Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2002, 09:45
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
jah hoor et overal, maaruhh wat is het nou precies,
ik weet dat je het in een sexshop koopt en dat je er geil van wordt, maar verder??
kan je er verslaafd aan raken?
hoe duur is het?
wat zijn precies de efecten?
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2002, 11:31
RanCoRjunky
RanCoRjunky is offline
Poppers zijn homo-drugs want je kringspier gaat er van open staan en het is moeilijk ZIEK

het host rond de 3 Euro per flesje en daar kan je best vaak aan ruiken
1 tip NIET DRINKEN
__________________
I've got my hash pipe
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 14:14
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
poppers zijn zo ongelooflijk fout...
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 14:21
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
maar hoe werken ze dan??
ik vat die dingen niet helemaal
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 14:43
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Zorgt voor een high, kunnen gevaarlijk zijn als je hartproblemen hebt (ook al heb je er nog geen last van gehad). Ze zijn legaal, mits je ze op doktersrecept koopt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:41
moi12345
moi12345 is offline
Eerst heb je het gevoel dat je hoofd gaat ontploffen en dan krijg je een lachkick van ongeveer een minuutje
die dingen zijn echt hun geld niet waard
Of misschien is 1 keer om in de klas ofzo te doen.....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:49
detention grrl
detention grrl is offline
owkee, poppers:
het gevoel: je krijgt n heel licht gevoel in je hoofd, lijkt net alsof je zweeft en je kan er een ontzettende lachkick van krijgen. dat gevoel duurt ongeveer 30 seconden
verslaving: ik weet niet zeker, maar ik denk het eigenlijk wel
bijwerkingen: je hersencellen gaan eraan, 1 keer poppers snuiven en iets van 5000 hersencellen gaan dr aan, je kan hartkloppingen krijgen, je concentratievermmogen gaat achteruit (dat is echt vervelend..en het is mijn eigen ervaring)
het is spul voor homo's..idd om de kringspier te verslappen.

poppers is echt n hele vervelende drug, en de bijwerkingen wegen niet op tegen de goede effecten..
als ik jou was zou ik het iig niet te vaak gebruiken, en zeker niet een heel flesje aanschaffen

dit was de preek voor vandaag
__________________
~ * we could be perfect in your world, I know * ~ sorry bouwk dat was een knietje...~en mijn zus dr vriend heeft een vriendin (ja joh)~
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 15:50
Lizz14
Lizz14 is offline
ik heb et weleens op school gebruikt in de pauze iemand wou me voor de gein laten struikelen jah wist die veel ik ging echt plat op m'n bek man!
__________________
You can fall from a bridge, you can fall from above, but the best way of falling is falling in love
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 16:38
als het ware salsa
Avatar van als het ware salsa
als het ware salsa is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Ze zijn legaal, mits je ze op doktersrecept koopt.

of bij de smartshop..

__________________
zoiets->
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 17:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
als het ware salsa schreef:
of bij de smartshop..


Dan zijn ze dus NIET legaal, aangezien die mensen daar hoogstwaarschijnlijk geen recepten mogen uitschrijven.

Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 18:36
jaz-p'
jaz-p' is offline
is klote spul en het is voor homo's
__________________
als de bomen blauw zijn en de beren groen dan zijn de rapen gaar
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 18:42
dopehead
dopehead is offline
is niret aleen voor homos, je kan het toch gewoon in smart shop kope om gek te worden? mar ik doe het niet meer. maybie keertje gewoon kopen. maar heb het voor laatst ehhhhm. zomervakantie gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 18:54
A-man
A-man is offline
Citaat:
Chimera schreef:


Dan zijn ze dus NIET legaal, aangezien die mensen daar hoogstwaarschijnlijk geen recepten mogen uitschrijven.

Ja hoor... Alles wat je in de smartshop kan kopen is legaal...
Een smartshop zit al op het randje van de wet, dan zijn ze echt niet zo dom om nog eens illegale middelen te gaan verkopen...
__________________
"""¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨°º©//*-¯ ¤_([ ····Eye.see.åll···· ])_¤¯ -*\\©º°¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨"""
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 19:17
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
A-man schreef:
Ja hoor... Alles wat je in de smartshop kan kopen is legaal...
Onzin. Er wordt in smartshops heel weinig gecontroleerd. Ze mogen het ook wel hebben, maar alleen niet verkopen. DAT is dus het probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 11:18
detention grrl
detention grrl is offline
ze zijn sinds kort erg illegaal..het is namelijk een soort ether, en dat werd vroeger gebruikt om mensen onder narcose te houden als er bijvoorbeeld een van hun benen werd geamputeerd....kan je nagaan hoe sterk en slecht dat spul is..ze mogen dus ook niet meer worden verkocht in de smartshops, van dat doktersrecept weet ik nix af
__________________
~ * we could be perfect in your world, I know * ~ sorry bouwk dat was een knietje...~en mijn zus dr vriend heeft een vriendin (ja joh)~
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 13:26
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
ik weet er opzich weinig vanaf, wat ik wel weet is dat ik er niet aan begin. ik hou het bij wiet/hasj en af en toe paddo`s.
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 13:56
blackfairy
Avatar van blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
black angel schreef:
ik weet er opzich weinig vanaf, wat ik wel weet is dat ik er niet aan begin. ik hou het bij wiet/hasj en af en toe paddo`s.

me 2...shitspul...
__________________
No one likes us We don't Care | H.A.R.D.C.O.R.E | die bass moet je niet horen..DIE MOET JE VOELEN!!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 22:42
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ah gadverdamme poppers,dat spul is het geld echt niet waard.
Je hebt er 30 sec/minuut een grappig gevoel mee in je hoofd en dan issut weg,en ook je centjes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2002, 00:05
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
maar tis ook de bedoeling dat je wat in je hol stopt meis. ja dan heeft het idd ook weinig nut
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 07:21
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Doe normaal man, staks ga je me nog vertellen dat je een bezemsteel in je kont hebt gedouwd.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 08:09
whazaaaaap
whazaaaaap is offline
high ya'll IT FEELS LIKE HEAVEN!!!!hehehhehehe....
__________________
love jonko's
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 12:49
lake bodom
lake bodom is offline
volges mij valt wel mee hoe slecht t is..
lijkt me wel cool. wil het zelf ook nog eens proberen...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 18:05
Blue Eyes
Blue Eyes is offline
Ze zijn eigenlijk voor homo's zodat ze elkaar in de kont kunnen neuken, nou het helpt inderdaad maar na ongeveer 30 seconden dat het werkt krijg je er al weer anaal last van .... als je eraan gesnuffelt hebt word je helemaal heet en voel je je ogen draaien en word je super geil (als je het onder het neuken neemt) en krijg je zoveel energy ineens.

je kunt het in de smartshop kopen voor ongeveer 11 euro.
__________________
Love Is Like War...Easy To Start...Difficult To End...Inpossible To Forget!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:48
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline

-jah hoor et overal, maaruhh wat is het nou precies,ik weet dat je het in een sexshop koopt en dat je er geil van wordt, maar verder??
ten eerste, ik werd er niet geil van en zover ik weet is mijn kont ook nie uit gaan zetten
kan je er verslaafd aan raken? Ik denk van wel, na een tijdje.. ik bedoel ik heb het een paar keer gedaan..dus ik nie
hoe duur is het? wij betaalden 16 piek voor 1 flesje
wat zijn precies de efecten?Nou, ik ging op de bank liggen in de woonkamer bij een maat van me....keihard ska-muziek aan....en op de maat van de muziek voelde ik mijn hartslag steeds harder en harder....En ik kreeg een helemaal rooie kop....maar na een minuutje ben de de ouwe

P.S. ik heb gehoord dat je bij overmatig gebruik blind kan worden

[/B][/QUOTE]

__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 13:32
hotkarl
hotkarl is offline
Tjeezus wat een hoop domme antwoorden..
Een homo drug? Omdat homo's gebruik maken van poppers is het een homo drug? Dus als ze besluiten met z'n allen een zwart petje op te gaan lopen, zijn zwarte petjes ineens "homo-petjes"...

Poppers is gewoon een spier verslapper.. Daarom gebruiken homo's het ook.. Verder is het erg in trek op house partys.. Omdat men daar vaak strak staat.. Gespannen spieren dus, da's dus extra relaxed om dan een spierverslapper te nemen..

Verder heb ik ooit es een info lijn gebeld, en die zeiden mij dat het totaal niet schadelijk was, afgezien van het feit dat je hartkloppingen kunt krijgen..

Maar waar krijg je die niet van?
Groets.

Ps; als je echt iets wil weten, zoek dan een info lijn. Want het gros hier gaat nergens over..
__________________
Oi Oi Oi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2002, 18:50
SuSaNnE
neej dat vind ik ook helemaal niets... het is echt heel erg ongezond en voor die 3 minuten dat je een beetje raar in je hoofd bent... ik vind dat het niet waard. Ennuh... je wordt er heus niet geil van..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:01
DaaF
DaaF is offline
Poppers zijn voor homo's,en daar gaat je reet van open staan..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 20:57
dopehead
dopehead is offline
daaf houd je bek je weet niet waarover je praat als je ermee je kont open kan zetten hoef je het nog niet gelijk te doen
ik ben geen gore flikker maar snoof popper troep wel......
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 18:31
DaaF
DaaF is offline
Citaat:
dopehead schreef:
daaf houd je bek je weet niet waarover je praat als je ermee je kont open kan zetten hoef je het nog niet gelijk te doen
ik ben geen gore flikker maar snoof popper troep wel......


Heumeuuuuuuu.. lijkt me toch een naar gevoel..al ben je geen flikker..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 20:14
dopehead
dopehead is offline
daar voel je niet eens wat van man...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 21:41
jezzie_lost
jezzie_lost is offline
ach.. poppers.. ik heb het af en toe gebruikt.. in het begin voel je je vet stoned en je krijgt er ongelofelijke bonkende hoofd van.. ik werd er niet geil van ofzow.. en tsjaw.. het werkt heel snel uit.. in flesje is ongeveer 9 euro..
__________________
that's all i have to say my friend..... for now
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 14:05
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
punk mae schreef:
jah hoor et overal, maaruhh wat is het nou precies,
ik weet dat je het in een sexshop koopt en dat je er geil van wordt, maar verder??
kan je er verslaafd aan raken?
hoe duur is het?
wat zijn precies de efecten?

he doos, jij gaat toch niet ook al met die domme poppers bezig, kommop zeg!!!

Owja veel plezier bij ron...

__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 09:31
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
RanCoRjunky schreef:
Poppers zijn homo-drugs want je kringspier gaat er van open staan en het is moeilijk ZIEK

het host rond de 3 Euro per flesje en daar kan je best vaak aan ruiken
1 tip NIET DRINKEN
waar koop jij dat voor dat geld? is in groningen meer dan 10 euro per flesje (1 voor 13,50 en 2 voor 20,00 ofzow )

__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 09:34
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Onzin. Er wordt in smartshops heel weinig gecontroleerd. Ze mogen het ook wel hebben, maar alleen niet verkopen. DAT is dus het probleem.

nee, dat is onzin









Poppers

informatie voor zo veilig mogelijk gebruik

Poppers: wat zijn dat?
Poppers bevatten de stof amylnitriet , butylnitriet of isoamyl nitriet. Poppers behoren tot een groep geneesmiddelen die worden toegepast bij sommige hartklachten of ernstige aanvallen van astma. Poppers zijn legaal verkrijgbaar in de sexshop. Ook sommige smart shops verkopen poppers.
Poppers worden tegenwoordig verkocht in een flesje. In het flesje zit een wit balletje. De popper-vloeistof verdampt als het flesje wordt geopend. De damp van de poppers wordt door de neus opgesnoven. Een enkele keer worden poppers nog verkocht in ampullen die onder de neus gebroken worden.


Tot voor kort werden poppers het meest gebruikt bij sex. Poppers waren vooral populair onder mannelijke homo-sexuelen. Onder jonge uitgaanders worden poppers nu wat populairder. Poppers worden dan soms gecombineerd met XTC of speed.









Dosering en werking
Het effect van poppers begint direct na het opsnuiven van de damp door de neus. 1 maal snuiven is voldoende voor een effect van ongeveer 1 - 2 minuten. Echter: als je regelmatig poppers gebruikt, bouw je tolerantie voor het bloedvatverwijdende effect op. Dat wil zeggen dat je dan meer nodig hebt om gewenste effecten te bereiken. Als je een tijd geen poppers meer neemt, verdwijnt deze tolerantie weer.

Gewenste effecten van poppers:

· Sexueel: versterken van lustgevoel. Remmingen vallen weg. Als poppers worden genomen vlak voor een een opkomend orgasme wordt het klaarkom-gevoel versterkt.
Omdat de erectie vermindert, kan men met poppers het orgasme ook uitstellen.
Poppers maken dat aanraken prettig -erotisch aanvoelt. Door het spierverslappende effect ontspant de anale kringspier. Dat vergemakkelijkt de penetratie.

· Snelle bloeddrukdaling: een snel door het lichaam opstijgend warm gevoel, het gevoel dat het bloed snel naar het hoofd stijgt. Oplichtende vlekken als men de ogen sluit.

· Positieve gevoelens: een opgewekt , prettig gestimuleerd gevoel. Positieve gevoelens worden versterkt.

· Versterkt het "wause" gevoel van XTC. Het "wause" gevoel van XTC wordt versterkt of komt weer wat terug.

Ongewenste effecten:

· Hoofdpijn. In uitzonderlijke gevallen is de hoofdpijn zo hevig dat men het bewustzijn verliest. Consumenten melden dat de hoofdpijn soms tot een week kan aanhouden.

· Vermoeidheid en misselijkheid na gebruik van poppers

· Moeite met scherp zien. Dit effect kan enkele dagen aanhouden.

Poppers geven bij veel mensen een gulzige neiging om steeds weer opnieuw te snuiven. De ongewenste effecten kunnen dan erg hevig worden en lang aanhouden. Indien men weinig poppers neemt, zijn de ongewenste effecten mild en duren ze in het algemeen kort.



Tips om risico's te verminderen
· Slik poppers nooit in! Dat is erg gevaarlijk. Poppers belemmeren het transport van zuurstof door het bloed. Poppers zijn ook een bijtende stof.


· Pas op met vuur. Poppers zijn vluchtig en brandbaar!


· Zorg dat je je niet verwondt. Veel mensen worden duizelig en slap als het effect opkomt.


· Raak de vloeistof niet aan, want deze vloeistof irriteert de huid en neusslijmvliezen

· Probeer je er mentaal op voor te bereiden dat je het flesje na 1 of 2 keer weg doet. Poppers geven "trek in meer".


· Mensen met hart- en vaatproblemen mogen geen poppers nemen. De plotseling optredende veranderingen in de bloedvaten, kunnen voor hen zelfs fataal zijn.

· Let op de signalen van je lichaam. Doe dit vooral ook bij het eventueel combineren van poppers met XTC of speed. De combinatie van XTC/speed en poppers vormt een zware belasting voor je hart- en bloedvaten. Combineren blijft riskant .






Verslaving: geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid
Geestelijk: geestelijke afhankelijkheid kan ontstaan. Deze geestelijke afhankelijkheid is vooral merkbaar in bepaalde situaties zoals tijdens sex, het uitgaan.
Sommige mensen raken zo gewend aan intensieve sex met poppers dat zij niet meer zonder poppers kunnen klaarkomen. Sex zonder poppers vinden ze dan onvoldoende prikkelend en opwindend.
Men beleeft een dergeljike sexuele afhankelijkheid van poppers vaak als zeer beklemmend en frustrerend .

Lichamelijk: er ontstaat tolerantie voor het bloedvatverwijdende effect. Dat is het warme "rush"- effect dat je lichamelijk het meest voelt. Volgens consumenten ontstaat er minder tolerantie voor het geestelijk stimulerende effect. De tolerantie verdwijnt nadat men enige tijd gestopt is.

Onder uitgaanders is niet aangetoond dat men onthoudingsverschijnselen krijgt nadat men stopt. Waarschijnlijk is dit zo omdat poppers een kort durende effect hebben. In de industrie waar men langere perioden met vergelijkbare gassen werkt, is wel voorgekomen dat men na enkele dagen buiten de fabriek lichamelijke onthoudingsverschijnselen krijgt. Dit zou kunnen betekenen dat zeer frequente gebruikers van poppers lichamelijk onthoudingsverschijnselen zouden kunnen krijgen.


Meer Weten?
Informatie over XTC testen, drugs of hulpverlening of bestel onze folders: :

- Brijder preventie 072-5272803

- Jellinek preventie 020-6267176

- Drugsinfolijn : 0900-1995

- Het Consultatiebureau voor Alcohol en Drugs of CAD in je omgeving

- Sites over poppers:www.erowid.org; http://www.drugscope.org.uk; http://www.termisoc.org/~harl/;

__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 07:58
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Onzin. Er wordt in smartshops heel weinig gecontroleerd. Ze mogen het ook wel hebben, maar alleen niet verkopen. DAT is dus het probleem.

Poppers zijn gewoon legaal te koop
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 13:37
groningse haide
Avatar van groningse haide
groningse haide is offline
niet waar
in ieder geval niet meer
ik heb wel eens poppers bij de seks shop gekocht
maar ze hebben ze nergens meer omdat het niet meer mag
het was te linkj en werd te vaak door een doelgroep gebruikt die er alleen maar lijp van wou waorden (ik )
nou ja dat was het weer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-06-2002, 14:28
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
In de film van Hannibal..

DO you like a popper ???


hm maarjah verder wist ik ook niet wat in inhield
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 18:47
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
die dingen zijn dus niet meer legaal he.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:48
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Citaat:
otherside schreef:
die dingen zijn dus niet meer legaal he.

hmm.. ik zou het megod niet weten eigenlijk.

Poppers zijn idd niet ech gezond. Maar ik vind het wel lacheh.. gebruik het zo af en toe al voor een jaar lang. Opzich betaal je nou voor een potje ong €11,50. Tenminste in nijmegen.In Utrecht €11 volgens mij maarja boeiend.

En geil worden hangt van de persoon af. Het kan heel goed, laat ik het daar op houden. Als je het met je vriend samen doet...

Ik vind het zelf best lachwekkend. Je snuift en je raakt gewoon even helemaal aan de lach. Klinkt dom maar is echt heel leuk. alhoewel je het wel merkt aan blivjende hoofdpijn als je het te vaak op een avond doet.

Het een homo drug noemen vidn ik een beetje overdreven, oke het wordt in dat circuit gebruikt Maar veel gewone hetero´s gebruiken het ook gewoon.

KUzz
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol vraagje over poppers
Mariekuh
2 06-11-2003 13:38
Seksualiteit Sex met Poppers
fimmes
46 13-05-2003 15:56
Drugs & Alcohol ervaringen met poppers
Infaustus
8 02-04-2002 21:46
Drugs & Alcohol Poppers....hoe werkt het?
)Vampje(
11 18-01-2002 17:36
Drugs & Alcohol poppers wat heb je eraan?
Wladimir
7 14-01-2002 14:48
Lichaam & Gezondheid Poppers?
dreadje
4 20-11-2001 18:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.