Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2001, 10:37
Gothic
Gothic is offline
Ik denk erover ze beiden te kiezen, maar C&M is niet het profiel dat ik wil kiezen, ik ben niet zo goed in talen (behalve de klassieke duh). Ik was dus van plan N&G te kiezen, zijn er mensen met ervaringen hiermee, nou ben ik vooral benieuwd hoe je cijfers waren, niet alleen van gr en la, en of het veel eigen tijd kost...

------------------
Many friends will walk in and out of your life, but only true friends will leave footprints in your heart...
Oud 27-02-2001, 12:35
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik doe nu een half jaar N&G met Grieks. Aan het begin is het wel wennen, je hebt minder proefwerken dan in de derde, maar ze omvatten wel meer stof. Als je eenmaal aan het zelfstandig werken gewend bent, valt het allemaal wel mee. Ik heb het niet echt geweldig druk ofzo.
Ik weet niet hoe het is als je beiden kiest (bij N&G), ik ken niemand die dat doet. Het zal je gemiddeld 5 uur per week extra kosten.
Je kunt het trouwens toch ook proberen? Je doet dan N&G met gr en la, en als het je echt niet lukt, kun je het rond de herfstvakantie weer laten vallen.
Oud 27-02-2001, 13:26
Gothic
Gothic is offline
ja ik mag het een kwartaal proberen, maar het is wel lastig en we moeten eigenlijk ook nog verplich economie of aardrijkskunde kiezen en dat kan dan niet als ik beiden neem, ik wil er eigenlijk al zeker van zijn snap je?

------------------
Many friends will walk in and out of your life, but only true friends will leave footprints in your heart...
Oud 28-02-2001, 20:58
Ellun
Ellun is offline
Ik hoorde laatst van iemand die N&G had met Latijn en Grieks, maar het schijnt wel erg zwaar te zijn. Ik doe zelf C&M met Latijn en Grieks en het is best veel, gelukkig valt volgend jaar dan Duits2 weg,omdat ik allebei de kt heb. Maar dat kan niet met N&G.
Succes met je keuze, als je denkt dat je het kan zou ik het zeker doen!
Oud 01-03-2001, 00:45
Hannibal
Hannibal is offline
C&M natuurlijk! Je bent toch een Alfa?

------------------
When you speak from the heart, you rule. When you speak from the mind, you destroy.
Oud 01-03-2001, 11:04
Optima
Optima is offline
zelf doe ik E&M met o.a. latijn en KCV in de vrije ruimte. Ik weet dat jij geen KCV hebt, dus dat verlicht de last al.

Ik vraag me af hoe slecht je in de talen bent, want als je namelijk c&m kiest MET Latijn en Grieks, vult dat een deel van je profiel in; het komt dus niet in de vrije ruimte. Nu is dus het probleem dat je nog één taal moet kiezen, en dan ligt het aan jou of je beter bent in Frans of in Duits (totaalvak). En daarbij komt dat C&M meer cultureel is, en ik weet niet of datje ligt

Dan de keuze N&G. Mijn andere klasgenoot die bij mij bij Latijn zit heeft dat profiel, amar hij eheft dan ook alleen maar Latijn en kcv in de vrije ruimte, verder niets. Op zich valt het dus wel te doen met een N-profiel maar je moet er niet al teveel andere vakken bijkiezen.

Nog even iets: ik heb latijn +KCV+M&O+Frans 2 in de vrije ruimte, en dat lukt me redelijk. In princiepe is alles mogelijk, als je er maar veel tijd aan besteed en je werkelijk alles geeft voor dat vak, dan maakt het niets uit welk profiel ( het enige wat je tegen kan houden is een roostertechnisch probleem)

------------------
Si fallatis officium, quaestor infitias eat se quicquam scire de factis vestris.
Oud 01-03-2001, 15:17
mif
mif is offline
Ik heb N&T en N&G met Latijn&KCV in de vrije ruimte. Daarnaast heb ik ook nog WisA12, Fra2 en Dui2 gekozen. Dit is voor mij te doen. Ik denk dat Grieks en Latijn naast een natuurprofiel ook te doen is.

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Oud 03-03-2001, 09:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
C&M natuurlijk! Je bent toch een Alfa?

niet echt, ik ben een stuk beter in de "cundes" (wi,na,sk enzo). talen gaan me wel redelijk af (latijn en grieks een stuk beter), misschien wel beter dan sommige mensen die die kant kiezen (ik zou het ofzich wel kunnen, elk profiel wel denk ik), maar ik ben toch een stuk beter in de beta-vakken. en die vind ik ook het leukste. als ik N&G kies dan kan ik niet echt andere vakken kiezen in mn vrije ruimte, maar dat vin ik opzich geen ramp, maar als ik dat doe, de talen passen niet in het rooster en dan moet ik een deel zelf doen... nee C&M is voor mij geen optie, ik sta voor talen een 6.5/7 gemid en voor wi enzo een 8 en ik vind talen neit echt leuk (behalve de klassieke)...

*zucht* kiezen is zo moeilijk...

------------------
Groetjes aan: Leonoor, Witchy unforgiven, Hannibal, Snow White, Optima, StoneFace, McCaine, ekki, Blacklion, Tampazta en Tearsong!!
Oud 05-03-2001, 16:45
Maximus
Maximus is offline
Hallo,

Zelf heb ik Latijn, Grieks, Frans2 en Muziek in mijn vrije deel, met C&M. Dit gaat prima...
Oud 05-03-2001, 20:07
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Een N-profiel met beide talen schijnt te druk te zijn, dus ik denk dat je dat niet moet doen. Is E&M misschien een optie?
Je geeft zelf aan dat je meer een 'beta-leerling' bent, dus dan zou E&M ook niet zo goed bij je passen. Als je E&M/C&M niks vindt, kun je dus beter maar 1 klassieke taal kiezen. Je keuze tussen de 2 talen moet je baseren op je cijfers, maar vooral ook je interesse voor de vakken.
Oud 06-03-2001, 01:08
mif
mif is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Een N-profiel met beide talen schijnt te druk te zijn, dus ik denk dat je dat niet moet doen.
Waarom zou dat drukker dan normaal zijn. Als je onder de 4800 uur blijft, moet het toch even zwaar zijn. Nogmaals volgens mij is het wel te doen. Ik zit met 7 in mijn Latijnklas.
En daarvan heeft slechts 1 meisje C&M, 4 hebben N&G en 2 N&G en N&T.

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Oud 07-03-2001, 08:44
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
mif schreef:
Waarom zou dat drukker dan normaal zijn. Als je onder de 4800 uur blijft, moet het toch even zwaar zijn. Nogmaals volgens mij is het wel te doen. Ik zit met 7 in mijn Latijnklas.
En daarvan heeft slechts 1 meisje C&M, 4 hebben N&G en 2 N&G en N&T.

Hebben diegenen van de N-richtingen ook Grieks erbij?? Zo niet: lees het eerste bericht van Gothic nog eens.

Oud 07-03-2001, 14:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Hebben diegenen van de N-richtingen ook Grieks erbij?? Zo niet: lees het eerste bericht van Gothic nog eens.

idd...

------------------
Groetjes aan: Leonoor, Witchy unforgiven, Hannibal, Snow White, Optima, StoneFace, McCaine, ekki, Blacklion, Tampazta, Tearsong en drama!!
Oud 08-03-2001, 11:05
mif
mif is offline
Nee, bij ons op school wordt geen Grieks gegeven. Maar de meesten hebben er nog wel een ander vak naast. Ik weet niet hoeveel uur Grieks is, maar een paar uren over de 4800 heen is wel te doen.

------------------
Oud 08-03-2001, 16:42
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
mif schreef:
Ik heb N&T en N&G met Latijn&KCV in de vrije ruimte. Daarnaast heb ik ook nog WisA12, Fra2 en Dui2 gekozen. Dit is voor mij te doen. Ik denk dat Grieks en Latijn naast een natuurprofiel ook te doen is.

Jezus! Hoezo veel! En N&T én Bio én Frans en Duits én heel wiskunde A & B én Latijn. Christus. En KCV en CKV.
Alleen Grieks nog en je lijstje is compleet.

------------------
Oud 09-03-2001, 00:49
mif
mif is offline

[/b][/QUOTE]
Jezus! Hoezo veel! En N&T én Bio én Frans en Duits én heel wiskunde A & B én Latijn. Christus. En KCV en CKV.
Alleen Grieks nog en je lijstje is compleet.

[/B][/QUOTE]

Grieks wordt niet gegeven bij ons op school .

Oud 09-03-2001, 18:37
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
mif schreef:
Nee, bij ons op school wordt geen Grieks gegeven. Maar de meesten hebben er nog wel een ander vak naast. Ik weet niet hoeveel uur Grieks is, maar een paar uren over de 4800 heen is wel te doen.

Ik denk dat het meer dan een 'paar uur' is. Ik heb er ook een ander vak naast, maar de meeste vakken zijn stukken minder dan Grieks.

Oud 11-03-2001, 12:18
nemesiz
nemesiz is offline
Ja dat wil ik dus ook N&G met Latijn en Grieks. Alleen iedereen verklaard me voor gek als ik dat zou doen. Dus ik weet het ook niet meer.
Oud 11-03-2001, 14:58
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
nemesiz schreef:
Ja dat wil ik dus ook N&G met Latijn en Grieks. Alleen iedereen verklaard me voor gek als ik dat zou doen. Dus ik weet het ook niet meer.
Het beste is denk ik met je leraar en decaan te overleggen. Als jij ze vertelt hoeveel tijd je nu kwijt bent aan school, kunnen ze denk ik aan de hand van je cijfers wel zeggen of je het aankunt. Volgensmij is het redelijk zwaar, maar je hebt er wel veel aan later.

Oud 16-03-2001, 22:15
*** is offline
Ik heb moeten knokken om Latijn, Frans 2 en ec.1 bij m'n natuuur en gezondheidprofiel te krijgen!...
Maar ik moet zeggen dat ik misschien toch wel een beetje te veel hooi op m'n vork heb genomen, maar ach dat ben ik, dat zegt natuurlijk helemaal niets over jou...!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 17:29
mif
mif is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Ik denk dat het meer dan een 'paar uur' is. Ik heb er ook een ander vak naast, maar de meeste vakken zijn stukken minder dan Grieks.

Ik zit zelf 1200 uur over de 4800 uur heen. Over twee maandjes doe ik examen en waarschijnlijk ga ik het halen. Dus het kan. En als je van jezelf weet dat je het kunt, bijvoorbeeld omdat je nu ook niet al te veel tijd aan school kwijt bent, moet je je niet door een decaan of wie dan ook laten afschrikken. Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar onthoud dat in het oude systeem ook mensen in 10 vakken examen deden.

Oud 17-03-2001, 20:22
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
mif schreef:

Ik zit zelf 1200 uur over de 4800 uur heen. Over twee maandjes doe ik examen en waarschijnlijk ga ik het halen. Dus het kan. En als je van jezelf weet dat je het kunt, bijvoorbeeld omdat je nu ook niet al te veel tijd aan school kwijt bent, moet je je niet door een decaan of wie dan ook laten afschrikken. Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar onthoud dat in het oude systeem ook mensen in 10 vakken examen deden.

Ik vind het echt knap van je! En decanen geven ook niet altijd het juiste advies nee, hij raadde mij Grieks af, terwijl ik nu goede punten haal.

Oud 18-03-2001, 15:38
mif
mif is offline
Denk je zelf dat je het aan kunt? Ik denk dat je het van jezelf heel goed kunt inschatten. Bekijk hoeveel tijd je nu aan huiswerk besteedt. En vooral ook of je dat een beetje met plezier doet. Want als je nu een half uur per dag met tegenzin werkt, is een uur per dag met tegenzin heeeeeeel erg zwaar.
Oud 20-03-2001, 19:24
Sophia
Sophia is offline
Ik heb EM met Latijn in de vrije ruimte. Voor de rest heb ik in de vrije ruimte nog Frans2.
Oud 20-03-2001, 19:27
Sophia
Sophia is offline
Citaat:
Sophia schreef:
Ik heb EM met Latijn in de vrije ruimte. Voor de rest heb ik in de vrije ruimte nog Frans2.
Bij ons kan je gewoon CKV door KCV vervangen!

Oud 21-03-2001, 20:26
Sandervdv
Sandervdv is offline
Ik ga Natuur & techniek kiezen met latijn (laat grieks vallen) en filosofie.
Oud 22-03-2001, 20:39
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Sandervdv schreef:
Ik ga Natuur & techniek kiezen met latijn (laat grieks vallen) en filosofie.
Als ik je dan 1 tip mag geven: Doe er ook Economie 1 bij, je kunt dan later namelijk veel meer richtingen op. Filosofie kunnen wij niet kiezen, lijkt me wel leuk trouwens.

Oud 25-03-2001, 20:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
mif schreef:
Denk je zelf dat je het aan kunt? Ik denk dat je het van jezelf heel goed kunt inschatten. Bekijk hoeveel tijd je nu aan huiswerk besteedt. En vooral ook of je dat een beetje met plezier doet. Want als je nu een half uur per dag met tegenzin werkt, is een uur per dag met tegenzin heeeeeeel erg zwaar.

Ik denk opzich dat ik het wel aankan, ik zit bijna nooit aan mn huiswerk en die talen gaan me makkelijk af, maar wat ik moeilijker vind is dat ik geen taalgevoel heb bijna, ben in de andere talen waaronder nederlands best slecht ben. Dus ik weet niet of ik het kan, klassieke talen studeren... dat is ook iets waar ik wel mee zit, want als ik het niet kan studeren dan weet ik niet of ik ze wel beiden wil...
ik ga do met mn decaan praten dus dan weet ik iets meer waarschijnlijk...

Oud 26-03-2001, 13:34
theonedealer
theonedealer is offline
Ik ga ook NT met latijn en economie 1 doen, dan kun je idd veel richtingen op later....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2001, 22:33
OsoNke
OsoNke is offline
ik heb N&G met griex fr2 en tekenen, tekenen heb ik volgend jaar pas en het gaat nu prima, als je dnekt dat je latijn en griex aanakn moet je dat doen en ik dnek dat het dan niet zoveel uitmaakt welk profiel je kiest, dat ligt er maar net aan welk e vakken je goed en makkelijk kan... suc6
X
Reageren

Regels voor berichten