Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vecht alle klinklare onzin tegen. Maar sommige dingen interesseren mij. Onze opvoeding, wetenschap en Parapsychologie.
http://www.psipog.org/cgi-bin/show.cgi?pmedia
|
![]() |
Ik kan de sceptische en kleinerende houding van sciëntofielen tegenover dingen die de wetenschap tegenspreken ook niet echt uitstaan.
Het is kortzichtig dingen uit te sluiten waar geen echte bewijzen tegen zijn. Maar zeggen we het zo: het is een fase. Eeuwen en milennia lang heeft het grootste deel van de mensheid alles met mythologieen en spiritualiteiten geprobeerd te verklaren. Nu hebben we verbazingwekkend snel inzicht in de wetenschap gekregen en omdat we door de wetenschap bijna alles kunnen verklaren vertrouwen we de wetenschap. We zijn hierdoor in het andere extreem omgeslagen waar we alles met de wetenschap trachten te verklaren en dingen die de wetenschap tegenspreken gewoon uitsluiten. Maar in de wetenschap hoeft niet alles waar te zijn, zij is tenslotte ook maar op onzekere feiten als tijd gebaseerd.. Een wetenschap die dingen als spiritualiteit uitsluit zal nooit alles kunnen verklaren en een spiritualiteit of religie die andere dingen zoals wetenschap uitsluiten zal nooit dicht bij de werkelijkheid komen. Maar op den duur krijgen we hier wel inzicht in, daarom noem ik het ook maar een 'fase'. We moeten leren niets uit te sluiten en alles waar bewijzen voor zijn te bevestigen. Er hoeft niet één waarheid te zijn, het ligt er allemaal aan hoe je het bekijkt.
||||||
![]() |
Citaat:
Want ik kan wel zeggen dat eekhoorns bestaan, en jij kunt nooit bewijzen dat het niet zo is. Ja, dat schiet lekker op. Het is dan aan jou om te bewijzen dat mensen helderziend zijn etc. Citaat:
Citaat:
Diezelfde onzekere feiten die jij graag noemt...zoals tijd...dat is onzin. Want diezelfde onzekere toestanden hebben er wel voor gezorgd dat jij over een magnetron, sattelieten, computers, internet etc. beschikt...dus zullen we dat onzeker maar weer gauw omslaan tot zeker. Want aangezien ik met diezelfde theorieen dingen kan verklaren waarom ze gebeuren en vooral hoe ze gebeuren. Zo lang ik over bepaalde fysische waarden beschik, kan ik bepalen hoe snel een kogel van een toren afvalt b.v. Citaat:
Citaat:
Sprititualiteit is eerder een fase, de afgelopen eeuwen, zijn de ene na de andere goden verschenen en verdwenen, het ene phenomeen weer populairder dan het andere en het 1 verdwijnt weer tot het 'in' is etc. Wetenschap is blijvend, tuurlijk sommige theorieen worden vervangen door een betere...dat is het leuke, ze leren van hun eigen fouten en gaan gerust weer verder....als er weer eens wordt bewezen dat iemand een oplichter is binnen het spirituele wereldje, dan zijn er genoeg andere mensen die de taak weer opnemen...ze leren niet en gaan gewoon verder met het oplichten van mensen. Daarom wordt astrologie ook niet tot de wetenschap gerekend...zie eerder geschreven stukjes van mij. Groetjes Ben(die niet aan die onzin meewerkt ![]()
||
Citaat:
[/QUOTE] |
![]() |
|
Ik denk toch dat meer wetenschappelijk ingestelde personen hier voorbij de bovenste laag van het occulte/paranormale moet kijken want ik lees bijna alleen maar cliche's.
Ik heb een kleine vermoeden dat paranormale gaven wel degelijk mogelijk zijn maar niet bewijsbaar omdat ze a) oncontroleerbaar zijn en b) onbetrouwbaar -- maar wel waarneembaar. Wat geeft mij het vermoeden? De wetenschappelijke theorie van de Einstein-rosen Bridge; Wormholes. Waar de Wetenschap geinteresseerd is voor het afleggen van enorme afstanden snap ik niet dat het ook kleine afstanden zou kunnen afleggen, binnendoor, naar objecten/plekken/etc. Een soort mentale wormhole terwijl De Wetenschap alleen geiteresseerd is in een Fysieke.
|
Trouwens, Sheldrake is niet echt succesvol in overtuiging of geloofwaardigheid:
http://www.findarticles.com/cf_dls/m.../article.jhtml Ganzfield is altijd al interesant geweest maar niet meetbaar -- Er werd geen ESP waargenomen in de ruimte, vandaar mijn Einstein-Rosen Theorie.
||
Citaat:
![]() Als er nou wat meer concrete voorbeelden zouden zijn in deze thread, dan zouden we daarover kunnen discussiëren. Anders blijven we generaliseren.
|
Het Paranormale zal denk ik toegekend doormate van een soortIntelligentie en IQ-rating, dit zal verschillen per persoon (als het zou bestaan).
Niet iedereen zal het even krachtig hebben, plus het feit dat het onbetrouwbaar is. [Dit bericht is aangepast door legatus (22-01-2002).]
||
Citaat:
bij mensen die beweren dat ze voorwerpen kunnen bewegen of verplaatsen met geest-kracht (telekinese dus) is echter vaak 50 tot 250 maal meer hersenactiviteit in de kleine hersenen te meten. dus het paranormale zit iig niet in de hersenschors. |
![]() |
|
lees het eens goed, Kenny. Ik zeg dat het met een puntensysteem als het IQ vergeleken zou kunnen worden. Dat het niks met IQ te maken heeft weet ik ook wel.
Dit in betrekking tot mijn wazige reactie op een andere reactie waar word gesteld dat als "paranormaal bestaan, is het dan nog wel paranormaal". Ja, dat is gewoon een benaming. [Dit bericht is aangepast door legatus (22-01-2002).]
|||
![]() |
Er zijn 16 types mensen.
Als je het type weet kan je een hele rij gedragseigenschappen zo aan een mens toeschrijven. Op www.123test.nl zie je ergens bij de persoonlijkheids testen een MBTI test staan. Doe die maar eens en je zal zien dat de uitkomst precies klopt. Een 'waarzegger'kan door wat oefenen zien aan houding, kleding, reacties etc. zien met wat voor type hij/zij te maken heeft. En zo kan diegene met gemak raden hoe je bent. En als types zoals kenny dat onzin vinden moeten ze die test maar eens doen. Citaat:
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat mensen paranormaal kunnen zien omdat we gewoon geen orgaan voor die functie hebben. Als we voorwerpen willen bewegen of lepels willen buigen met onze geest moeten we een soort van golven of what ever kunnen uitstralen. Het enige wat een mens uitstraalt is hitte straling in beperkte mate en ongeconcentreerd. En iedereen die beweert dingen te kunnen bewegen valt door de mand. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|