Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2002, 22:48
Poor Leno
Poor Leno is offline
Heee lieve aardige mensen! (dat zijn jullie alle die dit lezen, toch!)

Ik zit met een probleem, althans. Ik vind het een probleem. Ik ben een jongen van net 18 jaar. Zit in eindexamen jaar, en het gaat allemaal zijn gang. Ik heb zo m'n up's en downs. Zoals ieder ander. Life isn't perfect. Maar, dan is er de liefde. Hoe gaat het daarin? Mwoah. Kijk, ik ben niet iemand die met zich te koop loopt. Geen patser. Ik ben iemand die een lief rustig meisje zoekt. Beetje verlegen. Dat mag ik wel. Ben zelf namelijk ook tamelijk verlegen. Dit soort meisjes zijn er zeker. Dat weet ik. Maar ze zijn er in beperkte maten. Meisjes die dus: verlegen, lief, ingedogen, en vooral NIET arrogant zijn. Uiterlijk, dat is bijzaak. Verzorgt vind ik al goed. Meer, is meegenomen.

Zo, heb ik nu een oogje op een meisje uit 5 VWO. Ik weet alleen nog maar haar naam. Maar we hebben voortdurend oog contact. Nu wil dit niet altijd iets zeggen. Maar het valt me op. Het is een verlegen meisje, en ze ziet er erg lief uit. Ze is 16 of 17. Lijkt mij perfect. Maar, ik durf niet.

Heb altijd last van faal angst gehad. Maar op deze momenten is het gewoon niet dragelijk. Dus kies ik de veilige weg. Niet geschoten is niet verloren. (ja het spreek woord is anders...)

Wat moet ik doen? Moet ik oogcontact blijven houden, en afwachten? Ik denk het niet. Ze is zelf ook verlegen. Dus, komt ze niet op mij af, indien ze me leuk vind.

Wat zouden jullie doen? EN hebben jullie tactieken? Ik zou ze graag willen weten, zodat het voor mij wat makelijker wordt.

Bedankt voor het lezen!

Gegroet! Nevermind
Oud 25-11-2002, 23:35
Unexplained
Unexplained is offline
Van oorsprong wordt het van de man verwacht dat hij erop af stapt.

Je kunt het ook zo bekijken: wat heb je te verliezen? Nee heb je, ja kun je (misschien) krijgen. Stap erop af, begin eens met een oppervlakkig babbeltje.
Gaat dat goed (niet gelijk vragen natuurlijk), vraag je haar een keertje uit ofzo. Of misschien kun je haar wel met huiswerk helpen.

Succes!
Oud 26-11-2002, 08:07
Herrie
Herrie is offline
Ik ben zelf ook niet zo'n held wat dat betreft.... Misschien dat je op 1 of andere manier meer over haar te weten kan komen? Emailadres, 06-nr, adres? Dan kan je haar bijvoorbeeld wat sturen

Je kan natuurlijk ook gewoon op haar afstappen om een praatje te maken, maar dit vereist wel wat lef.....
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 09:01
20marianne12
20marianne12 is offline
Het is natuurlijk moeilijk om zomaar op iemand af te stappen, althans dat denk ik. Zeker als je zo iemand wel (meer dan) leuk vindt, dat maakt het allemaal niet makkelijker.

Ik denk dat als je aan haar e-mailadres kunt komen dat je al een stapje in de goede richting bent. 06-nr is gelijk wel erg persoonlijk, maar zo idd ook kunnen.
Als je haar adres hebt, misschien ook eens met haar msnen (mits ze daar aan doet natuurlijk). Op msn is het makkelijk een gesprek met iemand te beginnen en op gang te houden. Je kunt haar natuurlijk ook gewoon een mailtje sturen, maar dat is net weer iets onpersoonlijker.

Aanspreken blijft natuurlijk toch ook wel een mogelijkheid, begin dan gewoon over normale dingen!

Nou ja succes ermee!
Oud 26-11-2002, 12:11
Verwijderd
Citaat:
20marianne12 schreef:
Het is natuurlijk moeilijk om zomaar op iemand af te stappen, althans dat denk ik. Zeker als je zo iemand wel (meer dan) leuk vindt, dat maakt het allemaal niet makkelijker.
Inderdaad Het laatste wat je wil, is dan afgaan en dat is nu juist het probleem. Doordat je bang bent dingen fout te doen, vergroot je de kans dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Niet zozeer het falen zelf, maar de mate waarin je zelf aan het falen tilt, maakt het voor de ander ook moeilijk.

Probeer dingen dus lekker luchtig te houden. Maak eens, zoals Unexplained al zegt, een oppervlakkig babbeltje of begroet haar eens terloops.

Dat laatste moet je eens proberen, is geinig In plaats van staren gewoon eens begroeten en verder lopen Het mooie daarvan is dat je haar reactie kunt peilen en je vestigt haar aandacht op jou.

Met een beetje mazzel wordt het een gewoonte dat jullie elkaar begroeten. Gewoon ff vrolijk 'hoi' zeggen. Dan wordt de drempel ook lager om vervolgens een babbeltje te maken
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Probeer dingen dus lekker luchtig te houden. Maak eens, zoals Unexplained al zegt, een oppervlakkig babbeltje of begroet haar eens terloops.

Dat laatste moet je eens proberen, is geinig In plaats van staren gewoon eens begroeten en verder lopen Het mooie daarvan is dat je haar reactie kunt peilen en je vestigt haar aandacht op jou.
Precies!

Al je ziet dat ze steeds naar je zit te kijken/staren, er een keer naar toe lopen, er naast gaan zitten en zeggen: 'Is er iets?'

Als mij zoiets overkomt, dan wil ik meteen weer zoiets zeggen van: 'Hee! Ik hier?'. En ja... dat is niet zo slim (volgens een paar vrienden). Ik blijf het wel grappig vinden.

Maaja, voordat mijn fantasie werkelijkheid wordt
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 12:50
Zottuh
Zottuh is offline
Yep...Wie heeft dit probleem idd nou niet..

Heb precies het zelfde..Steeds oogcontact met een jongen...Marjah...Beide eigenlijk zo verlegen als wat...
Maar ik heb hem op een gegeven moment gewoon toegevoegt op msn..En hij wist precies wie ik was...NJa vertel hetnu allemala wat kort hoor..
Nahgoed...we msnen wat af ( en wie heeft e nu geen msn tegenwoordig.....) En we hebben afgesrpoken samen binnnenkort wat te doen..Overigens heb ik hem nie gezegt dat ik hem leuk vind, en hij owk nie dattie mij leuk vind *zit allemala beejtuh apart*
maar steeds van die hints zeg maar..
Dus ik zou tegen jou gewoon zeggen van , probeer haar email adres idd ofzo te krijgen, beejtuh mee msnen, smsen..en dan keer hoi, en dan kom vanzelf wel gesrpek..en keer wat afspreken ofzo..
KOmt goed
Oud 26-11-2002, 13:01
marlies
marlies is offline
ken je jongens uit 5vwo?

Anders kan jij hen vragen of zij haar e-mailadres kunnen vragen en dan moet je gewoon voorzichtig een mailtje sturen..Wees niet bang dat je afgaat, want als ik het zo hoor is het een heel erg goed meisje, dus waneer ze je niets zou vinden dan zal ze je niet voor lul zetten, of die mail naar iedereen doorsturen.

Je klinkt trouwens erg sympathiek dus je maakt wel kans bij zo'n meisje denk ik..

Heel veel succes en houd ons op de hoogte, ok?
Oud 26-11-2002, 13:12
Verwijderd
Waarom gaat toch iedereen steeds er van uit dat ze een e-mail adres heeft? De meesten delen de computer met de rest van de familie en niet iedereen is MSN-verslaafd hoor
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 14:38
Narrator
Narrator is offline
In dit topic heb ik een handig stukje gepost over hoe je het beste contact kan maken met meisjes. 7 pagina's lang.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 15:24
tacidvs
tacidvs is offline
Niet gelijk met internet beginnen.
Oud 26-11-2002, 16:38
CoolJessy
CoolJessy is offline
natuurlijk mag je voorzichtig over msn gaan beginnen...dan is alles minder eng enzo..maar zorg in elk geval dat dat niet uit de hand loopt en je dus alleen maar op msn met haar praat en nooit in het echt...want dan gaat t helemaal fout (tja eigen ervaring )
verder heb ik niets drbij te voegen...
Oud 26-11-2002, 18:12
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
Citaat:
CoolJessy schreef:
natuurlijk mag je voorzichtig over msn gaan beginnen...dan is alles minder eng enzo..maar zorg in elk geval dat dat niet uit de hand loopt en je dus alleen maar op msn met haar praat en nooit in het echt...want dan gaat t helemaal fout (tja eigen ervaring )
verder heb ik niets drbij te voegen...
Zeker weten! Ik weet niet, ik zou dat hele msn gedoe achterwege laten. Je zegt zelf dat je verlegen bent, en zij ook. Msn zou zeker een drempel wegnemen voor je, maar wie zegt dat je in real life op haar af durft te stappen na een babbeltje op Messenger? Moeilijk, en het is ook niet aan mij om dat uit te maken: zul je zelf ff moeten doen. Als ik zelf moest kiezen zou ik Messenger zeker links laten liggen: ik vind persoonlijk contact veel directer en doeltreffender (sorry, woord is misschien een beetje slecht gekozen )

Het beste is gewoon je oogcontact uitbreiden met een simpele ''Hoi''. Misschien zegt ze de eerste keer nog niets terug, je overvalt haar misschien ook een beetje doordat jullie allebei verlegen zijn, maar als ze een volgende keer wat terugzegt tegen je: (begroet haar dus vaker!).

Daarna zou ik proberen om voorzichtig contact met haar te maken. Eerst een 'vage' relatie opbouwen, waarin je haar leert kennen. Je moet namelijk niet verw8en dat als jij, zonder dat je haar ook maar kent, zegt dat je haar geweldig knap en lief vindt, ze jou meteen in de armen vliegt. Zorg er dus voor dat je een bekende voor haar wordt. Daarna is de stap van het uitgaan niet zo groot meer: vraag haar gewoon eens of ze na school wat wil gaan drinken met je.
Oud 26-11-2002, 19:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
er zijn heel veel meisjes die verlegen zijn volgens mij, maar juist daardoor vallen ze niet zo op. daarbij denk ik dat het niet echt altijd zal werken als twee verlegen mensen wat krijgen, omdat er dan vrij weinig uit komt. als de 1 verlegen is en de ander niet, kan de 1 de ander meetrekken... daarom val k op niet verlegen jongens...

probeer eens een keer hoi tegen dr te zeggen. als ze hoi terug zegt kan je misschien een keer een praatje met dr houden. gewoon over simpele dingen, school etc. saaie onderwerpen, wel makkelijk. en als ze je wel leuk vindt maakt het niet uit waarover je praat. alle eerste keer is moeilijk
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 19:14
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Niet gelijk met internet beginnen.
Oud 26-11-2002, 20:15
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Aryáve schreef:
Anyways, veel succes. Als je zo door blijft tobben word je ook niet gelukkiger, en ik heb het idee dat je dat wel verdient
Inderdaad, ben het eens met alles wat Aryáve schrijft. Heeel toevallig heb ik ook zo het idee dat je het wel verdient . Ik weet het zelfs wel zeker!

Mijn advies is eigenlijk hetzelfde: rustig aan beginnen met 'hoi' zeggen bv, misschien eens een (kort! oppervlakkig!) gesprekje aanknopen. Of mensen die ook in 5VWO zitten, subtiel laten uitvissen of dat meisje een vriend heeft, of ze je kent, wat ze van je vindt.

Het komt allemaal wel goed.. alles komt altijd goed!
So no worries.
Oud 27-11-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:
Het komt allemaal wel goed.. alles komt altijd goed!
Ja, ooit gaan we allemaal dood. Het komt allemaal wel goed
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 10:27
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja, ooit gaan we allemaal dood. Het komt allemaal wel goed
Ja je hebt gelijk.

Al had ik een positiever idee in m'n hoofd toen ik dat typte.. En ik hoop voor de topicstarter dat ie niet tot z'n dood hoeft te wachten
Oud 27-11-2002, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:
Ja je hebt gelijk.
Regel 1: Ik heb altijd gelijk

Regel 2: Als ik geen gelijk heb, zie regel 1

Citaat:
Al had ik een positiever idee in m'n hoofd toen ik dat typte.. En ik hoop voor de topicstarter dat ie niet tot z'n dood hoeft te wachten
Dat zou een beetje jammer zijn ja
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 13:39
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Regel 1: Ik heb altijd gelijk

Regel 2: Als ik geen gelijk heb, zie regel 1
Offtopic:
Laat ik maar geen opmerking maken over Regel 2...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten