Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In de teksten komt het meest de Noorse Mythologie en hun leefstijl (van Vikingen dus ![]()
|
![]() |
Zou Immortal trouwens ook onder Viking Metal kunnen vallen? ze hebben namelijk wel nummers met een beetje Noorse Mythologie getinte tekst...
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Tuurlijk is amon amarth viking metal!!! wie durft dat te ontkennen..? wel grappig die lui zuipen zich dood on stage
Ohja: Windir is toch echt black metal hoor... tenimnste '1184' is black metall....
Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 20:48. |
![]() |
|
Amon Amarth heerscht gewoon. Het is alleen tekstueel viking, de muziek is gewoon Death. Maargoed dat is nou echt mierenneuken.
En Folk metal is heeeeeeeeeel wat anders, zowel tekstueel als muziekaal. Zet bijvoorbeeld Finntroll naast Enslaved. Finntroll zingt over trollen, met polka muziek.
||
![]() |
Citaat:
yup,eigenlijk wordt dit mierenneuken ![]()
||
Citaat:
![]() Maar verschil in muziek tussen enslaved en finntroll blijft!
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
op site gevonden (www.heidendom.nl)
Inleiding Eeuwen geleden teisterden rovende en plunderende vikingen deze streken, en nu zijn ze terug. Ze hebben hun wapentuig ingeruild voor instrumenten, maar hun woede is er niet minder om. "Viking metal" is een verzamelnaam voor stijlen die op uiteenlopende wijzen heidense thema's bezingen. De manier waarop dit gebeurt varieert van trage, bombastische en epische muziek van bijvoorbeeld de Zweedse band Bathory, tot woeste en extreem snelle nummers zoals de Noorse band Enslaved ze ten gehore brengt. Geschiedenis Het begon allemaal in 1988. De eerdergenoemde Zweedse metalband -Bathory- bracht haar derde album op de markt. Het was getiteld "Blood fire death", en op het eerste gehoor zou de leek niet vermoeden dat het aan de wieg zou komen te staan van een nieuwe stroming binnen metalmuziek. Toch heeft het album kenmerken die tot dan toe niet vertoond waren, zoals de hoes (het schilderij van de Wilde Jacht door Arbo), teksten die geïnspireerd waren door de Noordse/Germaanse mythologie en het doorschemeren van een nieuwe, meer epische stijl. De ontwikkeling op "Blood fire death" zette zich door in Bathory's volgende twee albums; "Hammerheart" en "Twilight of the gods", en het later uitgebrachte oude werk op "Blood on ice". De revolutionaire muzikale en tekstuele stijl van deze albums heeft talloze andere bands, zowel in Skandinavië als daarbuiten beïnvloed. De geboorte van viking metal was een feit.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Nordens Konge (spreekt
![]() ![]() Probeert u allen ook eens de volgende viking-bands! - Asmegin - Ulfur - Tvangeste - Portal - (oude) Helheim - Asatru - Stirnagard - Kvist (meer black, maar wel redelijk wat folk invloeden, helaas met de zanger is ook de band doodgegaan) - Nydvind - In Battle - Jotunheim - Mithotyn - Kampfar (persoonlijke favoriet ![]() - Halgadom - Lindisfarne - Asgard - Hin Onde (bestellen op www.aftermath-music.com) - Hrossharsgrani - Himinbjorg - Landvaettir - Thundra
Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 22:27. |
![]() |
||
Citaat:
Ik las laatst dat dillinger escape plan nu metal is. Toch vind ik dat het allerstomste wat een journalist kan schrijven.
|
Ach het heeft op mij hetzelfde effect als Jive Jones die denkt dat ie een Rock Star is: Flauwekul in het kwadraat, als we maar iets hebben om liedjes over te schrijven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ga toch niet zo kneutelen om een beschrijving
Amon Amarth is gewoon Death Metal Immortal is gewoon Black Metal Als je elke stroming weer onder gaat verdelen aan de hand van de soorten text die ze schrijven ben je lang bezig, en mits het invloed op de muzikale expressie heeft vind ik het vrij onnodig om een band als amon amarth viking metal te noemen. |
![]() |
||
Citaat:
Darkthrone - En vind ab sorg zijn de twee bekendste voorbeelden. Als je wat extremer materiaal wilt proberen moet je voor Blasphemy - Blasphemous Attack Beherit - Beast of Damnation gaan.
|
oude vintersorg is geweldig.
viking metal gedefineerd door een vriend van mij --> http://members.aol.com/Einherjer/VM.html Mijn site over viking metal: www.vikingbattle.tk Manegarm ![]() Burzum is geen viking metal maar black metal. Adorned brood is ook zeer goed. en folk metal is ook zeer te doen ![]() Gegroet
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Ninja-metal Verwijderd | 2 | 09-02-2012 01:15 | |
Muziek |
Ben jij de missende schakel die ik zoek voor een nieuwe folk-metal band? Richard. | 7 | 16-05-2008 13:15 | |
Muziek |
Finntroll Unique Clone | 71 | 09-02-2005 14:31 | |
Muziek |
RIP Quorthon Verwijderd | 114 | 10-06-2004 18:01 | |
Muziek |
nu metal Anal Avenger | 71 | 28-04-2003 14:28 | |
Muziek |
[?] Pagan Metal Verwijderd | 35 | 08-07-2002 18:35 |