Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 20:37
Mysterons
Mysterons is offline
:/ beetje raar.

als ik wat eet dan bijt ik wel is op de binnenkant van mn linkerwang, en dan wordt het een beetje dik en dan bijt er ik er vaker op omdat het dan dichtbij mn tanden zit, het is echt heel vervelend, want ik heb nu echt een wond in mn mond. weet iemand wat ik kan doen?
Oud 13-11-2002, 20:42
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
verstandskiezen laten trekken, naja bij mij begon t toen ik verstandskiezen kreeg...
naja oo heel irri bij mij dat mn wang dr helemaal tussen kwam zitten enzo en dat t niet meer weg wou, dan gewoon ffe je mond blazen en dan is t weer goed. klinkt msschien vaag maar tis t enige dat nog een beetje werkt
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:28
Verwijderd
'k heb hier al eens eerder een topic over geopend, moet je maar even zoeken daar staan tips om het tegen te houden (al de ik het nu weer) en ik bijt ook echt tot alles pijn doet en open ligt en bloed.. is gewoon een soort verslaving..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 02:39
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
verstandskiezen laten trekken, naja bij mij begon t toen ik verstandskiezen kreeg...
naja oo heel irri bij mij dat mn wang dr helemaal tussen kwam zitten enzo en dat t niet meer weg wou, dan gewoon ffe je mond blazen en dan is t weer goed. klinkt msschien vaag maar tis t enige dat nog een beetje werkt
Kan me niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft, ik heb geen verstandkiezen en ook ik bijt steeds op mijn wang. De laatste weken gaat het goed, maar de binnenkant van mijn wangen bevatten allerlei littekens
Oud 14-11-2002, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef:
De laatste weken gaat het goed, maar de binnenkant van mijn wangen bevatten allerlei littekens
Die ziet toch niemand (op de tandarts na dan).

Wat je kunt doen als er een wond zit? Hem laten helen, dus er niet meer op bijten. Stop kauwgom in je mond oid, zodat je iets anders om op te kauwen hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:27
FireCracker
FireCracker is offline
ik heb precies hetzelfde... mja.. ik kan dr ook niks ana doen, en als ik dr nog gewoon gezond mee blijf leven enzo boeit het me niet zo heel veel
Oud 14-11-2002, 19:55
Verwijderd
Vaak is het openbijten van de wang te wijten aan stress. Ikzelf heb er ook last van.
Stress is eigenlijk niet alleen veel aan je kop hebben, maar eigenlijk heb je ook stress als je zenuwachtig bent, ongemakkelijk, onzeker, gehaast en zo is nog een heel rijtje vol te maken. Stress is een heel vele omvattend woord.

Om terug te komen aan het openbijten van de wang... veel mensen vertonen diet gedrag dus in een bovengenoemde situatie. Soms hoeft het niet bewust te zijn dat je in zo'n situatie zit, amar het kan ook onderbewust. Net zoals mij, ik zit lekker thuis, lekker releaxed, maar beet dus net wel mooi op mijn wang. Waarschijnlijk is dit dan te verklaren omdat ik even neit weet wat ik meot typen (ook al is dit misschien minder dan een seconden dat ik niet type) en dan dus op mijn wang bijt.

Je kan er neit zo heel veel tegen doen, maar zoals al genoemd kan een kauwgompje wel helpen. Hoewel ik er neit aan moet denken om constant daarop te kauwen.

Ik weet we dat je vaak door blijft bijten omdat je dan een smaak proeft (bloed) en dat is -heel gek- toch wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 20:19
DarkCat
DarkCat is offline
Dan moet je zeker niet aan xtc gaan beginnen..

Enige advies dat ik heb is kauwgom.. en misschien iets tegen de stress ofzo?

Regels voor berichten