Advertentie | |
|
![]() |
|
er zijn veel mensen die in iets moeten hopen of dat ze niet zonder kunnen
ze moeten iets hebben om zich aan vast te houden dus krijgen we lekker veel depressies en al ben ik totaal anti-christen toch moet ik zeggen dat in alle geloven regels zijn die tegewoordig er wel moeten zijn zonder geloof = moorden, plunderen, ... al zou het meer men wereld zijn maar ja ik besef zelf dat het niet zo kan zijn |
![]() |
|
![]() |
Mensen zijn nu eenmaal jaers dus we zullen altijd oorlogen blijven voeren.
Op korte termein is het zeker een oplossing maar op lange termein denk ik niet omdat mensen zich dan superieur gaan voelen boven anderen en dan gaan de oorlogen misschien niet meer over godsdienst maar wel weer over van welk ras je afstampt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
als iedereen zou stoppen met geloven dan zou na een jaar in ieder geval iedereen zijn doodgegaan aan de stress... als je echt helemaal NERGENS meer in zou geloven, zelfs niet in zelfmoord, dan ben je volgens mij zelfs kwartiertje later dood maar dat baseer ik niet op feiten ofzo want dat valt nauwelijks te onderzoeken... 't mag in ieder geval wel ff duidelijk zijn dat het dan niet meer zo goed met je gaat
![]()
|
![]() |
Grote conflicten gaan inderdaad niet om geloof... Dat gaat geen enkel conflict.
Wel weten machtshebbers uitermate goed gebruik te maken van geloof en nationalisme, de twee ultiem katalysatoren in oorlogen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Neuh, zichzelf. Als ze dat zonder staat konden hadden ze dat ook wel gedaan.
Tenminste dat vind ik. Deregelijke leiders zijn gewoon machtsgeil en zullen handig gebruik maken van religie, onderbuikgevoelens etc. Beetje Pimmetje achtig, alhoewel ik betwijfel dat hij een oorlog zal starten. Nou ja, war on drugs dan m,isschien ![]()
||
Citaat:
b: ik denk "NATUURLIJK NIET!" das toch niet de enige reden om te vechten. (think before you act)
||
![]() |
Citaat:
Ehm dat lijkt me duidelijk. De leiders zitten achter hun eigen winst en macht aan. Om grote groepen mensen voor hun plannen te mobiliseren gebruiken ze methoden waarmee makkelijk menigten te manipuleren zijn. Geloof en nationalisme doen het heel goed. Bewijs? Ehm, recente terroristische aanslagen. Oorlog op de Indonesische eilanden. Kruistochten. En je kunt zelf vast nog wel veel meer in dit rijtje plaatsen. Ik heb bovendien het gevoel dat je mn eerdere posts in deze draad niet hebt gelzen want daar sloeg het direkt op terug. Bovendien heeft Ben onlangs een stukje gepost over 'The Failure of Christianity', daarin wordt het misbruik van geloof en dan vooral het christendom best goed uitgelegd. En ja, geloof, wat moet ik er nou van zeggen. Er valt gewoon niet met die mensen te discussieren. De ene keer moet ik weer met bewijs komen, de andere keer is het het woord van God en hoeven ze zelf dus nix te verantwoorden, heel vermoeiend.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |