Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2002, 18:22
Saltwater
Saltwater is offline
Wie van jullie doet de opleiding SPH (waar?) en kan mij vertellen of je ook echt met creatieve dingen bezig bent??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2002, 20:23
Perfectwoman
Perfectwoman is offline
Ik zit (nog) niet op de opleiding... maar ben gisteren naar een open dag voor de sph in Zwolle geweest op het Windesheim. Je krijgt in het eerste jaar behoorlijk veel muzische (creatieve vakken). Op het Windesheim zijn het er 8: drama, muziek, handvaardigheid, tekenen, fotografie en beeldvorming, en dus nog 3 die ik nu zo snel even niet weet. Bij deze vakken gaat het volgens de voorlichters niet om de kwaliteit van dat wat je maakt maar meer om wat je met deze vakken kunt bereiken... Het leek mij een hele leuke opleiding in ieder geval. Heel veel stages, die al heel snel beginnen! Als je nog meer wilt weten moet je maar mailen: perfectwoman43@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 16:03
iamre18
iamre18 is offline
Ik doe de opleiding SPH te windesheim in zwolle; ik zit in het 2e jaar.
Je gaat binnen de opleiding zeker weten met muzische vakken
aan de slag("creatieve vakken"). Hier wordt best wat aandacht aan besteed; muzisch agogische middelen behoren tot een deel van je behandelingsmogelijkheden tot de cliënten, als je het werkveld in gaat. Die creatieve vakken zijn voor de SPH'er dus best essentieel. De creatieve vakken die je zult krijgen in het 1e jaar in iedergeval; Sport, spel, drama, tekenen, handernabeid, taalexpressie, muziek en audiovisuelemiddelen(fotografie voornamelijk, maar ook videocamera). In het 2e jaar heb ik op het moment alleen handvaardigheid. Verder zijn er ook nog allerlei mogelijkheden op het creatieve vlak binnen de keuzemodules die je vrijwillig kunt volgen voor je vrije studiepunten.(je profileringspunten).

Ik weet niet of je verder al gekeken hebt naar andere mogelijkheden, maar Creatieve therapie heb je ook nog. Dit is nog weer een heel stuk meer gericht op het creatieve vlak.
Ik zit er over na te denken om misschien over te switshen naar deze opleiding omdat ik nog meer met het creatieve aan de slag wil.(maar dat doe je op de SPH ook best wel wat!)

Als je nog meer wilt weten, neem dan maar contact met mij op.
mail: mar_boot@hotmail.com, tevens mijn msn adres
Oud 25-11-2002, 20:34
Saltwater
Saltwater is offline
Ik ben naar een open dag van creatieve therapie in Nijmegen geweest. Leek (lijkt) me echt heel erg leuk! Maarrrrrrrrrr.......... Ik heb ook de lijst gezien met criteria voor de selectie (ik zou muziek willen doen) en daar voldoe ik gwoon niet aan, veeeeeeeelste streng!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 11:27
Kl@proosje
Kl@proosje is offline
Ok, ik heb dus SPH in Nijmegen gedaan....op de HAN
En, ik kan je 1 ding verzekeren; je bent daar SUPERVEEL bezig met creatieve vakken...dat is namelijk de reden geweest dat ik ermee ben gestopt!
Ik had er gewoon genoeg van om continu te kleien, tekenen, toneel spelen etc. etc.

Je moet echt een keer in Nijmegen gaan kijken als je graag creatief bezig bent, het is een van de 3 SPH's in nederland die echt mega creatief zijn is mij verteld...

Ohja, als je besluit naar nijmegen te gaan...ik heb nog een (nieuw) compleet boekenpakket eerste jaar thuis liggen (heeft me ruim 350 euro gekost) dus als je daar interesse in hebt, laat t me ff weten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 22:12
mood indigow
mood indigow is offline
is die in amsterdam( hogeschool van amsterdam) ook zo creatief?
want daar wil ik graag heen.. en dat creatieve lijkt me erg leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten