Hum.
Er is zoveel te zien in Rome...
Bijvoorbeeld de Santa Maria Sopra Minerva kerk die is gebouwd op fundamenten van oude Minervatempel. Er hangt vanalles in. Mooi plafond vooral. Verder de Sante Ignacio kerk met trompe d'oeil en mooi Maria-altaar.
Mijn persoonlijke favoriet is Ostia. Vergane havenstad. Heerlijk om in rond te dwalen. Alle huizen staan weer/nog, en als je weet waar je moet zoeken kom je prachtige mozaïeken tegen. Met dit onderwerp kun je een vergelijk trekken met de uitgravingen van Pompeï. Ofzo.
Misschien is De Suikertaart, De Tiepmachien, Het Lelijke Monument Bij de Fora iets...zeker wat over te vertellen. Mussolini heeft er heel wat voor verplaatst/gesloopt. Vierstromenfontein vind ik ook vrij cliché, eerlijk gezegd. Piazza Navona komt iedereen...of zou moeten komen eigenlijk.

Castello de San Angelo is misschien leuk, is ook gebouwd op een ouder gebouw, heeft tijdenlang het Vaticaan verdedigd. Loopt een brug met beelden naartoe, als ik me niet vergis de oudste nog intact zijnde brug over de Tiber. Domus Aurea is veel over te vertellen, je kunt er een hele Nero-biografie aan koppelen, en als je de kans krijgt zou ik het ook zeker gaan zien. Origineel? Neh.
Van vrienden heb ik gehoord dat de Villa Hadriani ook heel interessant zijn. Vraag het me af...volgens mij vonden ze het gewoon mooi.