Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2002, 17:13
Verwijderd
Waar luister jij nou 't liefst naar wanneer je muziek luistert of wilt gaan luisteren? Ga je toch voor de PC met alle gemakken van dien, of kies je toch voor je stereo? En dan, pak je een stuk vinyl, een mooi zilveren schijfje of toch dat OGG-Vorbis-bestandje op je PC? Wat voor apparatuur gebruik je daar dan voor?

(Let op: Liever geen waslijsten met de shit die je allemaal hebt, alleen echt puur je lievelingsspul).

Ikzelf heb toch ernstig de voorkeur voor m'n stereo, bestaande uit een CD-speler (Marantz CD42), versterker (Marantz PM30) en 2 luidsprekers (Mission 701). Daar draai ik dan natuurlijk al m'n originele CD's op.

Wie volgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2002, 17:15
Verwijderd
Motherfucker! Heb jij Missions?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 17:36
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Motherfucker! Heb jij Missions?
Yep, de 701-serie

Niet echt duur ofzo hoor. Helemaal niet duur als je hoort wat voor prachtig geluid d'r uit komt. Waren toentertijd in de aanbieding voor 275 GULDEN per stuk.

Eat your heart out

Trouwens; dat is NIET, ik herhaal NIET, mijn slaapkamer. Foto'tjes van internet geplukt

Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 18:43
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Vynil is DE shit, ik heb dan wel alleen zo'n ouwe 13 in een dozijn philips platenspeler, maar toch het klinkt altijd beter als een audio-cd of mp3tjes op een PC.....

Oud 14-11-2002, 18:48
strafcorner
strafcorner is offline
pc met creative soundblaster live 5.1 kaart
en creative 5.1 5100 speakertjes
werkt prima kotm mooi geluidje uit en niet is lekkerder dan enorme playliste voor allerlei soorten humeuren samen te stellen
Oud 14-11-2002, 18:52
a new noise
a new noise is offline
ik heb een druk leventje dus ik luister bijna altijd muziek terwijl ik iets anders doe... gewoon op de pc met een redelijke speakerset.

beneden staan een bose systeem, ietsje beter
Oud 14-11-2002, 18:58
]{ing
]{ing is offline
@ Dob: Erg sterke combinatie, mission en marantz! (zodra ik daar genoeg centen voor heb *kwijl*.. maar dan wordt het een bowers & wilkins + marantz set)

Ik doe het het liefste met mijn eigen stereo in combinatie met mijn PC;

soundblaster 64 gold
sony qs-ste725 dd receiver
bowers & wilkins dm220i speakers
jamo d115 speakers
jamo rear 40 speakers
jamo center 80 speaker

Achja, pa heeft een veel beter setje, maar ik luister muziek het liefst gewoon in mijn kamer, op de bank

Een maat van me heeft trouwens ook Missions en Marantz apparatuur, maar dan floorstanders, heel leuk, om die conus te zien verschuiven
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 19:04
Verwijderd
ik luister het liefst 'gewone' cd's op de stereo (Xiron o.i.d.) op m'n kamer.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Yep, de 701-serie

Niet echt duur ofzo hoor. Helemaal niet duur als je hoort wat voor prachtig geluid d'r uit komt. Waren toentertijd in de aanbieding voor 275 GULDEN per stuk.

http://www.irrelevant.nl/mission2.jpg
http://www.irrelevant.nl/mission4.jpg

Eat your heart out

Trouwens; dat is NIET, ik herhaal NIET, mijn slaapkamer. Foto'tjes van internet geplukt
Mooi man, in het zwart is ie vet mooi.

De 700 serie (waar de 701 ook toe behoort) is inderdaad goed, maar wordt helaas niet meer geproduceert. 275 piek is een koopje.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 22:48
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
bose
*maakt afzweringsgebaar*
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 23:17
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
op m'n pc.. met soundblaster audigy + Logitech Z-560 speakerset.
Oud 15-11-2002, 08:58
independancy wanted
independancy wanted is offline
Vinyl op mijn AKAI platenspeler
Oud 15-11-2002, 09:46
Verwijderd
Ik heb twee Mission 724s, zijn wel redelijk grote dingen, maar ik heb ze nog niet aangesloten omdat ik nog geen fatsoenlijke versterker heb (1 of ander JVC dingetje dat bij een stereotoren behoorde) en nog niet echt plek ervoor heb in m'n kamer.

Ik heb overigens geen cd speler ik luister m'n cd's via de computer.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 11:11
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
eXo schreef:
ik heb ook geen cd speler ben nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke stand-alone mp3 speler, en dvd spelers met mp3 playback klinken niet zo goed als mijn pc.. misschien een Terratec m3po (zit ook ruimte in voor een harddisk tot 200 gb)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 11:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ikke via mn computer door een Phillips versterker naar 2 Wharfedale Laser Range boxen, en 4 kleine boxen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 11:28
Roxy
Roxy is offline
ow ik ben daar nie zow moeilijk in, ik merk qua geluid het verschil nie tussen mn compie of mn stereootje of mn discman... toch luister ik het liefst (maar ook het minst vaak) muziek op op mn stereootje... gewoon een standaard akai ding met gewone standaard boxjes maar als ik op mn kamer muziek luister dan is het meestal in bed voor het slapen gaan ofzow... lekker relax... bij de comp en discman heb je altijd andere bezigheden dr bij...
Oud 15-11-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef:
op m'n pc.. met soundblaster audigy + Logitech Z-560 speakerset.
Die set schijnt -voor PC-speakerssetjes- wel spectaculair te zijn; die wil ik nog wel 'ns horen in de shop oid.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Die set schijnt -voor PC-speakerssetjes- wel spectaculair te zijn; die wil ik nog wel 'ns horen in de shop oid.
hij heeft een stevige subwoofer, en redelijke luidsprekertjes.. maar zo'n set is toch niets vergeleken bij een hifi amp en speakers
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:43
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
eXo schreef:
*maakt afzweringsgebaar*
omdat?

er is vast beter maar je gaat me niet zeggen dat er slecht geluid uitkomt.
Oud 15-11-2002, 19:43
Verwijderd
Poeh, meeste tijd breng ik toch hier door (computerhok zegmaar) .. 6000 mp3tjes @ sblive 1024 waar een Pioneer SA 5500 II versterker aan hangt (15 jaar oud minimaal) met een paar vrij ralle sony speakers... Maar meestal toch mn sennheiser hd490 die ik dr aan heb hangen..

Op mn kamer luister ik eigenlijk liever, daar staat een vrij leuke pioneer set ook Type weet ik oz ff niet, met mission speakers...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
omdat?

Is dat zo'n desing 5.1 setje? ZO ja : zonde, veel te duur, versterker in de subwoofer en dat soort geintjes.. ik vind het niet wat
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Ik heb twee Mission 724s, zijn wel redelijk grote dingen, maar ik heb ze nog niet aangesloten omdat ik nog geen fatsoenlijke versterker heb (1 of ander JVC dingetje dat bij een stereotoren behoorde) en nog niet echt plek ervoor heb in m'n kamer.

Ik heb wat met Mission; is echt m'n eerste liefde op gebied van luidsprekers. Bij 'n alto-CD-zaakje in ons dorp hadden ze een stuk of 6 van de 700's hangen, zo is die liefde onstaan

Ik vind dat ze 'n prachtig geluid produceren voor zeer weinig geld. Je moet wel een beetje houden van warm geluid (helemaal met de Marantz-combinatie), dus redelijk 'wollig' laag, gecontroleerd (tot zacht) mid-laag, mid is in verhouding tot 't lagere bijzonder in balans en 't hoog is niet té hoog (lees snerpend). Zelf heb ik de indruk dat de speakers echt genieten van 't produceren van muziek, 't luistert heel fris, enthousiast en jeugdig. Om maar eens een metafoor te lanceren: een stel enthousiaste jonge honden. Ook de combinatie met de PM-30 bleek érg goed; de niet-relatieve volumeknop kan met gemak tot de helft los zonder dat 't geluid gaat vervormen (en 2x15W is dan érg hard).

Nee, ik ben echt zielsgelukkig met dit spul wat ik nou heb. Helemaal omdat 't eigenlijk helemaal niet duur was (die versterker heb ik 2e hands gekocht van 'n maat van mn pa & ma voor -ik meen- 75 hollandsche guldens).
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:48
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Glow schreef:
Is dat zo'n desing 5.1 setje? ZO ja : zonde, veel te duur, versterker in de subwoofer en dat soort geintjes.. ik vind het niet wat
1) tis een pa&ma/huiskamer ding dus, beetje design mag wel
3) te duur , mee eens
2) het geluid blijft perfect
Oud 15-11-2002, 19:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
a new noise schreef:
1) tis een pa&ma/huiskamer ding dus, beetje design mag wel
3) te duur , mee eens
2) het geluid blijft perfect
mja, smaak valt niet over te twisten, maar het geluid wel.. en dat is ondanks dat het niet slecht is ook zeker niet perfect, maar ik vind dat bose het nog aardig doet, zeker als je bekijkt dat de klankkast van zo'n speakertje misschien net een halve liter inhoud heeft
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:53
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
]{ing schreef:
mja, smaak valt niet over te twisten, maar het geluid wel.. en dat is ondanks dat het niet slecht is ook zeker niet perfect, maar ik vind dat bose het nog aardig doet, zeker als je bekijkt dat de klankkast van zo'n speakertje misschien net een halve liter inhoud heeft
perfect was natuurlijk ook overdreven maar je moet niet gaan kankeren inderdaad....
Oud 15-11-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
omdat?

http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html

Interessant leesvoer. -- Bose zal vast niet echt slecht zijn; het is eerder zo dat d'r veel beter spul op de markt is. Oh, ik wil je niet afzeiken ofzo hoor. Als jij (of wie die Bose-set dan ook heeft) goed geluisterd heeft in verschillende zaken naar verschillende merken e.d. en dan serieus vindt dat Bose goed (of voor jouw budget 't beste) klinkt heb je mijn zegen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 20:17
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
http://home.earthlink.net/~busenitz/bs.html

Interessant leesvoer. -- Bose zal vast niet echt slecht zijn; het is eerder zo dat d'r veel beter spul op de markt is. Oh, ik wil je niet afzeiken ofzo hoor. Als jij (of wie die Bose-set dan ook heeft) goed geluisterd heeft in verschillende zaken naar verschillende merken e.d. en dan serieus vindt dat Bose goed (of voor jouw budget 't beste) klinkt heb je mijn zegen.
ik wist gewoon dat het op een van de volgende argumenten af ging komen

1) het is te net, geen hobbyisten setje, dus te duur, te mooi, te premade, te slecht "aan te passen" aan jou behoeftes.

En dat snap ik ook, ben ik het mee eens...
het ding is van mijn OUDERS

2) je moet bose niet als goden zien, en zeker niet als de prijs gaat meetellen in je beoordeling

ook dit snap ik, maar geluidskwalitatief blijft het goed
Oud 15-11-2002, 20:19
]{ing
]{ing is offline
mja het lijkt me duidelijk dat bose alleen weggelegd is voor iemand die kwaliteit wil inleveren voor kleiner design.. en zo iemand is Dobermann niet, ik ook niet.. en ik vind zelf Bose het geld niet waard, voor hetzelfde geld heb je zoveel betere luidsprekers en versterkers.. maar niet met zo'n klein formaat.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 20:24
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
]{ing schreef:
mja het lijkt me duidelijk dat bose alleen weggelegd is voor iemand die kwaliteit wil inleveren voor kleiner design.. en zo iemand is Dobermann niet, ik ook niet.. en ik vind zelf Bose het geld niet waard, voor hetzelfde geld heb je zoveel betere luidsprekers en versterkers.. maar niet met zo'n klein formaat.
kgeloof je op je woord ik ben zeker niet de kenner,
maar bose geluid blijft vet
Oud 15-11-2002, 20:34
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
a new noise schreef:
kgeloof je op je woord ik ben zeker niet de kenner,
maar bose geluid blijft vet
ik ook niet, maar het blijft me toch wel bewegen.. al die mooie aparatuur, en het bijbehorende geluid.. ik heb pas geleden bij Stassen een leuke opstelling gehoord, was een Accuphase versterker, Onkyo cd speler en twee Bowers & Wilkins nautilus 800 signature speakers (ultiem natuurlijk..) maar zo'n set zit ook tegen de 40000 euro aan
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 21:48
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
ik ook niet, maar het blijft me toch wel bewegen.. al die mooie aparatuur, en het bijbehorende geluid.. ik heb pas geleden bij Stassen een leuke opstelling gehoord, was een Accuphase versterker, Onkyo cd speler en twee Bowers & Wilkins nautilus 800 signature speakers (ultiem natuurlijk..) maar zo'n set zit ook tegen de 40000 euro aan
Hm; ik heb toevalligerwijs ook die grootste Nautilusjes gehoord op een -ik meen- Arcam versterker, maar de verkoper daar wees eigenlijk wel op 't -volgens hem- feit dat voor zúlke speakers je toch echt moet gaan kijken bij Mark Levinson.

Maar goed; zelfs met de Arcam (hoor dát nou, gaat over een versterker van toen zo'n 12 ruggen) was het geluid absoluut fe-no-me-naal.

Iemand die dat nog nooit gehoord heeft en vind dat die dure zooi dikke overkill is móet echt eens gaan luisteren naar zoeits. Die ervaring ga ik niet een proberen onder woorden te brengen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 22:14
Upior
Upior is offline
blablablablablablabla
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 22:33
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Upior schreef:
ik doe het het liefste met.......mijn moeder
Oud 16-11-2002, 01:32
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Hm; ik heb toevalligerwijs ook die grootste Nautilusjes gehoord op een -ik meen- Arcam versterker, maar de verkoper daar wees eigenlijk wel op 't -volgens hem- feit dat voor zúlke speakers je toch echt moet gaan kijken bij Mark Levinson.

Maar goed; zelfs met de Arcam (hoor dát nou, gaat over een versterker van toen zo'n 12 ruggen) was het geluid absoluut fe-no-me-naal.

Iemand die dat nog nooit gehoord heeft en vind dat die dure zooi dikke overkill is móet echt eens gaan luisteren naar zoeits. Die ervaring ga ik niet een proberen onder woorden te brengen.
dat riekt naar audiofilie

Missions zijn idd goed, ik heb bij het distributiebedrijf van Mission in Nederland gewerkt, (in waddinxveen), daar moest ik ook lichte reparaties aanbrengen op verschillende speakers, en natuurlijk uittesten... klinkt erg fijn (zeker met een goeie versterker)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 03:43
GRRR
GRRR is offline
een vrouw
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 09:13
Verwijderd
Mijn puike Philips microsystem (met casette-functie!)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:05
Verwijderd
Ff nagekeken...
Het spul wat ik dus op mn kamer heb staan:

Pioneer versterker AX450
Pioneer tuner PX450L
Pioneer cassete CTX450W
Pioneer twin tray cd speler PD Z72T
Pioneer cd deck PD 4700

(ja, dat 2e deck heb ik een keer voor 10 pleuro gekocht, dat twin deck doet het zo nu en dan half niet)

+ mission bookshelve speakertjes waarvan ik ff het type kwijt ben ... een van deze iig : 760i , 760iSE of de 731 .. (ook 2e hands gekocht voor 20 gulden , met boekje, maar op de speakers zelf staat niks van een type nummer , als iemand me kan vertellen welke ik nou heb ... )
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:46
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ja, inderdaad. Als je echte high-end gehoord hebt begrijp je ook waarom mensen er zoveel geld in steken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:49
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Ja, inderdaad. Als je echte high-end gehoord hebt begrijp je ook waarom mensen er zoveel geld in steken.
Altijd leuk idd .. Mocht ik OOIT veel geld hebben dan ga ik ook uitting geven aan mn audiofiele neigingen geloof ik...

Momenteel wel tevreden met mn spul, ik zal de eesrte tijd ook
wel moeten overigens
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Glow schreef:
Altijd leuk idd .. Mocht ik OOIT veel geld hebben dan ga ik ook uitting geven aan mn audiofiele neigingen geloof ik...

Momenteel wel tevreden met mn spul, ik zal de eesrte tijd ook
wel moeten overigens
Als ik geld heb voor iets beters ga ik het ook kopen. Er is niets belangrijker voor me dan muziek, en je hoort de muziek alleen maar beter met betere apparatuur. En als ik een redelijk salaris heb zal ik daar zeker wel misbruik van gaan maken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 11:00
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef:
Als ik geld heb voor iets beters ga ik het ook kopen. Er is niets belangrijker voor me dan muziek, en je hoort de muziek alleen maar beter met betere apparatuur. En als ik een redelijk salaris heb zal ik daar zeker wel misbruik van gaan maken
Ik wil het verschil wel duidelijk kunnen merken Dus zal ik vrij veel geld moeten hebben, dit is nog best aardig spul, zeker als ik bedenk dat ik dr totaal 30 euro voor gelapt heb (hele spul excl speakers van mn ouders overgenomen die beneden nu een ral pioneer 5.1 ding hebben staan.. )
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 11:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Glow schreef:
Ik wil het verschil wel duidelijk kunnen merken Dus zal ik vrij veel geld moeten hebben, dit is nog best aardig spul, zeker als ik bedenk dat ik dr totaal 30 euro voor gelapt heb (hele spul excl speakers van mn ouders overgenomen die beneden nu een ral pioneer 5.1 ding hebben staan.. )
Dde volgende logische stap voor mij zou Marantz/Bowers & Wilkins zijn, dat is voor de prijs van de gemiddelde scooter te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten