Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik heb die blokkade's leren te verminderen tijdens m'n opname en daar ben ik nu wel heel erg tevreden mee. Citaat:
![]() Zoals afwassen. Je weet dat je het kunt, maar doet het dan niet ![]()
|
Het is billijk om te zeggen dat elk specifiek punt een reactie is die tezamen een proces vormen dat verschillende uitkomsten kan bieden.
Het begint altijd bij denken, een idee ontstaat. Daarna komt altijd kunnen, het idee inschatten, lukt het of niet Doen is dan de uitkomst van de inschattin, ja het lukt me, maar uiteindelijk vaalt het of niet. Aan de andere kant heb je nee, het lukt niet, ik ga het niet doen of wel doen om het althans wel voorelkaar te brengen. Hoe dan ook na denken komt kunnen en na kunnen komt doen. Tenzij je de ITIL methode "No can do" gaat gebruiken waarbij de hele zin uit proportie wordt getrokken. No can do staat lijnrecht op dit begrip. Eerst kunnen met een positief antwoord voltrekken, daarna doen en denken? Nooit van gehoord. Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 15:11. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Als je hier flink veel moeite voor moet doen, zul je het dus opnieuw aan moeten leren ![]() En de 4 G's heeft hier zwaar weinig mee te maken, dat is weer een ander systeempje.
|
Ik weet niet of je dit bedoelt maar okeej:
Ik kan niet goed sporten. Iedereen zegt altijd dat je moet denken dat je het kan en dan lukt het ook. Maar bij mij werkt het voor geen zak! Dus ik vind het onzin... Of bedoel je dit niet? ![]() En oja... is dit een beetje hetzelfde als: als je iets wil, kan het ook? *BLUGH* ik heb een hekel aan zulke filosofische gedachten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Denken kunnen doen Eerst denk je er over na, dus bepaal je of je het kunt, door het denken zeg je ja of nee, zoja ja, dan doe je t, zo nee, dan doe je t niet ![]()
|
Ik denk dat ik in het hele gedoe toch telkens weer één stapje oversla... Het stapje van *kunnen*
Ik denk wel, en ik doe wel dingen, maar ik denk er nooit over na of het wel mogelijk is wat ik wil doen. En soms als ik echt iets wil, maar er niet over nadenk of het wel mogelijk is, en het dan mislukt, kan ik soms verschrikkelijk telleurgesteld zijn ![]()
|
![]() |
Ik wou dat ik sommige dingen zou doen waarvan ik weet dat ik het kan en denk dat het misschien wel zou lukken...
Vooral met meisjes, ik denk dat ze me wel leuk vind, ik kan er naartoe gaan... maar de kleine twijvels nemen het over zodat ik het uiteindelijk niet doe, ookal is het maar zoiets kleins en onbenulligs wat me tegenhoud. |
![]() |
|
![]() |
Tja...er zijn mensen die geloven dat je, als je 'denkt' dat je het kan je het ook inderdaad kan...wordt vaak gebruikt om over drempels heen te komen. Je stelt jezelf bijvoorbeeld voor als iemand uit een film, of uit een computerspelletje, beter nog....en daarna stuur je jezelf ergens heen en laat je jezelf iets doen, hopend dat je er niet achter komt dat je te onzeker bent. Allemaal denkwerk, maar het 'kunnen' hangt er wel van af. Ik denk dat het met de meeste dingen geen cirkel is, maar gewoon een combinatie van alles bij elkaar...als je denkt dat je iets niet kunt, doe je het niet en kun je het dus ook niet TOTDAT je anders begint te denken. Denk aan mensen met belangst: iedereen zou het potentieel kunnen, wildvreemde mensen opbellen, maar zolang je denkt dat je het niet kunt doe je het niet en 'kan' je het ook niet.
Je zou dus eigenlijk om alles te kunnen (wat fysiek mogelijk is in ieder geval) overmoedig moeten zijn...klinkt roekeloos, niet?
||
Citaat:
Ook niet bepaald het ideale systeem dus.
|
![]() |
maar wel precies waar ik op doelde...bij mij is het andersom gegaan zeg maar...eerst kon het me allemaal niks meer schelen, ik draaide helemaal door en deed eigenlijk alleen nog maar roekeloze dingen. Later, toen het met me iets beter ging, verdween het roekeloze niet...en dan kan je opeens veel!
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Flora & Fauna |
Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?) Eend | 301 | 06-01-2005 10:12 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken Doc | 19 | 18-01-2002 11:21 |