Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zie een deja vu als een tijdreis.
Als jij per ongeluk buiten het perspectief tijd treedt, de 'toekomst' ziet, dat ergens in jouw hoofd opslaat en als de toekomst vervolgens zo is als jij hem toen zag (toekomst is te veranderen) herinner je je daaraan.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
een deja-vu is vlgns mij en Einstein een fluctuatie in het Ruimte-Tijd continuum.
jij (verleden omdat jij dit beseft als het al gebeurd is) hebt een zeer geloofwaardige speculatie over wat er gaat gebeuren (toekomst) dus verleden en toekomst overlappen elkaar. als je verleden en toekomst als 2 lijnen in een grafiek zet, overlappen die 2 lijnen elkaar op een bepaald punt, dat is waar toekomst=verleden. speculatie... |
![]() |
|
Eh?
Is het niet zo dat je ergens onbewust een voorstelling van maakt, en als deze uitkomt je dit ervaart als een deja vu? Maar idd, dat van het sneller verwerken van de ene hersenhelft lijkt me ook heel aanneembaar.. ook wat dromen beterft --> een "vage" "herinnering" kun je gaan zien als droom ofzo? Tis iig wel rete interessant dit ![]()
||
Citaat:
|
soms kan ik zeggen (zoveel tijd is het dan) dit is een deja vu en straks ga ik dit dneken en dan gaat dat gebeuren, ha, zie je wel.
en ik heb ook wel getest om dan iets heel anders te denken dan dat ik dacht dat ik zou denken, en hield de deja vu op. ik ga voor de wetenschappelijke hersenfoutje verklaring. lijkt me logischer. maar hoe verklaar je eigenlijk 2 x dezelfde deja vu?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() jongensenwetenschap-antwoord
||
Citaat:
je kan dat dan wel weer onzin vinden, maar het is echt bewezen. (en ik heb het zelf ervaren) maar ik heb zelf ook vaak genoeg het idee dat ik iets al gedaan heb. vaak is het dan wel een herinnering, maar dan iets anders. vaak gebeurt dit in een gymzaaltje, waar ik al sinds mijn 4e kom. dan ben ik les aan het geven en dan heb ik eerst het gevoel dat ik dit al eerder heb meegemaakt en dan zie ik het ook echt voor me. soms is hhet precies het zelfde moment en weet ik wat er gaat komen. soms is het iets van vroeger en dan zie ik mezelf als klein meisje iets doen en dan word mij vervolgens gevraagd om hetzelfde te doen, van wat ik net (in mijn hoofd) zag
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb er laatst een po van anw overgedaan (literair).. ik zal kijken wat ik er nog van heb, maar waar het op neer kwam was dat deja vu meerdere oorzaken kan hebben. het kan worden veroorzaakt door een storing in de temporaal kwab (deel van de hersenen) of in de hyppocampus. of voorafgaand aan een epileptische aanval, het komt ook voor bij mensen die psychastenisch zijn (variant van dwang-neurotica). en nog een paar, maar die weet ik niet meer uit m'n hoofd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
nouw ik geloof sinds een tijdje wel in Deja-vu's
2 jaar geleden ofzo, heb ik verspreid over een paar maanden tijd echt meerdere malen dezelfde droom gehad waar ik op de vlucht was voor een man die achter me aan kwam rennen. Dat was in een klein dorpje, waar ik steeds vanaf de kerk een aantal straten door rende en uiteindelijk mezelf in de videotheek verstopte. Daarna stopte die droom steeds. Die zomer vakantie ben ik een weekje in oostenrijk geweest en moesten we ergens in een klein dorpje stoppen om wat te kopen daar. We hebben meteen even die plaats bekeken, en toen kwam ik dus bij die kerk, die ik echt zeker weten uit mijn dromen herkende. Ik vond het wel heel freaky allemaal en besloot om te kijken of ik nog wist welke straten ik in mijn dromen had doorlopen. Uiteindelijk dacht ik dat ik bij de videotheek was aangekomen omdat het aan de buitenkant wel heel herkenbaar was, maar het was een boekenwinkel. Maar nog steeds onder de indruk van wat me overkwam ben ik aan de winkelbediende gaan vragen of dit vroeger een videotheek was geweest.....en het was nog zo ook!!! NOuw, daar heb ik echt nog weken lang over na lopen denken hoe dat allemaal kon gebeuren. Nu vind ik het eigenlijk allemaal wel best en denk ik eerder dat het toeval was. Maar het blijft vreemd
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
en ik zwaai Dreamerfly | 6 | 13-12-2004 17:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vliegende schotel. Upke | 24 | 08-01-2004 09:18 | |
De Kantine |
Raad De Afkorting! Verwijderd | 145 | 01-07-2003 18:53 | |
Eindexamens 2003 |
[Natuurkunde, HAVO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging! Snufje | 52 | 27-05-2003 08:52 | |
Liefde & Relatie |
Stelling: `Echte liefde` kan niet ontstaan in een reguliere uitgaansgelegenheid... ^AmArU^ | 111 | 26-04-2002 19:29 |