Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 18:27
MrfUbU
MrfUbU is offline
Weet iemand hoe ik van die rode huid afkom na het scheren?? Ben een jongen Na het scheren heb ik dus vaak last van een rode huid, meestal bij de achterkant van me wangen (richting me oor dus) en bij het bot onder in je gezicht bij je kin....Het irriteert en doet ook pijn. Ik heb gehoord van een vriendin dat babyolie helpt?? Wat zijn nog meer oplossingen, behalve goed schoonhouden met lauw water enz. want dat doe ik al
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 18:56
Miess
Miess is offline
Ik heb er ook last van gehad, bepaalde soorten balsem after shaves (van gilette/nivea enz.) helpen er goed tegen. Het gaat vanzelf weer over. Let er trouwens ook goed op dat je na een scheerbeurt je huid goed afspoelt met koud water, dit zorgt ervoor dat de laatste restjes scheerschuim ook verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 18:59
MrfUbU
MrfUbU is offline
Ja, ik spoel me huid altijd goed af. Misschien dat ik iets van nivea ga kopen, maar ik heb gehoord dat nivea niet zo goed helpt.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 21:13
Herrie
Herrie is offline
Ik heb zelf een Philishave CoolSkin en ik heb er nooit last van (OK, hij is een beetje prijzig). Misschien komt het omdat je een slecht scheerapparaat hebt? Met mesjes is het een bekend probleem geloof ik.... Balsem van Nivea/Gilette schijnt dan wel te helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 21:07
Rickkus
Rickkus is offline
als je nat scheert scheer eens droog, en als je droog scheert scheer een nat! Dat helpt vaak..
Oud 24-11-2002, 14:05
Roos
Roos is offline
Oh breek me de bek niet open...

Mijn huid is vrij gevoelig, dus ik heb altijd last van een rode huid na het scheren.
Ik heb al tientallen middeltjes geprobeerd, maar niks hielp echt goed.
Nu een wondermiddel wat bij mij wel werkt: Sudocrem (grijs potje met rood etiket), te koop bij de Etos voor een paar euro. Het is een hele dikke creme, die roodheid vermindert en tegen gaat.

De babyolie van Zwitsal werkt ook best goed, trekt snel in en ruikt neutraal.
Oud 24-11-2002, 16:38
Quiana
Quiana is offline
Insmeren met nivea oid, iets wat je huid vochtiger maakt.
Babyolie helpt idd goed.
(en ruikt stiekem ook lekker )
Oud 25-11-2002, 07:16
Gatara
Gatara is offline
Mijn vader had zich een keer per ongeluk met "mijn apparatuur" geschoren
Hij zei dat het erg glad en dat vooral de schuim erg prettig was
Die was gewoon - lekker goedkoop - van de Kruidvat (en staat bij vrouwenscheerspul).

Er zit geen alcohol in.

(overigens merk ik persoonlijk dat als ik deo direct erna op zou spuiten, dat ik dan wel last heb van rode bultjes (er zit alcohol in!), maar niet als ik daarmee even een halve dag wacht.)

Daarnaast moet je je natuurlijk scheren met WARM water (als je je nat scheert, dan)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 10:35
Denise84
Denise84 is offline
heet scheelt ook als je je elke dag scheert, ook al is het niet nodig. Je huid raakt er dan aan gewend en irriteert minder snel.
Oud 25-11-2002, 16:12
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Als je er iets op wilt smeren nadat je je geschoren hebt, dan raad ik je spullen van Nivea heel sterk af. Ik weet niet wat voor troep er allemaal in zit, maar heb het een keer gebruikt en nooit meer, heeft bij mij zown allergische reactie opgeroepen als geen andere middel ooit in mijn
leven
Oud 25-11-2002, 16:36
sas_andrea
sas_andrea is offline
Nadat ik mn benen geschoren heb, krijg ik ook altijd van die rotbultjes en dat prikt als een gek! Maar ik smeer er dan altijd Zwitsal Babylotion op. Werkt als een wonder. Bultjes en prik verdwijnt.

Regels voor berichten