![]() |
|
Maar goed dat het kabinet gevallen is...... zeg het openlijk dat je
een samenwerking aangaat, maar niet stiekem achter de rug van de kiezers. Dat is smerig: zeker voor de andere partijen die hierdoor in een zwakker parket komen te staan. Hen stond dan ook niets anders te doen dan met hun allen de nieuwkomer Fortuyn een lesje te leren hoe politiek nu eigenlijk wel gevoerd moet worden..... Nouja, we zullen het (helaas) nooit geweten hoe Fortuyn het gedaan zou hebben in de politiek. Maar ik vrees dat dat uitgelopen was op een lachertje. Net zoals zijn bijdrage aan de universiteit van Maastricht en Rotterdam. http://nu.nl/news.jsp?n=78221&c=11 'Samenwerking Balkenende met Fortuyn' Uitgegeven: 15 november 2002 20:08 Laatst gewijzigd: 15 november 2002 20:19 DEN HAAG - Pim Fortuyn en CDA-leider Balkenende hebben in november vorig jaar afgesproken elkaar tijdens de campagne voor de verkiezingen van de Tweede Kamer niet het leven zuur te maken, maar de pijlen te richten op de paarse coalitie. In het vrijdag gepresenteerde boek 'In de ban van Fortuyn' maken de journalisten Jutta Chorus en Menno de Galan melding van een bijeenkomst in november vorig jaar. Aanleiding was een bericht in De Telegraaf, waarin Balkenende zegt dat Fortuyn geen hoogleraar meer is. "De enige professor die lijsttrekker is, ben ik zelf," aldus Balkenende. "Professor Pim" is ontdaan en Balkenende nodigt hem uit om een borrel te drinken. Het prominente CDA-lid Hans Hillen, die de ontmoeting arrangeerde, zegt in het boek: "Ze hadden ongeveer dezelfde agenda. Ze konden veel bij elkaar halen. Dat deden ze liever dan tegenstanders zijn." De campagneleider van Leefbaar Nederland, Kay van de Linde, spreekt over een "non-agressiepact". "Ze spraken af dat Balkenende Paars zou aanvallen en niet Pim," aldus Van de Linde in het boek. Fortuyn heeft volgens Van de Linde gezegd niet met Balkenende een coalitie aan te gaan, als die zijn belofte zou verbreken. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Of dat kan, ja dat kan en op zich is er ook iets voor te zeggen maar zeg het dan gewoon ipv. het in het geniep te doen. Ik vind 't vrij laf.
||
Citaat:
|
Welke politicus was zo tegen "achterkamertjespolitiek"? Echt een stelletje smiegten, die Fortuyn en Balkenende. Als je samenwerkt moet je er ook voor uitkomen. Voor de verkiezingen leken de LPF en het CDA nu niet bepaald happig om een coalitie te vormen. Het zag er naar uit dat ze voor hun eigen bestwil maar een coaltitie vormden omdat ze toch zoveel stemmen hadden, dus niet dat dit vooraf was vastgelegd. Mietjes...
REIE
||
Citaat:
En net zoals REIE zegt: ze waren toch zo tegen achterkamertjespolitiek? Echt waar..... ik had het helemaal niet willen weten dat die PF nog meer in zijn mars had, maar dat hypocriet gedoe, beangstigt mij toch. Ben blij dat ie niet meer in de politiek zit (was het alleen maar op een andere manier gebeurd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*=doorstrepen wat niet van toepassing is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ach gut, en wie was er zo fel tegen de paarse achterkamertjespolitiek? Maar zolang hij het zelf deed, was het natuurlijk geen probleem. Huichelaar.
(aangenomen dat dit waar is natuurlijk)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Formatie NN | 357 | 03-05-2003 03:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Het dodelijk debat (thriller) Apeklit | 12 | 10-02-2003 21:04 | |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 08:19 | |
Melkert of andere politicus mogelijk dader? Gilo | 10 | 08-05-2002 09:30 | |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 | |
Peiling NIPO: aardverschuiving in de politiek Vincent Vega | 40 | 21-03-2002 10:00 |