Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 15:25
G.T.C.
G.T.C. is offline
HEy, ik ga met de wintersport altijd een beetje touren met een groepje snowboarders. Dan zitten we altijd weer te zeuren over skiers enzo.

En skiers vinden vaak snowboarders ook zo erg. Echt als ze er een zien, dan is het echt zo van; Ja hoor, daar heb je weer zo'n snowboarder.

Ik heb opzich niks tegen skiers, maar het is echt uitgegroeid tot 2 aparte groepen op de piste.

Ik heb ook een documantaire op tv gezien over dit onderwerp. Toen snowboarden werd geintroduceerd werd er door de skiers nogal op hun neer gekeken. het was zelfs zo dat snowboarders op sommige pistes niet welkom waren.
En toen snowboarden ook nog is een olympische sport werd, was de maat voor veel skiers echt vol. Dar komt het eigenlijk allemaal vandaan.

Naja, dat is gewoon even wat info, maar hebben jullie tijdens het boarden ook iets tegen skiers. Ja, dat is een beetje verkeerd geformuleerd. Maar jullie snappen wel wat ik bedoel.

Skiers mogen trouwens ook wel reageren hoor, hoe zij over snowboarders denken op de piste.
Oud 17-11-2002, 15:39
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik ken de rivaliteit ja. Toen ik nog skiede vond ik die boarders ook heel vervelend. Maar nu snowboard ik zelf en ik heb ook les en dan gaan we altijd met de groep na de les gewoon wat freestylen op de piste en dan zijn de skiers juist vervelend. Ze doen altijd net of je er niet bent en laten dus nooit plaats. Dan gaan wij ermaar doorheen en dan moet je ze horen schreeuwen, niet normaal. 1 keer liet een skier een vriend van me dus echt vallen met zijn stok. Daardoor knalde die makker van me tegen een boom en brak zijn been..,
Toen hebben we die skier wel ff teruggepakt hahaha!

En nu irriteren wij juist de skiers als ze vervelend doen.

Maar ik merk wel dat als je te wachten staat in de rij voor de lift dan hebben de mensen wel ontzag voor snowboarders. Meer in ieder geval dan voor skiers. En als je ze dan in de afdaling tegenkomt en je kan het een beetje dan zijn ze soms wel lache. Maar als je er nog niks van kan en er alleen 'stoer' uitziet lachen ze je uit hehe.
Oud 17-11-2002, 18:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het is vergelijkbaar met muziek. Daar hebben je ook groepjesvorming in de verschillende stijlen. En is er ook een rivaliteit tussen.

Ik vind het eigenlijk jammer, niet alleen bij de ruzie's tussen skiers en snowboarders, maar ook in andere dingen, zoals bij de muziek. Respecteer elkaars mening , doen en laten,... toch gewoon.
Dus nee, ik heb niets tegen skiers of tegen snowboarders als ik het andere aan het doen zou zijn.
Oud 17-11-2002, 19:20
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Het is vergelijkbaar met muziek. Daar hebben je ook groepjesvorming in de verschillende stijlen. En is er ook een rivaliteit tussen.

Ik vind het eigenlijk jammer, niet alleen bij de ruzie's tussen skiers en snowboarders, maar ook in andere dingen, zoals bij de muziek. Respecteer elkaars mening , doen en laten,... toch gewoon.
Dus nee, ik heb niets tegen skiers of tegen snowboarders als ik het andere aan het doen zou zijn.
Vast wel, wel als ze je irriteren. Als iemand jou irriteerd omdat je naar een bepaalde muziek stijl luistert heb je toch een ook probleem met die knakker....
Oud 17-11-2002, 21:38
Verwijderd
Voetbal: Nederland en Belgie.. Nederland en Duitsland
F1: Ferrari en de rest

Ook zoiets, ook altijd de rivaliteit tussen die twee/meerdere. Ik denk dat je dat toch blijft houden bij welke sport dan ook. Bij elke sport zal er wel zoiets zijn

Kirk22: Bij Football is dat ook wel toch?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 21:45
snowgirly
snowgirly is offline
ik snowboard zelf, maar heb niet echt iets tegen skieers ofsow..
het zijn meer de beginners waar je je aan ergert, maakt niet uit of het skieers zijn of snowboarders.
op de echte piste zijn die skieers wel irri die keihard in 1 rechte lijn naar beneden gaan, echt te gevaarlijk gewoon.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 22:05
snowgirly
snowgirly is offline
ey G.T.C.....snowboard je vaak in zoetermeer???
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 16:21
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
snowgirly schreef:
ey G.T.C.....snowboard je vaak in zoetermeer???

Nou, ik probeerde om elke vrijdag avond te gaan. Dan heb je daar boarders night. Is altijd super gezellig enzo. Maar het kost me gewoon te veel geld, dus ik ga nu alleen nog maar als ik wat geld bij mijn ouders kan krijgen .

Kom jij er ook wel is dan? Woon je daar ook een beetje in de buurt?
Oud 12-12-2002, 23:01
Robje
Robje is offline
Hehe ik ergerde me eigenlijk ook altijd dood aan snowboarders
Ik ski al jaren en ooit probeerde een snowboarde mij eens in te halen alleen maakte hij een foutje waardoor we allebei onderuit gingen en mij skistok krom was. Ik dacht jahoor dat heb ik weer. K*tsnowboarder. Maar twas wel een aardige knakker die tenminste wel vroeg of alles ging en zijn excuses aanbood. Waarom ik me ergerde aan snowboarders? Omdat die vaak met een rotgang vlak voor je neus vallen. Nou heb ik een maandje geleden voor het eerst gesnowboard. En ehm dat viel best wel tegen eigenlijk. Je hebt dan helemaal niks aan ski-ervaring. En eigenlijk is nu me mening versterkt, omdat het mij veel moeite kost om gecontroleerd tot stilstand te komen op een schuine helling. Maar dat ligt wellicht aan mijn beginnerniveau
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:45
AGH
AGH is offline
Dragen ze ook Stone Island skipakken?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:49
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
heyz,..
ik snowboard zelf en ik erger me soms wel aan skieers maar soms ook wel aan boarders..
die kunnen net zo irri zijn.
Ik vind het wel heel irri als skieers hun stokken voor m'n board zetten als ik in de rij sta voor een lift...alsof iedere boarder voordringd maar ja boarders kunnen net zo irri zijn door hun board te kantelen in de rij zodat er niemand meer door kan....
maar oke ik denk dat je elkaar gewoon moet respecteren of je nou op lange latten staat of op een plank
Reageren

Regels voor berichten