Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik doe wiskunde en informatica in Leiden. bij ons zitten vooral veel (met niet ál teveel nadruk op veel, want het is erg kleinschalig: weinig studenten en zoveel aandacht van leraren als je maar wilt
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik doe zelf ook wiskunde (&informatica) in leiden.
Wiskunde op de universiteit is natuurlijk wel heel anders dan op de middelbare school. Sommige vakken zou je kunnen zien als een vervolg op wiskunde-b, andere zijn volledig nieuw ![]() Het ligt er vooral aan hoe leuk je wiskunde vindt. Met een goede houding en een beetje inzet lukt het best. Ik weet verder niet hoe het is in andere steden, maar ik vind het allemaal goed geregeld in Leiden. |
![]() |
|
![]() |
Ik studeer zelf natuurkunde aan de UvA, maar krijg ook veel wiskunde... Ik vind zelf dat de wiskunde die ik krijg voor een groot deel totaal niet lijkt op de wiskunde van het vwo. Het is daarom ook belangrijker dat je wel een redelijk inzicht hebt in exacte vakken, en dat je het vooral ook leuk vind om te doen.
Aanleg is natuurlijk erg handig, maar niet vereist (als je tenminste met 'voldoende' tevreden bent, ipv 'uitmuntend' ![]()
|
![]() |
ik vind wis leuk, anders ging ik ut niet misschien studeren
aanleg hek denk ik ook wel, ik sta nu hoog in de 8 gemiddeld op havo (ben vorig jaar naar havo gegaan vanwege de talen). weet iemand ook misschien waas je wis kan studeren?? op hbo en wo??
|
![]() |
Ik studeer technische wiskunde in Eindhoven (ben derde jaars nu). Ik vind het een hele leuke studie, ik heb naast mijn studie nog veel tijd over. Ik geef naast mijn studie technische wiskunde ook wiskunde aan de bovenbouw HAVO en VWO op een school hier in Eindhoven. Ook sport ik vrij veel en woon ik in een heel gezellig studentenhuis. Eindhoven is ook een hele gezellige stad, er is elke avond wel wat te doen.
Zelf heb ik nog oude stijl gedaan, maar in de tweede fase is het wiskunde onderwijs op het gebied van bewijzen wat achteruit gegaan, dit is naar mijn mening niet echt goed voor de aansluiting met de opleiding technische wiskunde. Maar aan de andere kant is de aansluiting weer verbeterd door de invoering van technische hulpmiddelen als de GR en de PO's. Je kunt technische wiskunde studeren in Eindhoven, Enschede en Delft. Het verschil tussen technische wiskunde op de TU's en tussen wiskunde op de algemene universiteiten is dat technische wiskunde meer gericht is op problemen uit de praktijk mbv. de wiskunde op te lossen, terwijil wiskunde op de algemene universiteiten er meer op gericht is theoriën te maken. Ik kwam zelf al uit Eindhoven en de meer modernere wiskunde leek mij leuker, vandaar dat ik heb gekozen voor technische wiskunde. Wiskunde op universitair niveau kun je studeren in Groningen, Nijmegen, Utrecht, Amsterdam (VU en UvA) en Leiden. Van wiskunde op HBO niveau weet ik neit veel. Er bestaat in ieder geval de leraren opleiding wiskunde, die op verschillende HBO-instellingen wordt gegeven. Maar welke precies zou ik niet weten, zoek daarvoor eens op internet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() je moet weten waar je aan begint. Je kunt er natuurlijk wel mee kappen maar het is beter om in één keer goed te kiezen. Als je wiskunde leuk vindt, en dan vooral het "hoe en waarom?" van je berekening dan is wiskunde denk ik best een okee-e studie.
||
![]() |
Citaat:
voor het hbo: http://hbo.pagina.nl/ |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
GR bij wiskunde studie hiddewie | 5 | 02-07-2012 15:41 | |
Studeren |
Econometrie, BWI, Toegepaste/Technische Wikunde of Wiskunde en toepassingen thunderx | 2 | 10-05-2008 10:27 | |
Studeren |
Leraar wiskunde 2e graads remy476 | 0 | 08-04-2008 18:03 | |
Studeren |
Je talenten benutten: andere academische studie? Hempo | 18 | 14-11-2006 12:07 | |
Algemene schoolzaken |
Wiskunde studeren op de RUG Upior | 17 | 28-01-2004 21:52 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
HELP ME!!!!! Voor wiskundigen onder ons! Zonnebloempje18 | 20 | 18-06-2002 20:42 |