Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2001, 14:37
Klager
Klager is offline
Hoi,

ik kreeg het volgende stukje over e-mail:

Citaat:
Ever wonder...
Why a nun can be covered from head to
toe and she's respected for devoting herself
to God, but when a Muslimah (muslim woman) does
that, she's "oppressed"? Why a Jew can grow a
beard and he's just practicing his faith, and
when a Muslim does that, he's an extremist? When
a western woman stays at home to look after the
house and kids she's sacrificing herself and doing
good for the household, but when a Muslim woman does so,
she "needs to be liberated"? Why is it that
when a child dedicates himself to a subject,
he has potential, and when a child
dedicates himself to Islam, he is hopeless?
When a Christian kills someone,
religion is not mentioned, (i.e.: Ireland and the IRA)
but when a Muslim is charged with a crime, it's Islam
that goes to trial? But then again, why is
it after all that, Islam is still the fastest growing
religion in the world ????? .....

THINK ABOUT IT !!!!!!!
Wat vinden jullie daarvan?
Zijn jullie het daar mee eens?

(of mag ik dat nu niet posten omdat het copy & paste is?)
Advertentie
Oud 11-06-2001, 15:05
Prada
Prada is offline
Tuurlijk mag dit...Ik dacht er over nagedacht...Heb ik al eerder gedaan...En het klopt helemaal wat hier staat...Alleen is het wel erg generaliserend, maar over het algemeen is het waar...Maar natuurlijk is het logisch te verklaren...Dit beeld van moslims is het beeld van de westerse wereld...Logisch...De westerse wereld heeft altijd al problemen gehad met de islamitische wereld...Dat nonnen wel gerespecteerd worden heeft er mee te maken dat zij een onderdeel zijn van de westerse wereld...Dus wordt het automatisch goedgekeurd...
Oud 12-06-2001, 08:14
waarheidwaar
waarheidwaar is offline
volledige onzin

want als een domine een fout maakt dan zeggen ze dat het christendom hypocriet is.

en als ik zeg dat je alleen het eeuwige leven kunt krijgen door in Jezus te te geloven dan zeg je ook dat ik ee extremist ben!
Oud 12-06-2001, 08:16
Xtreem
Xtreem is offline
Het punt is, Christelijke vrouwen KIEZEN om thuis te blijven.... Moslim vrouwen hebben die keuze niet.... DAAR zit het verschil....
Oud 12-06-2001, 10:44
Joël
Joël is offline
Citaat:
Klager schreef:
but when a Muslimah (muslim woman) does
that, she's "oppressed"?
Ik heb me hier nog NOOIT over uitgesproken. Ik heb veel respect voor Muslimah's die hoofddoekjes dragen. Alleen wel jammer dat er zoveel vrouwen in de arabische wereld lijden aan ziektes die veroorzaakt worden door vitamine D tekort.

Citaat:
Klager schreef:
Why a Jew can grow a
beard and he's just practicing his faith, and when a Muslim does that, he's an extremist?
Heb ik nooit gezegd.

Citaat:
Klager schreef:
When
a western woman stays at home to look after the
she "needs to be liberated"?
Het gebeurt in onze westerse samenleving gewoon steeds meer dat vrouwen geen huisvrouw meer worden. Maar in die cultuur is dat dus veel minder. Ik denk gewoon een cultuurverschil. Heeft nix met religie te maken. (kweet althans niet wat de Koran van emancipatie zou vinden).

Citaat:
Klager schreef:
and when a child
dedicates himself to Islam, he is hopeless?
Heb ik dat gezegd?

Citaat:
Klager schreef:
religion is not mentioned
Oh nee? Hoor je op het nieuws, als het over Ierland & de IRA enz. gaat, nooit de woorden "protestant" en "katholiek" vallen?!?!

Citaat:
Klager schreef:
Islam is still the fastest growing
religion in the world ?????
Heb je ook een bron? Waar is het op gebaseerd? (Cijfers?)(ik geloof je wel hoor, maar gewoon uit interesse).
Oud 12-06-2001, 11:26
Optima
Optima is offline
Citaat:
When a western woman stays at home to look after the
she "needs to be liberated"
reality check: in de moslimlanden zijn strenge voorschriften over hoe te gedragen als vrouw in het openbaar. De meeste vrouwen moeten een hadjeb dragen (zwart gewaad) en geen omgang hebben met mannen hebben. Kijk naar de Taliban, die de vrouw een minderwaardige posite toesijst terwijl in de Islam man en vrouw gelijk aan elkaar zijn

Citaat:
religion is not mentioned, (i.e.: Ireland and the IRA)
but when a Muslim is charged with a crime, it's Islam
that goes to trial?
een woord: JIHAD

de heilige oorlog die moslims behoren te voeren om het woord allah te verspreiden. Ieder lijk dat zorgt voor gebiedsuitbereidingis gerechtvaardigd. het is gerechtvaardigd te doden, dat zie ik nog niet in het christendom terugkomen.

Citaat:

But then again, why is

snelle groei van bevolking, gestimuleerd door Islam, door oorlogen gebiedsuitbereiding, dus bepaald niet door POPULARITEIT

[Dit bericht is aangepast door Optima (12-06-2001).]
Oud 12-06-2001, 20:04
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
In vergelijking met wat het Christendom aan misdaden heeft begaan kan de Islam hier nog een puntje aan zuigen.
Zie hier een, beknopte, opsomming:
1. de eerste (broeder) moord in de Bijbelse geschiedenis werd door Kain begaan
2. De Kruistochten tegen de Islam kan worden gezien als de eerste vorm van Internationale Terrorisme (hoezo is terrorisme gerelateerd aan de Islam?)
3. de Inquisities: welk onder aanvoering van de Katholieke Kerk ( Pauselijke Encycliek !!!!!) werden uitgevoerd.
4. heksenprocessen (wie beweert ook alweer dat de Islam vrouwen onderdrukt ??)
5. wat dacht je van de slavernij ?
6 de Holocaust !

Dit is maar een kleine opsomming van misdaden begaan door of in naam van het Christendom. Kijk eerst even naar het Christendom en geef dan pas een oordeel over andere religies.
Oud 12-06-2001, 22:45
Klager
Klager is offline
Okay Joël, jij je zin.
Ik was aan het generaliseren... of eerder het stukje
Oud 12-06-2001, 22:47
Klager
Klager is offline
Citaat:
Xtreem schreef:
Het punt is, Christelijke vrouwen KIEZEN om thuis te blijven.... Moslim vrouwen hebben die keuze niet.... DAAR zit het verschil....
Dat is cultuur, niet geloof
Oud 12-06-2001, 22:47
Klager
Klager is offline
Citaat:
waarheidwaar schreef:
en als ik zeg dat je alleen het eeuwige leven kunt krijgen door in Jezus te te geloven dan zeg je ook dat ik ee extremist ben!
Nee hoor, ik heb nog nooit iemand voor extremist uitgescholden
Oud 13-06-2001, 07:37
Joël
Joël is offline
Citaat:
Hell Spawn schreef:
In vergelijking met wat het Christendom aan misdaden heeft begaan kan de Islam hier nog een puntje aan zuigen.
Zie hier een, beknopte, opsomming:
1. de eerste (broeder) moord in de Bijbelse geschiedenis werd door Kain begaan
Phwahahaha!! Ik kom niet meer bij! WHOEI!! Ik ga d'r niet eens op in. Mensen die met dit soort dingen komen om de Bijbel zwart te maken zitten vast in hun gedachtenwereldje. Ik vind het eigenlijk best zeilig.

You can't escape your thinkin'

Citaat:
Hell Spawn schreef:
(hoezo is terrorisme gerelateerd aan de Islam?)
Hallo? Hoor je wel wat je zegt? Je doet het nu zelf!! Kruistochten heb ik niets mee te maken gehad.

Citaat:
Hell Spawn schreef:
heksenprocessen
Is de Bijbel het daar mee eens? Ik denk het niet. Had ik er voor mijn geboorte nog iets aan kunnen doen?

Citaat:
Hell Spawn schreef:
wat dacht je van de slavernij ?
BLAAAAT

Citaat:
Hell Spawn schreef:
de Holocaust !
Zie nummertje 1.
Oud 14-06-2001, 12:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Klager schreef:
Dat is cultuur, niet geloof
Dus dan mag t ineens?
Oud 14-06-2001, 14:27
Klager
Klager is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dus dan mag t ineens?

nee, maar daarmee wil ik zeggen dat die argument niet goed is
Oud 14-06-2001, 14:35
tampaszta
tampaszta is offline
Citaat:
Xtreem schreef:
Of dat nou wel of niet zo is, wij hebben het recht niet om daarover te oordelen en te spreken van bevrijding van zulke vrouwen.

Oud 14-06-2001, 22:29
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Xtreem schreef:
Ohw ja? dan weet jij meer dan mij, tegenwoordig werken moslimvrouwen net zo goed als mannen en dat is een kwestie van cultuur niet van geloof.
En dan vraag je of het dan wel opeens goedgekeurd mag worden, maar dat doet er hier niet toe want we hebben het nu over geloof en niet over cultuur.
Oud 29-06-2001, 19:26
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Xtreem schreef:
Sinds wanneer kun jij hun gedachtes lezen? Of heb je een enquete gehouden onder alle moslimvrouwen?
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 29-06-2001, 19:34
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Heb je ook een bron? Waar is het op gebaseerd? (Cijfers?)(ik geloof je wel hoor, maar gewoon uit interesse).
www.cnn.com/WORLD/9704/14/egypt.islam/index.html

Dit bericht is overigens vier jaar oud.Dus het zullen er onder tussen wel meer geworden zijn
Vertaling:

Snelgroeiende islam wint bekeerlingen in het Westen
Bericht van 4 april 1997

Door correspondente Gayle Young

Caïro (CNN) -In de haven van Suez- en in rest van de islamitische wereld- viert men de Hajj, de bedevaart naar de heilige stad Mekka.

"Dit is een vreugdevolle dag en de beste dag uit iemands leven", zei bedevaartganger Husayn Sulayman Husayn. "Het is alsof ik wedergeboren ben".

Miljoenen moslims van over de gehele wereld zullen deze week naar Mekka komen voor de jaarlijkse religieuze gebeurtenis. Ze lopen de Ka’aba rond, een heiligdom dat een zwarte steen bevat.

Het is een islamitisch gebod voor iedere moslim -die het zich kan veroorloven- om in ieder geval eens in zijn leven deze pelgrimage te maken. Het is één van de vijf hoofdplichten van de islam.

De eerste plicht is te getuigen dat er geen God is dan Allah en dat Mohammed zijn gezant is. Moslims moeten verder vijf keer per dag bidden, aalmoezen geven aan de armen en vasten tijdens de daguren van de heilige maand ramadan. Wanneer een kanon het sein geeft dat de zon onder is gegaan tijdens de ramadan, breken moslims in Caïro hun vasten samen met vrienden en familie, waarbij ze dikwijls arme mensen uitnodigen om de maaltijden samen mee te delen.

De snelst groeiende religie
De op het christendom na grootste religie ter wereld, de islam, is tevens de snelst groeiende. In de Verenigde Staten bijvoorbeeld is tachtig procent van de meer dan 1.200 moskeeën de laatste twaalf jaren pas gebouwd.

Sommige onderzoekers merken de opkomende islamitische opleving op vanwege het feit dat de islam zich vestigt in vele traditionele christelijke gemeenschappen.

De islam heeft bekeerlingen afkomstig uit allerlei verschillende levensbeschouwingen, in de V.S. zijn deze vooral van Afrikaans-Amerikaanse komaf. Voormalig NAACP voorzitter Benjamin Chavis, die zich onlangs bij de Nation of Islam aansloot, verpersoonlijkt deze trend.

"In samenlevingen waar minderheden gediscrimineerd worden is de kans groot dat ze door de islam worden aangetrokken", zei Waleed Kazziha van de Amerikaanse Universiteit te Caïro.

Vele gematigde islamitische landen zoals Turkije en Egypte worden zo langzamerhand conservatiever.

Twee decennia terug waren er weinig Egyptische vrouwen uit de middenklasse die het hoofd met sluiers en hoofddoeken bedekten. Nu worden de winkelcentra die islamitische kledij adverteren door hen overspoeld.

De verschuiving richting islamisme baart menigeen in de seculiere wereld zorgen, een angst die tot uiting komt wanneer splintergroepen westerlingen als doelwit uitkiezen voor hun gewelddadige acties.

Islam versus het Westen
Maar de meeste geleerden getuigen dat de extremisten een zeer kleine minderheid vertegenwoordigen en dat de meerderheid van de moslims zich vasthouden aan de principes van de Koran, die vrede en tolerantie predikt.

"De islamitische wereld is als iedere andere samenleving die we in de geschiedenis gekend hebben", zei Kazziha. "Je zou kunnen zeggen dat het goede, slechte en lelijke elementen heeft".

Gesticht in 622 A.D., behoort de islam tot de jongere wereldreligies. Maar in de ogen van de niet-moslimse wereld ziet het er weinig flexibel uit. Botsingen tussen de islamitische geloof en de westerse invloed treffen we overal ter wereld aan.

In de islam, in tegenstelling tot de westerse overtuigingen, hebben de rechten van de gemeenschap de prioriteit boven de rechten van het individu. Vrouwen worden voornamelijk gezien als huisbewaarsters en de religie oefent grote invloed uit op scholen, regering en het Hof.

Vele moslims vandaag de dag proberen een balans te vinden tussen het wereldbewonerschap en het aanhangen zijn van een religie die oproept tot strikte naleving van de geboden uit de Koran.

Een voorbeeld is de vijfendertig jaar oude Hisham Husayn, een rijke playboy die tot het geloof kwam en alcohol afzwoor na een auto-ongeluk.

Hij gaat deze lente naar Mekka." Het allerbelangrijkste is om de puurheid van de Hajj de behouden, opdat men daarna een puur leven leidt", zei hij.

Oud 30-06-2001, 09:10
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Dit bericht is overigens vier jaar oud.Dus het zullen er onder tussen wel meer geworden zijn
DUS?! Je hebt er blijkbaar veel vertourwen in... .
Oud 25-08-2001, 10:37
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
DUS?! Je hebt er blijkbaar veel vertourwen in... .
Zeker weten.

Het Volgende artikel komt uit het Nederlands Dagblad

Meer moslims in Europa dan aangenomen
van onze redactie kerk
BERLIJN - Het aantal moslims in Europa, inclusief Rusland, is veel groter dan tot dusverre werd aangenomen. Op het continent leven 51,8 miljoen moslims.Dat meldt het instituut Islam Archief Duitsland. Het instituut beroept zich op de nieuwste officiële opgaven uit de verschillende landen.
Eerder ging het Islam Archief uit van 33,4 miljoen moslims in Europa.
In het vroegere 'christelijke' Europa groeit de islam jaarlijks met 6,5 procent. Als zich dat doorzet is de islam in 2014 met 87 miljoen aanhangers na de rooms-katholieken de tweede religieuze stroming in
Europa. De meeste moslims wonen in Rusland, inclusief Siberië en Tsjetsjenië (25 miljoen). Daarna volgen het Europese deel van Turkije (57 miljoen), Frankrijk (5 miljoen) en Duitsland (3,5 miljoen).In enkele landen heeft de islam bovendien het protestantisme als een na grootste religie ingehaald. Het
gaat dan om België, Frankrijk, Italië en Spanje. In deze landen is de Rooms-Katholieke Kerk nog het grootst.

Nederland doet ook best goed hoor. 25 duizend moslims van autochtone afkomst.
Oud 25-08-2001, 14:48
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Nederland doet ook best goed hoor. 25 duizend moslims van autochtone afkomst.
.

offtopic lol moet je es vergelijken met geïmporteerde Moslims . /offtopic.
Oud 25-08-2001, 18:56
JJzD
JJzD is offline
wist je dat de islam en afgeleide is van het christelijk geloof??
ze waren het niet eens met wat de christenen deden en hebben er een eigen geloof van gemaakt.
en idd het is een mooi geloof met veel overeenkomsten
maar het blijft fout
IIG is het wel ok dat je dit ff aanstipt
mzzl
JJ
Oud 26-08-2001, 12:38
Joël
Joël is offline
Citaat:
JJzD schreef:
maar het blijft fout
Mattheüs 7:1.

Ik weet het, het is moeilijk.
Oud 26-08-2001, 13:52
JJzD
JJzD is offline
haha
je bedoelt dat god ook om een halfz8e keuze vraagt omdat je niet mag oordelen??
ik d8 dat je gulden middenwegen haatte
mzl
JJ
Oud 26-08-2001, 17:26
Joël
Joël is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ik d8 dat je gulden middenwegen haatte
Wat heeft dat hiermee te maken ?
Oud 26-08-2001, 17:57
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Joël schreef:
Wat heeft dat hiermee te maken ?

niet oordelen
ieder zijn gang laten gaan en geen mening geven
vind ik een beetje guldenmiddenweg of compromis
mzzl
JJ
Oud 26-08-2001, 18:34
Joël
Joël is offline
Citaat:
JJzD schreef:
niet oordelen
ieder zijn gang laten gaan en geen mening geven
vind ik een beetje guldenmiddenweg of compromis
mzzl
JJ
Toch juist heel radicaal 1 weg?

edit: Daarmee bedoel ik het gedeelte van "geen oordeel uitspreken".

------------------
If you're so real, why are you tryin' so hard to prove it?

[Dit bericht is aangepast door Joël (26-08-2001).]
Oud 07-09-2001, 17:57
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
.

offtopic lol moet je es vergelijken met geïmporteerde Moslims . /offtopic.
Ja, natuurlijk is het een schijntje bij de '' geimporteerde moslims'' , zoals jij die noemt. Maar het is slechts een kwestie van tijd dat dat rechtgetrokken wordt. Zie het voorbeeld van Groot-Brittanie. Daar zal het aantal ''inheemse bekeerlingen'' over 12 jaar de ''import-moslims'' overtreffen.

Unprecedented numbers of British people, nearly all of them women, are converting to Islam at a time of deep
divisions within the Anglican and Catholic churches.

The rate of conversions has prompted predictions that Islam will rapidly become an important religious force in this
country. "Within the next 20 years the number of British converts will equal or overtake the immigrant Muslim
community that brought the faith here", says Rose Kendrick, a religious education teacher at a Hull comprehensive
and the author of a textbook guide to the Koran. She says: "Islam is as much a world faith as is Roman Catholicism.
No one nationality claims it as its own". Islam is also spreading fast on the continent and in America.

The surge in conversions to Islam has taken place despite the negative image of the faith in the Western press.
Indeed, the pace of conversions has accelerated since publicity over the Salman Rushdie affair, the Gulf War and the
plight of the Muslims in Bosnia. It is even more ironic that most British converts should be women, given the
widespread view in the west that Islam treats women poorly. In the United States, women converts outnumber men
by four to one, and in Britain make up the bulk of the estimated 10, 000 to 20, 000 converts, forming part of a Muslim
community of 1 to 1.5 million. Many of Britain's "New Muslims" are from middle-class backgrounds. They include
Matthew Wilkinson, a former head boy of Eton who went on to Cambridge, and a son and daughter of Lord Justice
Scott, the judge heading the arms-to-Iraq enquiry.

A small-scale survey by the Islamic Foundation in Leicester suggests that most converts are aged 30 to 50. Younger
Muslims point to many conversions among students and highlight the intellectual thrust of Islam. "Muhammad" said,
"The light of Islam will rise in the West" and I think that is what is happening in our day" says Aliya Haeri, an
American-born psychologist who converted 15 years ago. She is a consultant to the Zahra Trust, a charity publishing
spiritual literature and is one of Britain's prominent Islamic speakers. She adds: "Western converts are coming to Islam
with fresh eyes, without all the habits of the East, avoiding much of what is culturally wrong. The purest tradition is
finding itself strongest in the West."

Some say the conversions are prompted by the rise of comparative religious education. The British media, offering
what Muslims describe as a relentless bad press on all things Islamic, is also said to have helped. Westerners
despairing of their own society - rising in crime, family breakdown, drugs and alcoholism - have come to admire the
discipline and security of Islam. Many converts are former Christians disillusioned by the uncertainty of the church
and unhappy with the concept of the Trinity and deification of Jesus.

Quest of the Convert - Why Change?

Other converts describe a search for a religious identity. Many had previously been practising Christians but found
intellectual satisfaction in Islam. "I was a theology student and it was the academic argument that led to my
conversion." Rose Kendrick, a religious education teacher and author, said she objected to the concept of the original
sin: "Under Islam, the sins of the fathers aren't visited on the sons. The idea that God is not always forgiving is
blasphemous to Muslims."

Maimuna, 39, was raised as a High Anglican and confirmed at 15 at the peak of her religious devotion. "I was
entranced by the ritual of the High Church and thought about taking the veil." Her crisis came when a prayer was not
answered. She slammed the door on visiting vicars but travelled to convents for discussions with nuns. "My belief
came back stronger, but not for the Church, the institution or the dogma." She researched every Christian
denomination, plus Judaism, Buddhism and Krishna Consciousness, before turning to Islam.

Many converts from Christianity reject the ecclesiastical hierarchy emphasising Muslims' direct relationship with God.
They sense a lack of leadership in the Church of England and are suspicious of its apparent flexibility. "Muslims don't
keep shifting their goal-posts," says Huda Khattab, 28, author of The Muslim Woman's Handbook, published this year
by Ta-Ha. She converted ten years ago while studying Arabic at university. "Christianity changes, like the way some
have said pre-marital sex is okay if its with the person you're going to marry. It seems so wishy-washy. Islam was
constant about sex, about praying five times a day. The prayer makes you conscious of God all the time. You're
continually touching base."

bron:The Times 9 november 1993

Oud 07-09-2001, 18:18
slisje
slisje is offline
een ding blijft gelijk in alle geloven die er zijn... ze gaan (toch bijna allemaal) uit van één god.

En voior het geloof is de God het oppermachtigs, als een of andere lijp die goed bekend staat bij de kerk een ingeving van "god" krijgt, zal het geloof zich daar bij aan passen...
het gaat echter nog steeds van geloof uit.

en in welke vorm dat geloof geuit moet worden is een beetje onzin, regels die zijn verzonnen om bepaalde mensen uit te sluiten

Voorbeeld...

Rond de tijd van mohammed was er een overvloed van goedkopen varkens uit het vijandige buurland... nu konden ze hun eigen varkens niet meer kwijt, en zaten ze met een probleem.
Mohammed kreeg het zover dat in het geloof het verboden was om vakentjes te eten, dus nu zat het buurland met een probleem...

tja... kijk dit maar eens na watn het is nog eg waar ook.

Als je in vele geloven gaat kijken wanneer er iets is ontstaat of bij is gevoegd, dan kom je meestal achter een logische oorzaak...

Kaalhied bij sommige geloven, dan staat de hoofd in directe verbinding met god en dat zou niet joval zijn, omdat niemand direct in verbinding mag zijn met god...
ja beetje vreemd maar denk daar maar ook eesn over na...

Geloof is vreemd, maar zodra je geloofd hoef je niet meer te geloven in iets anders dus dan is het toch wat aangenamer?
Oud 07-09-2001, 18:31
HADES 90322
HADES 90322 is offline
Citaat:
BLABLABLA
Al je vragen zijn redelijk eenvoudig te beantwoorden:

In het opzicht van degene die de ter discussie gestelde oordelen uitbracht (=grootste gedeeelte van blanke bevolking) hadden niet-moslims een keuze, en moslims hadden die keuze niet.

Simpel,
Duidelijk,
Politiek correct,
Wat wil je nog meer tjakka!
Oud 07-09-2001, 18:32
HADES 90322
HADES 90322 is offline
ps. die uitingen over moorden en baardgroei gaan nergens over.
Oud 07-09-2001, 18:34
HADES 90322
HADES 90322 is offline
Citaat:
HADES 90322 schreef:
gaan nergens over.
vertaling voor eventuele zeikerds:
of
- Puur verzonnen om het standpunt te versterken
- foutieve generalisatie
- domheid
- elke andere vorm van denk-of beschrijvingsfout.
Oud 07-09-2001, 18:38
HADES 90322
HADES 90322 is offline
Citaat:
But then again, why is

WHAAAAAAAAAAHAHAHHAA, ik ga uit mijn dak

LOL

OMDAT ZE HET HARDSTE NEUKEN

voor mensen die nog geen sexuele voorlichting hebben gehad: mensen in armoedige omstandigheden zullen veel kinderen op de wereld zetten. Moslims zijn niet rijk. Anders zouden ze wel het geld hebben voor educatie waardoor ze zouden inzien dat het geloof (=de cultuur in Nederland, niet de Koran) anders geinterpreteerd moet worden. Deze mensen vallen niet onder de algemene rasistische opvattingen. (Oeps, was ik nu politiek incorrect, sjit )
Oud 07-09-2001, 21:54
d-chicken
d-chicken is offline
ik haat moslims je komt alleen van ze af door ze uit te roeien. de islam is een onderontwikkelde godsdienst die alleen maar op de aarde is om het te verpesten!!!!!!!!!
Oud 07-09-2001, 23:02
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Xtreem schreef:
En als jij nou eens niet gelijk hebt? Want dat heb je niet...
Oud 07-09-2001, 23:06
Kirk22
Kirk22 is offline

Dat politiek incorrecte interesseerd me geen hol, het feit dat je totale gegeneraliseerde onzin loopt uit te kramen wel
Citaat:
HADES 90322 schreef:

... Anders zouden ze wel het geld hebben voor educatie waardoor ze zouden inzien dat het geloof (=de cultuur in Nederland, niet de Koran) anders geinterpreteerd moet worden. ... (Oeps, was ik nu politiek incorrect, sjit)

Domoor

Oud 08-09-2001, 11:40
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Allah is de grootste terrorist!
Oud 08-09-2001, 11:44
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
En als jij nou eens niet gelijk hebt? Want dat heb je niet...
het is een generalisatie. Het geld niet overal nee maar goed ook christenen houden de vrouwen thuis dus ik kan nu niets opmerken
mzzl
JJ
Oud 08-02-2002, 18:35
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Optima schreef:
reality check: in de moslimlanden zijn strenge voorschriften over hoe te gedragen als vrouw in het openbaar. De meeste vrouwen moeten een hadjeb dragen (zwart gewaad) en geen omgang hebben met mannen hebben.

[Dit bericht is aangepast door Optima (12-06-2001).]
reality check: er zijn maar enkele landen, waar het verplicht is om een hijaab als vrouw te dragen(zover ik weet Saudi-Arabie alleen).

Citaat:
Optima schreef:
een woord:JIHAD

Jihad=streven!

Citaat:
Optima schreef:
de heilige oorlog die moslims behoren te voeren om het woord allah te verspreiden. Ieder lijk dat zorgt voor gebiedsuitbereidingis gerechtvaardigd.

Hoe komt het dat ik half Nederland niet aan gort heb geknald en opgeblazen heb?

Citaat:
Optima schreef:
het is gerechtvaardigd te doden, dat zie ik nog niet in het christendom terugkomen.

Hoe komt het dat ik mijn (rascistische) buurman nog niet vermoord heb?
Heb jij nou de Bijbel gelezen of de Koran?

Citaat:
Optima schreef:
snelle groei van bevolking, gestimuleerd door Islam, door oorlogen gebiedsuitbereiding, dus bepaald niet door POPULARITEIT

Ja, deels door de groei van de bevolking en een groot deel door bekeerlingen!

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (08-02-2002).]
Oud 08-02-2002, 18:41
Jaan-e-nassaar
Jaan-e-nassaar is offline
Citaat:
Optima schreef:
reality check: in de moslimlanden zijn strenge voorschriften over hoe te gedragen als vrouw in het openbaar. De meeste vrouwen moeten een hadjeb dragen (zwart gewaad) en geen omgang hebben met mannen hebben.
Wat hebben jullie toch tegen vrouwen die gesluierd zijn????

Oud 08-02-2002, 18:43
McCaine
McCaine is offline
he ja, laten we een vijf maanden oude topic uppen...
Oud 08-02-2002, 18:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
slisje schreef:

Voorbeeld...

Rond de tijd van mohammed was er een overvloed van goedkopen varkens uit het vijandige buurland... nu konden ze hun eigen varkens niet meer kwijt, en zaten ze met een probleem.
Mohammed kreeg het zover dat in het geloof het verboden was om vakentjes te eten, dus nu zat het buurland met een probleem...

tja... kijk dit maar eens na watn het is nog eg waar ook.

Hahahahaha. Sommige mensen zijn echt grappig.

Oud 08-02-2002, 18:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
McCaine schreef:
he ja, laten we een vijf maanden oude topic uppen...

Ik kon niet op tegen zoveel vooroordelen.....

Oud 14-02-2002, 20:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
<< up >>
Oud 15-02-2002, 11:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ik kon niet op tegen zoveel vooroordelen.....

Nee, maar niemand las deze thread nog, dus veel nut had het niet. Er zijn al zoveel reli-threads, deze draagt verder niet veel bij....

Regels voor berichten