Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 11:45
PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Ik weet niet of dit al eens eerder in een topic hier is geweest, anders mag hij ook wel dicht, maar ik zag dit vandaag op AD.nl staan..:

"Een christelijke basisschool in het Twentse Borne heeft aangifte gedaan tegen twee gezinnen die hun kinderen thuis houden. Volgens de ouders, die zich bekeerd hebben tot het Efraim Genootschap, is het einde der tijden nabij en heeft het geen zin meer de kinderen in de laatste maanden van hun leven onderwijs te laten volgen. Zelf hebben ze hun banen opgezegd. Maandag probeert de schooldirectie de ouders in een gesprek op andere gedachten te brengen."

Terecht of niet omdat deze mensen hierin geloven?
Ik zelf vind het nogal ver gaan om hiervan zo overtuigd te zijn, omdat zij als het niet zo is, de toekomst van hun kinderen misschien wel verzieken... Jullie mening!
Oud 25-01-2002, 12:00
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Die mensen zijn simpelweg gehersenspoeld...en moeten psychische hulp hebben en die kinderen ook.

Groetjes
Ben(die zoiets niet kan bevatten dat iemand daar in trapt
Oud 25-01-2002, 12:03
Isa
Isa is offline
ik dacht dat die efraims dachten dat de wereld al vorig jaar november zou vergaan.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 13:01
soulless
soulless is offline
Ja dat blijven ze uitstellen he? Omdat het steeds niet gebeurt. Ach gut, wie is hier nog meer zo zat van religie?

Het is dat ik dan nog een aantal overtuigingen over waardigheid en vrijheid heb maar anders zou ik zo langzamerhand toch echt voor stellen om alle religieuze mensen dan maar te steriliseren *zucht*
Oud 25-01-2002, 13:41
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Volgens mij trekken die lui gewoon elke maand een nieuwe datum
Oud 25-01-2002, 14:00
PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Volgens mij trekken die lui gewoon elke maand een nieuwe datum
JAAA! Zo blijft het spannend! "En dit jaar wordt het.... september! Als u nu 5 Bingokaarten volhebt: Gefeliciteerd! U maakt kans op een prachtige wereldondergang voor 3 personen!"

Oud 25-01-2002, 14:04
Verwijderd
Erg kwalijke zaak dit. Dat volwassen, rationele en verantwoordelijke mensen hun eigen leven willen verneuken door zo'n dom idee aan te hangen, dat is hun probleem. Maar die kinderen hebben eigenlijk nog geen eigen wil, die praten na wat hun ouders hun ingeven. Het zou eeuwig zonde zijn als die kinderen later volwassen zijn (als de wereld dan nog bestaat) en ze denken bij zichzelf: ik was liever naar school gegaan, maar mijn ouders wilden het niet. Daar creeër je ook alleen maar haat mee.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Erg kwalijke zaak dit. Dat volwassen, rationele en verantwoordelijke mensen hun eigen leven willen verneuken door zo'n dom idee aan te hangen, dat is hun probleem.
daar spreekt de rationele linkerhersenhelft weer met zijn misplaatste superioriteitsgevoel.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:43
soulless
soulless is offline
Nix misplaatst. Hij is gewoon superieur. Zonder linkerhersenhelft waren we nooit ergens gekomen. Zonder geloof wel.
Oud 25-01-2002, 22:42
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Als ze steeds maar blijven uitstellen zou je toch verwachten dat er een lichtje gaat branden....

Maar eigenlijk mag er volgens mij niet geprobeerd worden om ze op andere gedachten te blijven, het is tenslotte hun geloof en wij hebben geloofsvrijheid en dergelijke...
Oud 26-01-2002, 00:17
Hannibal
Hannibal is offline
Als ze daar gelukkig van worden, niks aan doen.
Wij hebben er toch geen last van dat die mensen gehersenspoeld zijn? Zij zelf ook niet. Ze zouden zich alleen maar ongelukkig voelen als ze erachter kwamen dat het zo is. Als het zo is.
Oud 26-01-2002, 03:20
Euforian
Euforian is offline
Citaat:
PsYGoTHiC schreef:
Ik weet niet of dit al eens eerder in een topic hier is geweest, anders mag hij ook wel dicht, maar ik zag dit vandaag op AD.nl staan..:

"Een christelijke basisschool in het Twentse Borne heeft aangifte gedaan tegen twee gezinnen die hun kinderen thuis houden. Volgens de ouders, die zich bekeerd hebben tot het Efraim Genootschap, is het einde der tijden nabij en heeft het geen zin meer de kinderen in de laatste maanden van hun leven onderwijs te laten volgen. Zelf hebben ze hun banen opgezegd. Maandag probeert de schooldirectie de ouders in een gesprek op andere gedachten te brengen."

Terecht of niet omdat deze mensen hierin geloven?
Ik zelf vind het nogal ver gaan om hiervan zo overtuigd te zijn, omdat zij als het niet zo is, de toekomst van hun kinderen misschien wel verzieken... Jullie mening!
Nou kijk .. die ouders voelen dat er iets aan breekt ... ook al is het niet de einde der tijden het is wel 2012, binnenkort ! In 2012 hoort iedereen bewust te zijn en bevrijd van al het "lijden" ! Anders kijk je eff op www.lightworkerstempel.com .. snap je wel wat ik bedoel !

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 03:23
Euforian
Euforian is offline
ik bedoel... waarom zou je naar school gaan als je dit krijgt ?... Totale waarheid en ultieme bewustzijn.. daar zijn we toch op zoek in het leven ??? .. de rest doe je omdat je domweg niet beter weet !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten