobo zit meestal wel een connector, waardoor je alsnog COM-poorten kunt inbouwen. Trouwens zijn er dacht ik ook PCI-kaartjes voor.
en laptops?
Oud 10-11-2002, 12:20
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
OK Compaq Pressario daar noem je ook wat. Nee even serieus. Ben het eens met ********. Ga naar een computerhandelaar en koop een PCI kaartje met 2 seriele poorten. Dit is verreweg de makkelijkste oplossing en in ieder geval eentje die werkt. Een verloopplug op bijv de PS2 poort gaat nooit werken en de LPT poort is ook niet als com poort te configureren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
zie mijn eerdere post..
is dat dan 100% dezelfde werking als de seriele poort..?
Van lpt naar com wel ja, misschien zelfs iets sneller. Van usb naar com voor 45 euro... Ik zou een kaartje kopen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 17:53
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
ok, kzit dus met laptop voor de duidelijkheid. daar steek je dus niet zomaar wat bij hé.

en ik heb enkel 2 usb, pcmcia slot,externe rgb-output en 1 lpt poort.
Oud 10-11-2002, 22:55
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
OK Compaq Pressario daar noem je ook wat. Nee even serieus. Ben het eens met ********. Ga naar een computerhandelaar en koop een PCI kaartje met 2 seriele poorten. Dit is verreweg de makkelijkste oplossing en in ieder geval eentje die werkt. Een verloopplug op bijv de PS2 poort gaat nooit werken en de LPT poort is ook niet als com poort te configureren.
is begrijpend lezen voor jullie heel moeilijk????.. een LAPTOP heeft geen PCI sloten... dus dan heb je ook niet veel aan een pci kaartje..
Oud 13-11-2002, 07:40
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
Diablos schreef:
is begrijpend lezen voor jullie heel moeilijk????.. een LAPTOP heeft geen PCI sloten... dus dan heb je ook niet veel aan een pci kaartje..
Nee dat is niet moeilijk maar pas veel later in deze topic bleek het om een laptop te gaan. I.p.v. de boel afzeiken kun je misschien over een positieve oplossing nadenken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:48
Talon
Talon is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Nee dat is niet moeilijk maar pas veel later in deze topic bleek het om een laptop te gaan. I.p.v. de boel afzeiken kun je misschien over een positieve oplossing nadenken.
zie 4e post in topic
Reageren

Regels voor berichten