Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 18:28
Kip187
Kip187 is offline
Station

Het is al laat, de vorige trein hebben we net gemist. Stilletjes staan we daar, woorden lijken zoek. Het was een leuke avond maar alles lijkt al gezegd. Ongemakkelijk kijk ik om me heen, wat een drukte, ik heb altijd al een hekel gehad aan open ruimtes. Onzeker kijk ik haar aan, en dan schiet ze in de lach. “Wat is er nou?” vraagt ze plagerig, even pauze, “Je mag me wel zoenen hoor” Dat tovert een glimlach op mijn gezicht, perfect denk ik, mijn hand glijdt zachtjes via haar nek naar haar achterhoofd. Voorzichtig haal ik haar dichterbij, wat seconden zijn lijken minuten te duren.
Ik zie haar lieve lipjes, vol maar zonder lippenstift, wederom perfect. Ik heb me al uren afgevraagd hoe ze zou zoenen, dit het moment. Onze lippen raken, en nu weet ik al dat het raak is, ze zoent zoals ik had gedacht. Aanpassen is niet eens nodig, ow wat heb ik dit gevoel gemist. De kriebels lanceren zich als dolle mieren via mijn rug omhoog en dan dit gevoel in mijn buik, eindelijk is het weer zover.
Af en toe lassen we een pauze in, speels vang ik je onderlip nog even tussen de mijne. En als we elkaar dan aankijken kunnen we niets anders dan zoenen, zo gepassioneerd. Die blik, dit gevoel.Voor andere gedachtes is er geen ruimte, ik ben weer verliefd.

Dan speelt mijn onzekerheid weer op, zoals altijd kan ik weer eens niet gewoon genieten, een kleine heftige golf van woede.Kwaad op mezelf. Zachtjes maak ik me los en houd haar op een armlengte van me af. Ow shit, die vragende blik, zo lief zo teder, maar toch ik moet het vragen. “Voel je wat ik voel?” ik grijp met mijn hand naar mijn buik “hier” Dan verschijnt er zo’n gemeen lieve glimlach op haar gezichtje en mijn hart slaat een slag over. Dit is het moment: “Wat denk jij gekkie de hele avond al”
Ik kan niks anders bedenken dan haar op te pakken en rond te zwieren, heftig kussend ik kan maar niet ophouden. Tot ik bijna omval. En we beide moeten lachen als twee gekken, shit dit is echt te mooi. Dan dringt het tot ons door, het geklap en gelach. Shit open ruimtes. We moeten allebei nog veel harder lachen.

----
Ik wil graag kritiek en tips, ben aan het proberen verhalen te gaan schrijven(na het dichten wat me niet meer lukt).
Ennuh ja, eeuhm. het is zeg maar niet echt gebeurt ofzow dus ik schrijf niet it ervaring. Dus........... niks eigelijk, ow toch slaat op mijn vorige, kben niet verslaafd
Oud 21-11-2002, 19:07
Artemis
Artemis is offline
kipsel
leest wel lekker weg jah
Oud 21-11-2002, 19:45
Hannibal
Hannibal is offline
Herkenbaar
Oud 21-11-2002, 19:52
Verwijderd
Oei, wat verschrikkelijk mierzoet. Na het lezen van dit verhaal ben ik haast wel verplicht om zo dadelijk een weeshuis uit te moorden bij wijze van compensatie.

Goed, serieus nu. Je maakt een paar hinderlijke fouten met komma's een punten. Daardoor zijn sommige zinnen genoeg reden voor de lezer om te sterven in ademnood. Als je het zelf nog een keer aandacht naleest en daarop let, moet dat echter te verhelpen zijn. Zo ook het missen van het woordje 'is' aan het begin van de tweede alinea.

Het is uit het leven gegrepen en misschien zelfs autobiografisch. Althans, voor mij ben je verdachte numero uno. Omdat het waarschijnlijk zo dicht bij je staat, vind ik het knap en tevens dapper dat je de worsteling met deze gevoelens aangaat en ze op papier dwingt. Het gaat je vrij goed af, buiten die twee keer dat je zegt dat iets simpelweg 'perfect' is. Dat is wel erg makkelijk. Aan het einde vlucht je weer door te zeggen dat dit, grofweg vertaald, 'poep, dit is echt mooi' is. Maar, die laatst vergeef ik je omwille van de afsluiting van het verhaal.

Al met al is het totaal niet mijn genre, maar dat zal mij er niet van weerhouden jou te complimenteren. Puik werk.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 20:13
hacho
hacho is offline
hee, leuk stukje! Je gevoelens goed en leuk beschreven, leest makkelijk weg! Nog een op/aanmerking: misschien kun je het verhaal nog wat uitbreiden ofzoiets, nu volgt alles elkaar erg snel op. Dit is misschien ook wel het leuke van een kort verhaal, in iedergeval, ga lekker door met schrijven!
Oud 21-11-2002, 21:25
Kip187
Kip187 is offline
Godverdomme ik zal het nog eens zeggen ik heb dit helemaal niet meegemaakt!!!!!!!!!!!!!!

heb wel ooit op het perron gezoend maar das ook alles, ik bedoel maar wie niet.

En ja mijn grote probleem is die Stinkende comma's, ik schijn ook zonder die dingen te praten probeer er al op te letten en dan nog vergeet ik er duizend.....

Laatst gewijzigd op 21-11-2002 om 21:28.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 22:25
Verwijderd
Hm, bespeur ik hier enige vorm van repressie? Jongen, het is niet erg als je zoent op een station. Dat overkomt zelfs de beste mensen. Ik weet haast wel zeker dat de helft van de aanwezigen hier wel eens gezoend heeft op een station.

Jouw probleem ligt dan ook bij de verwerking daarvan. Ga eens liggen op de sofa en vertel me over je jeugd, ja?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 07:03
Vlooienband
Vlooienband is offline
Wat je geschreven hebt is het genre wat ik verafschuw, dus ik heb het alleen over de spelling/stijl.

"gevoel.Voor andere gedachtes is er geen ruimte, ik ben weer verliefd."
Spatie tussen 'gevoel' en 'voor'.

Let op de interpunctie.

En voor ik het vergeet:
De afwisseling tussen de opbouw van zinsdelen doe je goed.
Oud 22-11-2002, 13:49
Kip187
Kip187 is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef:
Hm, bespeur ik hier enige vorm van repressie? Jongen, het is niet erg als je zoent op een station. Dat overkomt zelfs de beste mensen. Ik weet haast wel zeker dat de helft van de aanwezigen hier wel eens gezoend heeft op een station.

Jouw probleem ligt dan ook bij de verwerking daarvan. Ga eens liggen op de sofa en vertel me over je jeugd, ja?

LUH-3417

GDV zeg ik de miljoenste keer dat het een verhaal is begin je nog te bokken dat ik niet moet zuren over zoenen op een station.

HALLO!!!

ik schrijf een verhaal djees

ow ja en veder nog als je commentaar geeft lees dan wel eerst alles ff door oké.

Verder waarder ik je andere commentaar wel trouwens, daar kan ik wel wat mee. Val alleen mijn persoon niet aan op een fictief persoon waar ik over schrijf merci beaucoup djees. Er zijn ook mensen die niet alleen in de ik vorm schrijven omdat ze hun eigen ervaring kwijt willen.

Ow ja als je het verhaal goed leest merk je dat de "ik"persoon (niet ikzelf dus he !!!!!!!!!!) het uiteindelijk niet meer erg vind.
Dow zeg hannes!

Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 13:57.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 14:57
Verwijderd
Waarom doe je in godsnaam zo vreselijk opgefokt?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:51
Verwijderd
Mooi verhaal , de zinnen zijn alleen een beetje lang, en hier en daar is na een leesteken een spatie vergeten.

Maar je moet niet zo opgefokt doen. Ook al had je dit wel meegemaakt. Who gives a fuck?!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 16:40
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Sorry, ik was je aan het plagen. Het spijt me.

Om het goed te maken heb ik vandaag per trein een bedevaart naar Zwolle gemaakt. Trouwens, de vergissing dat ik het voor biografisch aanzag, kan je opvatten als een compliment. Je weet de emoties dus vrij realistisch weer te geven.

LUH-3417 - Nogmaals, excuses voor mijn kinderachtige gedrag in mijn vorige bericht.
Oud 22-11-2002, 17:30
Kip187
Kip187 is offline
ik was vrij opgefokt ja
komt omdat ik een dag had waarin dat nogal logisch was.
Maareuh kwam ook een beetje omdat ik het overal al drie keer had bijgezet.
En trouwens ik zei ook zeg maar dat ik de rest van het commentaar echt wel waarderede
En zworry dan maar ben normaal echt super zacht.....eeuh
Oud 22-11-2002, 19:39
Verwijderd
Grouphug!

LUH-3417 - Dat bericht hierboven was trouwens ook van mij. Ben wel bezig vandaag.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 20:46
hacho
hacho is offline
deze topic loopt bijna net zo goed af als het verhaaltje....
gelukkig maar
Oud 30-11-2002, 21:37
kuik
kuik is offline
wat een mooi verhaaltje!
Oud 30-11-2002, 23:43
Verwijderd
Murray, The Demonic Skull!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 08:50
Ieke
Ieke is offline
Leuk verhaaltje! Je moet alleen wat aan de interpunktie doen. Het is soms een beetje lastig te lezen als komma's verkeert staan.
Oud 01-12-2002, 12:46
iron-flower
iron-flower is offline
Wat een lief verhaaltje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten