Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2002, 19:53
Janicha
Janicha is offline
Dit zal een aantal van jullie vreemd in de oren klinken, de mensen die niet in god geloven...
Ik heb nu een jaar een viend, en ik hou zo ontzettend veel van hem, heb veel van hem geleerd, ook qua geloof.. en ik geloof ECHT dat wij door God aan elkaar gegeven zijn, dat wij bij elkaar horen... maar.. de laatste tijd gaat het wat minder tussen ons, en dat komt vooral omdat hij depressief is.. hij is depressief geworden nadat hij is begonnen met het beoefenen van magie en intresse in Satan (niet satanisme, maar satan) kan ik een link leggen tussen deze dingen? Wil satan uit elkaar halen wat god heeft gemaakt? we waren ontzettend gelukkig.. maar het word zo`n druk voor me nu, ik weet niet wat ik er mee aan moet... Misschien bekijk ik het wel helemaal verkeerd hoor.. misschien heeft deze crisis nix met god en met satan te maken, moet het gewoon overwaaien... maar wat vinden jullie, christenen er nou van..
Oud 12-03-2002, 20:03
Joostje
Joostje is offline
moet dit niet op liefde en relatie :/
het lijkt me eerder dat hij eerst depri is geworden en dan zich met satan is bezig gaan houden btw
Oud 12-03-2002, 20:28
mitsj
mitsj is offline
waarom wil je alles verklaren met god als het goed gaat en met de duivel als het slecht gaat .

Maar goed als je hem niet meer leuk vindt dan moet je maar minder met hem omgaan.
Of ga heel veel bidden
En als het niet meer goed kom geef dan maar 'de duivel' de schuld .
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 20:34
Spirit
Spirit is offline
maar wat vinden jullie, christenen er nou van..

we zijn niet allemaal christenen.....

Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Janicha schreef:
Dit zal een aantal van jullie vreemd in de oren klinken, de mensen die niet in god geloven...
Ik heb nu een jaar een viend, en ik hou zo ontzettend veel van hem, heb veel van hem geleerd, ook qua geloof.. en ik geloof ECHT dat wij door God aan elkaar gegeven zijn, dat wij bij elkaar horen... maar.. de laatste tijd gaat het wat minder tussen ons, en dat komt vooral omdat hij depressief is.. hij is depressief geworden nadat hij is begonnen met het beoefenen van magie en intresse in Satan (niet satanisme, maar satan) kan ik een link leggen tussen deze dingen? Wil satan uit elkaar halen wat god heeft gemaakt? we waren ontzettend gelukkig.. maar het word zo`n druk voor me nu, ik weet niet wat ik er mee aan moet... Misschien bekijk ik het wel helemaal verkeerd hoor.. misschien heeft deze crisis nix met god en met satan te maken, moet het gewoon overwaaien... maar wat vinden jullie, christenen er nou van..
Ik weet niet of het echt door satan komt, maar het kan zijn. Het is een hele moeilijke vraag, maar als je zelf ook christen ben kan je denk het beste bidden of het tussen jullie goed mag komen.
(ben zelf ook christen)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:12
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
Spirit schreef:
maar wat vinden jullie, christenen er nou van..

we zijn niet allemaal christenen.....

Nee dat weet ik, maar ik stel de vraag aan christenen, maar ok, iedereen mag reageren hoor
maar intussen heb ik er met mijn vriend over gepraat.. gaat de goede kant op
Oud 13-03-2002, 12:19
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
maar intussen heb ik er met mijn vriend over gepraat.. gaat de goede kant op
Praise the Lord
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 13:05
legatus
legatus is offline
Ik vind het apart dat je vriend jou introduceerde tot het geloof en daarin zelf ook geloofde en plots interesse gaat tonen in Satan en waarschijnlijk al het andere dat zijn eigen God verbied.
Oud 13-03-2002, 17:00
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik vind het apart dat je vriend jou introduceerde tot het geloof en daarin zelf ook geloofde en plots interesse gaat tonen in Satan en waarschijnlijk al het andere dat zijn eigen God verbied.
Hmhm, dat is het ook.. maar ik moet zeggen, ik heb er ook wel intresse in, maar.. ik blijf er vanaf. Hij niet dus... Maar ok, zoals ik al zei, het gaat de goede kant op.
Oud 13-03-2002, 18:59
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
[quote]mitsj schreef:
Citaat:
Praise the Lord
MWhahahhahahhaha

Groetjes
Ben(die hem erg goed vind
Oud 13-03-2002, 19:18
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Janicha schreef:
In dit verhaaltje zeg je het zelf al wel denk ik. Ik kan het natuurlijk niet aanvoelen, maar ALLES WAT GOD HEEFT GEMAAKT WIL SATAN VERNIETIGEN.

Ik sta er eigenlijk versteld van dat je nog twijfel hebt bij het hele idee! (wel met ALLE RESPECT hoor!)

Verder zou ik zeggen dat je niet naar de gesteldheid van 'ons' (jij en je vriend) moet kijken, maar naar de gesteldheid van je vriend! Ik kan me best voorstellen dat God dit heeft zien aankomen, en dat Hij daarom jullie samen heeft gebracht, zodat jij, je vriend kan steunen met dit probleem, en DOOR HET GELOOF kan jij hem helpen (en hij misschien de volgende keer jou). Als dit zo is, dan zijn jullie werkelijk 'voor elkaar bestemd'!
Oud 13-03-2002, 21:22
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
maar ALLES WAT GOD HEEFT GEMAAKT WIL SATAN VERNIETIGEN.
Je moet priester worden jimmy .

't is altijd leuk om te zien hoe religieusen dingen die ze raar vinden zo weten te verdraaien zodat het positief uitkomt voor hun god en ze kunnen blijven geloven in hun religie.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 22:24
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
In dit verhaaltje zeg je het zelf al wel denk ik. Ik kan het natuurlijk niet aanvoelen, maar ALLES WAT GOD HEEFT GEMAAKT WIL SATAN VERNIETIGEN.
Ik zie het al helemaal voor me:

HET SATAN ZELFMOORDCOMMANDO!

*Satan en zijn demonen rennen naar voren, naar de troon van God. Zegt Satan: "Ik zal alles vernietigen wat U heeft geschapen!". Doet hij een klepje in zijn harnas open en steekt een mes tussen zijn eigen ribben. Zijn demonen volgen hem natuurlijk trouw! Satan's laatste woorden: "Dat zal u leren!". En dan sterft hij.*

Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 14:43
Janicha
Janicha is offline
Citaat:
jimmyO schreef:

Ik sta er eigenlijk versteld van dat je nog twijfel hebt bij het hele idee! (wel met ALLE RESPECT hoor!)

Verder zou ik zeggen dat je niet naar de gesteldheid van 'ons' (jij en je vriend) moet kijken, maar naar de gesteldheid van je vriend! Ik kan me best voorstellen dat God dit heeft zien aankomen, en dat Hij daarom jullie samen heeft gebracht, zodat jij, je vriend kan steunen met dit probleem, en DOOR HET GELOOF kan jij hem helpen (en hij misschien de volgende keer jou). Als dit zo is, dan zijn jullie werkelijk 'voor elkaar bestemd'!

Ik steun hem, ik stop er op dit moment al mijn energie in. Het is moeilijk, maar ik heb het er voor over. Zelfs al zou het uit gaan tussen ons, ik zal hem altijd blijven steunen.. maar het is inmiddels een paar dagen later en het gaat heel goed, iedere dag beter!
Oud 14-03-2002, 17:16
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik zie het al helemaal voor me:

HET SATAN ZELFMOORDCOMMANDO!

*Satan en zijn demonen rennen naar voren, naar de troon van God. Zegt Satan: "Ik zal alles vernietigen wat U heeft geschapen!". Doet hij een klepje in zijn harnas open en steekt een mes tussen zijn eigen ribben. Zijn demonen volgen hem natuurlijk trouw! Satan's laatste woorden: "Dat zal u leren!". En dan sterft hij.*

hehe klopt wel--

Oud 14-03-2002, 18:09
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Janicha schreef:

Ik steun hem, ik stop er op dit moment al mijn energie in. Het is moeilijk, maar ik heb het er voor over. Zelfs al zou het uit gaan tussen ons, ik zal hem altijd blijven steunen.. maar het is inmiddels een paar dagen later en het gaat heel goed, iedere dag beter!
Ik ben alleen maar blij voor je!

Hey MITSJ, ik dacht dat jij ook christen was?! niet dus?
Oud 14-03-2002, 19:14
Woodstock
Woodstock is offline
Evenwicht... de weegschaal was aan het doorslaan. naar de goede kant weliswaar, maar de weegschaal mag nóóit doorslaan. de depressie van je vriend heeft het evenwicht teruggebracht.
zo zie ik het iig
Oud 14-03-2002, 21:04
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:

Ik ben alleen maar blij voor je!

Mitsj Christen?? Oh boy! *handjes wrijven* Dit gaat leuk worden!!

Groetjes
Ben(die waarschijnlijk voor mitsj geen grotere belediging kan bedenken
Oud 14-03-2002, 21:16
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Citaat:
Mitsj Christen?? Oh boy! *handjes wrijven* Dit gaat leuk worden!!
Groetjes
Ben(die waarschijnlijk voor mitsj geen grotere belediging kan bedenken
Haha ... nee sorry jimmyO , ik ben eigelijk een heel klein beetje veel anti-christelijk .

En Ben , ik had het nog erger gevonden als tie dacht dat ik moslim was
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:39
jimmyO
jimmyO is offline
ahha, ik kom nog es ergens achter hier...
Oud 20-03-2002, 18:35
Verwijderd
doe niet zo dom,

jij niet en je vriend niet
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 19:46
~**FrAncEs**~~
~**FrAncEs**~~ is offline
juah ik denk dat je gelijk hebt...die #$@$%satan is sowieso al een prutser die al ut mooie kapot wil maken, khoop dat je daar nie aan toegeeft en je best zal blijven doen om je relatie goed te houwuh..maar het kan natuurlijk ook sow zijn dat jullie gewoon nie bij mekaar horen, dat hoeft nie perse satan te zijn
Oud 20-03-2002, 22:13
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
~**FrAncEs**~~ schreef:
juah ik denk dat je gelijk hebt...die #$@$%satan is sowieso al een prutser die al ut mooie kapot wil maken, khoop dat je daar nie aan toegeeft en je best zal blijven doen om je relatie goed te houwuh..maar het kan natuurlijk ook sow zijn dat jullie gewoon nie bij mekaar horen, dat hoeft nie perse satan te zijn
Sterf. Satan zal altijd overwinnen, want die hoeft niet zijn andere wang toe te keren.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten