Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 20:42
babygirl
babygirl is offline
Ik weet niet of iemand van jullie dit al heeft meegemaakt zelf vind ik het raar. Ik had vroeger (nu niet zoveel meer) echt wel het gevoel alsof ik niet leefde het was net alsof ik geen gevoelens meer had weet je wel ik zat bvb in de keuken maar had er echt geen besef van dan dacht ik van zit ik hier nu echt of droom ik het. Nou was dat wel een tijdje dat ik mezelf heel veel ging vergelijken met anderen en mezelf te min vond maar tis eigenlijk wel heel raar ik vond het heel vervelend. Dan plots werd alles weer normaal maar dan kwam die vraag weer van is dit nou mijn leven sta ik hier nu echt enzo. Heel raar ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel want ik heb er echt wel een tijdje over nagedacht of ik dit hier zou neerschrijven. Heb het toch gedaan zijn er nog mensen die dit gevoel al eens gehad hebben?
xxx
Een belgisch meisje!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2002, 00:56
soulless
soulless is offline
Ik begrijp het best.Het leven is heel raar eigenlijk, het hele bestaan is zo vaag. Dat kan je soms heel hard schoppen.

Als je zin hebt zou ik eens iets van Sartre gaan lezen...
Oud 18-01-2002, 13:42
Pooh's Angel
Pooh's Angel is offline
Ik heb dat tegenwoordig tamelijk veel!!
Maar ja... Als je dat dan tegen iemand zegt dan lachen ze eens en dan lach je maar mee!
Want anders denken ze nog da ge psychologische hulp of zo nodig hebt!!!

Ik hoop dat ik nog een reactie krijg!!!

Dikke knuffels, ~Pooh's Angel~
Oud 18-01-2002, 19:36
babygirl
babygirl is offline
Ja bij mij is het ook zo ik ben altijd bang als ik het tegen iemand zal zeggen dat ze me raar zullen bekijken alsof ik gek ben. Ik heb het eenmaal gezegd tegen een vriendin en die begreep me niet. En zou je me even kunnen uitleggen wat dat van sarkre is of zo? Alvast bedankt voor jullie reacties dan weet ik al dat ik de enige niet ben!
xxx
Een belgisch meisje!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 20:44
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ik begrijp het best.Het leven is heel raar eigenlijk, het hele bestaan is zo vaag. Dat kan je soms heel hard schoppen.

Als je zin hebt zou ik eens iets van Sartre gaan lezen...
Of Descartes' meditaties, hoe hij met het droomargument inbegrepen de werkelijkheid kan verklaren. Is wel een beetje gedateerd .
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 14:42
ducky
ducky is offline
ja, ken ik wel...
maar meer dat ik het idee heb dat ik in een film speel... dat alles toch maar van hoger hand bedacht is (beetje het Wereld van Sofie idee, wat ik dan ook een heel mooi boek vond)
Het maakt dus echt niet uit wat je doet... het is toch al voor je verzonnen... (hiermee doel ik niet op het lot enzo...!)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 21:16
Mabo
Mabo is offline
Het leven is ook eigenlijk een film. Er zijn veel dingen voorbestemd, zoals dingen vastsataan in een script. Alle gebeurtenissen en personages die meespelen in onze film komen bewust voor op een bepaalde tijd en plaats om een bepaalde interactie teweeg te brengen. Deels kun je ook zelf richting geven aan het proces omdat je ook regisseur van je eigen leven bent en door keuzes te maken een bepaalde weg in kan slaan en op basis daarvan een bepaalde richting in het leven kan volgen.
Reageren

Regels voor berichten