Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2002, 12:36
123hallo
123hallo is offline
IK gebruik zelf altijd maandverband, want het inbrengen van een tampon doet bij mij zeer. Ik ben nu 13 en vanaf de zomervakantie ongesteld. Duurt dit ff wanneer een tampon echt goed zit??

Graag een beetje serieus reageren.

-xxx- kisses Nadia
Oud 19-02-2002, 12:59
Verwijderd
Ik gebruik zelf alleen maar maandverband, ik ben zelf namelijk maar 2 dagen écht ongesteld en dan vrijwel niet meer. Ik hou niet zo van dat geklooi met tampons (heb het wel eens geprobeerd, maar lukte me niet).

Van wat ik hier heb gelezen, moet je je gewoon lekker ontspannen en doen wat er op de verpakking staat, wil je een tampon er voor het eerst in krijgen. Ik denk dat het in het begin een beetje wennen is, maar na een tijdje weet je wel hoe het moet...

Met de leeftijd heeft het niets te maken, ik ken genoeg meisjes die nooit maandverband gebruikt hebben, maar meteen tampons.

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 13:04
123hallo
123hallo is offline
bedankt voor je tip.

kussiessssss
Oud 19-02-2002, 17:24
choky
choky is offline
gebruik ook tampons (vanaf de tweede keer dat ik ongesteld werd) maar ik doe er meestal de eeste dagen nog een maandverband bij aan voor de zekerheid (op school bv)

begin in elk geval met mini, dat zal wel lukken, daarom niet van de eerste keer, maar toch, en zoals iedereen al zei...probeer je te ontspannen en normaalgezien hoor je die tampon niet te voelen, dus blijf proberne tot hij echt goed zit
Oud 19-02-2002, 17:50
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
ik was vanaf mijn 11e ongesteld, en gebruik vanaf de 2e of 3e keer tampons, aleen toen meestal alleen met zwemmen, nu gebruik ik ze altijd, behalve s nachts natuurlijk
Oud 19-02-2002, 18:53
Love Crime
Love Crime is offline
ik ben vanaf mn 11e ongesteld en ik gebruik eigenlijk altijd maandverband...heb in het begin wel es een tampon geprobeerd, maar dat lukte niet zo goed.....het lijkt me eigenlijk ook niet zo lekker zitten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 19:34
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
was vorig jaar op vakantie ongesteld, had nog nooit tampons geprobeerd, maar omda ik absoluut wilde gaan zwemmen, probeerde ik t eens, ging er vrij makkelijk in, maareu, de bedoeling v e tampon is dus dat je em niet voelt, en dat was dus net mijn probleem, ik wist dat ie in me zat, maar voelde m niet, en telkens als ik tijdens t zwemme me bene uit elkaar deed (schoolslag) voelde het altijd aan alsof ie der ieder moment uit kon kome,maar dat was waarschijnlijk mijn verbeelding!! heb sindsdien ni meer geprobeerd, denk ook ni dat ik het nog vlug zal doen!!!!!! maarja dat is ook weer voor iedereen verschillend natuurlijk!!

xELSx
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:32
123hallo
123hallo is offline
bedankt allemaal
Oud 19-02-2002, 21:06
angel_undercover
angel_undercover is offline
Ik gebruik altijd tampons, veeel hygienischer, en idd, als je tampons gewend bent, is maandverband vies! n met tampons kun je alles aan, alles doen bla blabla!

ik heb er geen last van tijdens het inbrengen, nooit gehad
en bent het maar 3 dagen en heel weinig (komt ook wel door pil hoor)

jajaja, ik mag ook weleens ergens mzzl in hebben!

grxxtz
Oud 19-02-2002, 22:03
Balance
Balance is offline
ik gebruik bijna altijd tampons, vind net als de meerdere mensen hier (nu ik tampons gewent ben) dat veeeeel lekkerder zitten. Je voelt het gewoon niet en ik weet niet, met maandverband heb ik toch altijd zo'n 'luiergevoel' en het idee dat iedereen het kan zien (zal best wel onzin zijn, maar ja..)

in het begin wilde het maar nooit lukken, maar m'n moeder bleef aandringen omdat ik in de zomer maar niet met m'n vriendinnen kon gaan zwemmen. Toen heb ik van die tampons met inbrenghuls (ofzoiets) geprobeert en na een beetje proberen lukte het. Met die inbrenghuls krijg je ook bijna geen vieze handen als je daar misschien bang voor bent..

wat ik achteraf gezien btw vaak fout deed is één been wat hoger zetten als de ander. Als je namelijk gewent ben het moet ga je automatisch goed staan, maar als je het niet gewent ben maak je het misschien (dat deed ik dus) juist moeilijker daardoor!
misschien lukt het je alsnog, probeer het wel soms, want het is echt niet zo moeilijk hoor..
Oud 20-02-2002, 07:07
sofie3
sofie3 is offline
Ik antwoord steeds hetzelfde op dit soort vragen: gebruik enkel datgene waar je je goed bij voelt! Het lijkt wel op dit forum alsof iedereen tampons de hemel inprijst en maandverband vervloekt, maar in het 'echte' leven gebruiken meer mensen maandverband dan tampons.

Meer (kritische) info op http://critpath.org/~tracy/spot.html
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 09:02
Verwijderd
tsja ik moet zeggen..........toch echt liever tampons hoor! en 's nachts maandverband.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 19:48
123hallo
123hallo is offline
bedankt allemaal

kissesssssssssssss
Oud 21-02-2002, 20:23
lake bodom
lake bodom is offline
ik gebruik t allebei, ik vind tampons fijner.. maar je moet wel ver genoeg doorduwen, anders kan t idd pijn doen..
ik gebruik altijd mini's die zijn goed genoeg, en ook makkelijk in te brengen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:47
Verwijderd
ik gebruik zelf altijd maandverband, behalve als ik bij me vriend ben...'k weet ook nie echt waarom, vind ik dan gewoon fijner. een tampon inbrengen doet soms zeer en soms niet maar ik douw gewoon door hoor als het pijn doet, dan moet ik maar ff lijden, boeie.....ik gebruik ze ook nog niet zo heel lang, nu anderhalf jaar ofzo, mocht het nooit eerder (shit mijn ouders denke echt dat ik overal te jong voor ben kom ik achter, ze moete me eens loslaten) maar goed. succes ermee..

was trouwens echt verot, wij gingen in de eerste met school naar duinrell toe zwemmen maar ik mocht van mijn ma nog geen tampons gebruiken, terwijl ik al anderhalf jaar ongesteld was, echt superklote vond ik dat, mocht ik niet gaan zwemmen, ik baal er nog steeds van....kutouders!

[Dit bericht is aangepast door StefanLovertje (22-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 14:14
Paige
Paige is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:
*klaagverhaal..
..
Nou bij mij was het helemaal erg...Ik mocht geen beha's kopen, alleen van die topjes..!..Uiteindelijk heb ik er zelf eentje gekocht en daar moesten ze maar mee leren leven.. ...

Ik gebruik tampons..Handig in te brengen, stinkt niet, verschuift niet, zie je niet, makkelijk mee te nemen in je tas, etc...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 14:50
Verwijderd
[quote]Paige schreef:
[b]
Citaat:
StefanLovertje schreef:
*klaagverhaal..
..
Nou bij mij was het helemaal erg...Ik mocht geen beha's kopen, alleen van die topjes..!..Uiteindelijk heb ik er zelf eentje gekocht en daar moesten ze maar mee leren leven.. ...

[QUOTE]

shit man, das klote, zoude ze bij mijn cup c toch nie moete flikke. hahaha nee dat zou echt te ver gaan....dat ik niet samen met mijn vriend mag slapen okee....dat ik geen tampons mocht gebruike...okee.....maar geen bh 's nee das echt het mafste wat ik heb gehoort haha me pa kwam er trouwens zelf mee omdat ik paardrij en 't zag niet uit ( ) zei ie...dus jah...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 19:47
123hallo
123hallo is offline
weer bedankt allemaal. Als is ongesteld word probeer ik het weer is.

En StefanLovertje ik ben nu 13 maar mijn moeder vindt het juist leuk als ik een bh zou dragen. Maar ik wil het niet.

Doegggggggggggggggggg

Oud 23-02-2002, 10:31
sweetgirl00
sweetgirl00 is offline
heeee ik ka je wel helpen bij mij was ook de eerste x van het inbrengen van een tampon pijnlijk maar als je het vaak genoeg probeert dan lukt het ook steeds beter en heb je minder last ervan!!ik heb ook altijd een tampon in want maandverband zit klote!!en het voelt zo gatver aan daar voel ik me echt vies bij en een tampin lijkt net of ik ni ongesteld ben!!probeer maar is,xxxxxxxxxxxxx
Oud 23-02-2002, 15:42
Verwijderd
ik zou echt overgaan op tampons (oke, er staat ook niet voor niets IK) want ik had met maandverband altijd zoiets van: eeh straks valt dat ding uit m'n onderbroek.. en als ik een strakke broek aanhad was ik altijd bang dat je 'm vanvoor en vanachter kon zien zitten, die witte plastic-lap.
Ik had in het begin ook last met tampons, maar gewoon zorgen dat je vrij nat bent als je ze inbrengt, dan gaat het veel makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:23
simple creed
simple creed is offline
ik wil wel tampons gebruiken en ik doe het soms ook wel.... maar naar 2 dagen is het al zo weinig dat het gewoon superzeer doet om hem in te brengen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 16:58
Paige
Paige is offline
Citaat:
Enquete naar menstruatie wants you to take part in the mail poll below.
Note :Bedankt voor je aanmelding. Je bent geselecteerd uit onze E-maillijst. Je MAG meedoen aan deze enquete. Het is NIET verplicht. Natuurlijk is het anoniem. Bedankt voor je medewerking. TEAM Windoc2
Nog meer mensen deze mail gehad?

Mijn email voor dit forum heb ik namelijk nog nooit ergens voor gebruikt, omdat het (nog) niet nodig was..Nu heb ik toevallig laatst hier geantwoord en ik dacht dat ze misschien naar m'n adres hebben gekeken hier ofzo...?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:01
Janet
Janet is offline
maandverband,heb gehoord dat je er (tampons)een ziekte van ken krijgen....
Oud 24-02-2002, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Janet schreef:

ja geloof je alles wat je hoort? 't kan wel hoor, maar goed, alleen als je er nie tegn kan, mijn ma kan d'r ook niet tegen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 20:45
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Janet schreef:

Neej, daz n beetje overdreven. Tijdens je menstruatie kan je een bacteriele infectie krijgen (TSS) en dit zou kunnen worden gestimuleerd door het TE LANG dragen van een tampon. Maar als je een tampon dus gewoon tijdig verwisseld is er nix aan de hand. En btw, deze ziekte kan ook bij mannen en kinderen voorkomen, dus de naam 'tamponziekte' is eigenlijk niet echt juist.

Maar iig, om nog ff te antwoorden
Als je een tampon niet ver genoeg erin duwt doet t zeer, duz dan moet je eigenlijk een beetje 'door de pijn' heenduwen, daarna 'draait' ie een beetje en dan zit ie goed. Bij mij deed t in t begin ook wel een beetje pijn, maar hoe vaker je het doet, hoe minder pijnlijk het wordt en nu voel ik het niet eens meer. Je zou in het begin een beetje kunnen 'oefenen' met vaseline oid, dan glijdt het wat beter. Veel suc6 rmee iig
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 21:19
Severus
Severus is offline
Absoluut tampons. Ik gebruik nooit maandverband, want dat zit lastig en ik vind het dus verdomd irritant. Leve de tampons!

Ripper
Oud 24-02-2002, 22:42
Aafster
Aafster is offline
ik had de eerste keer ook pijn..maar tis gewoon een kwestie van wenne en proberen.....
na een tijdje doet het geen pijn meer en wen je r aan!
Oud 26-02-2002, 13:56
Lollypopje
Lollypopje is offline
Ik gebruik altijd maandverband, heb ook nog nooit tampons geprobeerd. kVind t zo'n eng idee dat dat dan in je zit. Straks krijg je m er niet meer uit. Ik weet wel dat dit onzin is, maar toch lijkt t me niet fijn. Hoewel het met zwemmen en op vakantie denk ik wel stukken makkelijker zou zijn. Nouja, misschien moet ik t maar gewoon een keertje proberen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 14:03
just.a.girl
just.a.girl is offline
k gebruik maandverband maar zou eigenlijk best wel tampons willen,alleen heb k een vraagje :is t ni lastig als je dan een andere tampon in moet doen op school ofzo?lijkt me maandverband sneller en handiger maar k weet ni of t ook echt langer duurt,iemand wel een idee?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:
k gebruik maandverband maar zou eigenlijk best wel tampons willen,alleen heb k een vraagje :is t ni lastig als je dan een andere tampon in moet doen op school ofzo?lijkt me maandverband sneller en handiger maar k weet ni of t ook echt langer duurt,iemand wel een idee?

het is veel schoner en makkelijker en volgens mij duurt het verwisselen evenlang,maar de tijd dat het moet zitten vind ik dat een tampon langer kan,want ik dacht(want ik gebruik geen maandverband meer)dat ik sneller moest verwisselen met maandverband.

Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten