Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 18:49
zzzoefff!!!
zzzoefff!!! is offline
Ik krijg vaak opmerkingen van mensen dat ik zo dun ben. Ik vind het zelf helemaal niet zo leuk, want ik ben 1.75 met lange benen, en dan pas je duzzz bijna nix.
Ik weeg 54 kg.

Hebben ze gelijk ben ik echt te dun???
__________________
...Dus..?!...Ja..?!...En?!...?!?!
Oud 24-01-2002, 18:52
Roelade
Avatar van Roelade
Roelade is offline
skrale ale
__________________
die by the chainsaw
Oud 24-01-2002, 18:53
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
Hahahahahahahha!!!!
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Oud 24-01-2002, 18:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hiermee kan je het berekenen:

Quetelet Index
gewicht in kilo's : lengte in meters in het kwadraat

in jouw geval:
54 : (1.75 x 1.75) = 17.6

Het resultaat, de Q-index, geeft het volgende aan:
Minder dan 18,5: u bent te mager en er bestaat risico voor uw gezondheid. Raadpleeg de huisarts.
18,5 - 25: prima gewicht. Ga zo door!
25 - 30: licht overgewicht en afvallen is gewenst.
30 of meer: ernstig overgewicht! Afvallen is medisch noodzakelijk.


je bent dus idd te licht, maar de q-index is eigenlijk vanaf 20 jarig... daarvoor geeft het al wel een redelijke indruk, dus die mensen hebben wel gelijk met dat je te dun bent... sorry
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-01-2002, 19:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
zzzoefff!!! schreef:
Ik krijg vaak opmerkingen van mensen dat ik zo dun ben. Ik vind het zelf helemaal niet zo leuk, want ik ben 1.75 met lange benen, en dan pas je duzzz bijna nix.
Ik weeg 54 kg.

Hebben ze gelijk ben ik echt te dun???
Ik ben zelf 1.79, 55 kg, maar niet te dun.
Is voor jongens ook wat anders, maar ook: iedereen is anders gebouwd.
Sommige mensen vinden mij veel te dun, maar ik ben juist helemaal niet dun.
Perfect zelfs.

Misschien zou 60 kg ofzo voor jou nog wat beter zijn, maar je hebt iig geen ondergewicht!
Oud 25-01-2002, 09:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Je bent wel te licht, maar niet supermager. Ik kan het weten want zelf ben ik 1.74m en 74 kg, komt dus op hetzelfde neer. Is toch ook best mooi, vind je dat zelf niet?? Jij kunt tenminste gewoon een kort truitje aan zonder dat je het risico loopt dat er vetrollen onderuit puilen!!
Oud 25-01-2002, 13:46
Verwijderd
Ik ben net als jij 1.75 (misschien een cm-tje korter) en ik weeg een kleine 60 kg, ik vind dit voor mezelf prima.
Ik denk dat het ook afhangt van je lichaamsbouw, waar je je kilo's hebt zitten.
Oud 25-01-2002, 13:53
BeertjeM
BeertjeM is offline
haai!ik ben ongeveer tussen de 1.65 en 1.70 maar ik weeg ook niet veel....sommige vinden me dun!en dat is niet leuk elke keer weer te horen toch?!?!anderen zeggen je hebt toch een mooi figuur?! dan ga je de negatieve opmerkingen zo in je hoofd printen,ik weet het nu wel! maar eigenlijk valt het best wel mee....zodra je zelf maar lekker in je vel zit, is er toch nix aan de hand?! ik kan eten wat ik wil ik kom gewoon niet aan. zo is je bouw nou eenmaal.....
zorg gewoon dat je lekker in je vel zit en "tevreden" met jezelf bent en trek je nix van anderen aan.....
Oud 25-01-2002, 14:46
devonn
devonn is offline
Okay.. eerst ff dit: GEWICHT ZEGT BIJNA NIX!!
Dus of jij nou 53/55/60 weegt het zegt niet zoveel omdat iedereen anders gebouwd is. Beter kan je gewoon naar je lichaam kijken en je afvragen of JIJ jezelf te dun vindt. Wat boeit het wat andere mensen van je vinden. Bovendien als je ouder wordt je figuur vaak vanzelf wat voller.
Ik woog deze zomer 55 kilo en ik ben 1.80 maar neej toen was ik niet dun, gwoon nog een klein buikje hoor met een beetje heupen. dus kijk gewoon waar je je lekker bij voelt!!
Wat betreft die broeken, kijk dan wat meer naar stretch broeken, zitten vaak beter!
Oud 25-01-2002, 15:24
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ik kan het weten want zelf ben ik 1.74m en 74 kg, komt dus op hetzelfde neer.
Huh? Jij bent toch niet te licht?

---> 1.74 x 1.74 = 3.0276
74 / 3.0276 = 24.4

Jij hebt dan toch een gezond gewicht?

xxx
Eefje
Oud 25-01-2002, 18:52
Señora
Señora is offline
Tuurlijk kun je als je 1.74 m bent en 74 kg weegt een goed gewicht hebben. Zoals al gezegd is, het hangt helemaal van je lichaamsbouw etc. af.
Als je 1.74 bent en 54 kilo weegt ben je wel dun, te dun hoeft natuurlijk niet. En als je lange benen hebt en slank bent is het idd nogal lastig om goed passende broeken te vinden. Heb er zelf ook last van, heb lange benen en ben 1.77m en 60kg (denk, heb een hekel aan weegschalen en sta er dus 1x per half jaar op..), maar ondanks dat ik niet dun ben (volgensmij gewoon slank, niet dik, niet dun) is het toch lastig om broeken te vinden. Weinig aan te doen denk ik.
Oud 25-01-2002, 22:47
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik ben 173 en weeg 47..Beetje te dun maar ik zie wel vaak mensen die veel dunner zijn dan mij..
Oud 25-01-2002, 22:54
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Huh? Jij bent toch niet te licht?

---> 1.74 x 1.74 = 3.0276
74 / 3.0276 = 24.4

Jij hebt dan toch een gezond gewicht?

xxx
Eefje
Ahum, ik bedoelde ook 54 kg!! Foutje..
Oud 26-01-2002, 10:33
KazzZ
Avatar van KazzZ
KazzZ is offline
oh mijn god!54 kilo~?? pfff..ik ben van dezelfde lengte en weeg 65 kilo zowat! kvind dat wel dun ja... maar vaak kunnen mensen er weinig aan doen dat ze zo dun zijn aangelegd, gewoon snelle spijsvertering enzo
__________________
chaos!
Oud 26-01-2002, 14:40
skaapie
skaapie is offline
nou ik vind je dus echt niet te dun...ik ben 1.75 en weeg ook 54 kilo...ik kan eten wat ik wil maar ik kom toch niet aan...een maand geleden ben ik heel erg ziek geweest...kon niet meer lopen van de pijn, k heb een week nix gegeten en ik ben 6 kilo afgevallen.
en iedereen die vindt dat jij te dun bent..is gewoon jaloers! (zo denk ik er over) groetjes skaapie
__________________
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Oud 26-01-2002, 17:08
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ben een 17 jarige jongen van 1:77 en weeg 58.
Da's ook weinig. Maar ik eet genoeg.
Sommige mensen zijn gewoon dun..
Oud 26-01-2002, 17:46
flowery
Avatar van flowery
flowery is offline
bij mij is dat juist hetzelfde hoor en ik krijg ook steeds van die opmerkingen ik ben ongeveer 1m71 en weeg 47 kg dus ... en ik eet genoeg
Oud 28-01-2002, 14:54
Demi
Demi is offline
Dat cijfer dat er uitkomt als je je gewicht : lengte in het kwadraat doet.
Dat klopt niet voor iedereen. Niet voor mij in elk geval. Ik kom uit op 19.5 terwijl ik er echt heel dun uitzie. Ik ben namelijk erg gespierd en spieren wegen meer dan vet.
Oud 28-01-2002, 20:42
Verwijderd
poeh wat een gewichten allemaal. ik ben er alleen maar jaloers op. ik zou je niet druk maken als ik jou was. die BMI zegt wel meer wat niet kan kloppen. zegt bijv. dak een goed gewicht heb... maar als je al die vetrollen bij mij ziet geloof je daar dus echt nix meer van.
Oud 28-01-2002, 20:46
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
poeh wat een gewichten allemaal. ik ben er alleen maar jaloers op. ik zou je niet druk maken als ik jou was. die BMI zegt wel meer wat niet kan kloppen. zegt bijv. dak een goed gewicht heb... maar als je al die vetrollen bij mij ziet geloof je daar dus echt nix meer van.
ja dat had ik ook al...
__________________
f*ck them all....
Oud 29-01-2002, 17:42
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Het maakt niet uit hoe lang je bent en hoeveel kilo je weegt als je maar tevreden bent met jezelf!

By the way, ik ben 1.72m en 54 kilo.
Oud 29-01-2002, 20:06
Whaz
Whaz is offline
Het spijt me zeer, maar ik ben ook 1.75 en ik weeg 57 kg. en ik ben dus ook dun, dat ben ik altijd al geweest en wees blij dat je dun bent je wordt vanzelf wel dikker hoor en je kunt nu eten wat je wilt wees er trots op! Jij kan er ook niks aan doen dat je dun bent net zoals iemand die dik is en weinig eet, dus als ik jou was zal ik er gewoon schijt aan hebben wat anderen zeggen!
Oud 04-02-2002, 19:53
zzzoefff!!!
zzzoefff!!! is offline
HEY!
echt allemaal heel erg bedankt jullie hebben me geholpen!

xies M.
__________________
...Dus..?!...Ja..?!...En?!...?!?!
Oud 04-02-2002, 21:27
respecTina
Avatar van respecTina
respecTina is offline
je hebt gewoon een goed ontwikkeld gevoel voor een slanke lijn, er kan zelfs nog wel wat af. ik ben 1.76 en weeg 51 kilo
__________________
oderint dum metuerant
Oud 05-02-2002, 11:45
freakie
freakie is offline
Citaat:
respecTina schreef:
je hebt gewoon een goed ontwikkeld gevoel voor een slanke lijn, er kan zelfs nog wel wat af. ik ben 1.76 en weeg 51 kilo


__________________
Jezus, jij onwijze bral-aap, wist je niet dat God in Texas woont?
Oud 06-02-2002, 06:39
Verwijderd
Citaat:
freakie schreef:




maak je niet druk joh, het is een sletje die het zegt, zegt toch genoeg
Oud 06-02-2002, 07:51
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
respecTina schreef:
je hebt gewoon een goed ontwikkeld gevoel voor een slanke lijn, er kan zelfs nog wel wat af. ik ben 1.76 en weeg 51 kilo
Ja, er kan natuurlijk ALTIJD wat af
__________________
Bloedserieus
Oud 06-02-2002, 11:11
freakie
freakie is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
maak je niet druk joh, het is een sletje die het zegt, zegt toch genoeg

lol

Feit is wel dat je door dit soort berichten verder in je eetstoornis tuimelt, maar goed, dat is mijn ervaring.
__________________
Jezus, jij onwijze bral-aap, wist je niet dat God in Texas woont?
Oud 06-02-2002, 18:32
Verwijderd
je bent niet te licht, je bent gewoon slank. ik ben 1,73 en weeg 52 kg, het is inderdaad wel irritant dat je weinig kleding pas heb ik ook, maar misschien kan je moeder je broeken maken doet de mijne ook. en je bent ook nog maar 15 dus als je jezelf te dun vind je wordt echt nog wel dikker, gebeurd bij de meeste mensen die in hun pubertijd "dun" zijn
blackcat
Oud 08-02-2002, 16:06
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
tis maar net hoe je gebouwd bent, eigenlijk moet je een foto sturen
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Oud 13-02-2002, 20:42
zzzoefff!!!
zzzoefff!!! is offline
hahahahahahaaaaaaaa!
__________________
...Dus..?!...Ja..?!...En?!...?!?!
Oud 14-02-2002, 18:40
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik ben 1.70 en weeg net 50 kilo en pas dus ook in bijna niks en vind mezelf echt niet te dun. BEn wel dun, maar ja komt toch niet aan.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Oud 15-02-2002, 10:35
orihika
orihika is offline
troostje, kben ook 1.75m, maar weeg net 50kg (zelfs ietsje minder). sommige vinde mij te dun, maar et isni kleinerend bedoeld snapje.. tis ni alsof wille zegge "meisje, je bent vel over been" ofzo..
anderen (vooral mn vriendinne) zijn dan jaloers opmn smalle taille en lange bene en die zijn wel inde meerderheid, is wel leuk
innet algemeen bennik wel blij metmn ligaam, vooral mn bene en buikje, maar dun zijn is ookni nix zuh.. et duurt tog wel ff voorje een perfecte broek vint, en mn borsten zijn egt ieniemienie
tsjah, ni iedreen is perfect!
__________________
alles wat mijn ik is, komt van jou
Oud 15-03-2003, 18:52
!i!Pink!i!
!i!Pink!i! is offline
Ik ben 1,65m en weeg 48 kilo. Dat is ook niet echt veel. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik echt zoveel kan eten wat ik wil.
Het ligt dus aan mijn bouw of spijsvertering dat ik dun ben.
Dat is ook wel logisch als je je bedenkt dat ik bij mijn geboorte al heel klein en heel licht was.(het was al voorbestemd )
Oud 15-03-2003, 18:57
Verwijderd
Citaat:
!i!Pink!i! schreef op 15-03-2003 @ 19:52:
Ik ben 1,65m en weeg 48 kilo. Dat is ook niet echt veel. Maar ik ben in ieder geval blij dat ik echt zoveel kan eten wat ik wil.
Het ligt dus aan mijn bouw of spijsvertering dat ik dun ben.
Dat is ook wel logisch als je je bedenkt dat ik bij mijn geboorte al heel klein en heel licht was.(het was al voorbestemd )
Is het nodig om topics van meer dan een jaar oud te uppen...?

Bij mijn geboorte was ik ook dun en daarna werd ik nog dunner, tot het echt eng was, maar dat zou je nu niet meer zeggen. Hoeft dus niks te betekenen, denk ik.
Oud 15-03-2003, 19:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik word echt jalours als ik dit zo lees
Oud 15-03-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 15-03-2003 @ 20:39:
ik word echt jalours als ik dit zo lees
Ach, iedereen heeft wat ('k word er ook jaloers van, hoor).
Oud 15-03-2003, 19:45
cest moi
cest moi is offline
nee hoor meid!
Jij bent niet te dun!
Ik ben zelf 1.65 m en ik weeg 45 kg.
Ik ben altijd al smal en dun geweest, maar het zit gewoon in mijn bouw.
Het boeit mij echt niet wat andere mensen van mijn gewicht denken.
Dus stoor je er niet aan, jij bent pas dun als je dat zelf denkt, maar misschien ben je dan nog niet te dun.
Ga anders eens met een diëtiste praten die je eetpatroon kan veranderen.
Succes !
Oud 15-03-2003, 21:14
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik ben 1.73m lang en weeg ook 54 kg en ja, volgens het BMI ben je dan te dun, maargoed, ik vind zelf dat ik niet te dun ben... nouja over jou kan ik natuurlijk moeilijk oordelen, maar ik denk dat het wel meevalt... je zit maar een beetje onder het 'gezonde BMI', dus ik zou me er niet te druk om maken, als je gewoon op dit gewicht blijft..
Bovendien denk ik ook dat je net zo dik of dun bent hoe je jezelf voelt.
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Oud 16-03-2003, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 15-03-2003 @ 22:14:
Bovendien denk ik ook dat je net zo dik of dun bent hoe je jezelf voelt.
Jammer genoeg kan dat soms een heel vertekend beeld geven, denk aan iemand met anorexia, die vindt zichzelf veels te dik, terwijl hij/zij in werkelijkheid broodmager is. En om zo te denken heb je niet per se anorexia 'nodig'.
Oud 16-03-2003, 09:46
poesiefox
poesiefox is offline
Welnee, dat woog ik ook op die leeftijd. Er komt gewoon ieder jaar een pond aan hoor. Beter nu wat sprieterig, dan later een vetklep. Als je gezond eet, dus op de schijf van vijf en je vitamientjes let, dan kan het niet beter. Echt, aankomen ga je vanzelf wel. Je was zeker ook laat ongesteld?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 16-03-2003, 09:51
the tourist
the tourist is offline
Beetje wel
Oud 16-03-2003, 16:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
beetje ouwe topic... ik gooi 'm dicht.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik ongezond dun geworden?
kita
16 19-03-2012 15:13
Lichaam & Gezondheid Lichaam, te dun.
kamisama
2 09-12-2010 10:58
Lichaam & Gezondheid Te dun??
Rukkertje
14 25-01-2008 21:47
Lichaam & Gezondheid Liever te dik of te dun?
o0-yina-0o
164 21-06-2007 15:22
Lichaam & Gezondheid ik ben veel te dun maar ik wordt niet dikker wat nu???
**~yvie~**
13 18-06-2003 22:43
Lichaam & Gezondheid te dun????
essie:D
5 11-01-2003 20:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.