Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Omdat het onverklaarbaar is grijpen mensen juist naar het 'antwoord' god. Nu we steeds meer wetenschappelijke kennis hebben brokkelt het geloof af, simpelweg omdat het dingen niet juist verklaard en geen goeie antwoorden geeft en VEEL TE subjectief is.
De wetenschap heeft meer antwoorden kunnen leveren in de afgelopen 500 jaar dan het Christendom, Katholiek Geloof en de Islam OOIT zullen. Nee, ik weet wel dat we nog lang niet alles kunnen verklaren, maar om wanhopig maar naar de 'God verklaring' te grijpen is ook een poging van niks. De wetenschap vordert wat we nu niet weten, weten we over 10, 100 of 1000 jaar vast en zeker wel. Net als dat wat we nu weten vroeger niet bekend was. Geloof was er vroeger om de mensen onder de duim te houden, nu geloven mensen omdat het indoctrinatie is...en veel zullen dat niet toegeven, dat weet ik nu zo langzamerhand wel...ze zijn er allemaal zelf achtergekomen en uit hunzelf gaan geloven omdat ze dat willen...Whatever ![]() Het christelijk en katholiek geloof is der de afgelopen 2000 jaar alleen maar rijk van geworden en heeft verdomd veel macht (helaas)verworven. Mensen moesten geloven omdat het volgense de staatshoofden verplicht was. Waarom denk je dat het Christendom pas echt tot 'leven' is gekomen toen een Romeinse Keizer het christendom als Standaard geloof bestempelde. Dit hield in dat je niet dat het net als nu gewoon de staatsgodsdienst is, maar dat je het MOEST geloven...je had geen keus! Anders werd je verkettert, inquisitie, heidenen etc! En mensen geloven nu nog steeds...ja dat weet ik ook wel, maar 2000 jaar geschiedenis verdwijnt niet in enkele generaties. Het geloof is gaan afbrokkelen vanaf het moment dat mensen goed voor hunzelf konden denken, vrijer werden en uiteraard konden lezen. Het christendom heeft lang geprobeerd wetenschappers onder de duim te houden(gevangenisstraffen of zelfs de galg als je iets zei wat niet in de bijbel stond of overeenkwam.) en te verhinderen de waarheid boven de tafel te laten komen...maar gelukkig heeft de wetenschap geprevalleerd. Nu merken de religies dat hun macht begint af te brokkelen en moeten ze wel er voor zorgen dat ze 'populair' blijven en hun macht zoveel mogelijk in stand blijft. Dit is het verschijnsel 'populariseren'. Dus het geloof aanpassen aan het publiek. Door b.v. de 'Hel' af te schaffen en zeggen dat masturbatie mag onder bepaalde voorwaarden (allemaal de woorden van de paus). Het moge duidelijjk zijn dat er van geloof niks goed terecht is gekomen en niks goeds van terect komt in mijn ogen. De enige methode om geloof in stand te houden is door het op te dringen aan kleine wezentjes die neit voor hunzelf kunnen denken...kinderen dus. Dat is al erg genoeg in mijn ogen aan relige. Ook verkondigen priesters in Afrika nog steeds dat ze geen condooms moeten gebruiken...zijn ze helemaal gek geworden!! Half Afrika sterft af en zei lopen daar rond als een stel katalysatoren! Ook mag Artsen zonder Grenzen niet in een straal van 20 km rond een ziekenhuis komen, omdat anders de ziekenhuis van een priester geen patienten meer heeft!! ACHTELIJKE EIKELS daar! En als je naar vroeger kijkt dan is het er nu dus niet veel beter op geworden...inquisitie...het veroordelen van iemand door middel van een test door god. naja, zoals het zou moeten zijn...erg raar alleen dat ze op die manier de problemen in de omgeving konden afschuiven op mensen die dus duivelse praktijken verrichten. Kruistochten anders, tja, dat was natuurlijk als doel voor wereldlijke macht...gelukkig is dat niet gelukt! Overgens barst de bijbel ook van de fouten...hoe kan het dat het Zondvloed verhaal al was geschreven door de Babyloniers 2000 jaar voordat er ooit maar een christen op aarde stond. Dat noemen we plagiaat het jatten van een andermans verhaal! Of hoe kan de aarde nou weer 5600 jaar oud zijn...erg leuk en aardig, maar je bent niet goed bij je hoofd als je dat denkt. Uiteraard weten ze dat weer te omzeilen door tegenwoordig te zeggen dat het maar METAFOREN zijn. Vreemd dat het vroeger allemaal anders VER van metaforen waren. Daar waren al die omschrijvingen over duivels en demonen ECHT!! Uiteraard was dit bedoeld om de bevolking bang te maken en te onderdrukken. Tja, over onderdrukken gesproken zou je niet denken dat dit de meeste GEWELDIGE methode ooit bedacht is? Vind het een schitterende methode om je bevolking op die manier GEINDOCTRINEERD vrijwillig hun geld af te staan...want uiteraard moesten ze in dit leven arm zijn om in het volgende leven een geweldige eeuwigheid te hebben...hahahhaha, echt heel erg goed!! ![]() ![]() Daarbij is het ook zo dat de mensen de bijbel vroeger NIET mochten lezen...tja, dat komt natuurlijk door al die fouten die er in staan. (b.v. er was al licht, al was de zon er nog niet en er was nog niks MAAR dat wat er niet was kon je wel beter zien!! ![]() Ach, eind conclusie, als je niet vatbaar bent voor indoctrinatie of niet goedgelovig...dan geloof je ook niet. Groetjes Ben(die zelf dus niet geloof voor alle duidelijkheid ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof in een God (Niet die van een religie waar ik mee bekend ben) die niet ingrijpt, alleen maar observeert. Ik weet niet waarom ik dat geloof, maar ik geloof dat nou eenmaal. En ik ben zeker niet geindoctrineerd, want dat heb ik veelal zelf bedacht. Mijn ego staat niet toe dat iets beter kan zijn dan ik, dus geloof ik maar dat alles en iedereen gelijk is, dus ook mijn God ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat bedoel ik dus! ![]() ![]() Groetjes Ben(die zo moet gaan slapen en morgen een tentamen heeft ![]()
|
![]() |
Ook Ben gelooft. Ten eerste in de logica, ten tweede in de natuur (als systeem dat alle gebeurtenissen verklaart) en ik geloof ten derde een beetje in de mens ("weten we over 10, 100 100 jaar wel" etc)
![]() Lijken me de drie beste geloven die je maar kunt hebben. Serieus. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar die zijn ZO goed...dat noem ik geen geloven meer!! *grrrijns* ![]() ![]() Overgens geloof je in iets als je het niet kunt bewijzen. Wetenschap heeft bewijzen en is het toch geen geloof meer? Ik kan bewijzen hoe snel die bal van de toren afvalt etc. (mierige onnauwkeurigheden nagelaten ![]() Groetjes Ben(die daar dus inderdaad in gelooft ![]()
||||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
Dus de wetenschap bestaat alleen uit verklaarbare dingen?
Moeilijk he lezen ![]() Het leukste is nog dat er wetenschappelijke "antwoorden" zijn die overeenkomen met dingen die er in de Koran staan, leuk he? Onzin, het is erg makkelijk om de KOran zo te gaan interpeteren dat het jullie beter uitkomt en zeggen dat het dingen voorspeld. Achteraf gelul dus. Hetzelfde als met Nostradamus, achteraf gaan zeggen dat het dingen voorspelde door het zo te gaan lezen dat het uitkomt ![]() Dus jij wilt beweren dat je met de Islam mensen onder de duim kunt houden? Indoctrinatie, jou ouders geloven en daarmee jij dus ook...*zucht* gebruik eens je hersenen. Gelukkig gaat het met de Islam niet zo, hoe kan een religie nou zichzelf populair willen maken? Met de Islam is dat zo en zo onmogelijk omdat de Islam geen geestelijke leider heeft die hier op aarde is, levend... Bovendien is het praktisch onmogelijk, er zijn teveel moslims om zo een verandering in te voeren, als iemand dat wilt proberen kan diegene felle opstand verwachten, de Koran is duidelijk in de regels, onmogelijk om het aan te passen. Denk je werkelijk dat iedereen zicht tot de letter aan de Koran houden, een heel groot deel niet, dus daar houdt het al op die o zo belangrijke religie. Je volgt het tot de letter of niet. Dat Jihad gedoe is anders een aanvulling aan de Koran(in de context die het nu geplaatst wordt), en er zijn duizenden mensen die er in geloven, dus vertel mij niet dat het niet aangepast kan worden...het wordt zels gedaan waar ze bij staan. Komt dat door geloof of door mensen die zoals jou denken? Als... ik zeg als iedereen volgens de Islam zou leven zou er alleen maar goeds van terecht komen, maar door mensen die het geloof willen verwerpen wordt het verpest, maar dat boeit niet, want door mensen die het geloof verwerpen gebeurd dat niet alleen. Komt ook door de reactie van (extremistische) gelovigen erop... (verder niets persoonlijks hoor Na alle leed en hypocriete stellingen van religie wil jij nog de schuld bij mij leggen ook? Ik heb een persoonlijke levensfilosofie, waarin ik een zo goed mogelijk mens wil zijn...dat wil zeggen dat ik daar geen religie en bijbel voor nodig heb...en het werkt uitstekend. Er zijn genoeg volwassenen die zich bekeren, daar houdt het dus al op *zucht* hoezo blind, hoe geweldig je altijd weer een uitzondering tot een regel wil vestigen. KOm op, denk even na a.u.b. Veel mensen zijn goedgelovig en te bekeren, Hitler heeft het zelf gedaan bij zijn eigen land. De bijbel en koran zijn leuke propaganda affiches. Omdat de mens zo graag wilt neuken moet het geloof veranderd worden? Denk ook eens na over waarom AIDS zich zo snel verspreid en hoe het zo erg is geworden... Dit is ONgenuanceerd ZIEKELIJK dom gelul...ik stel voor je dat jezelf laat nakijken. Groetjes Ben(die dit wel had verwacht van Regalk, maar hem een hopeloos gehersenspoeld geval vind ![]() ------------------ Ik vind het best dat jij hetero bent zo lang je maar geen scheten laat, over tieten praat en aan je kruis loopt te krabben. [Dit bericht is aangepast door Demon of Fire (17-01-2002).]
|
Demon of Fire schreef:
Moeilijk he lezen ![]() Heel moeilijk, leg het me eens uit Onzin, het is erg makkelijk om de KOran zo te gaan interpeteren dat het jullie beter uitkomt en zeggen dat het dingen voorspeld. Achteraf gelul dus. Hetzelfde als met Nostradamus, achteraf gaan zeggen dat het dingen voorspelde door het zo te gaan lezen dat het uitkomt ![]() Als het van te voren wordt beweerd dan wordt er geen aandacht aan besteed en is het bullshit, als het achteraf wordt beweerd dan krijg je zo een opmerkingen als die jij geeft, terwijl het er toch écht staat, maar niet altijd even duidelijk. Ook kan het natuurlijk dat we altijd er al in gelooft hebben zonder er aandacht aan te besteden door het specifieke continu te melden aan wetenschappers/media whatever. Indoctrinatie, jou ouders geloven en daarmee jij dus ook...*zucht* gebruik eens je hersenen. Ik gaf een normale reactie op jouw tekstje en dan moet ik opeens mijn hersenen gebruiken? Jij vindt zeker gelovigen al bij voorbaat dom? Jij hebt het over onder de duim houden en niet over indoctrinatie. Onder de duim houden d.m.v Islam is niet mogelijk Denk je werkelijk dat iedereen zicht tot de letter aan de Koran houden, een heel groot deel niet, dus daar houdt het al op die o zo belangrijke religie. Je volgt het tot de letter of niet. Het is heel moeilijk om je aan alles te houden, maar dat wil nog niet zeggen dat je de Koran verwerpt of veranderd. Dat Jihad gedoe is anders een aanvulling aan de Koran(in de context die het nu geplaatst wordt), en er zijn duizenden mensen die er in geloven, dus vertel mij niet dat het niet aangepast kan worden...het wordt zels gedaan waar ze bij staan. Deze mensen misbruiken de islam, gebruiken het als een soort schild. Terwijl er vele moslims, en daarbij ook mensen die de Islam bestuderen zonder zelf moslim te zijn, blijven zeggen dat Jihad geen heilige oorlog is maar de strijd in jezelf. Dit soort mensen doen gewoon, maar passen niet aan. Na alle leed en hypocriete stellingen van religie wil jij nog de schuld bij mij leggen ook? ![]() ![]() Jij kan zeker niet lezen? Of om het op jouw manier te zeggen: gebruik je je hersenen niet? (har har har ![]() ![]() Ik heb een persoonlijke levensfilosofie, waarin ik een zo goed mogelijk mens wil zijn...dat wil zeggen dat ik daar geen religie en bijbel voor nodig heb...en het werkt uitstekend. Ik probeer een zo goed mogelijk mens te zijn, zo ook de moslims. En daarbij gebruiken ze de Koran, bij velen werkt het uitstekend *zucht* hoezo blind, hoe geweldig je altijd weer een uitzondering tot een regel wil vestigen. KOm op, denk even na a.u.b. Veel mensen zijn goedgelovig en te bekeren, Hitler heeft het zelf gedaan bij zijn eigen land. De bijbel en koran zijn leuke propaganda affiches. Oftwel; indoctrinatie is niet de enige methode om een geloof in stand te houden. Dit is ONgenuanceerd ZIEKELIJK dom gelul...ik stel voor je dat jezelf laat nakijken. Zou je er ook normaal op willen reageren? Groetjes Ben(die dit wel had verwacht van Regalk, maar hem een hopeloos gehersenspoeld geval vind ![]() Dank je, met vr. groet Hicham (die vindt dat demon of fire eerst zijn eigen kleppen af moet doen voordat hij iemand anders commandeert zijn kleppen af te doen) [Dit bericht is aangepast door RegaIk (18-01-2002).]
|
![]() |
RegaIk, ik vindt wel dat je je belachelijk goed voelt om je eigen geloof als 'het beste' te bestempelen. Net zoals Bennutje trouwens. Als je nou eens redeneert vanuit het feit dat ze allebei wel eens 'het ware geloof' zouden kunnen zijn, zou het een wat vriendelijkere discussie worden.
Ook dingen uit de wetenschap zijn niet te bewijzen. De evolutie is er een van. Niels (Die de opmerking van Ben over zijn laatste stukje niet helemaal begrijpt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat heb ik in ieder geval niet bedoeld in mijn posts, ik reageer gewoon op demon
|
![]() |
Als het van te voren wordt beweerd dan wordt er geen aandacht aan besteed en is het bullshit, als het achteraf wordt beweerd dan krijg je zo een opmerkingen als die jij geeft, terwijl het er toch écht staat, maar niet altijd even duidelijk. Ook kan het natuurlijk dat we altijd er al in gelooft hebben zonder er aandacht aan te besteden door het specifieke continu te melden aan wetenschappers/media whatever.
Je kunt alles lezen, als je wil dat het er staat. Interpeteren, zoals je het wil. Ik gaf een normale reactie op jouw tekstje en dan moet ik opeens mijn hersenen gebruiken? Jij vindt zeker gelovigen al bij voorbaat dom? Jij hebt het over onder de duim houden en niet over indoctrinatie. Onder de duim houden d.m.v Islam is niet mogelijk Ik het het over zowel indoctrinatie en onder de duim te houden. Het is heel moeilijk om je aan alles te houden, maar dat wil nog niet zeggen dat je de Koran verwerpt of veranderd. T'is het 1 of het ander...niet gaan klagen dat het heel moeilijk is... Deze mensen misbruiken de islam, gebruiken het als een soort schild. Terwijl er vele moslims, en daarbij ook mensen die de Islam bestuderen zonder zelf moslim te zijn, blijven zeggen dat Jihad geen heilige oorlog is maar de strijd in jezelf. Dit soort mensen doen gewoon, maar passen niet aan. Een verandering waar ze bij staan...dus het is toch wel mogelijk. Ik probeer een zo goed mogelijk mens te zijn, zo ook de moslims. En daarbij gebruiken ze de Koran, bij velen werkt het uitstekend Oftwel; indoctrinatie is niet de enige methode om een geloof in stand te houden. Gebruik maken de mensen hun goedgelovigheid in jouw voordeel, is ook een vorm van indoctrinatie. Zou je er ook normaal op willen reageren? Op zoiets niet nee! Dit meende ik echt!! Je moet het in een breder perspectief zien! Het is niet zo makkelijk te zeggen van moet je maar geen seks hebben. Die mensen hadden nog nooit van aids gehoord, en dan komen er in eens een stel blanken die ze absoluut niet (met alle recht, gezien de geschiedenis)vertrouwen, die hen vertellen dat ze een condoom moeten gebruiken....die mensen hebben nog nooit een t.v., gasfornuis etc. gezien(zijn tenslotte primitieve stammen) laatstaan een condoom. Daarnaast zijn er nog een stel priesters die (ze wel vertrouwen, religie werkt erg verblindend.) gaan lopen te raaskallen dat ze die dingen niet moeten gebruiken Dank je, met vr. groet Hicham (die vindt dat demon of fire eerst zijn eigen kleppen af moet doen voordat hij iemand anders commandeert zijn kleppen af te doen) Mijn excuses voor mijn vorige reply, die was wat overhaast en ondoordacht...hmm...dat is nog mogelijk bij mij! ![]() Maar dat is weer een lang verhaal...never mind! ![]() Ben altijd bereid mijn ongelijk toe te geven, wanneer de situatie er naar is...dus hierbij! ![]() Groetjes Ben(die een barstende koppijn heeft, of een hersenbloeding! ![]() ![]()
|
Je kunt alles lezen, als je wil dat het er staat. Interpeteren, zoals je het wil.
En wat als het er LETTERLIJK staat,d an hoef je niet te interpeteren ( ![]() Ik het het over zowel indoctrinatie en onder de duim te houden. Ah, dan houden we indoctrinatie erbij en onder de duim houden valt dan weg. Het is gewoon praktisch onmogelijk (als je de Koran op de voet volgt uiteraard) T'is het 1 of het ander...niet gaan klagen dat het heel moeilijk is... Kijk, iedereen doet wel wat fout. Het is onmogelijk geen zonden te maken, zelfs de profeet Mohammed (vzmh) zondde wel. Alle zonden en... hoe noem je dat "juiste dingen" zelfs ter grootte van een atoom worden meegeteld. Een verandering waar ze bij staan...dus het is toch wel mogelijk. De uitvoer is anders, de Koran blijft echter hetzelfde Gebruik maken de mensen hun goedgelovigheid in jouw voordeel, is ook een vorm van indoctrinatie. Er zijn ook mensen die zelf de Koran lezen Op zoiets niet nee! Dit meende ik echt!! Je moet het in een breder perspectief zien! Het is niet zo makkelijk te zeggen van moet je maar geen seks hebben. Sex voor het huwelijk en overspel zijn verboden volgens de Koran, als iedereen het alleen met zijn partner zou doen dan zou AIDS beperkt blijven tot een kleine groep Mijn excuses voor mijn vorige reply, die was wat overhaast en ondoordacht...hmm...dat is nog mogelijk bij mij! ![]() Maar dat is weer een lang verhaal...never mind! ![]() Ben altijd bereid mijn ongelijk toe te geven, wanneer de situatie er naar is...dus hierbij! ![]() ![]() Ben(die een barstende koppijn heeft, of een hersenbloeding! ![]() ![]() Gelieve eerst discussie afmaken eer je dood gaat ![]() ![]()
|
![]() |
En wat als het er LETTERLIJK staat,d an hoef je niet te interpeteren
Geloof ik niks van, want als het er letterlijk zou staan, dan zouden het complete kant en klare theorieen zijn. Dus het is altijd onderhevig aan interpetatie. Ah, dan houden we indoctrinatie erbij en onder de duim houden valt dan weg. Het is gewoon praktisch onmogelijk (als je de Koran op de voet volgt uiteraard) Onzin dat het onmogelijk is, als ik niet geloof in Arabische landen en niet de juiste kledingdracht draag en mij er niet netjes aan hou dat vrouwen en mannen apart moeten zitten, dan ben ik een ketter. Een outcast, dus indirect ben je verplicht in die wereld wel te geloven en je te houden aan de regels van de Koran. Dus onder de duim houden, bewust danwel onbewust. Kijk, iedereen doet wel wat fout. Het is onmogelijk geen zonden te maken, zelfs de profeet Mohammed (vzmh) zondde wel. Alle zonden en... hoe noem je dat "juiste dingen" zelfs ter grootte van een atoom worden meegeteld. Lekker makkelijk. Toch fout doen, en dan zeggen, van ach, iedereen doet wel eens wat fout. De uitvoer is anders, de Koran blijft echter hetzelfde Dat maakt het alleen maar erger. Er zijn ook mensen die zelf de Koran lezen Er zijn dan ook een heleboel mensen die geloof nodig hebben. Mijn biologische moeder b.v. (ben pleegkind) is christelijk, en zou absoluut niet zonder haar geloof kunnen leven. Dat geldt voor een heleboel andere mensen. Die een leidraad nodig hebben in hun leven. Sex voor het huwelijk en overspel zijn verboden volgens de Koran, als iedereen het alleen met zijn partner zou doen dan zou AIDS beperkt blijven tot een kleine groep Dat is verboden volgens jou Koran, maar ik geloof niet in jou koran, daarnaast heb ik je een eerder verhaal gegeven over hoe het zit daar in Afrika, reageer daar maar eens op. Ik hoef mij niet te houden aan de waarden en normen van jou koran, en bepaal zelf wel waar mijn grenzen liggen en waar niet. Als ik sex wil hebben met 10 andere mensen, dan is dat simpelweg mijn keuze, en dan zou daar niks mis mee zijn, wie ben jij om het te veroordelen. Sex is een onderdeel van het leven en als iemand er extra van wil genieten....so what! Groetjes Ben(die het zelf wel bij 1 partner zou houden, maar het wel zou respecteren van andere mensen ![]()
|
Geloof ik niks van, want als het er letterlijk zou staan, dan zouden het complete kant en klare theorieen zijn.
Dus het is altijd Ik heb nu even niet een voorbeeld, maar ik zal een voorbeeld (proberen) te zoeken die letterlijk in de Koran staat Onzin dat het onmogelijk is, als ik niet geloof in Arabische landen en niet de juiste kledingdracht draag en mij er niet netjes aan hou dat vrouwen en mannen apart moeten zitten, dan ben ik een ketter. Een outcast, dus indirect ben je verplicht in die wereld wel te geloven en je te houden aan de regels van de Koran. Dus onder de duim houden, bewust danwel onbewust. Dan is dat om politieke redenen, een echte moslim respecteert alle anderen om zich heen, want de niet-moslims kunnen zich nog altijd later bekeren Lekker makkelijk. Toch fout doen, en dan zeggen, van ach, iedereen doet wel eens wat fout. Ooit van intensie gehoord? Je neemt me nu veel te letterlijk, je moet niet denken "dat ik er schijt aan heb", zonden worden gemaakt, zonden zijn een probleem, en ik zeg niet "dat het toch gebeurd". Dat maakt het alleen maar erger. Ben ik het helemaal met je eens, iedereen ziet ons nu als vijanden en gevaarlijke terroristen (sorry, ik generaliseer) Er zijn dan ook een heleboel mensen die geloof nodig hebben. Mijn biologische moeder b.v. (ben pleegkind) is christelijk, en zou absoluut niet zonder haar geloof kunnen leven. Dat geldt voor een heleboel andere mensen. Die een leidraad nodig hebben in hun leven. Maar niet iedereen ![]() Dat is verboden volgens jou Koran, maar ik geloof niet in jou koran, daarnaast heb ik je een eerder verhaal gegeven over hoe het zit daar in Afrika, reageer daar maar eens op. En de genen die wel in de Koran geloven, zijn ook degenen die een condoom afraden, dus wat is het probleem? Overigens vind ik jouw verhaal een beetje verwarrend en vaag, ik kan er niet op reageren Ik hoef mij niet te houden aan de waarden en normen van jou koran, en bepaal zelf wel waar mijn grenzen liggen en waar niet. Als ik sex wil hebben met 10 andere mensen, dan is dat simpelweg mijn keuze, en dan zou daar niks mis mee zijn, wie ben jij om het te veroordelen. Sex is een onderdeel van het leven en als iemand er extra van wil genieten....so what! Dan moet je niet zeuren dat een ander afraadt een condoom te gebruiken omdat hij wel in de Bijbel gelooft
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |