Advertentie | |
|
![]() |
|
aangezien ik helaas zeer weinig van de wereld ( letterlijk) heb gezien, moet ik me beperken tot..eehm...Keulen...Xanten..en Trier.
Het indrukwekkendste waren och wel de barbara thermen in Trier( of was het nu...) wat ik verder ook een fantastisch gebouw vind, is de porta nigra, eveneens in Trier. ik laat jullie wel weten wat er veranderd als ik, hopelijk, in de 6e (zucht) anar Rome ga ![]()
|
Ik ben nog nog nooit in Griekenland geweest, maar van de gebouwen die ik tot nu toe heb gezien waren dit wel de indrukwekkendste:
colosseum-Rome sint Pieter-Rome Forum Romanum- Rome Porta Nigra- Trier de dom van Trier Ik wil heel graag naar de Acropolis, ik ben bezig mijn ouders over te halen om volgende zomervakantie er naar toe te gaan...
|
![]() |
Ik heb echt helemaal nix gezien als ik dit hier allemaal lees!
Ben wel keer in Trier geweest maar dat weet ik niet meer goed en toen vond ik romeinse gedoe nog niet interessant, en nog steeds vind ik griekse dingen veel leuker ik wil die ruine van de tempel van artemis in turkije wel zien, ik ben gek op artemis! leukste godin!
|
![]() |
Ik heb alles in Zuid-Frankrijk gezien, en met Pasen vertrek 'k voor een rondreis in Griekenland voor 11 dagen, dus ik zal het meeste wel gezien hebben. Enkel spijtig dat we niet naar "het Zandige Pylos" gaan, zoals Homeros het beschrijft in zijn Odysseia
![]() De triomfboog in Orange (?) vond 'k het mooiste, maar een volwaardige mening zal ik pas in april kunnen geven ![]() cya! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
------------------ This sentance has three erors.
|
![]() |
Hiya,
De mooiste Griekse/Romeinse gebouwen die ik ooit gezien heb? Op Corfu staat het paleis van Sisi; het Achillion genaamd. Dit is een zeer mooi gebouw. Ook vind ik het klooster in Paleokastritsa, ook Corfu, heel erg mooi. Het is zo'n kloostertje midden op een bergtop. MOOIMOOI! Greetz LovelyLady
|
Verwijderd
|
Ik vond Pompeii heel indrukwekkend, omdat je nog precies de gebouwen en straatjes kan zien. Er liggen daar ook nog gipsen beelden van mensen die overvallen zijn door de vulkaanuitbarsting, dat zag er toch wel vreemd uit vond ik.
Wat ik erg tegen vond vallen waren het Colosseum, dat voldeed gewoon niet aan mijn verwachting, en het Forum Romanum. Onze leraren zitten daar 5 jaar lang stoere verhalen over te vertellen en als je daar dan eenmaal staat is het niks meer dan een hoopje stenen... Maar het is toch wel weer leuk om te bedenken dat dat vroeger het centrum van Rome was enzo. MZZL, Montell |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
JAAAAAAAAA! ik heb letterlijk uuuuuuren rondgelopen in Ostia én de zonsondergang gezien in Sounion! absolute superervaringen allebei ![]() ![]() ![]() ![]() verdere hoogtepunten: Griekenland: Epidaurus en Mycene Rome: uhm, Villa Borghese en de Vaticaanse Musea vond ik daar, na Ostia, het tofst, maar die hebben niet zoveel met de oudheid te maken. ps, leuk die oude topics... |
![]() |
|
![]() |
Nog nooit in Griekenland geweest, maar de absolute topper uit Rome is de zuilengalerij van de San Pietro, al is het gebouw zelf ook niet mis. Ennuh het allerallleralllerallerallerallermooist vinnik toch echt het FORUM!!!! Hiha, Via Sacra, Via Nova, wapperende toga's, Marcus, Lucius.............. Hartstikke kapot maar nog steeds mooi en tot de verbeelding sprekend
|
![]() |
Wel ik Ga al elk jaar naar Griekenland (pa werkt daar). En elk jaar doe ik een stukje van de heilige weg (van Athena tot Delphi en verder) Gewoon prachtig ge ziet ene tempel ruine van elke God bijna, tempels en beroemde gebouwen van Griekse keizers enzo. En als je afentoe eens goed kijkt vind je ook soms een oud munstuk in een stuk aarde kei leuk !!!!!!!!! Griekenland rulesssssssss
![]()
|
![]() |
K ben alleen nog in Frankrijk geweezz. Daar hebben ze echt veel op dat gebied!!!
Het mooiste: het stadje Vaison la romaine (een opgegraven romeins stadje; echt verreweg het leukste eiglijk), Tempel voor Diane in Nîmes, Pont du gard bij Nîmes, Maison la carré ofzoow. die was echt mooi! Het lelijkste: de arena in Nîmes of Arles dachk, kweenie meer welke(in ieder geval ergens in zuid-frankrijk). Was lelijk gerestaureerd omdat het nog gebruikt moest worden en overal waren dus metalen banken e.d. Echt zonde!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
In ROme zijn de mooiste gebouwen!
Maar Xanten en Trier is ook wel gaaf, maar het mooiste is wel het COLOSSEUM!! Als je het voor het eerst ziet kan je wat teleurgesteld zijn, het is maar een brok steen, maar het is wel het idrukwekkendste gebouw dat ik ooit gezien heb!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het mooie-gedichten-van-anderen-topic CSN | 207 | 25-09-2013 16:03 | |
ARTistiek |
Rasmusje topic Verwijderd | 300 | 03-04-2010 10:30 | |
De Kantine |
Wat is het leukste compliment dat je ooit gehad hebt? Verwijderd | 167 | 19-08-2008 17:22 | |
Films, TV & Radio |
Tofste/mooiste/leukste filmscene... Sithan | 16 | 26-08-2002 11:55 | |
De Kantine |
Zintuigen... (weet geen beter titel :-S) -Meisje- | 10 | 18-07-2002 22:02 | |
ARTistiek |
Mooiste schilderij? TearSong | 70 | 23-06-2001 13:51 |