Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 21:59
Vlooienband
Vlooienband is offline
Wie gebruikt ze wel eens en waar kan je ze halen?

Ik heb nu zo'n blik partyboosters van de etos, maar na die een dag en een nacht gebruikt te hebben (de bijsluiter opvolgend gebruik ik niet meer dan 4 per dag) en non-stop doorgewerkt te hebben, heb ik buikkrampen en voel ik me geradbraakt.

Zijn er ook van die dingen die daadwerkelijk helpen?
Ik wil gewoon nachten door kunnen schrijven, leren, lezen e.d.
Van school had iemand me de tip van partyboosters gegeven, maar de bijwerkingen maken het niet aanlokkelijk.
Oud 22-11-2002, 07:29
Verwijderd
Volgens mij valt drie kwart van die troep onder drugs oid...'t lijkt me iig niet gezond. Waarom slaap je 's nachts niet gewoon? Ik vind het niet gek dat je je na een dag en nacht geradbraakt voelt, ook met pillen, een mens heeft slaap nodig.

Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 07:44.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 07:38
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij valt drie kwart van die troep onder drugs oid...'t lijkt me iig niet gezond. Waarom slaap je 's nachts niet gewoon? Ik vind het niet gek dat je je na een dage en nacht geradbraakt voelt, ook niet met pillen, een mens heeft slaap nodig.
Inderdaad! Je leert beter als je gewoon slaapt, in plaats van hele nachten door te leren! Neem gewoon een uurtje of 6-7 slaap en kijk alles 's ochtends nog een keertje door! Bij mij hielp dat veel beter dan de hele nacht leren!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:28
Snufje
Snufje is offline
Die troep (sorry, ik vind het vette troep), is echt slecht voor je, je moet echt proberen om gewoon een normaal ritme aan te houden. En ik denk dat helemaal niets van die troep gaat werken, want een pilletje kan jouw lichaam niet aan slaap helpen, uitrusten, terwijl je wakker bent..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 13:52
Verwijderd
argh.......ik zou daar echt snel mee kappen.
Slaap heb je nou eenmaal nodig, of je nou 100 pillen slikt of niet.

Wat je wel kunt doen is bijv. mediteren ofzo...daarmee schijn je snel slaap in te kunnen halen, of iig uitrusten.
Maar veel weet ik daar niet van.
Het is iig beter dan die pillen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 01:58
Verwijderd
IMO is er maar één goede toepassing voor die dingen: een houseparty (mag er zelf graag gebruik van maken).

Als je ze wilt gebruiken om jezelf op de been te houden om te leren oid, ben je fout bezig. Ze zijn bedoeld om alle mogelijke energie uit je voeding te halen (het is dan ook de bedoeling dat je eerst iets eet op nuchtere maag, dan die dingen neemt, zodat de opname van voedingsstoffen sneller gaat). Het versnelt gewoon het verbrandingsproces zodat je tijdelijk meer energie krijgt. Het resultaat is echter wel dat je daarná helemaal verrot bent.

Zoals gezegd, je slaap heb je gewoon nodig. Je kunt je geld en moeite beter steken in het plannen van een normaal dagritme, daar heb je veel meer aan dan jezelf met peppillen op de been te houden. Dan kom je jezelf vroeg of laat ongenadig tegen.

En nog iets: die partyboosters, ephedra's en dergelijke houden door hun werking alleen je lichaam langer op de been. De werking van je geheugen verandert er niet door. Er is gewoon een maximum tijdsduur waarin jouw hersens informatie kunnen opnemen. Als je die overschrijdt, blijft er niks hangen. Je kunt dus nog de hele nacht opblijven met die dingen, ook al zóuden er geen bijwerkingen zijn, dan nóg leveren ze geen resultaat op, aangezien de informatie gewoon niet blijft hangen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 22:10
Vlooienband
Vlooienband is offline
Oké...

Jullie hebben gelijk, veel gelijk. Ze zijn slecht en dat heb ik het afgelopen weekend heel erg gemerkt. Mijn bioritme is lichtjes naar de klote, ik was het hele weekeind ziek. Jakkes.

Dit doe ik nooit meer. Die dingen zijn slecht.

En nare man, ik moest o.a. wakker blijven om huiswerk te maken. Dat is goed gelukt. Alleen zijn de gevolgen het werk niet waard.

Merci voor de reply's.
Oud 27-11-2002, 09:48
Verwijderd
je moet gewoon op tijd beginnen met huiswerk of je huiswerk niet maken, dan heb je die troep niet nodig
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 14:50
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als je ze wilt gebruiken om jezelf op de been te houden om te leren oid, ben je fout bezig. Ze zijn bedoeld om alle mogelijke energie uit je voeding te halen (het is dan ook de bedoeling dat je eerst iets eet op nuchtere maag, dan die dingen neemt, zodat de opname van voedingsstoffen sneller gaat). Het versnelt gewoon het verbrandingsproces zodat je tijdelijk meer energie krijgt. Het resultaat is echter wel dat je daarná helemaal verrot bent.
Was het niet zo dat die pillen je lichaam afbreken voor energie?
Ik gebruik wel eens in water opgeloste Isostar, daarin zitten veel suikers. Dat helpt ook tijdens het leren.

REIE
Oud 27-11-2002, 19:14
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
je moet gewoon op tijd beginnen met huiswerk of je huiswerk niet maken, dan heb je die troep niet nodig
Doe ik ook. Maar ik deed ook mee aan NaNoWriMo, een dinges waarbij je in één maand een verhaal van 50.000 woorden moet schrijven. Om dat te doen, moet je 's nachts wel doorwerken, wil je het op tijd afkrijgen.
Goed, nu heb ik geleerd dat het slecht is. 'k Ben mijn bioritme nu terug aan het krijgen.
Oud 30-11-2002, 10:59
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Lange tijd je slaap uitstellen of verdrijven is slecht. Als je om niet te willen slapen pillen gebruikt, is het GEBRUIK van die pillen slecht, misschien ook wel het doel waar die pillen voor gemaakt zijn, maar daaruit kun je toch niet concluderen dat die pillen slecht zijn? Een scheermes is toch ook geen slecht product omdat je het kunt gebruiken om je polsen door te snijden??

Sjah dan mijn mening over die pillen. Sja ik kan er niets tegeninbrengen dat ze bedoeld zijn om de slaap te verdrijven, maar om daaruit te concluderen dat die pillen slecht zijn, nee. Ik gebruik ze niet, meer omdat ik er meer opgefokt van raak dan dat het de concentratie ofzo bevordert. Dan werkt een goede nachtrust toch beter. En veel lichamelijke schade richt caffeïne of ephedrine niet aan, hoewel, mensen met een hoge bloeddruk moeten er wel mee uitkijken natuurlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten