Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2001, 18:53
Dragon's Mistress
Avatar van Dragon's Mistress
Dragon's Mistress is offline
Ik kan moelijk in slaap vallen waardoor ik bijna altijd een slaaptekort heb, waardoor ik eens in de zoveel tijd 'ziek' ben. Het is niet echt ziek, maar eerder oververmoeid waardoor ik allerlei andere dingen als hoofdpijn en misselijkheid krijg.
Eerder naar bed gaan helpt niet, want dan val ik ook niet in slaap, zelfs niet als ik muziek uitzet en alle lichten uitdoe. Dus lig ik vaak tot n uur of 1 wakker naar het plafond te staren. Maar als ik eenmaal slaap ben ik met geen kanon wakker te krijgen.
En als ik dus smorgens wakker word ben ik nog steeds doodmoe en dat stappelt zich maar op, want dan weer leidt tot hoofdpijn ed. en vooral altijd n ochtendhumeur.

Weet iemand hoe ik 'genoeg' kan slapen?
(en nou krijg ik waarschijnlijk allemaal van die huis,-tuin-en-keuken tips, maar ja, als t helpt )
__________________
If you could see but were always taught that what you saw wasn't real. How does that feel? It feels blind
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 19:20
michelle_flo
michelle_flo is offline
ik heb er ook erg last van.ik zorg dat ik tot laat wakker blijf (11 uur) en ga dan tv kijken vanuit mijn bed tot ik in slaap val (je kan natuurlijk ook lezen)

ik las ook een tijd geleden hier dat je op een vast ritme in en uit moet ademen,dat tellen en bij 10 overnieuw beginnen,en alleen daar op concentreren

ik hoop voor wat nuttigere tips
succes ermee

michelle
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 21:03
plato
plato is offline
is moeilijk heb ik ook,moet kalm blijven en niet willen slapen,anders kan je toch niet slapen,is bij mij toch zo
__________________
right
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 15:41
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Als ik "vroeg" naar bed ga val ik meestal ook niet in slaap. Daarom ga ik altijd "laat" naar bed (doordeweeks tussen half 12 en half 2) en dan val ik meteen in slaap.
De uurtjes slaap tekort haal ik in het weekend in.
Misschien niet goed, maar als ik vroeger naar bed ga lig ik alleen maar tot nog later wakker.

Kortom, ik kan je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2001, 19:29
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
valeriaan is goed tegen slapeloosheid, volgens mij omdat het je rustiger maakt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 17:50
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Ga op boks, als je terug bent van de training kan je wel 3 dagen slapen!
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2001, 19:46
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Euhm.. lezen in bed helpt bij mij wel als ik niet kan slapen
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 13:14
Buffy
Buffy is offline
- een uur voor slapen gaan niet meer huiswerk doen (de geleerde teksten blijven dan door je hoofd spoken)
- geen tv kijken
- als je echt niet kan slapen: slik een paracetamolletje (dat doe ik ook wel es en het werkt ook nog!!!)
- pas naar bed gaan als je je moe voelt worden (als je eerder naar bed gaat zonde rdat je moe bent heeft het eerder naar bed gaan geen effect omdat je toch niet in slaap valt)

suc6 ermee, misschien heb je er wat aan
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 28-10-2001, 13:24
Tidus Almasy
Tidus Almasy is offline
Je moet jezelf gewoon moe maken, en dan bedoel ik eigenlijk dat je dan op een sport moet gaan ofzo waardoor je lichaam vermoeid raakt. Dan val je vaak zo in slaap als je hard lichamelijk hebt gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:57
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
warme melk maakt je moe
__________________
ik ben een katje en kweet van anopakken/Hou je van iemand?zeg het dan gewoon voor het te laat is!!!! ik ben wie ik ben en daarmee basta!!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 21:10
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Tidus Almasy schreef:
Je moet jezelf gewoon moe maken, en dan bedoel ik eigenlijk dat je dan op een sport moet gaan ofzo waardoor je lichaam vermoeid raakt. Dan val je vaak zo in slaap als je hard lichamelijk hebt gewerkt.
ik heb juist het omgekeerde, dan komt er adrenaline vrij ofzo denk ik en dan ben ik juist fitter. Maar ik ken het probleem. Afgelopen twee nachten vijf uur geslapen en dat in de proefwerkweek, ik blijf gewoonnadenken en soms krijg ik zelfs mn ogen gewoon niet dicht. HEEL naar, kan je dus niet echt helpen.

__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 15:23
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik heb er ook continu lasr van. ik kan warme melk drinken voor het slapen gaan, een boek lezen, mezelf kapot rennen, wat dan ook, ik val heel moeilijk in slaap.
Ik heb zelfs valeriaanthee gedronken en dat werkte ook niet!
Heeft iemand hier een werkende oplossing voor?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:33
Screenager
Screenager is offline
hm..ik had het ook, maar bij mij ging het vanzelf over.. op een gegeven moment viel ik steeds pas rond uur of 5/6 in de ochtend in slaap ofzo.. word je niet echt vrolijk van nee
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:40
Darkwell
Darkwell is offline
Een dagboek bijhouden wil ook wel helpen. Als je gaat slapen moet je alles verwerken wat je die dag hebt meegemaakt en je gaat vaak veel liggen denken. Vooral als je het eigenlijk aan niemand verteld hebt wat je allemaal hebt meegemaakt. Als je elke avond een soort dagboek bijhoud en daarin opschrijft wat je hebt gedaan, meegemaakt en je gevolens beschrijft dan ben je dat even kwijt, dan kun je wat rustiger slapen. Waarschijnlijk val je dan sneller in slaap.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:42
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Mja ik heb het omgekeerde, ik val al in slaap als ik m'n hoofd neerleg, lijkt me ook niet zo gezond. Sorry kan je dus niet helpen hmm redelijk nutteloos dus weer
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:23
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Vroeger was het normaal voor mij dat ik nog wakker was (maar deed dat ik sliep) wanneer mijn ouders naar bed gingen en even kwamen kijken. Dat was dus echt vroeger. Later werd het normaal om de klok om twaalf uur te horen slaan, dat vond ik altijd wel fijn want rond die tijd viel ik dan ook in slaap.
Nu heb ik minder last. Ik lig meestal wel minstens een uur wakker maar echt lang wakker liggen heb ik niet.
Ik heb overigens niet veranderd. Ja, misschien omdat ik me nu goed voel, ik ben gelukkig enzo. Ik denk dat dat wel erg meespeelt. Niet bij iedereen natuurlijk maar het kan een factor zijn.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:39
feline
feline is offline
Zorg dat je geen tv meer kijkt en geen huiswerkt maakt vlak voor je naar bed gaat. Drink uiteraard geen cola,koffie of gewone thee. (Kruidenthee is wel )

Een relaxt muziekje, goed boek, maken mij mij meestal slaperig.

Anders heb ik een bepaalde manier om super relaxt te worden:
Ga op bed liggen in jouw lievelingsslaaphouding, ogen dicht. Nu gaat het om je ademhaling. Haal diep adem, houd het paar tellen vast en terwijl je weer uitademt, probeer je te voelen dat je dieper in je bed wegzakt. (Alsof je in een wolk wegzakt) Nu adem je weer in, en probeer te voelen dat je een beetje uit 'de wolk' wordt getilt, maar als je uitademt zak je nog dieper weg dan waar je uitkwam. En herhaal dit totdat je rustig bent.

Op deze manier let je heel bewust op je adem waardoor je ontspannender ligt.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 14:02
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Darkwell schreef:
Een dagboek bijhouden wil ook wel helpen. Als je gaat slapen moet je alles verwerken wat je die dag hebt meegemaakt en je gaat vaak veel liggen denken. Vooral als je het eigenlijk aan niemand verteld hebt wat je allemaal hebt meegemaakt. Als je elke avond een soort dagboek bijhoud en daarin opschrijft wat je hebt gedaan, meegemaakt en je gevolens beschrijft dan ben je dat even kwijt, dan kun je wat rustiger slapen. Waarschijnlijk val je dan sneller in slaap.
Ik mediteer, dan ga ik alles wat ik de laatste tijd heb gedaan af enzo. Das net zoiets als een dagbek, maar hierbij kan ik het letterlijk uit mijn gedachten bannen
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 14:02
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
feline schreef:
Zorg dat je geen tv meer kijkt en geen huiswerkt maakt vlak voor je naar bed gaat. Drink uiteraard geen cola,koffie of gewone thee. (Kruidenthee is wel )

Een relaxt muziekje, goed boek, maken mij mij meestal slaperig.

Anders heb ik een bepaalde manier om super relaxt te worden:
Ga op bed liggen in jouw lievelingsslaaphouding, ogen dicht. Nu gaat het om je ademhaling. Haal diep adem, houd het paar tellen vast en terwijl je weer uitademt, probeer je te voelen dat je dieper in je bed wegzakt. (Alsof je in een wolk wegzakt) Nu adem je weer in, en probeer te voelen dat je een beetje uit 'de wolk' wordt getilt, maar als je uitademt zak je nog dieper weg dan waar je uitkwam. En herhaal dit totdat je rustig bent.

Op deze manier let je heel bewust op je adem waardoor je ontspannender ligt.
Die ga ik proberen!
Bedankt
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:50
moucie
moucie is offline
daar heb ik ook last van
de dokter zei dat het waarschijnlijk komt omdat ik teveel aan mn hoofd heb.
jem oet dus eigenlijk voor het slapen gaan je gedachten helemaal leeg maken.
zodat je niets meer hoeft te doen dat je echt rust hebt.
de dokter zei ook dat het geen kwaad kon, als je gewoon gaat liggen rust je ook een beetje en dan val je vanzelf in slaap.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:30
Verwijderd
één woord: bier
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 00:24
Maboq
Avatar van Maboq
Maboq is offline
ehm....... meer tips pls.......
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 00:43
roman
Avatar van roman
roman is offline
gewoon met wat chille muziek een jointje roken en proberen nergens aan te denken dan lig je zo te slapen

wel vaag om hier op te reageren terwijl ik nog op internet zit
om 2h s`nachts
__________________
check this riff, its fucking tasty

Laatst gewijzigd op 20-08-2002 om 00:46.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 09:39
diamondvoodoo
diamondvoodoo is offline
heb ook een tijd dat gehad ja...maar ik deed altijd dan de tv zacht aan (radio kan denk ook) zodat je wat hoort en erna luistert en langzaam in slaap valt anders ga je ergens anders aan denken en val IK niet in slaap.

Succes
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 14:37
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
het heeft niet geholpen.. Ik blijf slecht slapen en moeilijk in slaap vallen..


Citaat:
diamondvoodoo schreef:
heb ook een tijd dat gehad ja...maar ik deed altijd dan de tv zacht aan (radio kan denk ook) zodat je wat hoort en erna luistert en langzaam in slaap valt anders ga je ergens anders aan denken en val IK niet in slaap.

Succes
Nou, dat probeerde ik dus eerst. Dat het ik een lange tijd gedaan, ik heb zelfs iets raars gedaan, bij een meditatietruc, het was een probeersel ofzo, viel ik na dat probeersel direct in slaap als ik een bepaalde, rustige stem van een of ander programma op discovery hoorde. Nu werkt dat niet meer, mediteren, etc werkt allemaal niet meer, ik slaap nu pas rond 3 a 4 uur. Dit is beroerd, want ik ben 's ochtends vanaf 7 uur wakker..
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:41
Mara
Mara is offline
Ik heb er ook last van, maar soms als het echt weer was dat het 3 uur is ofzo ga ik gewoon ff in m'n geschiedenisboek lezen, dat is zo slaapverwekkend dat ik na 10 minuten dan in slaap val
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:33
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
* 's avonds een blokje om lopen (als je een hond hebt, zou dat handig zijn!)
* warme melk drinken
* geen t.v. kijken een uur voor je gaat slapen
* geen cola, koffie, thee of chocola nuttigen een uur voor je gaat slapen
* in bed zeker geen t.v. kijken!
* lezen in bed
* niet sporten een uur voor je gaat slapen
* wachten tot je moe bent (je ontwikkelt dan vanzelf een eigen slaapritme)
* ontspanningsoefeningen doen
* niets inspannends/ stresserigs meer doen, een uur voor je gaat slapen (niet leren, etc...)
* zorg dat je kamer op een lekkere temperatuur is (niet te warm!)
* het schijnt dat de muren van je kamer ook niet in een te felle kleur geschilderd mogen zijn...


Nou ja. Kortom: je mag bijna niets meer als je bijna gaat slapen.
Heel veel succes!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 06:27
notbonefish
notbonefish is offline
Ik heb ook moeite met slapen, en kan vaak pas om een uur of 3 in slaap vallen. tot die tijd zit ik maar wat achter de computer te kloten, of een boek te lezen. om een of andere bizare reden kan ik niet goed in slaap vallen als ik niet eerst een tijd muziek heb zitten luisteren. zal wel geconditioneerd zijn, ofzo

het enige dat welles wil helpen is een vodkatje
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 10:33
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik heb dat ook heel erg, vooral nu in de zomer. Soms slaap ik pas rond 5 uur s'avonds in en word ik al weer wakker rond 7 uur s'morgens. Ik slaap dus niet veel. Maar het word nu al wat beter.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 10:45
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb dat ook, ik kom ook gewoon niet in slaap, het lijkt net of dat ik het niet kan, het is heel vervelend iig...
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 11:13
skatefamke
skatefamke is offline
op de basisschool had ik het heel extreem... kindje van 8 dat pas om 2 uur 's nachts in slaap valt... niet sporadisch maar juist heel vaak. nu is het minder erg. zelf denk ik dat het komt doordat ik op school niet geestelijk moe werd (ik hoefde totaal niet na te denken, alles ging me te makkelijk af), want toen de middelbare school moeilijker werd, kon ik steeds beter in slaap komen.

nu kan ik beter in slaap komen, maar nog lang niet altijd even goed. vroeger maakte ik er een heel probleem van, maar nu heb ik gewoon zoiets van: ik ben nou eenmaal wakker, dus kan ik beter even iets leuks doen in die tijd. soms kan ik ineens een heel stuk schrijven voor de lol, of een brief, of een stuk lezen ofzo... en dan maarw eer een x proberen te slapen.

wat wel maf was: ik heb een x echt een hele nacht niet in slaap kunnen vallen, terwijl ik gewoon om 23 uur in bed lag. ik heb die dag erna mijn hoogste cijfer voor een biologieproefwerk ooit gehaald
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:05
Verwijderd
Ik heb zelf ook altijd wel dat ik niet makkelijk in slaap val. Maar dat komt vooral omdat ik als ik naar bed ga (door de weeks om 11 uur) nog niet moe ben en dus geen zin heb om te slapen. Bijna elke dag ga ik dan muziek (oordopjes, ik ga niet het hele huis wakker houden hoor... hoeft trouwes bij mij niet een rustig muziekje te zijn) luisteren en meestal wordt ik dan na 1 of 2 uur vanzelf wel moe en dan val ik wel snel in slaap, zeker binnen een kwartier. Als ik dit niet doe, en ook niet echt moe ben, dan duurt het uiteindelijk net zolang voordat ik in slaap val, dus mijn tip is: ga gewoon iets leuks doen als je nog niet moe bent en ga proberen te slapen als je echt moe bent.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:38
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
* 's avonds een blokje om lopen (als je een hond hebt, zou dat handig zijn!)
* warme melk drinken
* geen t.v. kijken een uur voor je gaat slapen
* geen cola, koffie, thee of chocola nuttigen een uur voor je gaat slapen
* in bed zeker geen t.v. kijken!
* lezen in bed
* niet sporten een uur voor je gaat slapen
* wachten tot je moe bent (je ontwikkelt dan vanzelf een eigen slaapritme)
* ontspanningsoefeningen doen
* niets inspannends/ stresserigs meer doen, een uur voor je gaat slapen (niet leren, etc...)
* zorg dat je kamer op een lekkere temperatuur is (niet te warm!)
* het schijnt dat de muren van je kamer ook niet in een te felle kleur geschilderd mogen zijn...


Nou ja. Kortom: je mag bijna niets meer als je bijna gaat slapen.
Heel veel succes!
Ik heb een hond en laat het beest, de 2 beesten om precies te zijn, elke avond lekker om.

Ik doe al die dingen!
En nog steeds..
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:39
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
bonefish schreef:
Ik heb ook moeite met slapen, en kan vaak pas om een uur of 3 in slaap vallen. tot die tijd zit ik maar wat achter de computer te kloten, of een boek te lezen. om een of andere bizare reden kan ik niet goed in slaap vallen als ik niet eerst een tijd muziek heb zitten luisteren. zal wel geconditioneerd zijn, ofzo

het enige dat welles wil helpen is een vodkatje
Dat wodka'tje, jij vooral moet weten hoe dat afloopt
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 00:25
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
scimmia schreef:


Dat wodka'tje, jij vooral moet weten hoe dat afloopt
ksss.... ik hep het hier over EEN (1) vodkatje, ja!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 19:34
the_conquer
the_conquer is offline
Gewoon over mij gaan dromen val je vanzelf in slaap

maar als je niet met een nachtmerrie wilt wakkerworden gewoon gaan liggen en als je niet kan slapen ga dan liggen lezen, maar lekker ontspannen of ga wiskunde leren, dat heeft nog geen mens niet bij in slaap gevallen.

groeten

the conquer
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 20:32
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
Gewoon over mij gaan dromen val je vanzelf in slaap
ik onthoudt geen dromen. mischien juist om deze reden, als een vorm van zelfbehouding.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 12:43
osmano
osmano is offline
Citaat:
Dragon's Mistress schreef:
Ik kan moelijk in slaap vallen waardoor ik bijna altijd een slaaptekort heb, waardoor ik eens in de zoveel tijd 'ziek' ben. Het is niet echt ziek, maar eerder oververmoeid waardoor ik allerlei andere dingen als hoofdpijn en misselijkheid krijg.
Eerder naar bed gaan helpt niet, want dan val ik ook niet in slaap, zelfs niet als ik muziek uitzet en alle lichten uitdoe. Dus lig ik vaak tot n uur of 1 wakker naar het plafond te staren. Maar als ik eenmaal slaap ben ik met geen kanon wakker te krijgen.
En als ik dus smorgens wakker word ben ik nog steeds doodmoe en dat stappelt zich maar op, want dan weer leidt tot hoofdpijn ed. en vooral altijd n ochtendhumeur.

Weet iemand hoe ik 'genoeg' kan slapen?
(en nou krijg ik waarschijnlijk allemaal van die huis,-tuin-en-keuken tips, maar ja, als t helpt )
rook van te voren een stick (goed spuul) of ja ik weet ni ,snap ik gewoon niet ,ben je nooit moe of zo "??? misschien moet je es wat meer bewegen of werken
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 01:18
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
bonefish schreef:


ksss.... ik hep het hier over EEN (1) vodkatje, ja!
Heej, van echte wodka had ik er maar . .
never mind.
En daar raak je verslaafd aan ofzo.
Maar goed, mijn huisarts zei dat ik iets van insomnia, slapeloosheid, kon hebben. leuk..
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 13:56
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
michelle_flo schreef:
ik heb er ook erg last van.ik zorg dat ik tot laat wakker blijf (11 uur) en ga dan tv kijken vanuit mijn bed tot ik in slaap val (je kan natuurlijk ook lezen)

ik las ook een tijd geleden hier dat je op een vast ritme in en uit moet ademen,dat tellen en bij 10 overnieuw beginnen,en alleen daar op concentreren

ik hoop voor wat nuttigere tips
succes ermee

michelle
*doet ogen dicht*
*1...2...3...*
*ZzzZzzzZz*

achja,ik kan overal en altijd slapen behalve (zoals nu) ik met iets aan mn hoofd zit...

maar je moet eens proberen met muziek in slaap te vallen,
neem rustige muziek,die je zelf goed vind.
Ik wordt er altijd slaperig van...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Huilend in slaap vallen.
Sorry.x
6 06-04-2011 17:29
Drugs & Alcohol hoe vaak blow jij?
gewoonmax
198 31-05-2007 10:11
Lichaam & Gezondheid DPSP (Delayed Sleep Phase Syndrome)
Verwijderd
57 20-01-2007 17:02
Liefde & Relatie Met mijn handen in het haar
U*NiQ
9 29-10-2005 18:08
Drugs & Alcohol xtc en slapen
Verwijderd
30 13-09-2004 16:25
Psychologie willen slapen, maar niet in slaap kunnen komen en dan ook nog erg gaan trillen
Kazanka
9 03-04-2002 00:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.