Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2002, 18:21
Bluesummers
Bluesummers is offline
zie topictitel

geloven jullie in perfectie? in mij ogen is overal wel een nadeeltje aan. dat begon(bij mij) met kijken naar tekeningen, dat er altijd wel IETS fout aan was, maar eigenlijk is dat altijd zo. de perfecte dag, de perfecte persoon, het perfecte nummer... bestaat niet want er is altijd wel wat op aan te merken. hebben jullie dat ook wel eens, of denken julie er wel dat er perfecte dingen bestaan?
Oud 11-03-2002, 18:24
Remqo
Remqo is offline
perfect bestaat alleen in theorie,
in de praktijk kan 99% procent gehaald worden, maar 100% bestaat niet.
Er word altijd wel ergens een (miniscuul)foutje gemaakt, of word er wel iets over het hoofd gezien
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 18:25
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Jawel
Er bestaan wel perfecte dingen
Het hangt van je doel af
Als mijn doel is een html pagina te maken met net zo'n ranzige achtergrond als deze pagina, dan is mijn html pagina met
<html>
<body bgcolor="ranzig">
</body>
</html>

syntax perfect
perfect betekent letterlijk voltooid
als je het doel maar zo klein mogelijk maakt, is perfectie mogelijk
maar
als je het over zoiets complexs als een hele dag of een bepaald persoon gaat hebben, is perfectie niet onmogelijk
perfectie is dan een samenvoeging van de perfecte toestand van een oneindig groot aantal zaken, iets onmogelijks dus
misschien dat de dood perfect is?

[Dit bericht is aangepast door ^AmArU^ (11-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 18:38
Silindistani
Silindistani is offline
Voor een imperfect wezen is het niet mogelijk om algemene perfectie te behalen. Maar bestaat perfectie wel.

Perfectie in context is wel mogelijk om te behalen.

Trouwens, wie zegt dat het niet nu al perfect is? Wij als imperfect wezen kunnen ons algemene perfectie niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 18:52
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Voor een imperfect wezen is het niet mogelijk om algemene perfectie te behalen. Maar bestaat perfectie wel.

Perfectie in context is wel mogelijk om te behalen.

Trouwens, wie zegt dat het niet nu al perfect is? Wij als imperfect wezen kunnen ons algemene perfectie niet voorstellen.

Mag je perfectie relativeren en dan een technisch imperfecte zaak perfect noemen?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 19:30
*oma*
*oma* is offline
Perfectie bestaat niet, want voor iedereen houdt perfectie wat anders in en iemand kan niet perfect zijn, zonder dat diegene niks onperfects heeft. Misschien maakt juist het onperfecte iemand perfect, maar dan is het niet perfect meer, want dan is het al onperfect...
Oud 12-03-2002, 14:40
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
deftoontje schreef:
Perfectie bestaat niet, want voor iedereen houdt perfectie wat anders in en iemand kan niet perfect zijn, zonder dat diegene niks onperfects heeft. Misschien maakt juist het onperfecte iemand perfect, maar dan is het niet perfect meer, want dan is het al onperfect...

aha

Oud 12-03-2002, 20:44
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Mag je perfectie relativeren en dan een technisch imperfecte zaak perfect noemen?

Ik denk dat jij perfectie in context bedoelt. Jou syntax was perfect in de zin van hij heeft exact en zonder fouten bereikt waar hij voor gemaakt is. Dus in die zin is die syntax perfect.

Als je gaat relativeren, dan kan je sowieso geen perfectie bereiken, want dat betekend dat het in zekere mate subjectief wordt. Jou syntax is beter dan de mijne, maar dat maakt hem bij lange na niet perfect.

Citaat:
Deftoontje schreef:
Dat is een verkeerde conclusie die je hebt getrokken.
Er zijn 3 mogelijkheden.
1. Perfectie is niet mogelijk
2. Wij kunnen ons perfectie niet voorstellen
3. Het is al perfect zoals het is

#1 acht ik onwaarschijnlijk, omdat het dan toch geen zin heeft om ergens naar te streven.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:19
Mimmy
Mimmy is offline
neej perfectie bestaat niej denk ik.
als iets perfect is krijg je ook weer jaloezie en dat is niet meer perfect.
Oud 13-03-2002, 22:13
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
perfectie lijkt mij nogal subjectief

....toch..?!..

hangt er volgens mij vanaf wat je met perfect precies bedoelt
Oud 14-03-2002, 09:04
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Jawel
Er bestaan wel perfecte dingen
Het hangt van je doel af
Als mijn doel is een html pagina te maken met net zo'n ranzige achtergrond als deze pagina, dan is mijn html pagina met
<html>
<body bgcolor="ranzig">
</body>
</html>

syntax perfect
perfect betekent letterlijk voltooid
als je het doel maar zo klein mogelijk maakt, is perfectie mogelijk
maar
als je het over zoiets complexs als een hele dag of een bepaald persoon gaat hebben, is perfectie niet onmogelijk
perfectie is dan een samenvoeging van de perfecte toestand van een oneindig groot aantal zaken, iets onmogelijks dus
misschien dat de dood perfect is?

[Dit bericht is aangepast door ^AmArU^ (11-03-2002).]
Ja, dat ben ik wel met je eens, alleen zou ik het anders omschrijven. Kun je niet beter zeggen dat perfectie voor iedereen anders is, omdat iedereen een ander beeld van perfectie heeft? Net zoals dat goed en kwaad niet bestaat, omdat de een iets goed vind, want de ander weer als evil beschouwd...
Oud 15-03-2002, 23:13
DaRkAnGl
DaRkAnGl is offline
perfectie is volgens mij ook niet mogelijk, je maakt altijd wel foutje, en tja, over dat met html, dat kleine stukje programmering is misschien foutloos, maar als je naar geheel kijkt zittn er toch wel fouten in computertaal, omdat het ook door mensen is gemaakt, en tja, als we niet perfect zijn maken we altijd foutjes bij t proberen van t maken van iets dat 'perfect' behoort te zijn... net zoals dat je van mensen kan denken dat ze 'perfecte' handen hebben, maar dan kijk je alleen daar naar, pak het geheel en dan kom je wel fouten tegen...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 23:16
Milyssa
Milyssa is offline
Niks is perfect. Het lijkt soms enkel zo.

[Dit bericht is aangepast door Milyssa (16-03-2002).]
Oud 16-03-2002, 09:28
Internationalist
Internationalist is offline
perfectie is een mening, dus ik geloof in perfectie, maar niet voor me zelf
Reageren

Regels voor berichten