Ik ga niet echt letterlijk in op de stellingen, maar ik vertel gewoon mijnding..
Doordat FP veel word gebruikt door mensen die hun eerste website maakten, denken veel mensen dat dat het onprofessioneel maakt..
FP word wel degelijk gebruikt oor professionele desingers.
FP stopt geen nutteloze code erin, dat is onzin en met een beetje nadenken zou je dat wel snappen. De code die erin word gezet is alleen om te zorgen dat het altijd zichtbaar zal zijn in MSIE (over browsers kom ik later op terug). Verder oet FP wel bepaalde dingen die mij niet zinnen zoals ipv ene enter paragraven gebruiken en zo zijn er nog en aantal dingen.
Ongeveer 90% van de internetters gebruikt MSIE, de overige 10% zal een website gemaakt door FP niet correct kunnen zien, dit kun je bijna garanderen.
Dreamweaver doet geen vreemde dingen zoals van enters paragraven maken.
Het gebruik van een WYSIWYG editor is makkelijk, een beetje slepen hier en daar, wat andere dingen makkelijk aanpassen en je bent klaar, als je geen script gebruikt.
Een WYSIWYG editor is zo goed als onbruikbaar (uitzonderingen daargelaten) om een website te bouwen die veelvuldig gebruikt maakt van script-talen (tenzij je emt themes werkt).
Een echte designer gebruikt in ieder geval GEEN kladblok, kladblok is voor kereltjes die denken dat ze stoer willen zijn. Kladblok heeft geen syntax-highlighting en is dus ook minder prettig werken, verder zijn de functies veel te beperkt zoals meerdere pagina's tegelijk hebben openstaan onder 1 programma.
Wat ik in ieder geval de grootste onzin vind is dat een website word afgekeurd omdat ie met FP is gemaakt, of hij mooi is doet er niet meer toe.
Ik gebruik zelf UltraEdit, een text-editor. Dit omdat ik erg graag precies wil zien weten welke code erin staat, dan zie ik eerder waar de fout zit. Verder gebruik ik erg veel PHP en is een WYSIWYG editor gebruiken onmogelijk. Zend (blerg!) is nu met een editor gekomen speciaal voor PHP je moet hier wel 4 programma's ofzo voor insaleren.
Ik gebruik geen FP, ik gebruik een text-editor (UltraEdit). Ben ik nou een echte 13373 webdesigner?
nu maar wachten op commentaar, dat andere dit onzin vinden
|