Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Met 'gelovigen' bedoelde ik vooral de mensen die in God geloven zoals het in de bijbel uitgelegd is. Dat betekent natuurlijk niet dat ik de mening van anderen niet wil horen (hè Pim...
![]()
||
![]() |
Citaat:
mzzl JJ
|
![]() |
Je bent zelf verantwoordelijk voor je leven. Je krijgt het en zou het moeten koesteren, je ontwikkelen. Maar het kan ook de verkeerde kant op gaan door de omstandigheden. (Te veel mensen meestal.) Het kan goed en fout met je gaan en daar kan God niets aan doen denk ik, die kan je alleen positief helpen, maar je krijgt niet eeuwig nieuwe kansen als je je leven niet betert. Denk je dat God geen gevoel heeft dan. Gevoel is de basis.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
miss thang gooit een papiertje weg, spuit een spuitbusje leeg, verbruikt veel papier, eet vlees , eet producten waar de armsten der aarde voor zijn uitgebuit enz.. net zoals miljoenen anderen en dan verpest God de wereld? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
God heeft ons naar zijn evenbeeld geschapen, dat betekend dus hij ook hij voor 50% een klootzak is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Een opmerking van belang over Genesis:
dit hoofdstuk is niet geschreven om het het ontstaan van de wereld te verklaren! Het werd geschreven tijdens de Babylonische Ballingschap om de israëlieten hoop te geven dat alles goed zou komen. Het is geschreven vanuit een verwachting en het dient als een voorbeeld van hoe de wereld zou moeten zijn. En je hoeft geen gelovige te zijn om te beseffen dat de mens slecht met de wereld omgaat, je hebt er gewoon wat gezond verstand voor nodig. Maar om dan de schuld op god te schuiven, omdat je genesis naïef interpreteerd als de manier hoe alles is ontstaan... mjah De theorie van de Big Bang is ondertussen al bewezen, en in 2010 zullen meer dan 3000 in een ondergrondse tunnel de Big Bang nabootsen. Degenen die zeggen dat god alles verpest heeft, hebben een belangrijk kenmerk van de bijbel niet gezien: bij de bijbel is de mens zelf verantwoordelijk voor zijn kwaad in tegenstelling tot bv. de Griekse cultuur, daar was het kwaad afkomstig van de goden. Denk hier maar eens over na
||
![]() |
Citaat:
De mens kan niet omgaan met zijn bezit en God heeft de mens gecreeerd en de aarde aan hun toevertrouwd. God is de schuldige dus dat de aarde naar de klote gaat, al is het maar indirect. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heuh als dat alles bewezen is, waar is God dan voor geweest? Is hij samen met de Big Bang ontstaan? Heeft hij de Big Bang veroorzaakt? Of is hij er alleen maar om de baas over ons te spelen. (Of geloof je niet in God, dat kan ik niet opmaken uit je verhaaltje) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |