Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2002, 21:08
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik gebruik het liefst FDISK om de partitioneren maar FDISK kan niet overweg met mijn 80gb hdd (tot hoe groot kan FDISK nu aan)

Weet iemand waar ik een betere versie van FDISK kan downloaden die wel grote schijven ondersteund?

Btw, ik heb al een Windows-patch van De Postbode gekregen maar die werkte helaas niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2002, 21:18
Verwijderd
Een betere versie van FDISK? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er maar een versie van FDISK

Je zult, als ik je verhaal aanneem dat FDISK niet met 80 GB schijven overweg kan (dat weet ik zelf niet, heb nog nooit een 80 GB schijf in mn handen gehad), dan toch over moeten stappen op bijvoorbeeld PartitionMagic.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 21:28
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
henri schreef:
Een betere versie van FDISK? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er maar een versie van FDISK

Je zult, als ik je verhaal aanneem dat FDISK niet met 80 GB schijven overweg kan (dat weet ik zelf niet, heb nog nooit een 80 GB schijf in mn handen gehad), dan toch over moeten stappen op bijvoorbeeld PartitionMagic.
Heb ik al, versie 7.0, werkt perfect, maar FDISK ligt nu eenmaal dichter bij m'n roots
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 09:24
wyner
wyner is offline
Je hebt de versie van FDISK tot aan Win95 SR-2 die met het FAT16 bestandssysteem werkt; daarna is er een versie die met FAT32 bestandssysteem werkt. Ik weet even niet hoe groot de partities kunnen zijn met FAT32, maar ik geloof dat het 32GB is. De opvolger van FDISK/FAT (als het aan Microsoft ligt) is NTFS, die volumes tot in de terabytes ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Heb ik al, versie 7.0, werkt perfect, maar FDISK ligt nu eenmaal dichter bij m'n roots
DOS 5.0 ligt ook dichter bij mijn 'roots' dan Windows 2000 of Linux, maar no way dat ik zoiets achterhaalds ga gebruiken met nieuwe hardware.

Bij 2K en XP kun je prima via de Disk Manager Service partitioneren en de cfdisk van Linux kan wel overweg met grote schijven afaik
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 10:29
bam
bam is offline
download Fdisk
http://www.23cc.com/free-fdisk/

en probeer t daar mee
Oud 10-11-2002, 11:49
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Op www.seagate.com kun je Disc Wizard Starter Edition downen.
Ik heb hier kort geleden een 120 Gb HD mee opgezet nadat ik ook de hele wereld had afgezocht. Perfect progje met meer mogelijkheden dan wat je nu zoekt. Aanrader. Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 13:53
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef:
Op www.seagate.com kun je Disc Wizard Starter Edition downen.
Ik heb hier kort geleden een 120 Gb HD mee opgezet nadat ik ook de hele wereld had afgezocht. Perfect progje met meer mogelijkheden dan wat je nu zoekt. Aanrader. Succes ermee
Tnx allemaal, ik heb Partition Magic wat beter leren gebruiken en dat gaat als een trein. Als ik van partitie-indeling wil veranderen doe ik dat gewoon als ik een OS erop heb staan waar Partition Magic mee overweg kan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten