Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mee eens. Die mensen komen hier om een nieuw begin te maken, ze komen hier omdat het beter zou moeten zijn. Als zij dan gaan rotzooien en als zij zonodig het hier willen vernaggelen dan moeten ze gewoon maar weer terug naar hun eigen land.
Onzin om te zeggen dat dit discriminatie is, het is gewoon pure logica. Als ze hierheen komen en het echt goed bont maken (ik heb het hier niet over een winkeldiefstalletje oid, maar meerdere overtredingen) dan zijn ze hier niet gekomen omdat het hier zo goed is, maar puur omdat ze van hun familie hebben gehoord dat alles hier kan. |
![]() |
|
![]() |
Totale onzin. Dit heeft helemaal niks met huidskleur of iets dergelijks te maken. Wat een kortzichtig geflame op discriminatie zeg.
Ik heb het over allochtonen in het algemeen. Een belg is net zo goed allochtoon in nederland als een turk. Het feit dat jij allochtoon op huidskleur gooit geeft aan dat jij hier de racist bent en niet ik. Misschien kun je beter reageren op wat ik te zeggen heb dan me uitmaken voor racist. |
![]() |
|
![]() |
Ik zei net: "RACISTEN!"
Maar dat is natuurlijk niet goed. Maar dat komt ook door Pim. Hij heeft me super agressief genaakt door zijn gelul. Daarom reageerde ik fout. Maar waarom zouden die mensen harder aangekapt moeten worden? NOEM 1 GOEDE REDEN! Niet zeggen van 'ze zijn te gast'. Want als mijn neefje bij ons iets fout doet sla ik 'm ook niet harder dan mijn broertje.. En die is ook te gast. WAAROM zou je mensen die van een ander land komen harder aanpakken? Stel iemand woont 1 KM van NL af in Belgie. En hij verhuist naar NL. Hij gaat stelen. WAAROM MOET HIJ DAN EEN ZWAARDERE STRAF KRIJGEN DAN IK?! ![]() Stel dat je dit vind. DAN MOET JE CONSEQUENT ZIJN. En mensen die uit een andere provincie komen ook harder aanpakken. Ze zijn immers te gast in onze gemeente. Ik weet dat mijn vergelijkingen altijd scheef zijn. Maar volg het idee. Want ik kan alles niet goed onder woorden brengen. Ik zal ook zo goed proberen 'jullie' te snappen. LATEN WE HIER EEN NETTE DISCUSSIE VAN MAKEN ![]() [Dit bericht is aangepast door Rhinus (17-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zeg ik dat ik ze anders vindt dan de rest? Nee, ik zeg dat hun handelingen anders zijn als mensen die hier geboren zijn. Als je in dit land te gast bent dan heb je je aan de regels van dit land te houden en als je dat niet kan dan ga je maar weer terug waar je vandaan kwam, misschien dat ze dat gedrag daar wel tollereren. Als nederlanders hetzelfde doen dan mogen ze wat mij betreft ook het land uit trouwens, maar dan vindt ik het toch minder erg, want zij zijn hier geboren en zijn dus gedwongen om onder de regels van het land te leven. Allochtonen hebben er vrijwillig voor gekozen om zich te onderwerpen aan de nederlandse regels. Als ze dat niet kunnen, dan hadden ze in de eerste plaats niet moeten komen. Niet dat ik zo'n Nationalist ben hoor, grenzen kunnen mij niks verotten. Maar als je binnen het referentie kader redeneert dat is aangegeven is dit mijn mening. Extreem en hard, maar ik vind hem gegrond. Als jij dat niet vindt dan moet je aangeven waarom niet en mij niet uitmaken voor van alles en nog wat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je vergelijking is gegron den ik snap wat je bedoelt, maar er is grote fout in je redenering. Ik wil 'foute' allochtonen niet harder aanpakken, ik wil ze hier niet. Stel je neefje maakt het een aantal keer echt gruwelijk bont (wat ik in mijn eerdere posts ook al aangaf dat ik ze niet bij het minste of geringste het land uit wil hebben) dan zet je hem toch het huis uit? Dan gaat ie maar bij zijn eigen moeder rotzooi schoppen. Doet je broertje precies hetzelfde, dan zet je hem niet het huis uit dan straf je hem gewoon. Ten minste dit zou ik doen, het lijkt mij niet meer dan logisch. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar om even door te huppen op het neefjes voorbeeld. Als je niet meer wilt dat het neefje komt moet je er ook voor zorgen dat dat neefje geen rede meer heeft om bij je te komen. We moeten niet het huis van die oom en tante vernietigen. Met andere woorden. We moeten niet USA/NAVO steunen in de aanvallen om landen te verwoesten. Misschien klinkt dit krom ofzo. Maar we moeten de consequenties dragen(?). Toch? Zolang we steunen vind ik dat je ook opvang moet bieden aan de buitenlanders. De 'goeie' maar ook de 'slechte'. En ik vind ook dat je moet zeggen. IEDEREEN is welkom of NIEMAND. maar niet alleen de 'goeie'. Dat is bekrompen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit vindt ik inderdaad een beetje krom geredeneerd. De meeste allochtonen komen naar nederland omdat ze gehoord hebben dat het hier zoveel beter is, niet omdat wij toch hun thuisland hebben vernaggelt en dat ze dan het recht hebben om hier te wonen. Trouwens als ze om die reden komen en ze gaan stelen etc, dan komen ze hier bewust om de boel te verzieken en dan zijn al helemaal niet welkom. En wat betreft iedereen welkom of niemand: Hier in nederland zijn ook geen foute nederlanders welkom, alleen de goeie. Wij kunnen de foute nederlanders alleen niet terug naar huis sturen, want dit is thuis dus moeten ze zich aanpassen. Precies het verhaal met je broertje, hij kan niet weg dus moet hij zich aanpassen. Nu kan je zeggen, nou die allochtonen kunnen zich toch ook aanpassen? Had ik ook al gezegd, zij hebben er bewust voor gekozen om hier te komen en zich te onderwerpen aan onze regels en nederlanders (van geboorte) niet, zij zijn hier geboren en dus gedwongen te leven onder deze regels. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
En die mensen die hier 'voor de lol' komen. Die moeten we anders behandelen. We moeten eisen stellen aan het binnenkomen in 'ons' land. Bijvoorbeeld verplichte schooling/taal curses. ALS 'ZE' DAT NIET DOEN MOETEN WE DAAR OOK EEN STRAF OP ZETTEN. Maar geen zwaardere straffen voor alleen de 'buitenlanders'. Dat zou verkeerd zijn. Meer wetten is dan veel slimmer/effectiever/menselijker/eerlijker. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Als je iemand eenmaal hebt toegelaten, en hier dus *legaal* woont, dan kun je die persoon moeilijk terugsturen, lijkt me. Tegen de grondwet, denk ik.
Deze discussie is trouwens al vaak zat op A&N gevoerd....
||||
![]() |
Citaat:
![]() Als ze daarom komen dan moeten we ze doorsturen naar amerika. Trouwens ik vindt ook dat we ons niet moeten bemoeien met andere landen. Ik blijf je vertellen dat ik helemaal geen 'zwaardere' straffen wil voor criminele allochtonen. Ik wil ze hier gewoon niet. Als ze hier de wetten gaan verbreken dan kunnen we er veilig vanuit gaan dat ze hier komen om de zooi te verneuken en niet om opnieuw te beginnen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
'Gewone' allochtonen die niet criminelen zijn zullen dus ook niet in aan raking komen met het gerecht en zullen dus ook niet gedeporteerd worden. Criminelen wel. Simpel als dat. Ik ben ook voor gelijke straffen, maar wel voor gelijke daden. Als mensen hier te gast komen en ze halen shit uit, dan mogen ze gewoon terug. Kijken of het daar wel getollereerd wordt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, dat weet ik, maar misschien is het leuk hoe een ander soort mensen hier tegenover staan ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien een idee om ergens een land te kopen en daar alle 'foute' mensen te dumpen? |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
2. Ik behandel ze anders omdat ik hun handelingen anders vindt. Zij zijn hier te gast en zouden gekomen moeten zijn omdat ze een tweede leven willen beginnen. Als zij onder dat mom komen en dan de criminaliteit in gaan hebben ze ons ten eerste bedrogen, ten tweede hebben ze onze gastvrijheid geschonden. Citaat:
Citaat:
Eerste oplossing zou zijn naar huis sturen, want misschien dat ze daar de wet mogen breken. Indien onmogelijk (In mijn ogen alleen als ze al thuis zijn) dan moeten ze zich aanpassen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of wacht, wat vinden jullie van decimeren?)
|
![]() |
Het is niet goed en ook niet nodig om bepaalde groeperingen al dan niet zwaarder te bestraffen. Iedereen moet op dezelfde manier worden gestraft.
Wel is het nodig om over de gehele linie de strafmaat te verzwaren. Ik voel wel iets voor de gedachte die ik vandaag in de krant las: 30% meer straf als een dader in herhaling valt. De softe strafmaat van nu houdt allerlei vormen van criminaliteit in stand - zowel bij autoch- als bij allochtonen. |
![]() |
|
Ben jij nu helemaal debiel of lijkt dat maar zo?
Er is een grondwet. In de grondwet staat dat iedereen gelijk is voor de wet. Dat is zo, en dat zal ook zo blijven. End of transmission...
||
![]() |
Citaat:
![]() 2) Je wil ze wel anders behandelen. Jij wil dat ze als ze 'fout' zijn het land worden uitgezet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aaach.. man ! Jij ook pissen en slapen ! |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]mitsj schreef:
[B] [QUOTE]Het voor/eens zijn bij een dergelijke stelling duidt onomstotelijk op een zeer pre-historisch inzicht in de menselijke gelijkwaardigheid. De gelijkwaardigheid in Nederland is anders niet zo best. Er wordt vrijveel gedicrimineerd. Pol.partijen zoals VVD,LN,CD zijn dus net als ik voor. Als jij bij iemand op visite bent ga je ook geen dingen slopen, dus het land uit |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
PS. Sorry voor mijn uitbarsting maar ik wordt er niet goed van dat iedereen hier stopt te lezen nadat ze het woord discriminatie hebben gezien. Als ik een wedstrijdje 'gelijkheid' brullen had willen hebben dan ging ik wel de straat op. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is dat toch anders behandelen? Of ben ik nu maf? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Normale 'foute' Nederlanders zijn sowieso niet hierheen geemmigreerd om een nieuw leven te beginnen. Allochtonen wel, of in ieder geval omdat ze denken dat ze hier een beter leven kunnen hebben. Als ze dan 'fout' gaan, dan zijn ze hoogst waarschijnlijk naar Nederland gekomen omdat ze gehoord hebben dat het hier allemaal veel makkelijker is, of in ieder geval om misbruik te maken van onze gastvrijheid. Dat vindt ik dusdanig verkeerd dat zij dan van mijn part terug mogen naar hun eigen land. Het kan ook zijn dat zij het criminele circuit inrollen door een aaneensluiting van gebeurtenissen die tegen hun werkt en het nooit hun bedoeling geweest was om misbruik te maken van de gastvrijheid van Nederland. Dan vindt ik het dus niet zo fout. Dat gebeurt ook niet van de ene op de andere dag, daar gaat tijd overheen. Daarom lijkt het mij een goed idee om een 'proefperiode' op te stellen voor allochtonen. Op die manier filter je de goede die later fout gaan eruit en laat je diegeen buiten die moetwillig de boel komt verzieken. [EDIT] Eenmaal fout te veel [/EDIT] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Die kinderen allochtonen willen soms ook 'fout' worden. Die zijn niet naar NL gekomen om 'NL te verkloten'. Ze kunnen er niks aan doen dat ze in NL zijn. Dus dan slaat je verhaal niet echt meer op veel denk ik zo. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
18-: ouders verantwoordelijk: zijn die niet langer als 5 jaar (ofzo iets hier): weg ermee. 18+: zelf verantwoordelijk: Geen allochtoon: Behandelt naar daden: dus gewoon de bak in. Ik heb er een hekel aan om mezelf te moeten herhalen. Vraag dus asjeblieft niet nog een keer naar wat ik al gezegd heb. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik help liever een onschuldig mens dan een schuldige. het is belachelijk dat we onschuldigen terugsturen terwijl die crimineeltjes hier denken dat ze maar alles mogen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij snapt dus duidelijk geen aarsch van de stelling. Ik heb het niet over mensen van een bepaalde huidskleur, kleur veters, afkomst of wat dan ook, ik heb het over mensen die hier te gast zijn. Als jij je buurjongen ontvangt bij je thuis, verwacht je toch ook niet dat hij de huiskamer onder pist?
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoe kortzichtig kun je zijn? Verkrachting zijn niet aan nationaliteit verbonden; ik ga hier ook niet alle Nederlandse verkrachters opsommen...Crimineel gedrag zit in elk mens in elk soort/ras... Allochtonen vind ik trouwens een te generaliserend begrip...Een vluchteling is een allochtoon, maar een zakenman kan dit ook zijn...En dat je als allochtoon te gast bent slaat ook nergens op...Emigratie heeft vele verschillende redenen, dus om allochtonen gasten te noemen gaat nergens over... ![]()
|
spijtig dat ik het moet zeggen
zou het vroeger nooit hebben gedaan maar ze maken echt men leven zuur hier nooit lastiggevalle geweest door rasgenoten enkel door hen (verschillende keren afgerammeld voor niets, dan nog paar keer bestolen geweest door die mannen) dus zou liever hebbe dat ze gewoon vertrekken |
![]() |
|
Tegen. Binnenkort strafverhging voor mannen, dan voor groen harigen en op stank? ajb, het is echt dom rascistisch geleuter, want een slagingskans van nul heeft.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gevolgen van Fitna: deel 2 Mobius | 100 | 07-04-2008 22:35 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Opmars van Nieuw Rechts WillKillForSex | 86 | 22-10-2003 07:36 | |
Kut-Marokkanen Miss_Maroc | 254 | 23-11-2002 00:57 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 | |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |