Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu merken ze dat de zalen steeds leger raken en moeten dus met 'stunts'komen om het weer 'leuk' te maken , bijv. EO jongerendag , blek ! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mensen die naar de kerk gaan komen daar echt niet omdat je er zo leuk kunt computeren of Potteren. Dan ga je wel naar de bios of de hackersclub. Mensen die niet naar de kerk gaan komen er ook niet als je er zo leuk kunt computeren of Potteren. Kortom: waarom dan?
Dit neemt niet weg dat er hoognodig iets gedaan moet worden aan de toegankelijk van kerkdiensten. Ik ben toch best wel wat gewend, maar zit echt niet te wachten op ellenlange verhandelingen zonder duidelijke structuur over het wezen van Jezus Christus of waarom Job juist naar Nineve ging... en dat allemaal verteld door zo'n veel te oude, verstarde man met een monotoom en veel te zacht stemgeluid. Whee! Als ze nu eens beginnen met preken die wat meer aanspreken, die meer tot de verbeelding spreken, dan kunnen ze Harry Potter laten waar die hoort.
|
Denk je dat er als er één (!) dominee een Harry Potter dienst houdt, gelijk alle christenen daarnaar toegaan en in elke kerk zo'n dienst wordt gehouden? Denk je dat elke christen daarmee eens is? Scheer es niet alle christenen over een kam...
![]() Je denkt toch ook zeker niet dat alle medepartijleden van Sing Farma (of hoe je dat ook schrijft) psychisch niet helemaal in orde zijn? Denk voortaan ff na voordat je zoiets post...
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En als ik nog wat nieuwe verhalen lees over predikanten die alles anders doen zal ik je het wel weer vertellen. Citaat:
What's ya point , er is altijd wel iemand tegen te vinden en dat doet er nu helemaal niet aan toe , het gaat erom dat een predikant kinderen probeert te lokken omdat ze anders niet willen. En 1 scheurtje in een glasplaat van 100 vierkante meter geeft ook al aan dat het beschadigd is. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Mensen worden steeds 'slimmer'. Iniedergeval. 'We' weten gemiddeld steeds meer. 'We' kunnen voor veel dingen de oorzaak achterhalen en bewijzen dat die dingen niet met 'God' te maken hebben. Dus 'we' bewijzen steeds dat 'God' minder bepaald dan 'we' eert dachten.
Godsdienst = Zeggen/geloven dat al het onbekende door God is gebeurd/gaat. Het onbekende word steeds minder. Dus het is logisch dat 'we' steeds minder gaan geloven. Ook laten ouders 'ons' zelf kiezen of we willen 'geloven'. Hierdoor zal het aantal gelovigen dus waarschijnlijk afnemen. En zo blijkt dus ook dat dat zo is. (Zo denk ik erover) |
![]() |
|
![]() |
dat was helemaal geen verloedering ofzow
net als de jongerendag is dat gewoon met de tijd meegaan. 'dat deden ze vroeger nog niet' toen zat men nog meer als nu, vast aan tradities en regels. dit veranderd de laatste tijd steeds meer. natuurlijk niet zo snel als iedereen wil, maar dat komt omdat je met veel mensen rekening moet houden. men is er gewoon achter gekomen dat kerkgangers stuk lopen op regels die door mensen zijn verzonnen. en dit is IMHO een goed teken! dat betekent dat het geloof echter word en niet zo wettisch.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
het is geloof aanpassen, natuurlijk
maar volgens mij niet als wanhoopsdaad. ik snap niet precies het probleem, meestal word er gezeurd dat de kerk niet eigentijds is, en maar saai enzow. dan gaat de kerk mee in de tijd, de jeud word aangesproken en dan is het weer een wanhoopsdaad of zielig. ik vind het gewoon positief dat er gekeken word wat er speelt, en niet alleen gekeken word naar 2000 jaar geleden
|
![]() |
ik heb volgens mij ook niet gezegd
dat dat de juiste manier is (als dat wel zo is, dan herroep ik dat bij deze) maar het laat wel zien dat ze hun best doen. alleen kan je daar in door slaan, door 'verkeerde' dingen binnen te halen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Huizinga vergelijkt uitzettingen met vervolging Joden T_ID | 91 | 25-10-2006 11:08 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314 Machiavelli | 500 | 04-02-2005 11:09 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] CKV eindopdracht: Het regime van een scherpschutter. Vlooienband | 8 | 05-11-2002 11:21 |